حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا لنز و دوربین عکاسی کانن را انتخاب کنیم ؟

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

در دنیای عکاسی چه برای افراد حرفه ای و چه برای مبتدی ها برند کانن جایگاه خاصی دارد. خصوصا در دو دهه اخیر شاهد فروش دوربین های زیادی از این برند بودیم که رفته رفته آن را به یکی از برترین کمپانی های صنعت عکاسی و فیلم برداری تبدیل کرد. افزایش محبوبیت Canon را به طور خاص پس از تولید اولین دوربین های سری EOS شاهد بودیم و از آن زمان به بعد حرفه ای ترین عکاسان و فیلم برداران محصولات خود را از این برند تهیه می کردند. اما چرا لنز و دوربین عکاسی کانن را انتخاب کنیم و چرا معمولا اولین برندی که برای شروع عکاسی به ذهنمان خطور می کند کانن است.

برای پاسخ به این پرسش باید فاکتور هی مختلفی به صورت کاملا حرفه ای بررسی شوند. اما به صورت سطحی می توان گفت که کانن توانسته محیطی خلاقانه را برای کاربرانش بسازد که نتیجه ای مستقیم در بهتر شدن کار ها و تصاویری است که ثبت می کنند. دیگر این که کانن سرعت را در کارش بسیار بالا برده و این در صحنه های خاص برای بسیاری از عکاسان مهم است که در کسری از ثانیه سوژه را در حالت مد نظر فریز کنند. و شاید مهم ترین دلیل برای خیلی از افراد از نظر مالی باشد چرا که این شرکت محصولات خود را با قیمتی معقول عرضه می کند و تعداد کمی از محصولاتش قیمت بالایی دارند.

علت انتخاب دوربین عکاسی کانن

کانون

کانون

هر برندی برای محصولات خودش مشخصات منحصر به فردی را ارائه می دهد اما کانن در دنیای عکاسی امکاناتی خارق العاده را برای کاربرشانش در هر یک از دوربین های خودش گذاشته است. البته این که با خرید دوربین های گران تر شاهد ویژگی ها و امکانات بیشتر و کاربردی تر هستیم امری طبیعی است اما حتی ارزان ترین دوربین های کانن چه در شاخه DSLR و چه دوربین های بدون آینه و کامپکت برای مبتدی ها خصوصیات و کاربرد هایی را فراهم می کند که بسیار آسان و در ابتدای حرفه بسیار مهم و کاربردی است.

اگر بخواهیم حرفه ای تر به این موضوع نگاهی بیندازیم حد اقل نکاتی که می توان در نظر گرفت منوی بسیار کاربر پسند سرعت بسیار بالا و تنظیمات دستی خارق العاده در دوربین های کانن هر عکاسی را مجذوب خود می کنند. البته برای عکاسانی که به تازگی از برند های دیگر به کانن تغییر کاربری! می دهند کمی عادت کردن به همه چیز سخت است.

دیگر مسائلی که بسیاری از عکاسان به آن ها اشاره می کنند تنظیمات ایزو، وایت بالانس، حالت فیلم برداری و فیلتر های متنوع و لنز هایی با فناوری های پیشرفته است که کانن را به یکی از بهترین ها تبدیل می کند. در کل می توان نتیجه گرفت که چه در پرتره گرافی و چه در عکاسی در طبیعت و یا صنعتی و.. دوربین عکاسی کانن می تواند انتخابی ایده آل باشد.

مزیت لنز های کانن

CANON محبوبیت خود را در زمینه تولید انواع لنز دوربین کانن در دهه 70 با ساخت لنزهای مانت FD به دست آورد چرا که این لنز ها در دوره خودشان تا اواخر دهه هشتاد بسیار پیشرفته محسوب می شدند. اما از آن دوره به بعد مانت های معروف کانن که همان EF و EF-S است وارد دنیای عکاسی شدند. این محصولات با تنوع بالایی که در فاصله کانونی داشتند برای هر شخصی با هر گرایشی در این حرفه مناسب بودند.

در ضمن با به کار بردن موتور فوکوس معروف usm در لنز هایش کوچک ترین صدایی را تولید نمی کند و دقت و سرعت بسیار بالایی هم دارد. خصوصیت دیگری که محبوبیت لنز های کانن را دو چندان کرد ابداع سیستم خنثی کننده لرزش های IS یا IMAGE STABILIZATION بود. این سیستم نگرانی عکاسان را بابت لرزش های دستشان از بین می برد و شارپنس بالا را در عکس حفظ می کند. المنت هایی که این برند در لنز هایش نصب می کنند هر ساله از تکنولوژی بهتری بهره مند می شوند و که برای کم کردن اعوجاج و دیگر خطا های ممکن بسیار مهم هستند.

در کل در زمینه تولید لنز های مختلف و در دسته بندی های گوناگون مانند تله فوتو و واید و… کانن بسیار موفق عمل کرده و توانسته نیاز های تعداد بسیرای از عکاسان را بر طرف کند و شاید مهم ترین علت برتری آن نسبت به رقبایش در این حوزه تنوع بسیار بالای آن باشد. در فروشگاه اینترنتی دی جی 24 قادر هستید تمام لنز ها و دوربین های عکاسی کانن را مشاهده و مقایسه کنید تا بتوانید بهترین خرید خود را کنید و در ضمن ارسال کالا به همه شهر های ایران به صورت رایگان انجام می شود.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

جالب رام اینه که ترنجی همش از کنون حرف زده میشه
تو زومیت همش از پاناسونیک
تو تبلیغات خوب میشه کب درامد کرد

etemadian

این یک تبلیغ از کانن بود وگرنه نیکون هم همه این امکانات رو داره .
دنیای عکاسی شدیدا مدیون نیکون است و البته کانن هم همینطور ولی آنچه که در دستان اکثر اساتید بزرگ این هنر دیده میشه ، نیکونه

Milad7

گران است 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)