حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی مزایا و ویژگی‌های نرم افزار پخش مویرگی

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

نرم افزار پخش مویرگی یک ابزار فروش نوظهور است که به تازگی توانسته دنیای فروش را دگرگون کند. در این مقاله قصد داریم در مورد ویژگی‌های نرم افزار پخش و تأثیر آن بر افزایش فروش توضیحاتی را ارائه کنیم. برای آشنایی بیشتر با مزایا و ویژگی‌های نرم افزار پخش مویرگی تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

پخش مویرگی چیست؟

پخش مویرگی یک زنجیره از واسطه‌ها است که از طریق‌ آن‌ها یک محصول به فروش می‌رسد. کانال‌های پخش کالا و یا خدمات در زنجیره‌ی پخش مویرگی خود به دو دسته‌ی مستقیم و غیر مستقیم تقسیم بندی می‌شوند. یک کانال فروش مستقیم به مصرف کننده نهایی این فرصت را می‌دهید که خود مستقیماً از تولید کننده خرید کند در حالی که کانال‌های فروش غیر مستقیم از طریق واسطه‌ها و یا عمده فروشان کالا را به مصرف کننده نهایی می‌رسانند.

بدین ترتیب کالای تولید شده توسط مصرف کننده از روش‌های مختلف و از طریق گذار از واسطه‌ها به دست مصرف کننده نهایی خواهد رسید. چیزی که در این بین مد نظر است، این موضوع است که هر چقدر تعداد واسطه‌های میان مصرف کنندگان و تولید کنندگان بیشتر باشد، کالای تولید شده با قیمت بیشتری به دست مصرف کننده می‌رسد و در این بین هم سود کمتری برای تولید کننده به دنبال خواهد داشت. پخش مویرگی به ایجاد کانال‌ها و زنجیره‌های کوچک‌تر برای رساندن یک کالا به دست مصرف‌ کننده می‌تواند بسیار مفید باشد.

سیستم پخش مویرگی و نرم افزار پخش مویرگی چگونه عمل می‌کنند؟

کلمه‌ی پخش مویرگی استعاره از مویرگ‌های بدن انسان است که خون را در ابعاد کم ولی وسیع به تمامی ارگان‌های بدن می‌رسانند. نرم افزار پخش مویرگی نیز به همین ترتیب عمل می‌کند. کالاهای تولید شده توسط تولید کننده در ابعاد کم ولی حجم بالا وارد بازار می‌شوند و توسط تعداد زیادی توزیع کننده مویرگی به دست مصرف کنندگان می‌رسند.

به دلیل مزایای و ویژگی‌های نرم افزار پخش مویرگی این نوع پخش کالا به سرعت مورد توجه بنگاه‌های اقتصادی قرار گرفته است و امروزه بسیاری از شرکت‌های بزرگ در سراسر جهان که سود زیادی از فروش بالای محصولات خود به دست می‌آورند از این طریق به فروش اجناس به مصرف کنندگان می‌پردازند. توزیع مویرگی در زمینه‌ی تولید و بازارهای مختلف مانند بازار لوازم آرایشی و بهداشتی، خوراکی‌ها و بسیاری اجناس دیگر بخش مهمی از فروش را شامل می‌شود.

مجموعه کارهایی که یک زنجیره پخش کالا باید انجام دهد

به طور کلی وظایف اصلی سیستم پخش کالا شامل 5 مورد هستند:

ذخیره‌سازی و انبار کالا برای توزیع

دریافت سفارش از مشتریان

تحویل کالا به مشتریان

وصول مطالبات

کنترل و دریافت اطلاعات از بازار

مزایای و ویژگی‌های نرم افزار پخش مویرگی

در این قسمت مزایا و ویژگی‌های نرم افزار پخش مویرگی را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهیم. با استفاده از این نرم افزار می‌توان برای فروش از طریق پروموشن‌های تبلیغاتی، جوایز و همچنین تخفیف‌های پلکانی سیاست گذاری‌های مختلفی انجام داد. همچنین سیاست گذاری بازپرداخت مبلغ کالا از طرف خریدار یکی دیگر از مزایای این نرم افزار است. از طریق نرم افزار پخش مویرگی می‌توان میزان فروش هر شاخه را به طور دقیق مشخص کرد و همچنین میزان فروش موفق و میزان سودی که از هر شاخه به دست آمده است را می‌توان به طور دقیق محاسبه کرد. برنامه ریزی برای فروش مقدار مشخصی از محصولات در زمان مشخص و ثبت زمان بندی‌های زمانی یک مزیت مهم برای برنامه ریزی فروش است که توسط نرم افزار پخش مویرگی قابل انجام است.

توسط این نرم افزار می‌توان انگیزه برای فروش بیشتر در شاخه‌های مختلف ایجاد کرد و میزان پورسانتی که به هر ویزیتور تعلق می‌گیرد را به طور دقیق محاسبه کرد. سهمیه بندی کالاها بین شعب مختلف و در میان فروشندگان به طور دقیق و با توجه به ظرفیت فروش توسط نرم افزار انجام می‌شود.

هدف گذاری در بخش فروش اهمیت زیادی دارد. با استفاده از نرم افزار پخش مویرگی می‌توان هدف گذاری‌های مختلف در شاخه‌های مختلف انجام داد. پس از گذشت بازه‌ی مشخص شده، نرم افزار به کاربر نشان می‌دهد که تا چه میزان هدف مشخص شده مورد موفقیت قرار گرفته است.

با استفاده از این نرم افزار می‌توان یک گزارش عملکرد کلی از کلیه‌ی ویزیتورها و شاخه‌های فروش مختلف به دست آورد.

دلایلی که باید سیستم فروش شما مجهز به نرم افزار پخش مویرگی باشد:

1- تکنولوژی شما را به سمت موفقیت سوق خواهد داد پس با مکانیزه کرده سیستم فروش خود می‌توانید گامی بلند به سمت سود بیشتر بردارید.

2- هدف گذاری برای فروش، انگیزه برای افزایش فروش و متعاقباً میزان فروش را افزایش خواهد داد.

3- تمامی مجموعه‌های فروش را به راحتی می‌توانید نظارت کنید و هر زمان بخواهید گزارش عملکرد سیستم فروش را دریافت کنید.

4- کاهش تعداد واسطه‌ها موجب افزایش فروش و همچنین افزایش سود خواهد شد.

5- فروش مویرگی در بازارهای مختلف درصد زیادی از بازار را تشکیل داده است. چرا شما هم سهمی در این فروش بالا نداشته باشید؟

 

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)