حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک چیپست گیمینگ مدیاتک هلیو G90T را روی ردمی نوت ۸ پرو ببینید

نوشته

4 سال قبل | 147 دیدگاه | بنچمارک، ردمی

یکی از دلایل فروش بسیار خوب ردمی نوت ۷ را می توان چیپست اسنپدراگون آن دانست. به نظر می رسد شیائومی می خواهد دست به ریسک بزرگی بزند و کوالکام را با مدیاتک جایگزین کند. امشب نتایج بنچمارک چیپست گیمینگ مدیاتک هلیو جی ۹۰ تی (Helio G90T) درون گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ پرو منتشر شده و نتایج به دست آمده خبر از قدرت بیشتر هلیو جی ۹۰ تی نسبت به تراشه اسنپدراگون ۷۱۰ حکایت دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

بنچمارک چیپست گیمینگ مدیاتک هلیو G90T

بنچمارک ردمی نوت ۸ پرو با چیپست مدیاتک

بنچمارک ردمی نوت ۸ پرو با چیپست مدیاتک

مدیرعامل شیائومی و برند ردمی اعلام کرده است که گوشی ردمی نوت ۸ پرو به چیپست گیمینگ مدیاتک هلیو G90T مجهز خواهد بود. او همچنین نتایج بنچمارک گوشی ردمی نوت 8 را با بهره‌گیری از این تراشه زیر قاب آن منتشر کرده است. این گوشی موفق به کسب امتیاز 283,333 شده است که در مقایسه با آن تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۱۰ کوالکام امتیاز 214,739 را دریافت کرده است.

تراشه هلیو جی ۹۰ تی شامل دو هسته Cortex-A76 می‌شود که با سرعت 2.05 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 می‌شود که با سرعت ۲ گیگاهرتز فعالیت می‌کند. پردازشگر گرافیکی ARM Mali G76 آن با سرعت کلاک 800 مگاهرتز فعالیت می‌کند. یک نمایشگر 90 هرتزی با استاندارد HDR10 و نسبت ابعاد ٬21:9 حداکثر رم 10 گیگابایتی LPDDR4X و حافظه USF 2.1 نیز توسط این تراشه پشتیبانی می‌کند.

تراشه‌های سری G90 از فناوری HyperEngine برای بهبود اتصال بین گوشی و یک شبکه‌ی سلولی پشتیبانی می‌کند. این تراشه از اتصال Dual Wi-Fi پشتیبانی می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد به صورت همزمان به دو شبکه وای فای وصل می‌شود. از دیگر فناوری‌های حاضر در آن می‌توان به Call and Data Concurrency ٬ Resource Management Engine و Picture Quality Engine اشاره کرد.

اما شرکت ردمی تایید کرده است که گوشی ردمی نوت ۸ پرو به سنسور دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی Samsung ISOCELL Bright GW1 مجهز خواهد بود و به طور کلی چهار دوربین در قاب پشتی آن حضور دارد. سنسورهای دوربین این گوشی به صورت عمودی در روی هم قرار گرفته‌اند که یک اسکنر اثر انگشت نیز در زیر آن به کار رفته است.

تاریخ معرفی ردمی نوت ۸ پرو (Redmi Note 8 Pro) روز ۷ شهریور خواهد بود

از نظر طراحی این گوشی شبیه به گوشی‌های خانواده ردمی کی ۲۰ است. آن به فناوری‌هایی همچون NFC و IR Blaster مجهز بوده و باتری آن از فناوری شارژ سریع ۱۸ وات بهره می‌برد. شیائومی قصد دارد گوشی‌های خانواده نوت ۸ خود را ۷ شهریور ماه معرفی کند.

شما فکر می کنید کاربران روی ردمی نوت ۸ با چیپست مدیاتک کنار خواهند آمد؟

اشتراک در
اطلاع از
147 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mashallah_khan

خخخ قشنگ ۱۰ درصد ضعیف تر از مال هواوی هست
بگذریم نزدیک به دوبرابر مصرف بیشتر هم داره پردازندش پس بخواد باتری لایف خوبی عین گوشیای هواوی بگیره باید باتری حداقل ۶۰۰۰ بزاره
البته این ملت که اینارو حالیشون نیست میگن با خودشون باتری ۴۵۰۰ داره جا ۴۰۰۰ و دوربینش ۶۴ مگه پس خوبه اون ۲۰ هزارتام به دردمون نمیخوره بعد با همین منطقشون میرن این لگنو میخرن 😂😂😂
تازه همه چی به اینجا ختم نمیشه یه بخاری برقیه این چیپ قشنگ میتونی دستامونو تو این زمستونی که پیش رو داریم گرم کنیم 😂
چیپای مدیاتک عن ترین isp های دوربینو دارن حتی عن تر از isp های چسینوزای سامسونگ
خدایی دیدین دوربینش در حد دوربین نوت ۷ پرو نبود نباید خیلی تعجب کنید
البته سنسور سامسونگم دخیل خواهد بود…

3INA

قبل از ارسال کامنت یه چند باری کامنتت رو بخون !

The Destroyer

حاجی بوی سوخت منطقه رو ورداشته.

