حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

روش مصرف کراتین بدنسازی

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

روش مصرف کراتین بدنسازی و نام این مکمل ورزشی را کمتر ورزشکار حرفه ای است که تا کنون نشنیده باشد و یا از روند مصرف آن اطلاعی نداشته باشد. عضله سازی و حجم دهی در ورزش بدنسازی نیاز به مکمل های ورزشی متناسب دارد که بدون شک نحوه مصرف آن ها نیز نقش مهم تری را در این راستا ایفا می کنند.

گاها ورزشکاران از یک مشاوره تغذیه برای مصرف مکمل های ورزشی خود کمک می گیرد تا به هدفی که در ذهن دارند سریع تر دست پیدا کنند. کراتین بدنسازی از سه آمینو اسید با نام های متیونین، آرژنین و گلیسین تشکیل شده است. این ماده در بدن به عنوان یک منبع انرژی شناخته می شود و در فعالیت های سریع ورزشی بسیار مؤثر واقع می شود. کراتین در کبد و پانکراس ساخته می شود بیش از نود و پنج درصد از آن در عضله های بدن ذخیره می شود. در گوشت و ماهی نیز این ماده مؤثر و انرژی زا به وفور یافت می شود. ورزشکاران حرفه ای کراتین را به عنوان مکمل شماره یک برای بهبود عملکردهای ورزشی خود می دانند. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا پیرامون نحوه مصرف کراتین و مزیت های بهره گیری از این مکمل ورزشی مطالبی را با شما به اشتراک بگذاریم پس با ما همراه باشید.

روش مصرف کراتین بدنسازی

روش مصرف کراتین بدنسازی

روش مصرف کراتین بدنسازی

روش مصرف کراتین بدنسازی امر بسیار مهمی است که سبب می شود شما سریع تر به نتیجه دلخواه خود در ورزش بدنسازی دست پیدا کنید. روش مصرف کراتین بدنسازی عموما به صورت بارگیری کراتین دنبال می شود که در ادامه پیرامون آن به بحث می نشینیم.

گروه اول: بارگیری کراتین

این روش عموما برای کسانی استفاده می شود که تازه شروع به مصرف کراتین کرده اند. بدون شک با انتخاب یک روش هوشمندانه این دسته از افراد بسیار سریع به نتیجه دلخواه خود دست پیدا می کنند. در این روش ماهیچه ها با کراتین بارگذاری و اشباع می شوند. در طی چهار روز اول هفته هر روز ۲۰ تا ۳۰ گرم نیاز است استفاده شود. در زمان بارگذاری بهتر است از آب میوه های غیر اسیدی زیاد استفاده شود و ترجیحا آب انگور در این راستا توصیه می شود. در این دوران ماهیچه ها به طور منظم هر روز پنج الی پانزده گرم کراتین استفاده می کنند. پس از آن که بارگیری انجام شد نوبت به مرحله نگهداری می رسد که در این مرحله باید دوز کراتین را در سطح کافی نگه داشت و کاهشی در آن صورت نگیرد.

 گروه دوم: بارگیری کراتین

از آنجایی که روش بارگیری کراتین همراه با نفخ معده و درد شکم گاها همراه است. در ابتدا نیاز به تمرین بیشتر یک اصل ضروری محسوب می شود و در قدم بعدی بسیاری از افراد ترجیح می دهند از این دوره استفاده نکنند؛ اما به توصیه کسانی که این راه را دنبال کرده اند این دسته از افراد بهتر است روزانه دوز مصرف کراتین خود را به ده گرم کاهش دهند و این دوره را طولانی تر به مدت چهارده روز دنبال کنند تا نفخ کمتری در معده و دل آن ها مشاهده شود.

 گروه سوم: بارگیری کراتین

دسته سوم کسانی هستند که بدنشان در برابر کراتین به سرعت عکس العمل نشان می دهد از همین رو از یک سو تمایل به استفاده از این مکمل ورزشی را دارند و از سوی دیگر درد معده آن ها را آزار می دهد؛ بنابراین توصیه ای که برای این گروه از افراد داریم مصرف ۵ گرم کراتین در طی روز است که این دوره تقریباً باید در طول یک ماه به انجام برسد. از آنجایی که روش اول و دوم نتیجه دهی بهتری دارد نمی توانند افراد گروه سوم نتیجه ای که برای دو گروه اول رقم می خورد را به سرعت شاهد باشند.

روش مصرف کراتین بدنسازی

روش مصرف کراتین بدنسازی

توصیه های برای بارگیری کراتین برای سه گروه

روش مصرف کراتین بدنسازی همان طور که در طی مطالب پیش رو به آن اشاره شد بر اساس روند مصرف نتیجه های متفاوتی را در پیش روی شما قرار می دهد؛ اما باید به این مهم توجه داشته باشید که در طی ۵ روز برای گروه اول به هیچ عنوان نمی توان دوز مصرف کراتین را بیشتر از بیست گرم تجویز کرد. اگر شما به عنوان مثال در طی دو هفته این مقدار کراتین را که برای هر روز بیست گرم است را دنبال کنید بدون شک با بوی بدی در ادرار روبرو خواهید شد؛ زیرا مصرف زیاد کراتین در دوره های بلند مدت سبب می شود کراتین به فرمالدئید که گازی با بوی تند است در ادرار شما مشاهده شود.

