حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امریکا‌ درخواست ۱۳۰ شرکت برای ادامه همکاری با هواوی را رد کرد

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | هواوی

مدتی پیش رییس جمهور آمریکا پس از توافقی که در گروه سران ۲۰ با شی جین پینگ رئیس جمهور چین انجام داد، در سخنرانی به طور رسمی اعلام کرد که تامین کنندگان و شرکت‌های آمریکایی می‌توانند به روابط تجاری خود با هواوی ادامه دهند. اما بر اساس اطلاعات منتشر شده، تا به امروز درخواست ۱۳۰ شرکت آمریکایی برای ادامه روابط تجاری با هواوی از سوی وزارت بازرگانی ایالات متحده رد شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره تحریم هواوی بیشتر صحبت کنیم.

ادامه تحریم هواوی

به گزارش رویترز، تا به امروز ۱۳۰ شرکت آمریکایی درخواست خود را برای دریافت مجوز تجاری در خصوص ادامه همکاری با هواوی برای وزارت بازرگانی ایالات متحده ارسال کرده‌اند اما در کمال تعجب این سازمان درخواست همه ۱۳۰ شرکت آمریکایی را رد کرده است.

شرکت هواوی نقش بسیار مهم و کلیدی را در جنگ تجاری میان آمریکا و چین ایفا می‌کند؛ اما در هفته‌های اخیر شاهد شدت جنگ تجاری میان چین و آمریکا بوده‌ایم و دونالد ترامپ در راستا افزایش تعرفه‌های محصولات ساخت آمریکا در کشور چین، تصمیم گرفت تا تعرفه وارداتی محصولات چینی را تا 40% افزایش دهد.

این مشکلات باعث نگرانی شرکت‌های بزرگ آمریکایی شده است و آن‌ها نگران افزایش قیمت محصولات خود در بازار آمریکا هستند، زیرا تعرفه‌های تجاری جدید دونالد ترامپ، شامل تمام محصولات چینی از جمله تجهیزات الکترونیک می‌شود. از سوی دیگر حرف های ضد و نقیضی که ترامپ در اجلاس گروه ۷ مطرح کرد بر سردرگمی بیشتر شرکت‌های آمریکایی شده است.

هواوی میت ۳۰ بدون سرویس های گوگل ارایه خواهد شد؟

پس از توافق ترامپ و جین پینگ در اجلاس گروه ۲۰ وزیر بازرگانی آمریکا اعلام کرد که با وجود تحریم‌هایت جاری، امکان ادامه مراوده‌های تجاری میان شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های چینی مانند هواوی وجود دارد، اما این شرکت‌ها باید مجوز‌های موردنیاز را برای این موضوع از وزارت بازرگانی دریافت کنند؛ اما تا امروز هیچ شرکت آمریکایی وفق به دریافت این مجوز نشده است.

علت اصلی این موضوع سردرگمی وزارت بازرگانی آمریکا در خصوص صدور مجوزهای مورد نیاز است. در همین راستا یکی از مقامات سابق وزارت بازرگانی در مصاحبه با رویترز اعلام کرده است که هیچ‌کس در شاخه مدیریتی نمی‌داند ترامپ چه میخواهد و به همین دلیل از گرفتن تصمیمات اشتباه واهمه دارند.

نظر شما درباره ادامه دار شدن تحریم امریکا علیه هواوی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoon

یه دیوانه سنگی در چاه میندازد که هزار عاقل نمیتونه این سنگ رو بیرون بیاره .

ronin

احمق تر و غیر قابل اعتماد تر از این بشر وجود نداره
اینا همش نشانه ترس از چینه و بازنده نهایی خود امریکاست

Dr.Nazer

و بازم نظرات غیرمنطقی درباره ترامپ شروع شد؛ از چین میترسه! برادر وات دا فا..؟

Milad7

زور میگه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)