Mashallah_khan

کسی که‌ باید بسوزه تویی و هم رزمات
طلفک معصوم شیافومی اومده آویزون مدیاتک درپیت شده برای اینکه اختلافشو به هواوی نزدیک کنه
آخی…

The Destroyer

این اختلاف سال دیگه با پردازنده جدید میانرده کوالکام قطعا جبران میشه ولی هواوی تا 2 سال همچنان از همین پردازنده استفاده میکنه مثل کایرین 710 و 659.

نیما عرفانی

@The Destroyer
از الان نمیشه با قاطعیت گفت که هواوی بازم مثل روال گذشته تصمیم داره ۲ سال از کایرین ۸۱۰ استفاده کنه . باید این احتمال هم در نظر گرفت که بعد از کایرین ۹۹۰ ، برنامه ای برای جایگزینی ۸۱۰ داشته باشه .

The Destroyer

بله منم طبق روال قبلی گفتم. ممکنه درست نباشه

ALipAkrohk

داداش k20 رو داره لازم نیست این کار ها رو بکنه، منکر خوب بودن nova4i و nova5 نمیشم ولی با وجود ورود باحالشون توسط وارد کننده های درست حسابی بازم ارزش خرید و قیمت k20 بهتر بوده چه نسخه عادی چه پرو، درکل الان نمیشه تصمیم گرفت صبر کن تا بیاد به بازار و نتایج تست ها رو برسی کن، همین حالا هم فروش 24 ملیونی redmi note 7 اونم خارج از بازار چین و هند کم نیست.

Mashallah_khan

تازه شنیدم جی ال ایکسم میخواد از این پردازنده تو یکی از گوشیاش استفاده کنه اونجاست که بوی سوختتون همه جا میاد گوشی جی ال ایکسم وقتی ببینین این چیپستو داره 😂😂😂

The Destroyer

هر جور میخوای فک کن. همین که هر جا میری اسم شیائومی رو میاری یعنی بهت فشار آورده

Mahdi

من قبول ندارم عکسو توی یوتیوب هزار تا بنچمارک از کایرین ۸۱۰ دیدم حدود ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزار تا میشد

نیما عرفانی

اونا ورژن ۷ آنتوتو بود اما این ورژن ۸

mehrdad_ma

خب جناب عرفانی چیپ اسنپ ۷۳۰ با انتوتو ۷ امتیاز ۲۲۰ میاره

هسته های اونم بر مبنای دو هسته a76 هست و ۶ هسته a55 و گرافیک اختصاصی adreno 618

مشکل دقیقاً اینجاس اگه انتتو نسخه ۸ امتیازات رو بالا میاره باید امتیاز اسنپ ۷۳۰ هم بالا بیاد

نیما عرفانی

دلیل اینکه در ورژن ۸ آنتوتو امتیازات افزایش پیدا می‌کنه مربوط به دخیل بودن امتیاز بخش هوش مصنوعی AI میشه و از اونجایی که کایرین ۸۱۰ بهترین عملکرد هوش مصنوعی رو داره پس قاعدتاً باید بالاترین مجموع امتیاز در بین چیپست های میان رده رو داشته باشه .
ضمناً امتیاز کایرین ۸۱۰ در ورژن ۷ آنتوتو بالای ۲۳۰ هزارتاست درحالی که برای جدیدترین چیپست مدیاتک ۲۲۲ هزار و برای اسنپ ۷۳۰ ، ۲۱۱ هزارتاست.

m.b

و باز هم جایی اشاره نمیشه که همه این نتایج با پرفورمنس مود هست که اگر اونطور باشه باید نتایج باتری رو هم با پرفورمنس مود گرفت تا عادلانه باشه و خیلی جالبه که نتایج باتری رو دوستان با مود عادی میدن و نتایج بنچمارک رو با پرفورمنس مود…
فکر کنم از این به بعد ما هم نتایج بنچمارک اسنپ و مدیاتک رو باید با مود عادی بدیم و نتایج باتریشون رو با مود پاورسیوینگ که دوستان بدونن دارن چطوری مقایسه میکنن و عدالت چیه…

نیما عرفانی

اوووووف خدا دیگه کشش ندارم
مصطفی تو هم که به جمع سایر دوستان پیوستی .
مجدداً تکرار میکنم اختلاف امتیاز فعال بودن و غیر فعال بودن پرفورمنس نهایتاً ۲۰ هزارتاست . این ۳۰۱ هزار هم به احتمال زیاد با پرفورمنس بوده که امتیاز درخور توجهی برای یه چیپست میان ردست چون با امتیاز اسنپ ۸۴۵ در همین ورژن ۸ آنتوتو(چیپست پرچمدار پارسال کوالکام) ، ۳۰-۴۰ هزارتا فاصله داره.
پاورسیوینگ ؟؟؟
اینقدر راجع به این قضیه به کاربر Jason bourn توضیح دادم که دیگه رمقی برام نمونده بخوام به شما هم همونارو مجدداً تکرار کنم پس بسنده میکنم به همون زمان.

