حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ریلمی ایکس ۲ پرو (Realme X2 Pro) با نمایشگر ۹۰ هرتز و دوربین چهارگانه به قیمت ۳۸۰ دلار رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 26 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، ریلمی

در نهایت ریلمی ایکس ۲ پرو رسما معرفی شد. ریلمی ایکس ۲ پرو (Relame X2 Pro) با وجود مشخصاتی جذاب از جمله نمایشگر ۹۰ هرتز به همراه چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس و دوربین چهارگانه با قیمت ۳۸۰ دلار در نسخه پایه عرضه می شود که این یعنی یک رقیب خیلی سرسخت برای ردکی کی ۲۰ پرو شیائومی. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با آن آشنا شویم.

ریلمی ایکس ۲ پرو

ریلمی ایکس ۲ پرو اولین گوشی پرچمدار ریلمی است و به جز نامش، هیچ شباهتی با مدل اصلی ایکس ۲ ندارد. شرکت ریلمی حالا می‌خواهد با پرچمداران رقبایی همچون شیائومی، آنر و وان پلاس به رقابت بپردازد.

نمایشگر ریلمی ایکس ۲ پرو

نمایشگر ریلمی ایکس ۲ پرو

ریلمی ایکس ۲ پرو به یک نمایشگر ۹۰ هرتزی به نام Fluid Super AMOLED مجهز شده است که اندازه‌ی آن 6.5 اینچی و وضح آن نیز FHD+ است. رنگ‌ها به لطف پشتیبانی‌ از +HDR10 بسیار جذاب هستند و پوشش کاملی از محدوده رنگ DCI-P3 در این دیوایس وجود دارد. در زیر این نمایشگر نیز یک حسگراثرانگشت یکپارچه با نمایشگر به کار رفته که می‌تواند در عرض 0.23 ثانیه قفل صفحه را باز کند. برای مقایسه، این مدت در گوشی ایکس ۲ حدود 0.36 ثانیه بود.

در قلب تپنده‌ی این گوشی چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس قرار دارد. در حالی ریلمی برای نخستین بار از یک تراشه‌ی سری اسنپدراگون 8xx در زیر قاب گوشی‌های خود استفاده کرده که این تراشه که یکی از سریع‌ترین تراشه‌های موبایلی جهان است. پردازشگر گرافیکی به کار رفته در داخل آن، 15 درصد بهتر از نسخه‌ی اصلی اسنپدراگون ۸۵۵ کار می‌کند و یکی از معدود تراشه‌هایی است که می‌تواند اجرای بازی‌ها با نرخ 90 هرتز را مدیریت کند.

پیکسل ۴ با اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس

اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس

چیپست قدرتمند زیر قاب این گوشی توسط یک محفظه‌ی بخار خنک می‌شود تا هیچوقت گوشی شما بیش از حد داغ نباشد. فناوری HyperBoost 2.0 نیز وعده‌ی نرخ فریم‌های پایدارتر را می‌دهد، در حالی که Touch Boost 2.0 می‌تواند پاسخگویی لمس را تا 35 درصد بهبود ببخشد. پیکربندی پایه‌ی این گوشی با یک رم 6 گیگابایتی و حافظه‌ی 64 گیگابایتی از نوع UFS 2.1 همراه است. شما می‌توانید نسخه‌های قدرتمندتری با رم 8/حافظه 128 یا رم 12/حافظه 256 گیگابایتی از نوع پر سرعت‌تر UFS 3.0 را نیز خریداری کنید. و البته که خبری از کارت حافظه جانبی این گوشی نیست و باید به فضای ذخیره‌سازی داخلی آن اکتفا کنید.

در پشت قاب گوشی ریلمی X2‌ پرو یک ماژول دوربین چهارگانه به چشم می‌خورد که دوربین اصلی حسگر تصویر ۶۴ مگاپیکسلی سامسونگ GW1 با دیافراگم f/1.8 و اندازه پیکسل‌های 0.8um است. این سنسور از طراحی Quad Bayer برخوردار بوده که به معنای ادغام 4 پیکسل در 1 پیکسل و خروجی عکس‌های 16 مگاپیکسلی است. هرچند اگر می‌خواهید، می‌توانید عکس‌هایی با وضوح کامل را نیز ثبت کنید.

