حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

زمان عرضه پلی استیشن ۵ (Play Station 5) مشخص شد

نوشته

4 سال قبل | 5 دیدگاه | پلی‌استیشن، کنسول بازی

سال ۲۰۲۰ علاوه بر مهم بودن برای علاقه مندان به شبکه 5G اما برای دوستداران کنسول بازی هم یک سال هیجان انگیز است. امشب سونی به صورت رسمی زمان رونمایی از کنسول پلی استیشن ۵ خود را اعلام کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

زمان عرضه پلی استیشن ۵

پلی استیشن ۵

پلی استیشن ۵

دانستن اینکه نسل بعدی کنسول‌های بازی شرکت‌های سونی و مایکروسافت چه زمانی معرفی و به بازار عرضه می‌شوند بسیار مهم است؛ چرا که در این زمینه ممکن است بسیاری از کاربران قصد خرید کنسول‌های جدید را داشته باشند و باید بدانند که آیا می‌توانند برای خرید کنسول جدید صبر کنند و یا بهتر است نسخه‌های فعلی را از بازار خریداری کنند.

در این زمینه شرکت سونی ساعاتی پیش با انتشار پستی در وبلاگ رسمی پلی استیشن اعلام کرد که کنسول بازی نسل بعدی خود را تعطیلات شروع سال نو میلادی ۲۰۲۰ به صورت رسمی معرفی خواهد کرد.

تعطیلات شروع سال نو میلادی ۲۰۲۰ تاریخ عرضه پلی استیشن ۵

اگرچه سونی به صورت دقیق روز رونمایی از این کنسول را اعلام نکرده ولی می‌توان با تکیه بر بیانیه منتشر شده به این نتیجه برسیم که سونی حداکثر تا ۲ ماه دیگر PS5 را به صورت رسمی معرفی کرده و به انتظارات ما پایان خواهد داد.

طراحی پلی استیشن ۵ را در این رندر ببینید

نکته جالب این است که پیش از این برخی منابع اعلام کرده بودند با توجه به اطلاعات داخلی منتشر شده از شرکت سونی، این کنسول جدید حداقل طی ۱۲ ماه آینده رونمایی نخواهد شد ولی پست امروز وبلاگ پلی‌استیشن نشان داد که نظریه قبلی اشتباه بوده و این شرکت با معرفی PS5 انتظارات چندین ساله کاربران خود برای بازی کردن با کنسولی جدید با امکانات بسیار جذاب عنوان شده را به پایان خواهد رساند.

در پست وبلاگ پلی استیشن همچنین به این مورد نیز اشاره شده که سونی قصد وارد کردن برخی تغییرات جزئی در کنترلر PS5 را نیز دارد که شامل جایگزین کردن فناوری لرزشی فعلی در این دسته‌های بازی با فیدبک لرزشی جدیدی را دارد که تا کاربران بتوانند بیشتر با فضای بازی عجین شده و لذت بیشتری را تجربه کنند.

طراحی پلی استیشن ۵

طراحی پلی استیشن ۵

تغییر دومی هم در این دسته ایجاد خواهد شد و سونی علاقه‌مند است آن را adaptive triggers بنامد مربوط به دکمه‌های L2/R2 است. با عرضه نسل جدید دسته‌های بازی، سونی به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا مقاومت در برابر محرک ها را برنامه‌ریزی کرده و در موقعیت های خاص احساس واقعی‌تری به بازی و فضای آن دهند.

شاید ملموس‌ترین مثال برای این حالت در بازی‌هایی که شرایط بازی سخت‌تری دارند مانند بازی‌های رالی در مناطق کوهستانی باشد که در آن میزان شتاب اعمالی برای عبور از موانع در شیب سطوح کوهستانی بسیار کمتر از نیروی وارد شده است.

در نظر داشته باشید که معمولاً دو شرکت سونی و مایکروسافت کنسول‌های خود را با زمانبندی نزدیک به هم عرضه می‌کنند و باید این انتظار را داشته باشیم که مایکروسافت نیز کنسول نسل بعدی ایکس باکس را در زمانی نزدیک به PS5 و تا پایان سال جاری میلادی معرفی کند.

منتظر پلی استیشن ۵ سونی هستید یا کنسول بازی ایکس باکس مایکروسافت را می خواهید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

عجب جنگی بشه سال 2020 بین کنسول ها

ARMTIN

یک منبع ژاپنی اعلام کرده سونی تا قبل از شروع سال 2020 قرار از چندین محصول جدید رونمایی کنه
” PlayStation 5 – VR pro ”
” PlayStation 5 – Camera 8K ”
” Dual Shock 5 /5 pro ”
” PlayStation 5 /5 pro ”
.
.
این منبع اعلام کرده
[[ PS5 pro ]] قدرت پردازنده گرافیکی حدود 21 ترافلاپس – 64 گیگابایت رم DDR6 – ارتقاء حافظه SSD تا 500 ترابایت مجهز شده 👍
[[ PS5 ]] قدرت پردازنده گرافیکی حدود ۱۵ ترافلاپس – 32 گیگابایت روم DDR6 – ارتقاء حافظه SSD تا 400 ترابایت مجهز شده👍
.
.
.
بی صبرانه منتظرم ببینم ماکروسافت میتونه سونی در صنعت game شکست بده یا نه 😁

MohammadFarhaadi

خوب اینجوری که قیمت پی اس فایو برخلاف عرف کنسول های بازی سر به فلک میکشه که صرفش رو نسبت به پی سی از بین میبره.

Genesis

امیدوارم پلی استیشن کمرا رو پیشرفته تر بکنه و بشه ازش خیلی حرفه ای تر استفاده کرد در حد ورزش واقعی مثل یه مربی مجازی باشه.
کمرا ps4 که چیز خاصی نداشت

Milad7

منتظریم 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)