Jason bourn

دقیقا مصطفی جان جدیدا هم گوشیای شرکتای رقیب رو روی qhd میزارن تو یوتوب دیگه دیدن پرفورمنس خاموشم به داد مصرف فوق العاده بالای چیپ کایرین ۹۸۰ نمیرسه رزلوشن شرکتای رقیبم میبرن بالا

Jason bourn

من نمیدونم ورژن ۸ انتوتو چی داره اینقدر برات معتبر شده چه طور میشه تو ورژن ۸ انتوتو ۲۰ هزارتام اختلاف ندارن دو حالت پرفورمنس و عادی ولی تو ورژن قبلی بیش از ۱۰۰ هزار تا؟
من نمیدونم چرا تستایی مثل IceStorm هنوز که هنوز نزدیک به نصف قدرتاشون فرق داره؟ طبق منطق انتوتوی ۸ باید گرافیکا تهش ۱۰ درصد فرق داشته باشن توی دو مود
چرا توی تست منهتن و Car Chase نزدیک به ۱۰۰ در۱د اختلاف وجود داره؟
جدا میخوام اینارو برام توجیه کنی اگر پرفورمنس مود همیت افزایش قدرت نیست

m.b

@نیما عرفانی
نهایتاً 20هزار تا دیگه چیه نیما…
نتایج گوشی خودت رو با و بدون پرفرومنس یادت رفته؟
تازه الان تو نسخه 8 هستیم و همه قواعد عوض شده(رفتم نگاه کردم و دیدم علاوه بر اضافه شدن امتیاز ai امتیازات بخش های قبلی هم تغییر میکنه)

Jason bourn

۱۰۰ درصد
هرچی باشه ارزش این بنچمارکا خیلی بالاتره

نیما عرفانی

(دیگه دیدن پرفورمنس خاموشم به داد مصرف فوق العاده بالای چیپ کایرین ۹۸۰ نمیرسه )
همین یه تیکه کفایت می‌کنه برام که بفهمم اوضاع از چه قرارِ .مصرف فوق العاده بالا؟؟؟
اینو به کسی بگو که خودش لااقل از ۹۸۰ استفاده نکنه و ندونه چی به چیه.
از همون اول زمانی که کایرین ۹۸۰ با سری میت ۲۰ عرضه شد ، شما با جبهه ی مخالفت و تخریب اومدی جلو و هر دفعه هم با یه بهونه.
دیگه مشخصِ طرف حسابم کیه

m.b

@نیما عرفانی
راجب این حرفا و تموم شدن صبر تو هم من خب چیکار کنم که تو همه جا نتایج پرفورمنس مود هوآوی رو نوشتی بدون اینکه بگی رو این حالته و از اونطرف همه جا باتری رو روی مود عادی نتایج رو برای دوستان میذاری…
خب اعتراض هم نکنم؟
این نمیشه که شما بگی اختلافش نهایتاً 20هزار تاست و برای من این معتبر باشه…
من نتایج ورژن جدید آنتوتو برای کایرین 810 رو میخوام روی مود عادی که خوشبختانه طبق باب میل شرکت سازنده هیچ جا نیست تا اوج فروش گوشی ها یوقت خراب نشه و تو همین هایپ هایی که هست بگن ما بهترینیم و بعد که گوشی ها فروش رفت تازه میشنویم اه یه پردازنده بهتر و کم‌مصرف‌تری هم به اسم اسنپدراگون 730 هست…

نیما عرفانی

(ولی تو ورژن قبلی بیش از ۱۰۰ هزار تا؟)
زمانی که چندتا عکس آپلود کردم از همون ورژن قبلیش شما کجا بودی؟؟
قبلاً هم با پرفورمنس ۳۱۴ هزار و بدون پرفورمنس ۲۹۰ هزار اورد که این میشه همون حول و حوش ۲۰ هزار اختلاف .
از دید شما آنتوتو معتبر نیست ولی اون بنچمارک های دیگه معتبره . آهان حالا گرفتم ، کلاً براساس منطق شما هر منبع و مرجعی که هواوی رو بکوبه میشه معتبر .
حله
.b
بنچمارک های گوشی خودم؟ خب که چی؟
اونارو که خودم از هردو ورژن ۷و۸ آنتوتو حتی گیگ بنچ هم فرستادم . مشکل چیه؟بحث من از برآیند کلیِ امتیازاتِ نه پرداختن به تک تک پارامترها.
فقط می‌خواین بحثی که راجع بهش بارها تو این سایت صحبت شده کش بدین.
حالا من هرچقدر بیام درباره ی سناریو و ماهیت وجودی مود پرفورمنس براتون صحبت کنم باز حرف خودتونو میزنین . یه جوری حرف میزنین انگار هواوی متهم شده به اینکه حتماً باید معماری و لیتوگرافی هسته های پردازنده هاش رو مطابق پروسه ی طراحی و تولید چیپست های کوالکام و سامسونگ توسعه بده.

Jason bourn

@نیما
خوب اگر‌مصرفش بالا نیست پس‌مشکل از بهینگی هواوی هست تو تمام تستای باتری لایف یوتوبی که پرفورمنس مود روشن بوده کم اورده از رقباش
همین تست فونبوف بین اس ۱۰ پلاس اسنپ رو qhd و پروفورمتس خاموش هواوی و رز fhd از اختلافشون کاملا معلومه این قضیه

شما بجای فرار کردن از یه بحثی با بهونه اوردن برام توجیه کن تستای 3d mark و gfx رو