دوربین ریلمی ایکس ۲ پرو

دوربین ریلمی ایکس ۲ پرو

گوشی‌ساز چینی دومین نسخه از حالت شب نرم افزاری خود به نام Nightscape 2.0 را نیز در این گوشی گنجانده است که از هوش مصنوعی و ترکیب چند فریم برای کاهش نویز، تاری صفحه و لرزش دست استفاده می‌کند، در حالی که محدوده دینامیکی را نیز بهبود می‌بخشد. این گوشی همچنین از یک موتور Tactile Linear نیز برخوردار است که می‌تواند بازخوردهای لمسی در بازی‌ها را بهبود ببخشد. ریلمی می‌گوید این نخستین گوشی مجهز به اسپیکرهای دوگانه Ultra-Linear در بازار است. این اسپیکرها از فناوری دالبی اتموس و Hi-Res Audio نیز پشتیبانی می‌کنند.

دومین دوربین جذاب، یک دوربین 13 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم 2 برابری اپتیکال است. این دوربین و دوربین اصلی فاقد لرزشگیر اپتیکال هستند، با این حال سازنده یک لرزشگیر دیجیتالی را در آن گنجانده است که می‌تواند در حالت 4K نیز فعال شود. دومین دوربین،‌ یک دوربین فوق عریض 115 درجه‌ای است. آن از یک سنسور 8 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل‌های 1.4um و حالت ماکرو جداگانه (فاصله فوکوس 2.5 سانتی‌متری) بهره می‌برد. این دوربین همچنین می‌تواند ویدیوهای اسلوموشن با نرخ 960 فریم بر ثانیه و وضوح 720 پیکسل را نیز ضبط کند.

و چهارمین دوربین یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی مختص به عکس‌های پرتره‌ی شما است. این سنسور با همراهی سنسور اصلی،‌ به ثبت کنتراست و بافت بهتر عکس نیز کمک می‌کند. البته یک دوربین دیگر نیز روی این گوشی حضور دارد که در بالای نمایشگر قرار دارد. آن یک دوربین 16 مگاپیکسلی سلفی با اندازه پیکسل‌های 1.0um و فیلتر Quad Bayer است. درست مانند دوربین پشتی، این دوربین سلفی نیز از حالت شب Nightscape و لرزشگیر الکترونیکی برای ویدیوها بهره می‌برد.

ریلمی ایکس ۲ پرو با شارژر ۵۰ واتی

ریلمی ایکس ۲ پرو

ریلمی ایکس ۲ پرو

گوشی جدید ریلمی انرژی خودش را از یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی دریافت می‌کند که به لطف فناوری شارژ 50 وات SuperVOOC شارژ آن خیلی زمان نخواهد برد. سازنده وعده می‌دهد تنها در عرض 30 دقیقه، شارژ این گوشی به 80 درصد می‌رسد. این وعده‌ی جذاب‌تری از شارژر 30 وات وان پلاس است. آن وقتی بهتر هم می‌شود که بدانید از استانداردهای USB Power Delivery و Qualcomm QuickCharge نیز پشتیبانی می‌کند. این استانداردها خرید یک پاوربانک یا شارژری اضافه‌تر را آسوده می‌کند. شما حتی می‌توانید شارژر مک بوک دوست خود را نیز قرض گرفته و با آن گوشی‌تان را شارژ کنید.

قاب پشتی و جلویی شیشه‌ای این گوشی با گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. قاب جلویی مسطح و قاب پشتی گوشی کمی خمیده است تا در دست گیری آن آسوده‌تر شود. فریم میانی نیز از جنس فلز خواهد بود. شما می‌توانید گوشی ریلمی ایکس ۲ پرو را در چهار رنگ آبی (Ocean Blue)، نقره‌ای (Midnight Silver) و دو نسخه‌ی ویژه‌ی قرمز و خاکستری خریداری کنید.

ریلمی ایکس ۲ مستر ادیشن

ریلمی ایکس ۲ مستر ادیشن

ریلمی ایکس ۲ مستر ادیشن

ریلمی ایکس ۲ مستر ادیشن

ریلمی ایکس ۲ مستر ادیشن

ریلمی ایکس ۲ پرو با قیمت 380 دلاری برای پیکربندی 6GB/64GB عرضه می‌شود،‌ در حالی که پیکربندی‌های دیگر آن شامل 8GB/128GB و 12GB/256GB نیز با قیمت‌های 410 و 465 دلار عرضه خواهند شد. این درحالیست که نسخه‌های ویژه‌ی Master Edition فقط با یک پیکربندی 12GB/256GB عرضه می‌شوند.

