حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عذرخواهی اپل به دلیل شنود کاربران

نوشته

4 سال قبل | 12 دیدگاه | اپل

پنج روز پیش بود که در ترنجی خواندیم اپل به مکالمات شما با سیری گوش می دهد. اپل به‌خاطر اینکه به پیمان‌کاران خود اجازه داده بود تا به مکالمات صوتی کاربران در دستیار صوتی سیری گوش دهند، عذرخواهی کرد. شرکت، این بیانیه را بعد از اتمام بخشی از کار بررسی کیفیت و امتیازبندی سیری صادر کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا عذرخواهی اپل به دلیل شنود کاربران را مرور کنیم.

عذرخواهی اپل به دلیل شنود کاربران

اپل

اپل

به گفته چندین پیمان‌کار سابق دستیار صوتی اپل، مکالماتی که به‌طور تصادفی جهت بررسی ضبط شده بودند حاوی اطلاعات محرمانه و خصوصی کاربران بوده است.

اپل در بیانیه‌ خود گفته است که در نتیجه بررسی‌ها متوجه شدیم که ما به ایده‌آل‌های خود پایبند نبوده‌ایم و به همین خاطر از کاربران دستیار صوتی سیری عذرخواهی می‌کنیم. ما همانطور که قبلا نیز اعلام کردیم برنامه امتیازبندی سیری را متوقف کرده‌ایم و می‌خواهیم آن را از اواخر پاییز امسال، زمانی که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری جدید منتشر شدند، دوباره از سر بگیریم.

شرکت به ایجاد چندین تغییر اساسی در دستیار صوتی هوشمند خود بعد از اتمام برنامه امتیازبندی مذکور متعهد شده است:

سیری دیگر به‌طور پیش‌فرض صدای ضبط شده کاربران را نگه نخواهد داشت، هرچند که نسخه رونوشت درخواست‌ها که به‌طور خودکار ایجاد می‌شود، حفظ خواهد شد. کاربران قادر به انتخاب گزینه به‌اشتراک‌گذاری صدای ضبط شده خود با اپل خواهند بود. اپل می‌گوید امیدوار است که بسیاری از کاربران به بهتر شدن عملکرد سیری کمک کنند.

فقط کارمندان اپل اجازه خواهند داشت تا به نمونه‌هایی از مکالمه‌های صوتی گوش دهند. اپل، قبلا این کار را به پیمان‌کاران خودش سپرده بود، اما در طول دو هفته گذشته به همه قراردادها پایان داد و منجر به از دست رفتن صدها شغل در سرتاسر دنیا گردید.
گوگل بعد از لو رفتن خبر شنود مکالمات، برنامه صوتی خود را در اروپا متوقف کرد و متعهد شد تا موضوع را بررسی کند. با وجود اینکه شرکت روش نظارت انسانی خود را تغییر نداده است، اما در عوض قول داده تا تنظیمات و شیوه‌ حفظ حریم خصوصی خود را در دستیار صوتی‌اش بهبود ببخشد.

سیری

سیری

اما مایکروسافت هیچ تغییری در برنامه‌ خود ایجاد نکرده و نه تنها به شنود صداهای ضبط شده در دستیار صوتی کورتاناخود ادامه می‌دهد، بلکه با فعال‌سازی قابلیت ترجمه در برنامه اسکایپ، به گفتگوهای کاربران در این نرم‌افزار هم گوش می‌دهد. با این حال، بعد از اتفاقات اخیر شرکت سیاست‌های خود در رابطه با حفظ حریم خصوصی را به‌روزرسانی کرده است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که اپل با این عذرخواهی می تواند نفس کار تجاوز به حریم خصوصی کاربران را هم سرپوش بگذارد؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

خواهش میکنم😐

Armin

دوستان اومدم یه اعترافی بکنم

اون ۵۰ میلیون تومانی که از سامسونگ ایران ماهیانه میگرفتم برای فعالیت های بازاریابانه توی سایت های تر نجی زو میت و غیره رو قطع کردن گفتن تو داری بدتر ضربه میزنی بهمون من دیگه درآمد ندارم😭

Dr.Nazer

فیک جدید :-/

Amir galaxy

فک کنم ماشاالله خان تلافی کرده
هر ک*خلی هستی بدون چالتون ترنج خیلی رسیده هست اینطوری ضایعه ای😐👌

chalton

حالا باز خوبه مثل هوآوی که صاحب اصلیش ارتش و سازمان اطلاعات چین نیست،هوآوی که کلا برند جاسوسی هست،حالا باز اپل از همچین کاری که کرده عذرخواهی کرد،هواوی که اصلا گردن نمیگیره با این همه مدارک علیه خودش.

با کمال احترام و خسته نباشید،متاسفانه میای سایت چند تا خبر بخونی میبینی تو کامنت ها فقط فوش و حرف های بیهوده نوشته شده،سایت تر.نجی جای این کارهای بچه گانه نیست واقعا نمیدونم این کارها کی تموم میشه،کاربران واعظ،دکتر ناظر،m.b گند زدن به این سایت،با اکانت های جعلی که جواب خودشون رو میدن و خودشون و کامنت های خودشون رو تایید میکنن،لایک های جعلی که برای خودشون میزنن که مثلا نشون بده حرفایی که میزنن موافق زیاد،متأسفانه سایت رو بردن به حاشیه،خواهش میکنم رسیدگی کنید.

_V_

مردک اومدی ۳۲ تا مثبت زدی برا خودت رکورد سایتو تو چن وقت اخیر شکستی بعد میگی ما مثبت میزنیم😂

Armin

البته ببخشید اشتباه کردم این کامنت رو هم تایپ کرده بودم اینجا اشتباه کپی پیست کردم یادم رفته بود که اخراجم کردن😭

۵۰ میلیون تومن😭

Armin

ماشالا عزیزم کجایی بیا به اون شغلی که پیشنهاد دادی فکر کردم واقعا تو بزرگترین و فهمیده ترین فرد این سایتی

Amir galaxy

ماشالله خجالت بکش این چه بچه بازیه راه انداختی

Armin

عرفانی و m.b و واعظ و ناظر و ماشالا و افسون من غلط کردم تروخدا منو ببخشید😭

Amin B3DA

متن بیانیه برای ایران: داداشیا حلال کنید مارو هرچند چیز زیاد خاصیم نمیگفتید با دخیا حرف میزدید اما حلال کنید

mehrdad_ma

ولی خدایی امنیت داره ):

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)