Jason bourn

@نیما
“آهان حالا گرفتم ، کلاً براساس منطق شما هر منبع و مرجعی که هواوی رو بکوبه میشه معتبر .
حله”
عین معزز و فراست یه جوابی دادی که در بری از توجیه کردن وگرنه قطعا میدونی 3d mark و gfx چیه (‌ امیدوارم! ) فقط داری فرافکنی میکنی‌که خراب کاری برند مبحبوتو توجیه کنی
من میگم چرا تو این تستای نزدیک به نصف میشه امتیاز وقتی پرفورمنس مود خاموشه

m.b

“فقط می‌خواین بحثی که راجع بهش بارها تو این سایت صحبت شده کش بدین”
خب چون هنوز به نتیجه عادلانه نرسیدیم…
خب چون هر روز میایم سایت و میبینیم که یه عده میگن کایرین 810 بهترینه و این در صورتی هست که همون 20هزار اختلافی رو که گفتی اگر کم کنیم میاد زیر اسنپدراگون 730 و اسنپدراگون هم بخاطر کار کردن در دور پایینتر و سقف کاری کمتر، کم مصرف تره…
ما اصراری برای کش دادن نداریم وقتی با عدالت برخورد شه…

نیما عرفانی

(من خب چیکار کنم که تو همه جا نتایج پرفورمنس مود هوآوی رو نوشتی بدون اینکه بگی رو این حالته و از اونطرف همه جا باتری رو روی مود عادی نتایج رو برای دوستان میذاری…)
مصطفی دیگه خداوکیلی وا بده برادر.
عه عه عه عه
من تو اون عکسایی که از بنچمارک های گوشیم میفرستادم قید نکردم که فلان امتیاز رو حالت پرفورمنس بوده و فلان امتیاز رو حالت عادی؟؟؟ حضرت عباسی نگفتم ؟؟؟
دیگه بسه خداوکیلی این همه فرافکنی .
نتایج باتری بایدم در حالت عادی سنجیده بشه ، پرفورمنس حالتی نیست که تمام وقت استفاده بشه . برای همین میگم کلاً اصلاً از همون اول متوجه نشدین که هواوی چرا این حالتو به صورت مجزا و دستی در اختیار کاربر گذاشته و همش میاین غیر فعال بودنشو بسطش میدین به پاورسیوینگ باتری .
خب این سوء برداشت شما مشکلِ من نیست که . حالا هی بیاین حرف خودتونو بزنین.

m.b

“مصطفی دیگه خداوکیلی وا بده برادر.
عه عه عه عه
من تو اون عکسایی که از بنچمارک های گوشیم میفرستادم قید نکردم که فلان امتیاز رو حالت پرفورمنس بوده و فلان امتیاز رو حالت عادی؟؟؟ حضرت عباسی نگفتم ؟؟؟”
حواست هست داشتیم راجب کارین 810 حرف میزدیم که تو این چند پست اخیری که نتایجش رو نوشتی نگفتی که با پرفورمنس مود بوده؟
من فرافکنی میکنم؟
در خوشبینانه ترین حالت تو حواست نیست که موضوع بحث کایرین 810 بوده و نه گوشی تو…
من از پاورسیوینگ هوآوی و ربطش به حالت عادی حرف نزدم…
بلکه گفتم اگر شما عملکرد هوآوی رو در 2 زمینه مختلف با استفاده از 2 حالت مجزا بجای استفاده از یک حالت واحد و مبنا تست میکنید ما هم میتونیم از 2 حالت مختلف برای تست اسنپدراگون استفاده کنیم…
حرفم این بود…

m.b

“ضمناً امتیاز کایرین ۸۱۰ در ورژن ۷ آنتوتو بالای ۲۳۰ هزارتاست درحالی که برای جدیدترین چیپست مدیاتک ۲۲۲ هزار و برای اسنپ ۷۳۰ ، ۲۱۱ هزارتاست.”
حواست هست هیچ جاش نگفتی که روی حالت عادی هم زیر مدیاتک و هم زیر اسنپ هست با همون 20 هزار کمتر آوردنی که تو گفتی؟
من فرافکنی میکنم؟

m.b

اون متن باعث شد من برای اولین بار و اولین نفر ریپلی کنم اون نظر رو و در هیچ جاییش نگفتی که نتایج روی پرفورمنسه که معتبر نیست در مقایسه با نتایج عادی بقیه…
حالا متوجه شدی چرا بحث کش پیدا کرد…
از یک نکته ساده که ما هر روز نادیده گرفته شدنش رو داریم میبینیم…
وگرنه منم gpu و cpu توربوی گوشی رو روشن میکنم تا ببینیم هوآوی با همون پرفورمنس هم میرسه یا نه…
(یکی از عملکرد های حالت پرفورمنس هوآوی دقیقاً بالابردن فرکانس کاری cpu هست که همون cpu turbo محسوب میشه)

