حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ال جی جی ۸ ایکس (LG G8X) با نمایشگر دوم رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | IFA 2019، ال‌جی

اولین شایعات درباره ال جی جی  ۸ ایکس حدودا ۲ ماه پیش منتظر شد و حالا ال جی جی ۸ ایکس (LG G8X) رسما در نمایشگاه IFA 2019 معرفی شده است. این گوشی می تواند همانند ال جی وی ۵۰ به نمایشگر دوم مجهز شود و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره ال جی جی ۸ ایکس صحبت کنیم.

ال جی جی ۸ ایکس

ال جی جی ۸ ایکس (LG G8X)

ال جی جی ۸ ایکس (LG G8X)

ال جی با حضور در نمایشگاه IFA 2019 برلین از جدیدترین گوشی هوشمند خود٬ ال جی جی ۸ ایکس جایگزین نه چندان مستقیم گوشی جی ۸ پرده برداری کرد. این نسخه در واقع از نمایشگر ثانویه‌ی بهبود پیدا کرده‌ای نسبت به نسخه‌ی اصلی جی 8 بهره می‌برد.

نمایشگر این گوشی بزرگ‌تر از جی 8 برابر با مدل وی 50 و 6.4 اینچی است. وضوح آن البته کمتر شده است٬ با این حال وضوح 2340 در 1080 پیکسلی نیز نمی‌تواند بد باشد. البته شاید این گوشی در بازار کره جنوبی با نام وی 50 اس عرضه شود. این گوشی همچنان از یک پنل OLED استفاده می‌کند و یک سنسور اثر انگشت نیز زیر آن قرار دارد. اما دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی Quad Bayer جای دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در مدل اصلی جی 8 را گرفته است. همچنبن خبری از دوربین ToF در جلوی قاب این گوشی نیست تا بریدگی بالای صفحه ضخامت کمتری پیدا کند.

ال جی جی ۸ ایکس

ال جی جی ۸ ایکس

در قاب پشتی این گجت از طراحی مینیمالیستی استفاده شده است؛ دو دوربین را می‌توان روی قاب شیشه‌ای این قسمت مشاهده کرد. یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی (دیافراگم ٬f/1.8 فوکوس خودکار تشخیص فاز٬ لرزشگیر اپتیکال) و یک سنسور ثانویه‌ی فوق عریض 13 مگاپیکسلی (دیافراگم ٬f/2.4 فوکوس ثابت) روی این قاب به کار رفته است که زاویه‌ی دید 136 درجه‌ای را پوشش می‌دهد. این درحالیست که دیگر گوشی‌های پرچمدار بازار از یک دوربین تله فوتو به عنوان دوربین ثانویه‌ی گوشی خود استفاده می‌کنند.

حدس دیگر مشخصات فنی این دیوایس کار سختی نیست. آن از تراشه‌ی اسنپدراگون 855 قدرت می‌گیرد و فقط با یک پیکربندی شامل 6 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی عرضه می‌شود. در اینجا یک اسلات کارت میکرو اس دی٬ یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون و یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی نیز وجود دارد.

مهم‌ترین ویژگی گوشی LG G8X استحکام زیاد آن است. گوریلا گلس 6 از قاب پشتی و جلویی آن محافظت می‌کند و دارای تاییدیه‌ی IP68 است. آن همچنین از تاییدیه نظامی MIL-STD 810G بهره می‌برد. ال جی همراه این گوشی از نسخه‌ی جدید رابط کاربری خود نیز پرده برداری کرده است. LG UX 9.0 به مراتب شفاف‌تر با اشکال ساده‌تر٬ آیکون‌های برجسته‌تر و حالت تاریک داخلی است. این رابط کاربری بر پایه‌ی اندروید 9 پای طراحی شده است.