 مقدار مصرف مایعات در طول دوره بارگیری باید چگونه باشد؟

روش مصرف کراتین بدنسازی نیاز به باید و نبایدهای در این راستا دارد. به عنوان مثال مصرف نوشیدنی و آب همراه با کراتین امر بسیار مهم و ضروری است. برای نتیجه گیری بهتر به گروه اول توصیه می شود روزانه یک لیتر آب حتماً مصرف کنند. این مهم تنها به این دلیل است که دوز مصرف کراتین برای این دسته از افراد نسبت به گروه دوم و سوم بیشتر است و با مصرف آب جذب کراتین به سمت عضلات سریع تر صورت می گیرد. کراتین مایعات را به سمت سلول های عضلات می کشاند و سبب افزایش حجم در سلول ها می شود. مرحله بارگیری مهم ترین مزیت های که از آن شما می کند استقامت و بالا رفتن قدرت عضلانی است و سپس بهبود عملکرد و کاهش صدمات ناشی از تمرین های ورزشی در ورزشکار می شود.

روش مصرف کراتین بدنسازی

روش مصرف کراتین بدنسازی

روش مصرف کراتین بدنسازی با اصول درست و عملکرد مؤثر

روش مصرف کراتین بدنسازی اگر به درستی دنبال شود نتایج بسیار مؤثر و چشم گیری را شاهد خواهید بود. در ابتدا می توانیم به افرایش هیداتاسیون سلول که در حجم دهی عضلات نقش مؤثری دارد اشاره داشته باشیم. با مصرف اصولی و درست کراتین بهبود سیگنال سلول که سبب رشد و ترمیم عضلات می شود حاصل می شود. افزایش هورمون آنابولیک و کاهش تجزیه پروتئین که سبب افزایش توده عضلانی و کاهش اختلال عضلانی می شود نیز حاصل می شود. بالا رفتن قدرت عملکرد ورزشی با بالا رفتن استحکام در حرکات ورزشی برای ورزش کار فراهم می شود. کراتین بر روی مغز و از بین رفتن بیماری آلزایمر، پارکینسون، سکته مغزی، صرع، بیماری نخاعی، نورون حرکتی و هانتینگتون اثر می گذارد. کاهش سطح قند خون، بهبود کیفیت زندگی، درمان بیماری های مرتبط با کبد و بسیاری مزیت های دیگر با مصرف کراتین برای شما حاصل می شود.

 آیا روش مصرف کراتین بدنسازی با رژیم غذایی ارتباطی دارد؟

روش مصرف کراتین بدنسازی با رژیم غذایی ارتباط مؤثری دارد. به عنوان مثال زمانی که شما آب را به اندازه در حین دوره مصرف کراتین مصرف می کنید نتیجه عملکرد بهتری برای شما حاصل می شود. حال اگر رژیم متناسبی در حین مصرف کراتین لحاظ کنید بدون شک نتیجه گیری بهتری از آن شما می شود. از آنجایی که در دوره مصرف کراتین بدنساز به دنبال افزایش حجم در عضلات خود است باید تمرین های سختی نیز در این دوره انجام شود که بدون مصرف غذاهای مقوی و مفید این عملکرد قدری سخت و دشوار است. اگر شما در طی دوره ورزش خود می خواهید با کاهش وزن همراه باشید و مصرف کالری دریافتی خود را کاهش می دهید باید به یاد داشته باشید که قدرت بدنی شما کمتر می شود و در همین راستا تمرینات شما نیز کاهش پیدا می کند. با این روند کربوهیدرات کمتری استفاده می شود و جذب کراتین در طول روز بیشتر طول می کشد و به سرعت جذب بدن نمی شود. از همین رو توصیه می شود برای مصرف کراتین حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

روش مصرف کراتین بدنسازی

روش مصرف کراتین بدنسازی

 کلام آخر پیرامون روش مصرف کراتین بدنسازی

روش مصرف کراتین بدنسازی از یک فرمول و قاعده خاصی پیروی می کند پس اگر تا به حال از این مکمل ورزشی استفاده نکرده اید حتماً پیش از استفاده از یک متخصص در این راستا راهنمایی بگیرید. , و حتما کراتین بدنسازی داروخانه ای را خرید نمایید .با توجه به اینکه به غیر از اختلالات معده و مشکلات پوستی مشکل دیگری تا کنون مشاهده نشده است اما توصیه می کنیم حتماً برای بار اول به یک متخصص در این راستا مشورت های لازم صورت بگیرد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته بر روی گروهی خاص از ورزشکاران کسانی که به مدت پنج سال روزی ده گرم کراتین مصرف کرده بودند هیچ عارضه ای برای آن ها حاصل نشده بود و این نشان از بی ضرر بودن این مکمل ورزشی دارد.

روش مصرف کراتین بدنسازی

روش مصرف کراتین بدنسازی

اگر به هر دلیلی در طی مصرف کراتین دچار بیماری های از قبیل گیجی، اسهال، معده درد و گرفتگی عضلات شدید حتماً با یک مشاوره تغذیه یا یک پیشکسوت ورزشی که تمام این راه ها را پشت سر گذاشته است مشورت کنید. امید است مطالب ارائه شده مؤثر واقع شده باشد و شما با روند درست و اصولی مصرف کراتین آشنایی های لازم را کسب کرده باشد.

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

😛 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)