حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آشنایی با مزایای نصب و پیاده سازی VOIP

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

راه اندازی و پیاده سازی نسل جدید مراکز تلفنی یا سیستم ویپ (بخوانید VOIP مخفف عبارت Voice Over Internet Protocol) مزایا و قابلیت‌های ویژه‌ای را به همراه دارد که در این مقاله می‌خواهیم به طور کامل این مزایا و قابلیت‌ها را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم که چطور با راه اندازی VOIP می‌توانیم به کسب و کار خود رونق دهیم.

همانطور که گفته شده ، مراکز تلفنی VOIP نسل جدید سیستم‌های تلفنی می‌باشند که با پیشرفت سریعی که دارند به زودی به طور کامل جای مراکز تلفنی آنالوگ قدیمی را خواهند گرفت. از جمله ویژگی‌ها و مزایای بسیار کاربردی که پیاده سازی VOIP  به همراه دارد می‌توان به کاهش هزینه‌های راه اندازی مرکز تلفن، کاهش هزینه‌های تلفنی سازمان ، قابلیت‌های پیشرفته مرکز تلفنی، قابلیت توسعه و هوشمند‌سازی و … اشاره نمود که در ادامه مقاله در مورد هر یک از این موار صحبت می‌کنیم و در آخر چگونگی تاثیر این ویژگی‌ها در افزایش بهره‌وری سازمان و رونق کسب و کار‌ها را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

 

با نصب و پیاده سازی VOIP هزینه‌های سازمان را کاهش دهیم :

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که مراکز تلفنی تحت شبکه به همراه دارند کاهش هزینه‌های سازمان می‌باشد که می‌توان این موضوع را به دو بخش کاهش هزینه‌های راه اندازی مرکز تلفن و کاهش هزینه‌های تلفنی شرکت تقسیم نمود .

کاهش هزینه‌های راه اندازی با پیاده سازی و نصب VOIP :

همانطور که گفته شده مراکز تلفنی VOIP روی بستر شبکه سازمان پیاده سازی می‌شوند و این موضوع اولین مزیتی است که باعث کاهش هزینه‌های راه اندازی مرکز تلفن می‌شود . چرا که برای راه اندازی و نصب VOIP نیازی به بستر سازی جداگانه برای سیستم تلفن نخواهد بود و می‌توان سیستم ویپ سازمان را روی بستر شبکه شرکت ( که در بسیاری از سازمان‌ها وجود دارد ) پیاده سازی نمود .

دومین ویژگی که باعث کاهش هزینه‌های راه اندازی مرکز تلفنی سازمان می‌شود قابلیت استفاده از تلفن‌های نرم‌افزاری می‌باشد . هنگامی که شما اقدام به راه اندازی VOIP می‌کنید ، بر خلاف مراکز تلفنی آنالوگ ، اجباری در تهیه تلفن‌های سخت‌افزاری برای کاربران سازمانتان ندارید یا به عبارتی می‌توانید از تلفن‌های نرم‌افزاری که روی کامپیوتر کاربران شرکت نصب می‌شوند استفاده کنید و هزینه تهیه تلفن برای تک تک کاربران شرکت را به میزان چشمگیری کاهش دهید . ( بدیهی است که پس از راه اندازی مرکز تلفنی VOIP امکان ارائه تلفن‌های سخت‌افزاری نیز به هر یک از کاربران شرکت وجود دارد )

کاهش هزینه‌های تلفنی سازمان با راه اندازی ویپ :

یکی دیگر از مزایای راه اندازی ویپ کاهش هزینه‌های تلفنی سازمان می‌باشد . هنگامی که از سیستم ویپ برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنید ، تماس‌های کاربران سازمان با یکدیگر و حتی تماس کاربران سازمان با تمامی شعبات شرکت شما در سراسر دنیا می‌تواند از بستر خصوصی سازمان شما برقرار شود ، بنابراین دیگر نیازی نیست برای تمامی تماس‌های سازمان از خطوط مخابرات استفاده کنید و این امر باعث کاهش چشمگیر هزینه‌های تلفنی سازمان می‌شود .

 

آشنایی با مزایای نصب و پیاده سازی VOIP

آشنایی با مزایای نصب و پیاده سازی VOIP

آشنایی با قابلیت‌های ویژه‌ای که راه اندازی VOIP به همراه دارد :

همانطور که گفته شده راه اندازی ویپ قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد  .