نیما عرفانی

bourn
شما همیشه از اسنپدراگون میری بالا در صورتیکه باید از اگزینوس برند محبوبت مایه بذاری که اختلاف باتری لایفش در مقابل پی ۳۰ پرو به مراتب بالاتر از اختلاف اسنپه تو همون تست فونباف.
هی فقط میای اسنپو میزنی تو سر هواوی که این وسط بهینگیش هیچ ربطی به سامسونگ نداره(اسنپدراگون) چراکه اگه بحث بهینگی باشه برندهای دیگه مثل شیائومی و وان پلاس با همین چیپست به نسبت ظرفیت باتری که دارن عملکرد باتری لایف بهتری هم دارن ارائه میدن. اگه هواوی هم یه نسخه داشت که میومد از اسنپدراگون استفاده میکرد اون موقع منطقی بود که نسخه ی اسنپ سامسونگو بیاری وسط . حالا که نداره فقط باید از اگزینوس خودِ سامی مایه بذاری که عیار واقعیش مشخص بشه.
بعد میگی باتری هواوی بهینه نیست؟؟؟ EMUI 9.1 نسبت به EMUI 9 بهینه نیست ؟؟؟ خوبه
من از بحث فرار میکنم؟؟؟ اینجور رفتار می‌کنی چون میخوای انحرافات فکریِ خودتو به سمت طرف مقابلت سوق بدی.من کاملاً در جریان هستم که اون دوتا بنچمارک gfx , ۳dmark چیه . مربوط به شبیه سازی عملکرد واقعی سیستم در استفاده های عادی و متداول کاربر میشه که برحسب زمان و مصرف انرژی سیر نزولی ، صعودی و یکنواخت بودن قدرت پردازنده ی مرکزی و گرافیک رو میسنجه و نتایجش به شکل نمودارِ. تست هاش رو در جاهای مختلف حتی ز.ومیت دیدم اما دلیلی نمی‌بینم که بخوام بیشتر از این به یه فن متعصب سامسونگ توضیح بدم که می‌دونم هیچ جوره متقاعد نمیشه همونطور که نمیخوای قبول کنی پرفورمنس اون چیزی که راجع بهش فهمیدی نیست.

نیما عرفانی

.b
من نگفتم ؟
پس این چیه؟
(این ۳۰۱ هزار هم به احتمال زیاد با پرفورمنس بوده که امتیاز درخور توجهی برای یه چیپست میان ردست چون با امتیاز اسنپ ۸۴۵ در همین ورژن ۸ آنتوتو(چیپست پرچمدار پارسال کوالکام) ، ۳۰-۴۰ هزارتا فاصله داره.)
من بخوام بیشتر دررابطه با این موضوع صحبت کنم میشه تا صبح نه تا ظهر بحث کرد اما همون‌طور که گفتم صبر میکنیم تا بنچمارک های درست و معتبر ازش بیاد تا مشخص بشه طبق حرفت بدون پرفورمنس زیر اسنپ ۷۳۰ هست یا نه.

m.b

بعد به من میگه فرافکنی میکنم…
اون نظری که من ریپلای کردم کجاش اینو نوشته بودی؟
2 جا بدون ذکر نوشتی و یه جا ذکر کردی…
منم یه جا میگم اسنپدراگون 845 از کایرین 980 بهتره و یک جا میگم کایرین 980 از 845 بهتره که نه سیخ بسوزه و کباب…
و هر وقت هم یکی از حرفم ایراد گرفت اونیکی که مخالفشه رو علم میکنم که ببینه…
اینطوری که نمیشه…
واقعیت تست های حالت عادی هست و اونا باید ذکر بشه که شرکت سازنده اینو نمیخواد پس اگر خیلی مصرید که یکی به نعل بزنید و یکی به میخ، کش پیدا میکنه ماجرا هرچقدر هم که نخواید کش پیدا کنه…
یا نتایج با پرفورمنس هوآوی در مقابل نتایج با gpu و cpu توربوی اسنپدراگون و یا هر دو روی حالت عادی که معتبر تر هم هست و همه جا مبنا هست برای باتری تست هم مبدنا هست…
نه اینکه اینطوری “امتیاز کایرین ۸۱۰ در ورژن ۷ آنتوتو بالای ۲۳۰ هزارتاست درحالی که برای جدیدترین چیپست مدیاتک ۲۲۲ هزار و برای اسنپ ۷۳۰ ، ۲۱۱ هزارتاست” بشه و نتایج پرفورمنس هوآوی رو با نتایج عادی اسنپدراگون و مدیاتک مقایسه کنی و بعدهر چند بار که اصلاً نمیگی نتایج پرفورمنس رو با عادی مقایسه کردی، یکبار هم بگی روی پرفورمنس بوده که مثلاً نه سیخ بسوزه نه کباب…
اینطوری خودت داری کش میدی نه ما…
خداییش وقتی همه مون قبول داریم باید نتایج عادی با نتایج عادی مقایسه بشه نباید بحثی سر این چیزا باشه که بخاطر یه جای شیطونی کردن شماها اینطور شده که ما اعتراض کنیم که فکر نمیکنم شما بتونید بگید که ما کشش میدیم و این شیطونی شماها در مقایسه کردن حالت پرفورمنس با عادی هست که داره کشش میده…
همچنان اگر کش پیدا کرد بازم گردن حرف های یک بام و دو هوای شماست که یکجا میگید و دو جا نمیگید…

