حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشکل استفاده بیش از حد CPU در ویندوز ۱۰ برطرف شد

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | Windows، سیستم عامل

هفته گذشته مایکروسافت وجود یک باگ جدید را در آپدیت Cumulative ماه سپتامبر ویندوز ۱۰ تایید کرد که باعث استفاده بیش از حد پردازنده بر روی برخی از سیستم‌ها می‌شد. حال به تازگی مایکروسافت اعلام کرده است که مشکل مصرف بیش از اندازه پردازنده در ویندوز ۱۰ حل شده و این مشکل ناشی از تغییرات مربوط به امنیت در آخرین بروزرسانی‌های Cumulative است. در حال حاضر اما مشکل استفاده بیش از حد CPU در ویندوز ۱۰ برطرف شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

استفاده بیش از حد CPU در ویندوز ۱۰

ویندوز ۱۰ لایت

ویندوز ۱۰

به گفته مایکروسافت این مشکل Input Method Editor یا IME را تحت تأثیر قرار می‌دهد. حال در بخش‌های باگ‌های گزارش شده برای ویندوز 10، مایکروسافت در تاریخ ۲۸ شهریور پچ رفع باگ را در کنار آن قرار داده و مدعی برطرف شدن این مشکل شده است. متاسفانه مایکروسافت برای حل این مشکل فعلاً هیچ بسته بروزرسانی را منتشر نکرده است و کاربران باید این باگ را با تغییر برخی از تنظیمات به صورت دستی رفع کنند.

در بروزرسانی Cumulative ماه سپتامبر ویندوز ۱۰ تنظیمات بخش Touch Keyboard and Handwriting ویندوز از حالت دستی به خودکار تغییر کرده است که موجب مصرف بیش از حد پردازنده می‌شود. البته این مشکل شامل تمام کامپیوترها نمی‌شود و فقط برخی از سیستم‌ها پس از انجام بروزرسانی دچار این مشکل شده‌اند.

خوشبختانه ترفند منتشر شده توسط متخصصین برای رفع این باگ، بسیار ساده است و هر کاربری می‌تواند با طی کردن چند مرحله ساده و کوتاه در تنظیمات ویندوز ۱۰ این مشکل را برای همیشه حل کند. تیم شهر سخت افزار به منظور آسودگی کاربران، مطلبی را با هدف رفع این مشکل منتشر کرده است که از طریق این لینک قابل دسترسی است.

به احتمال بسیار زیاد این باگ عجیب در نسخه بعدی بروزرسانی‌های ویندوز ۱۰ برطرف خواهد شد، اما در حال حاضر برای رفع آن باید مراحلی را به صورت دستی طی کنید. انتظار می‌رود که بروزرسانی جدید مایکروسافت با هدف حل این مشکل، در روزهای آینده منتشر شود، اما تاریخ دقیقی برای انتشار آن اعلام نشده است.

شما این آپدیت ویندوز ۱۰ را دریافت کرده اید؟ با مشکل استفاده بیش از حد CPU در ویندوز ۱۰ مواجه بودید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
etemadian

تیم شهر سخت افزار به منظور آسودگی کاربران، مطلبی را با هدف رفع این مشکل منتشر کرده است که از طریق این لینک قابل دسترسی است
آقا کدوم لینک ؟؟؟؟؟؟؟؟

Milad7

خیلی مشکل سازه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)