نظر شما درباره ریلمی ایکس ۲ پرو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
26 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
android 10

درود…نسخه مستر ادیشن خیلی جذابه نسبت به قیمتش امکاناتش خیلی زیاده

jilibilina

ولی انتخاب ما سونی اکسپریا8 با پردازنده اسنپ ۶۶۰ ، و قیمت ۵۰۰ دلار و اون ظاهر داغون با حاشیه‌های جذاب بالاش هست :)))

V800B

اسنپ ۶۳۰ ب گمونم باید باشه
ولی مطمئنی کیفیت سونی داره؟
نگو ک سونی کیفیتش امده پایین ک یاد بازار موبایل چارسو علادین اینا میوفتم

_V_

سونی کیفیت؟

منطورتون احتمالا تنها گوشی با چیپست اسنپ ۸۵۵ ک ۵۰ درصد افت عملکرد توی کار سنگین داره ک نیست؟

نیما عرفانی

مشخصات و کانفیگش نسبت به قیمت وحشتناک خوبه ، ترکیب رنگ بندیش هم رضایت بخشه. به نظرم تنها ضعفش رابط کاربری‌ و آپدیت های نه چندان دلچسب، موقعیت نا خوشایند اسم لوگوی برند در قاب پشتی و عدم وجود لرزشگیر اپتیکال دوربین باشه که باز در مقابل پوهن های مثبتی که داره این موارد رو میشه کاملاً ازش چشم پوشی کرد.

نیما عرفانی

احساس میکنم این گوشی مجموعاً ارجحیت داره به اوپو رینو ایس چون هم دوربین بهتری داره هم قیمت نسخه ی ۸-۱۲۸ و ۱۲-۲۵۶ این گوشی از قیمت همین کانفیگ برای پرچمدار اوپو کمتره با این تفاوت که این گوشی یه نسخه ی پایه ی ۶-۶۴ با قیمت فوق العاده رقابتی هم داره اما اوپو رینو ایس به جاش یه نسخه ی میانیِ ۸-۲۵۶ داره.

m.b

https://www.gsmarena.com/oppo_working_on_underdisplay_sensors_for_supposed_quadcurve_3d_waterfall_display_-news-39618.php
اوپو پنتی مشابه با پتنت صفحه چهار طرف خمیده شیائومی رو منتهی با دوربین های زیر صفحه ثبت کرد جناب عطایی…
ممکنه این طراحی سری فایند سال 2020 باشه…

Mashallah_khan

میدونم تو و هم رزمات و مخصوصا برند مجبوبت شیافومی حسابی قهوه ای شدین بیشتر از این خودتون رو قهوه ای نکنین

Dr.Nazer

عزیزم لااقل اسم رنگ گوشیا رو دیگه کپی نمیکردی! Ocean Blue نوت ۹ و Midnight Black اس ۹…

Mashallah_khan

تو آبو بریز اونجات که میسوزه ترول جون
ترول بز کله این گوشی نصف نوت ۹ قیمتشه همه جورم ازش بهتره
دوربینش خیلی بهتره
پردازندش خیلی خیلی بهتره
شارژر ۵۰ وات تو جعبه در مقایسه با ۱۵ وات زاخارت 😂😂😂
از ویدیو هاش معلومه کیفیت رنگ بالاتریم داره
صفحه نمایش خیلی بهتر با پشتیبانی از hdr 10plus
من موندم اونی که این گوشیو میبینه مشخصاتش رو واقعا با چه عقلی میره سامسونگ میخره؟
آخه بدبختیش اینه برندتونم مالی نیستش که حداقل بگیم آره توی آینه عکس میندازیم مارکش ابهت داره و شاخ جلومون میده 😂😂😂😂
بازم بگم یا میری محو میشی؟
خیلی شما ترولای سامسونگی روتون بالاس تو این پست میاین گلشعر تفت میدین

Dr.Nazer

من گفتم تو از چالتون بهتری باز همون شد که! تو تو کامنت من میبینی که گفته باشم نوت ۹ از این بهتره بهتره یا بالعکس؟ خب اسم رنگ و کپی کرده دیگه حالا اگه سامسونگ میومد اسم رنگ گوشیشو از هواوی کپی میکرد که تا الان دهن مارو از وسط جر داده بودین :-/ یکم یواش‌تر به‌خدا نه سهام اینا مال پدر شماس نه سهام سامسونگ مال پدر ما..!

chalton

وقتی دو تا فن چینی با هم دعواشون میشه👍👏
اون یکی که کلا ک.سخول خداییه،این یکی هم مثل این پشمکا تازه یادش افتاده به صورت طرفدار نما بیاد جلو.