  • راه اندازی تلفن گویای پیشرفته :با پیاده سازی و راه اندازی VOIP می‌توانید تلفن گویای پیشرفته و تو در تو برای سازمان خود ایجاد کنید تا مشتریان سازمان به طور خودکار به نقاط مورد نظر خود متصل شوند  .
  • راه اندازی صف‌های پیشرفته برای اتصال مشتریان سازمان به کارشناسان شرکت :به کمک مراکز تلفنی ویپ می‌توانی صف‌های پیشرفته ایجاد کنید تا مشتریان سازمان بعد از تماس درون صف‌ها قرار گرفته و در حالی که یک موزیک انتظار می‌شنوند منتظر پاسخگویی و اتصال به کارشناسان شرکت بمانند  .
  • ضبط مکالمات دقیق و کاملا انعطاف‌پذیر :به کمک مراکز تلفنی تحت شبکه یا ویپ می‌توانید تمامی تماس‌های تلفنی شرکت را در حالت‌های مختلف به صورت کاملا انعطاف‌پذیر ضبط کنید  .
  • دسترسی به تلفن داخی از هز نقطه از دنیا :یکی از ویژگی‌های بی‌نظیری که با پیاده سازی و نصب VOIP حاصل می‌شود دسترسی به تلفن داخلی از هر نقطه از دنیا می‌باشد . شما می‌توانید تلفن داخلی کاربران سازمانتان را به صورت نرم‌افزاری ( روی موبایل یا کامپیوتر آن‌ها ) و یا به صورت سخت‌افزاری در هر نقطه از جهان که هستند در اختیار آن‌ها قرار دهید .
  • ارائه گزارشات دقیق :یکی دیگر از ویژگی‌های سیستم ویپ ارائه گزارشات کاملا دقیق از تمامی رویداد‌هایی است که توسط مرکز تلفنی مدیریت شده است .
  • ….

 

آشنایی با قابلیت توسعه سیستم‌های VOIP

قابلیت توسعه مراکز تلفنی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که پیاده سازی ویپ به همراه خواهد داشت . مراکز تلفنی ویپ علاوه بر ویژگی‌هایی که به آن‌ها اشاره نمودیم می‌توانید قابلیت‌های بسیار پیشرفته‌تری نیز داشته باشد که معمولا از آن‌ها با عنوان ماژول‌های توسعه یا قابلیت‌های پیشرفته مراکز تلفنی یاد می‌شود . در ادامه می‌توانید برخی از قابلیت‌های کاربردی که می‌توان به سیستم‌های تلفنی تحت شبکه اضافه کرد را مشاهده کنید :

  • ماژول تماس خودکار :به کمک این ماژول مرکز تلفن شما به صورت خودکار با مشتریان مورد نظر شما تماس گرفته و آن‌ها را به شنیدند پیغام تبلیغاتی یا شرکت در نظرسنجی دعوت می‌کند.
  • دفترچه تلفن هوشمند تحت وب :به کمک این سیستم می‌توانید یک دفترچه تلفن هوشمند با کنترل پنل تحت وب ایجاد کنید که علاوه بر ثبت اطلاعت مشتریان قابلیت تماس بدون شماره گیری ( تماس با کلیک روی نام آن‌ها ) را در اختیار شما قرار می‌دهد .
  • ماژول نظرسنجی :به کمک این ماژول می‌توانید مشتریان سازمان را به یک سیستم نظرسنجی متصل کنید و میزان رضایت آن‌ها از نحوه پاسخگویی کارشناسانتان را ثبت کنید.
  • ماژول تماس امن :به کمک این ماژول می‌توانید سیستمی را راه‌اندازی کنید که مشتریان سازمان شما تنها از طریق سیستم تلفنی سازمانتان بتوانند با کارشنسان شرکت تماس بگیرند . بدیهی است که پنهان کردن شماره مشتری یا کارشناس و یا کنترل مکالمه آن‌ها به کمک این ماژول امکان پذیر می‌باشد .
  • …..
آشنایی با مزایای نصب و پیاده سازی VOIP

