حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وان پلاس ۷ تی (OnePlus 7T) با نمایشگر ۹۰ هرتز و اندروید ۱۰ رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 11 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، وان‌پلاس

وان پلاس ۷ تی (OnePlus 7T) پس از مدت ها شایعه و رندر رسما معرفی شد. وان پلاس ۷ تی از دوربین سه‌گانه پیشرفته‌تر٬ نمایشگر ۹۰ هرتزی و چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس در کنار اندروید ۱۰ و البته قاب پشتی شیشه ای مات بهره می‌برد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

وان پلاس ۷ تی

وان پلاس ۷ تی پرو

وان پلاس ۷ تی

سرانجام جدیدترین عضو خانواده T وان پلاس که پرچمدارهای نیمه دوم سال این شرکت هستند، معرفی شد. این گوشی که وان پلاس ۷ تی نام دارد٬ نسبت به نسخه‌ی اصلی خود از نمایشگر و دوربین بهبود پیدا کرده‌ای بهره می‌برد. و بله٬ خبر خوب اینکه به لطف تراشه‌ی مدرن‌تر٬ این گوشی از فناوری شارژ سریع‌تر ۳۰ وات نیز پشتیبانی می‌کند.

با دوربین این گوشی آغاز می‌کنیم. دوربین سه‌گانه‌ی جدیدی در وان پلاس 7T استفاده شده که بزرگ‌ترین به‌روزرسانی این گوشی نیز خواهد بود. سنسور اصلی آن٬ یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی به نام Sony IMX586 مشابه نسل گذشته‌ی خود است. اما دیافراگم آن از f/1.7 به f/1.6 تغییر پیدا کرده تا نورگیری بیشتری داشته باشد.

یک دوربین 12 مگاپیکسلی تله فوتو جدید با زوم اپتیکال 2 برابری نیز در اینجا به چشم می‌خورد. هرچند سنسور وان پلاس ۷ پرو ارائه کننده‌ی زوم 3 برابری بود٬ اما از وضوح کمتر 8 مگاپیکسلی برخوردار بود. توجه داشته باشید که این سنسور برخلاف مدل پرو فاقد پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال است.

وان پلاس ۷ تی پرو

وان پلاس ۷ تی

سومین دوربین٬ یک سنسور 16 مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه‌ی دید 117 درجه‌ای (مشابه مدل پرو) است. این دوربین مطابق مدل قبل دارای یک حالت عکاسی در شب ویژه است٬ اما دو ویژگی جدید را ارائه می‌کند: آن قادر به فیلمبرداری سوپر اسلوموشن 960 فریم بر ثانیه‌ای بوده و دارای یک حالت ماکرو برای عکاسی از 2.5 سانتی‌متری است.

نمایشگر Fluid AMOLED وان پلاس 7T پرو همانند نسل قبلی یک نمایشگر ۹۰ هرتزی است. این نمایشگر با نسبت 20:9 بلند‌تر از نمایشگر نسخه‌ی اصلی وان پلاس 7 بوده و دارای ابعاد 6.55 اینچی است. یک بریدگی کوچک نیز در بالای آن قرار دارد که از یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

جدا از ارائه‌ رفرش ریت بالا این نمایشگر از +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند تا بتوانید با محدوده رنگی گسترده از تماشای فیلم‌ها لذت ببرید. گرچه این پنل از رزلوشن FHD+ به جای وضوح بیشتر کواد اچ دی پلاس بهره می‌برد. حداکثر روشنایی نمایشگر پرچمدار جدید وان پلاس 1000 نیت است که نمایشگر مدل پرو با 800 نیت را جا می‌گذارد. وان پلاس 7T همچنین یک درایور هپتیک جدید را در اختیار دارد که می‌تواند لرزش بیشتر و طبیعی‌تری را ارائه کند.