Dr.Nazer


چی میزنی پسرم؟ اون‌موقع که داشتی میگفتی نشستی اسکرین‌شاتای S10 و فوتوشاپ کردی فرستادی دقیقا ۲ دیقه بعد کامنتتو تو Samsung Notes کپی پیست کردم و دیدیش و انقد ضایع شدی که دیگه جواب ندادی😂 حالا باز بگو فن چینی

afsoon

فوق العاده هست با این قیمت .نمایشگر و دوربین بهتری داره تا نسخه ادیشن کی بیست پرو

khers khofteh

لاک ناخن دختره خیلی قشنگه

Mashallah_khan

مشخصاتش شاهکاره این گوشی
صفحه ۹۰ هرتز شارژر سوپر سریع ۵۰ وات
اسنپ ۸۵۵ پلاس

خداحافظ mi9t pro
و اونوقت بعضی شرکتام شارژ سریع ضعیفشون رو جدا میفروشن و اسنپ ۸۵۵ دارن با قیمت ۱۱۰۰ دلار تو پاچه ملت میکنن

The Destroyer

در این که یک رقیب بسیار قدرتمند برای mi 9t pro هست شکی نیست. ولی هزار تا فاکتور برای انتخاب بین این و اون هست مثل طراحی ( که سلیقه ای هست) – رابط کاربری – کیفیت ساخت و … mi 9t pro هم همین برچسب قیمتی رو داره و انصافا تو تجهیزات این گوشی سره ولی در عین حال طراحی اون زیبا تره و رابط کاربری بهتری داره.
در ضمن شما هم بیشتر به فکر برند محبوب خودت باش. اونی که باید نگران شیا باشه تو نیستی

android 10

ای کاش لوگو ریلمی اونجا نبود و کاش یه نسخه با امکانات پایین تر داشت ولی با همین چیپست و پشتیبانی از باند های بیشتر خیلی خوب میشد

android 10

رنگ جگریشم خیلی خیلی سسکیه (به قول ایت الله واعظی)

The Destroyer

واقعا همه چیش عالیه. حتی بهتر از redmi k20 pro Premium.

Amir galaxy

اجازه دارم بگم پشمام؟!

ARMTIN

««««گوشی با ارزشی هست »»»»
ولی قطعات و لوازم جانبی این برند در ایران نیست و اگه باشه به سختی گیر میاد 😑
سامسونگ ، هواوی و شیاومی در ایران
برند های شناخته شده هستند و قطعات و لوازم جانبی شون به وفور در بازار موجود هست 👍
.
.
.
.
نکته :
متاسفانه این برند در بازار استوک (کارکرده) خریدار ندارند گاهی دارندگان گوشی ها این برند در هنگام فروش تا ۵۰ درصد با افت قیمت رو به رو میشند …

_V_

LOL

همین مونده بود این بی خِرَدِ بیاد از ریلمی بالا بره

برو عزیزم برو بذار جای طرفدار نمایی قبلیت(از سونی ب هواوی)از بین بره بعد حالا بیا برا BBK بمال

pooria

واو چه چیز مشتی چشاش چقد خوشگل لامصب مو هاشو چه کوتاه و باحالن حالا این ول کن ناخن های چند رنگ و یقه بازشو بچسب

MohammadFarhaadi

در مقابل کی بیست یه سری پیشرفتا داره ولی خوب آپدیت ها و رابط کاربری و پشتیبانی و دوربین کی بیست میچربه به این.مطمئنا نرم افزار فاکتور مهمتریه تا یه خورده افزایش کیفیت نمایشگر.هر چند فکر میکنم در این اعداد در واقع صد در صدی نیستن و احتمالا نمایشگر کی بیست بهترش باشه.

Milad7

قیمتش خوبه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)