حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل به باگ امنیتی آیفون ها اشاره کرد

نوشته

4 سال قبل | 12 دیدگاه | اپل، امنیت

تقریبا می توان گفت که هر دستگاه متصل به اینترنت یا شبکه قابل نفوذ است. گوگل به تازگی اعلام کرده آیفون های اپل از یک مشکل امنیتی رنج می برند که امکان سرقت اطلاعات شخصی کاربران را برای هکرها فراهم می کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره باگ امنیتی آیفون ها صحبت کنیم. 

باگ امنیتی آیفون ها

باگ امنیتی آیفون ها

باگ امنیتی آیفون ها

محققان امنیتی در تیم پروژه Zero گوگل اعلام کرده اند که چندین وب سایت هک شده پیدا کرده اند که کاربران آیفون های اپل با مراجعه به آن ها، با مشکل سرقت اطلاعات مواجه می شدند. در صورتی که صاحب گوشی های هوشمند اپل به این سایت ها مراجعه می کرد، اطلاعات او نظیر فایل های شخصی، پیام ها و همچنین محل دقیقش در اختیار هکرها قرار می گرفت. پس از ارسال گزارش مربوط به این مشکل امنیتی به اپل، این شرکت یک پچ امنیتی را در اوایل سال جاری میلادی برای دستگاه های خود عرضه کرد.

بر اساس گزارش وب سایت Motherboard، این وب سایت ها می توانند به Keychain آیفون دسترسی پیدا کنند و در ادامه تمام اطلاعات اپلیکیشن های پیام رسان مانند واتساپ و iMessage را سرقت کنند. در حالی که این اپلیکیشن ها پیام های کاربران را رمزگذاری می کنند، هکرها می توانستند به آن ها قبل از اینکه رمزگذاری شوند، دسترسی داشته باشند.

محققان اعلام کرده اند که با ریستارت دستگاه اطلاعات اضافه ای که روی Keychain نصب شده اند، حذف می شوند؛ با این حال همچنان خطر سرقت اطلاعات کاربران وجود دارد. تیم گوگل اعلام کرده این روش هک بیش از دو سال فعال بوده و اپل به تازگی در اوایل امسال آن را رفع کرده است. در حقیقت این مشکل امنیتی به همراه مشکل امنیتی فیس تایم توسط بروزرسانی iOS 12.1.4 برطرف شده است.

تیم پروژه Zero گوگل تا به امروز چندین مشکل امنیتی سیستم عامل iOS و در نتیجه محصولات اپل را کشف کرده اند؛ با این حال این تیم عنوان کرده که هنوز چندین مشکل امنیتی دیگر در این سیستم عامل موبایل وجود دارد.

نظر شما درباره باگ امنیتی آیفون ها چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

😐

oppo

بهت میگم اسکولی میگی نه

_V_

بهت میگم زیاد شکر میخوری میگی نه!

_V_

چارتون خیلی تباهی با اینکه هممون میدونیم این اکانت توئه باز داری با این تلاوت میکنی شر و وراتو😂

m.b

🤣😂
چی شد؟؟

_V_

خخ😂

واقعا ولی کی میاد رو ایفون شیائومی بچسبونه😐

m.b

تا چند ماه دیگه خود آیفون باید اینکار رو بکنه که فروش بره…😂😅
(فروش شیائومی به آیفون میرسه تا چند ماه آینده…)

m.b

البته برچسبه فیک بود و فتوشاپ کرده بودن…

_V_

اپل others هم بره تو ایران حداقل باز میگن این سیس داره و کلاس و امریکاییه و این حرفا😐

m.b

گفتم که برچسب فیک بود…

mehrdad_ma

جالبش اینجاس که تیم زیرو باگ ها رو به اپل گذارش داده و رفعش کردن یعنی هردو شرکت برای امنیت کاربران و حفظ حریم شخصی ارزش بالای قایل هستن و به همدیگه کمک میکنن
قطعا کسانی که میگن اندروید امنیت نداره و ایفون بلوتوث و کارت حافظه و اتصال مستقیم به pc و… رو محدود کرده امنیتش بیشتره

قابل توجه اون احمقی که گفت اندروید و ios رو CIA ساختن 😁
حالا کنار اینا نیم نگاهی بندازیم به سیستم عامل هواوی که اصلا معلوم نیست سهامش شخصیه یا دولتی ! برای همین بود گوگل به دولت آمریکا پیشنهاد داد که هواوی از اندروید کماکان استفاده کنه
یه مورد جالبش هم اینه که یکی از بزرگترین مسیولین پروژه زیرو گوگل یه خانم ایرانی به اسم پریسا هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)