توجه داشته باشید این گوشی از یک فناوری ۳۰ وات جدیدتر برای شارژ باتری خود استفاده می‌کند که می‌تواند 23 درصد سریع‌تر از نسخه‌ی قبلی باشد. گرچه حداکثر انرژی آن‌ها بیکسان است٬ اما بهینه‌سازی خوبی در روند شارژ‌ گوشی اعمال شده تا باتری 3800 میلی‌آمپر ساعتی آن بتواند در عرض نیم ساعت٬ به 70 درصد شارژ برسد. متاسفانه این دیوایس نیز از فناوری شارژ بیسیم پشتیبانی نمی‌کند!

قاب مات وان پلاس ۷ تی

قاب مات وان پلاس ۷ تی

قاب مات وان پلاس ۷ تی

قاب پشتی مات وان پلاس ۷ تی که با 3D Corning Gorilla Glass از آن محافظت می‌شود٬ در دو رنگ آبی و نقره‌ای همراه با شیب رنگی عرضه می‌شود. محافظت گوریلا گلس نمایشگر گوشی نیز از نوع مسطح است تا نیازی به خرید محافظ‌های صفحه‌ی گران قیمت نداشته باشید.

در انتها به زیر قاب این گوشی می‌رویم٬ جایی که یک چپیست اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس با پردازشگر گرافیکی پر سرعت‌تر حضور دارد و می‌تواند از یک نمایشگر ۹۰ هرتزی برای اجرای روان‌تر بازی‌ها پشتیبانی کند. 8 گیگابایت رم و حافظه‌ی داخلی 128 یا 256 گیگابایتی از نوع UFS 3.0 نیز در پکیج سخت افزاری این گوشی قرار دارد.

وان پلاس ۷ تی با اندروید ۱۰

وان پلاس ۷ تی تنها دستگاهی می‌تواند باشد که به صورت پیشفرض با اندروید ۱۰ روانه‌ی بازار می‌شود. به گفته‌ی سازنده٬ این گوشی ۲۶ مهر درست چند روز پس از رونمایی گوشی‌های پیکسل ۴ گوگل روانه‌ی بازارها خواهد شد.

نظر شما درباره وان پلاس ۷ تی چیست؟ می پسندیدش؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

گوشی خوبیه ولی میزان باتری رو میتونست بیشتر کنه با توجه صفحه نمایش
و مورد بعدی هم دیزاین دوربینش رو خیلی نمیپسندم
بد نیست ولی عالی هم نیس
هرچند سلیقه ای
صفحه نمایش ب گمونم بعد ایفون و نوت سوم بشه اگه قرار باشه بین پرچمدارن امسال ک جدید هستن انتخاب کنم جز سه تا اول نیست((سلیقه ای گفتم))
مات بودن پشت ی حرکت خب بود و نداشتن شارژر وایرلس رو من بود نبودش رو بهش اهمیتیی نمیدم

نیما عرفانی

آقای عطایی این گوشی وان پلاس ۷ تی هست و پسوند پرو نداره

نیما عرفانی

خواهش میکنم
سلامت باشید

m.b

از نظر طراحی نه ولی از بقیه نظر ها خوب و یا عالی هست…
باتریش هم مناسبه…
رقیب mi 9 pro هست…
که به ظاهر این گوشی در صفجه و اسپیکر و حافظه ufs و در دوربین و باتری و شارژر و شارژر وایرلس و معکوس و پشتیبانی از 5g گوشی mi 9pro بهتر هست…
البته نباید فراموش بشه که 100 یورو می 9 ارزونتر هم هست…

نیما عرفانی

مطمئناً قیمت مناسبی هم داره
اصلی ترین رقباش میت ۳۰ و شیائومی می ۹ پرو هستن که مهم ترین پوهن این گوشی ؛ رابط Oxygen os و نمایشگر بهترشه اما هر سه گزینه انتخاب های شایسته ای هستن که در مواردی نقاط قوت خودشون رو دارن.

android pie

دکتر ناظر هستی یا نه بیا کارت دارم

Dr.Nazer

بت دایرکت دادم

android pie

تو اینستا دایرکت ندارم 😐😐😐چون با لپتاپ اینجام اینستامم رو گوگل هست و دایرکت ندارم اگه راه حلشو میدونی بگو

online_wireless

همه چیش خیلی خوبه ولی کاش باتری ظرفیت بالای ۴۰۰۰ میزاشت

Milad7

انتظارات را براورده نکرد!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)