نیما عرفانی

تعریف مغلطه کردن رو می‌دونی ؟
از همون بدو تولد مود پرفورمنس تقریباً همه ی بنچمارک هایی که از هواوی انتشار پیدا کرده رو حالت پرفورمنس بوده و اینو دیگه همه میدونن . خب برای چیزی که همه میدونن نیازی نیست خودمو مسئول بدونم بیام تو بوق و کرنا کنم که آهای مردم این امتیاز رو حالت عادی بوده یا پرفورمنس.
وقتی تو ورژن هفتش با پرفورمنس ۲۳۰ هزارتا اورده خب مشخصه که تو ورژن ۸ با همین پرفورمنس رسیده به ۳۰۱ پس یعنی رو حالت عادی حول و حوش امتیاز مدیاتک G90T هست شاید یکم بالا پایین.
و اگه بخوام طبق امتیاز چیپست مدیاتک بگم که تو همین ورژن ۸ ، چیپست اسنپ ۷۳۰ چه امتیازی میاره، میگم ۲۷۵ الی ۲۸۰ هزارتا.
حالا اگه این تعاریف از نظرت، یه بام و دو هوا معنی میده دیگه من حرفی ندارم و صبرمیکنم تا عملکرد واقعی و بنچمارک هاش بیاد .

m.b

“تعریف مغلطه کردن رو می‌دونی ؟”
بله تعریفش مثل فرافکنی هست که به دیگران نسبت میدیم و بعد خودمون نتیجه گوشی خودمون و چیزایی که راجبش گفتیم رو ربط میدیم به چیزایی که راجب کایرین 810 گفتیم…
“حالا اگه این تعاریف از نظرت، یه بام و دو هوا معنی میده دیگه من حرفی ندارم”
بله معنای یک بام و دو هوا رو هم فهمیدم که اصلاً این نمیشه که یک جا یچی بگیم و یک جا همون رو با یک شیطنت ساده در نگفتن همه جزئیات بگیم؛ این اصلاً مصداق یک بام و دو هوا نیست…
“و صبرمیکنم تا عملکرد واقعی و بنچمارک هاش بیاد ”
پس خوبه خودتم قبول داری که این بنچمارک های حالت پرفورمنس در مقابل حالت عادی معمولی محسوب نمیشه ولی در عمل همه جا ازشون برای مقایسه با حالت عادی اسنپدراگون مقایسه میکنی اونم بدون اینکه ذکر کنی روی پرفورمنس هست…
اینم یک بام و دو هوا در حرف و عمل نیست…
بله فهمیدم باید چیکار کرد از این به بعد…
منم همونطور که گفتم از این به بعد توربو رو برای اسنپدراگون در مقایسه با حالت عادی هوآوی میدم و اصلاً اشاره نمیکنم که توربو اسنپ در مقابل عادی هوآوی هست و همه خب فکر میکنن عادی با عادی هست حالا اگر یکی این وسط مچمم مثل نتیجه‌ای که برای تو پیش اومد گرفت توضیح میدم که من فلان جا در فلان زمان گفته بودم که این نتایج توربو هست و الان که نگفتم دیگه همه باید میدونستن دیگه…
نتایج هم کاملاً عادلانست…کاملاً…
بعدم به دیگری نسبت فرافکنی و مغلطه میدم و خیلی سنگین میرم که اونم بره و باز از فردا روز از نو و روزی از نو…
تیری در تاریکی از تمام روزایی که مود پرفورمنس رو بدون ذکرش با عادی مقایسه میکنم حالا یه چند روزی هم شاید اون یارو نباشه و کارم بگیره که چند نفر ببینن و فکر کنن عادی با عادی هست و کایرین بهتره…😉
آره این شیطونی هم نیست و ما خوبیم فقط هوا بده…

Jason bourn

@نیما
شرمندت نیما که برند محبوبم نسخه اسنپ دراگون داره 😉
تازشم بازم تو خیلی تستا هست که وقتی پرفورمنس روشنه بازم کم میاره جلو اگزینوس که خوب میشه از بهینگی خیلی زیاد هواوی گفت اینو
البته مصرف صفحه داینامیک امولد سامسونگم نباید گذشت

m.b

شب خوش نیما…
کافی بود فکر کنم…

Jason bourn

در نهایت
“شیائومی و وان پلاس با همین چیپست به نسبت ظرفیت باتری که دارن عملکرد باتری لایف بهتری هم دارن ارائه میدن.”
اگر بهترن چرا زیر نسخه اگزینوس سامسونگن؟ بعد خود اگزینوس سامسونگ حدود یک ساعتی اختلاف با نسخه اسنپ داره

Jason bourn

“تست هاش رو در جاهای مختلف حتی ز.ومیت دیدم اما دلیلی نمی‌بینم که بخوام بیشتر از این به یه فن متعصب سامسونگ توضیح بدم که می‌دونم هیچ جوره متقاعد نمیشه همونطور که نمیخوای قبول کنی پرفورمنس اون چیزی که راجع بهش فهمیدی نیست.”
بعد میگی فرار نمیکنی‌از جواب دادن …
با این جوابی که دادی میشه اینجور برداشت کرد
خوب یا بلد نیستی جواب بدی یا جواب داری که بدی که میدونم چی هست جوابت ولی با اینکار برند خودتو تخریب میکنی عملا اعتراف میکنی انتوتو یه چیز الکیه تمام این مدت ازش مایه میزاشتی

Jason bourn

که یعنی‌ حرف من و مصطفی رو تایید میکنی که پرفورمنس مود همون چیزیه که داریم باهات بحث میکنیم

✔ TVKade

پرفورمنس مد هواوی بدجور فشار اورده خودتونو پاره کردید. کایرین 810 هیچ نیازی به روشن کردن پرفورمنس برای ارائه عملکرد بهتر نسبت به رقبا نداره. در همون حالت خاموش ترتیب همه رقبا رو میده وای به حال اینکه روشن باشه. این کایرین 810 پرفورمنس خاموش ورژن 7 انتوتو در برابر پردازنده های میان رده کوالکوم:
https://youtu.be/YfsxBVpoK3M?t=225
این کایرین 810 با پرفورمنس روشن در ورژن 8 انتوتو:
https://youtu.be/rDgkTK6PGn4?t=228
جدا از بنچمارک ها، چه تست باتری لایف باشه چه تست سرعت باشه، چه پرفورمنس خاموش باشه چه روشن باشه هیچ تاثیری در نتیجه نهایی نمیذاره و کایرین 810 در تمام حالت ها رقبا از جمله اسنپدراگون 730 رو له میکنه.