آشنایی با مزایای نصب و پیاده سازی VOIP

چگونه پیاده سازی ویپ باعث افزایش بهره‌وری سازمان می‌شود ؟

برای پاسخ به این سوال کافیست به ویژگی‌هایی که راه اندازی سیستم VOIP در اختیار شرکت ما می‌گذارد دقت کنیم . طبیعتا در بازار رقابتی امروز همه‌ی کسب و کار‌ها تلاش می‌کنند تا با افزایش کیفیت سرویس‌دهی به مشتریان میزان رضایت آن‌ها و در نتیجه میزان بهره‌وری سازمان را افزایش دهند . از طرفی سیستم تلفنی شرکت یکی از مهم‌ترین پل‌های ارتباطی شرکت می‌باشد که مشتریان سازمان از طریق آن با کارشناسان شرکت ارتباط برقرار می‌کنند . پس با توجه به این مسائل ، صاحبان کسب و کار ترجیح می‌دهند تا با افزایش کیفیت و ایجاد قابلیت‌های ویژه در مرکز تلفن سازمان رضایت مشتریان را به دست اورده و میزان درآمد یا بهره‌وری سازمان خود را افزایش دهند .

موضوع دیگری که باعث افزایش بهره‌وری سازمان می‌شود ، نظارت بر عملکرد کارکنان می‌باشد . طبیعتا زمانی که مشتریان سازمان می‌توانند از طریق سیستم تلفنی به نحوه پاسخگویی کارشناسان شرکت انتقاد کنند و یا سرپرست‌ها می‌توانند نحوه علکرد کاربران خود را بررسی کنند کیفیت پاسخگویی کارشناسان و در نتیجه بهره‌وری سازمان افزایش می‌یابد .

چگونه یک شرکت مناسب برای راه اندازی VOIP سازمانمان انتخاب کنیم ؟

طبیعتا برای پیاده سازی VOIP در سازمانتان باید به شرکت‌های فعال در زمینه مراکز تلفنی تحت شبکه مراجعه کنید ، اما یک شرکت مناسب برای پیاده سازی سیستم VOIP چه ویژگی‌هایی باید داشته :

  1. رزومه کاری مناسب
  2. تضمین کیفیت سیستم تلفنی
  3. پشتیبانی و خدمات پس از فروش
  4. کیفیت پاسخ‌گویی و توانایی در رفع مشکلات
  5. معرفی تجهیزات گوناگون با قیمت‌های مختلف (دادن حق انتخاب به مشتری)

 

چرا فیجیکا را برای راه اندازی و پیاده سازی VOIP انتخاب کنیم ؟

فیجیکا یک شرکت فعال در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌باشد که به صورت تخصصی در زمینه ارائه خدمات VOIP فعالیت می‌کند . ما بر این باوریم که با ارائه خدمات با قیمت و کیفیت مناسب می‌توانیم همه‌ی کسب‌‌و‌کار‌ها را از ویژگی‌ها و مزایای سیستم تلفنی تحت شبکه بهره‌مند سازیم . ضمانت کیفیت خدمات ، قیمت مناسب ، خدمات پس از فروش ، رزومه کاری قوی ، پشتیبانی و پاسخگویی سریع برای رفع مشکلات مشتریان از جمله مسائلی هستند که برای جلب رضایت شما عزیزان به آن‌ها متعهد خواهیم بود .

خدماتی که Figika در زمینه راه اندازی سیستم‌های تلفنی تحت شبکه ارائه می‌دهد عبارت است از:

  • بسترسازی سازمان و راه اندازی مرکز تلفنی VOIP
  • ارائه انواع مختلف تجهیزات و ادوات مورد نیاز برای پیاده سازی VOIP
  • ارائه انواع ماژول‌های توسعه و هوشمند سازی مراکز تلفنی مانند :
    –  ماژول تماس‌گیر خودکار
    –  ماژول نظرسنجی
    –  دفترچه تلفن تحت وب هوشمند
    –  ماژول تماس تماس امن
    –  ماژول پیجینگ هوشمند بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها
    – و  ….
  • پشتیبانی سیستم تلفنی ادارات و سازمان‌ها
  • آموزش راه اندازی و نگهداری از سیستم ویپ به صورت ویدیویی و دوره‌های حضوری

در صورتی که برای نصب و پیاده سازی سیستم VOIP خود به مشاوره و راهنمایی احتیاج دارید ، با کارشناسان Figika تماس حاصل فرمایید  .

آدرس وبسایت : WWW.Figika.com

تلفن تماس : 021-91004313

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)