ال جی در کنار این گوشی دوال اسکرین (DualScreen)٬ یک نمایشگر ثانویه که بهبود پیدا کرده نسبت به مدل V50 است را نیز عرضه می‌کند. آن یک قاب تاشو است که یک نمایشگر دیگر 6.4 اینچی را به نمایشگر اصلی گوشی اضافه می‌کند. DualScreen می‌تواند دو اپلیکیشن را در کنار یکدیگر به نمایش بگذارد. یکی از نمایشگرها می‌تواند نقش کیبورد یا یک گیم پد را نیز ایفا کند.

این وسیله‌ی جانبی فاقد باتری است٬ فقط از یک درگاه USB-C بهره می‌برد که می‌توانید از این طریق آن را شارژ کنید. این وسیله‌ی جانبی 134 گرم را به وزن کلی دستگاه (192 گرم) می‌افزاید؛ پس لذت استفاده از آن چندان هم بی‌دردسر نیست.

نظر شما درباره ال جی جی ۸ ایکس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
android pie

الجی هم گوشیای خوب ولی عجیب میسازه اخه 2 نمایشگر به درد کی میخوره (به غیر از گیمرا) همون 1 نمایشگر رو بزاره بهتره با سه تا دوربین درست حسابی با قیمت خوب

MohammadFarhaadi

ال‌جی گوشیای خوبی داره ولی دنبال فروش جهانی و ترند روز نیست و اکتفا کرده به بازار آمریکا.

Dr.Nazer

نمیدونم چرا از الجی بیشتر از هواوی خوشم میاد؛ رابط‌کاربریش‌ام امسال عالی شده.

Soheil Rezayiha

الجی تقریبا رابط کاربریشو بازطراحی کرده و یه سری المان ها رو پایین تر آورده تا کار با یکدست راحت تر بشه ( مثل OneUI ) و وقتی نگاه اولیه شو تو Gsmarena خوندم دیدم نظرها نسبت به LG UX9.0 خیلی مثبت تر شده
خدا کنه با Dual screen قیمتش دیگه نهایتا از ۷۰۰$ نگذره چون هم نمایشگر و تمامی دوربین ها نسبت به G8 پسرفت داشتن
مثلا دوربین اصلی F1.8 داره ولی اصلی F1.5
یا واید این F2.4 هست ولی اون F1.9
سلفی هم ToF رو از دست داده دیافراگمش از F1.7 به F1.9 رسیده و AF هم فک کنم نداره

Soheil Rezayiha

androidpai#
دوال اسکرین خیلی هم کاربردی و به جورایی کار گوشی منعطفو انجام میده
بعدشم دوال اسکرین نسبت به V50 تغییرات قابل ملاحظه ای داشته

کمتر شدن حاشیه و ۶.۴ اینچی
قابلیت تنظیم شدن در هر زاویه ای ( برای V50 در زاویه های ۱۰۷ و ۱۸۰ ددجه تنظیم می شد )
اضافه شدن نمایشگر سوم که ساعت میشه بدون اینکه قاب و باز کنین ساعت و … رو ببینین
در ضمن این وسیله جانبی الان از طریق Type-C به گوشی وصل میشه که ۲۰ – ۳۰ درصد مصرف کمتری داره

قابلیت دیگش امکان شخصی سازی Gamepad هست که در V50 نبود

اینا تغییرات خوبی هستن و هیچ اشاره ای هم بهشون نشد

android pie

ولی همین دوال اسکرین وزن گوشی رو تا حد زیادی افزایش میده (تو همین گوشی با نمایشگر دومش وزنش به 326 گرم میرسه ) ضخامت رو تاحد زیادی افزایش میده اگه اصلی 8 میلی متر باشه دومی حداقل 6 هست که مجموعش میشه 14 و این باعث سخت شدن استفاده میشه و دست رو اذیت میکنه (میدونم اسکرین دومش قابل جداشدن هست)جدا از اینکه دو نمایشگر با یه باتری کار میکنن که اینم باعث زود خالی شدن باتری میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)