نیما عرفانی

.b
دقت کردی خیلی از جاها حرفات رنگ و بوی فلسفی داره ؟؟؟
مگه من مسئول اینم که جواب بدم چرا بنچمارک های هواوی رو حالت پرفورمنس انجام میشه ؟؟ اصلاً مگه بنچمارک های کوالکام و سامسونگ یا مدیاتک در حالت توربو هم داریم که بخوایم لحاظش کنیم؟؟؟ منطقت مثل این میمونه کسی که با تئوری معماری کامپیوتر آشناست و از سناریوش شناخت داره ( خودمو نمیگم باز سوء برداشت نکنی) بیاد بگه آقا/خانم محترم مود پرفورمنس اون چیزی که تو فکر می‌کنی نیست ، باز تو میای حرفای خودتو بهش نسبت میدی ، چرا؟ چون ذهنیت بازدیدکننده هارو به سمتی ببری که فکر کنن تو بیشتر از اون فرد اطلاعات داری .
دیگه کار به جایی رسیده آدم حتی اگه از گفتن چیزی اطمینان هم داشته باشه اما نگران میشه که نکنه حرفم به مذاقِ یه عده خوش نیاد .
مغلطه کردن و فرافکنی رو اونجور که خودت میخوای معنا می‌کنی چون در این مدت ثابت شده سوء برداشت از حرف های طرف مقابل چه کارا که نکرده .
باز حداقل من اگه جایی اشتباه کنم عذر خواهی میکنم چون پذیرش اشتباه رو عیب و عار نمیدونم ولی درخصوص تو شده مثل اون قضیه ی فیلم برداری ۹۶۰ فریم رزولوشن ۱۰۸۰ که محکم و قرص و استوار پافشاری میکردی که سامسونگ همچین قابلیتی داره و من هی با سند و مدرک بهت میگفتم نداره تا جایی که خودِ مالک إس ۱۰ پلاس که از قضا خودش فن سامسونگ هم هست اومد گفت آره نداره و عذر خواهی کرد اما تو همچنان قبول نمی‌کردی که اشتباه از جانب خودت بوده ، جالبش اینجا بود که دیگه جواب اون کامنت عریض و طویل منو که چندین بار بهش اشاره کردم ندادی که بخوای قضیه رو کم اهمیت جلوه بدی یا بگی که اصلاً اون کامنتو ندیدی که اثراتش از حافظه ی بازدیدکننده ها به مرور پاک بشه.
علی ای حال هرچی بدبختی میکشیم از اینه که حاظریم از دیگران انتقاد کنیم ولی حاظر نیستیم کسی بهمون بگه بالاچشمت ابروعه.
خواستم یه سؤالی بپرسم درخصوص چیپست های کوالکام مورد استفاده در محصولات شیائومی که صبر میکنم به وقتش مطرح کنم .

نیما عرفانی

bourn
(با این جوابی که دادی میشه اینجور برداشت کرد
خوب یا بلد نیستی جواب بدی یا جواب داری که بدی که میدونم چی هست جوابت ولی با اینکار برند خودتو تخریب میکنی عملا اعتراف میکنی انتوتو یه چیز الکیه تمام این مدت ازش مایه میزاشتی)
خب آفرین آفرین این دقیقاً همون سوء برداشتیِ که من همیشه ازش دم میزنم ، سوء برداشت در جهت منافع خودتون.
خودت که می‌دونی حرف برای گفتن زیاد دارم اما وقت و حوصلمو که از سر راه نیاوردم جناب. جا داره یه فلش بک بزنیم به ۲-۳ ماه پیش که سر قضیه ی سیستم عامل اختصاصی هواوی و رابط کاربریش و مقایسه ی همه جانبه ی میت ۲۰ پرو و نوت ۹ و چندتا از مطالب دیگه کلی باهات بحث کردم آخرشم معلوم نشد که چیشد . تا بوده همین بوده ، هروقت خودت جوابی نداری بدی زیرکانه ازش فرار می‌کنی بعد یه گوشه کنار کمین میگیری تا ببینی تنور داغِ نون رو بچسبونی و با همین حربه دیگران رو متهم میکنی به کم اوردن و فرار از بحث .
من دیگه ادامه نمیدم چون تجربه ثابت کرده دلیلش واضحِ.
شب عالی متعالی

The Destroyer

جناب عرفانی میدونید الان مشکل کجاست؟ مشکل اونجاست که طرفدار های هواوی همه جا به قدرت کایرین 810 رو حالت پرفورمنس مود اتکا میکنن ولی تو باتری تست ها همه این حالت پرفورمنس رو خاموش میکنن. خب این جوری دیگه اون قدرت رو نداره و امتیازش هم میاد حول امتیاز اسنپ 730 و هلیو g90. خب اگر بنچمارک رو با حالت پرفورمنس میگیرن بهتره تو تست باتری هم از همین حالت استفاده کنن که عادلانه تر بشه یا بالعکس.

