حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باگ امنیتی گوشی های سامسونگ – هواوی – شیائومی و گوگل را تحت تاثیر قرار می دهد

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | امنیت

محققان امنیتی گوگل نقص امنیتی جدی را در تعدادی از دستگاه‌های اندرویدی پیدا کرده‌اند که به‌طرز عجیبی تنها در یک سری از گوشی‌های خاص مشاهده شده است. در حقیقت باگ امنیتی گوشی های سامسونگ – هواوی – شیائومی و گوگل را تحت تاثیر قرار می دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

باگ امنیتی گوشی های اندرویدی

آپدیت اندروید ۱۰ گلکسی اس ۹

این مشکل ظاهراً مربوط به بسته امنیتی ماه دسامبر سال 2017 بوده و گوشی‌های مورد بحث عبارتند از پیسکل، پیکسل 2، پی 20 هوآوی، گلکسی S7 سامسونگ، گلکسی S8 و گلکسی S9، ردمی 5، ردمی نوت 5 شیائومی، A1 شیائومی و A3 اوپو و موتو Z3 موتورولا.

اعضای تیم امنیتی گوگل اعلام کرده‌اند که ۷ روز پیش این حفره امنیتی را پیدا کرده‌اند اما میزان خطر آن به آن جدیتی که تصور می‌شود نیست، چرا که آسیب رساندن به گوشی ملزم به نصب نرم‌افزارهای مخرب است اما برای نصب به اجازه کاربر همچنان نیاز است. نکته عجیب اینست که این نقض امنیتی مربوط به پچ امنیتی دسامبر 2017 است و در نسخه‌های بعدی وجود ندارد.

طبق گزارش ها گفته شده که این راه نفوذ توسط گروه اسرائیلی NSO که در حمله به فعالان حقوق بشری و سیاسی نقش دارد، مورد استفاده قرار گرفته است.

از دستگاه هایی که نام برده شد، شما دستگاهی دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mani

سلام آقای عطایی اگه براتون مقدوره لطفا بعضی از بررسی های gsmarenaبرای موبایل رو ترجمه کنید و یا تعداد بررسی اختصاصی برای گوشی های جدید مثل آیفون ۱۱ قرار بدهید واقعا خالی بودن جاش تو سایت احساس میشه

خیلی ممنون

Mani

خیلی ممنون از پاسخگویی تون😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩🤑😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

Milad7

اندروید همینه !

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)