The Destroyer


تستی که شما در مورد حالت خاموش پرفورمنس مود گذاشتی به زبان هندیه و جایی هم اشاره نمیکنه که پرفورمنس مود خاموشه یا روشن. پرفورمنس مود رو باتری تاثیر نمیذاره؟ من دیگه حرفی ندارم

Jason bourn

@نیما
“هروقت خودت جوابی نداری بدی زیرکانه ازش فرار می‌کنی بعد یه گوشه کنار کمین میگیری تا ببینی تنور داغِ نون رو بچسبونی و با همین حربه دیگران رو متهم میکنی به کم اوردن و فرار از بحث .”
من جواب ندارم بدی فرار میکنم از بحث؟
من سوال میکنم منتظرم تو جواب بدی نکنه انتظار داری سوال خودمو خودم جواب بدم بهت؟
دقیقا میگم جواب منو بدی خودت اعتراف کردی تمام کامنتایی که نوشتی ارزشش صفره خوب دیگه میتونی جواب ندی و با همین حرفا در بری از جواب دادن

نیما عرفانی

bourn
من چی میگم تو چی میگی
چرا فقط میخوای حرف حرفِ خودت باشه؟؟؟
دارم میگم برا من دلیل منطقی بیار با سابقه ای که ازت سراغ دارم قانع بشم که بخوام جواب سؤالتو بدم؟ مگه تا الان کم بهت جواب دادم؟ مگه زیربارش رفتی که بخوام دوباره ادامه بدم؟؟ برای گفتگویی که می‌دونم نتیجش چیه دلیلی نداره وقت صرف کنم چون اعصابمو از سر راه نیاوردم جناب. یکبار حتی یکبار به خاطر ندارم که اومده باشی در یه مورد از هواوی تعریف و تمجید کنی ، تا بوده فقط به سخره گرفتی و کوبیدیش ، منطقتم میگه باهرکی باید مثل خودش رفتار کنی پس یعنی خودتم ترولارو قبول داری که میخوای شبیه اونا رفتار کنی. باز من حداقل فقط بسنده نمیکنم به هواوی و اینو از کامنتام متوجه شدی که حتی سامسونگ هم در مواقعی ازش تعریف و تمجید کردم و همینطور از برندهای دیگه . اینارو گفتم که بدونی راهبرد من با شخص جنابعالی متفاوتِ. حرفی که قبلاً بهت گفتم مجدداً تکرار میکنم ، سامسونگ رو من فشاری نیاورده اما تو خیلی وقته ثابت کردی هواوی بهت فشار اورده.
شما همونی هستی که حذف تشخیص چهره ۳ بعدی از پی ۳۰ پرو بارها زدی تو سر هواوی و فن هاش ولی از اون طرف یکبار حتی یکبار حذف عنبیه چشم از سری إس ۱۰ و نوت ۱۰ رو به زبون نیاوری(آهان اگه میخوای بگی برا سامسونگ اولتراسونیکه ولی برا هواوی اپتیکال پس منم اینو اضافه میکنم ، جز پرچمدارهای امسال سامسونگ تمام گوشی هایی که از حسگر درون صفحه بهره میبرن اعم از میان رده و پرچمدار از حسگر اپتیکال استفاده میکنن و ۹۹ درصدشون تشخیص چهره ۳ بعدی ندارن(فقط می ۸ پرو ، میت ۲۰ پرو و یکی دوتا دیگه از چینی ها حسگر درون صفحه به همراه تشخیص چهره ۳ بعدی دارن) خب حالا مگه در عملکردشون خللی ایجاد شده؟؟؟ یا از ارزششون کم شده که اپتیکال دارن؟؟ تازه عمق فاجعه جایی بود که میومدی به تشخیص چهره ۳ بعدی میت ۲۰ پرو هم وصله میچسبوندی درحالی که خودتم میدونی عملکردش جزو بهتریناست . جز این, موارد دیگه ای هم بوده مثل سیستم عامل اختصاصیش ، رابط کاربریش ، چیپستش ،دوربیناش ، شارژر و باتری لایفش ، دیزاینش و غیره و ذلک که تو همشون فقط دنبال بهونه بودی که بیای و هواوی رو بکوبی . یعنی از نظر جنابعالی هواوی تو هیچ زمینه ای سرآمد نیست و فقط سامسونگ خوبه . خب حالا با این تفاسیر یکی بیاد به من بگه چرا باید بیشتر از این وقت بذارم به همچین فردی جواب بدم؟؟؟

afsoon

کارین۸۱۰ چقدر قدرتمند هست 😑نوت۸ هم واقعا یه جهش از نظر سخت افزاری داره تقریبا قدرتش دو برابر شده .سامسونگ واقعا دیگه خیلی خیلی عقب افتاده و میانرده هاش دیگه خیلی خیلی ضعیف تر هستن .باید فکری به حال خودش کنه اینجوری که داره پیش می‌ره قدرت سخت افزاری میان رده های هواوی و شیائمی دو برابر بیشتر میشه

_V_

انشاالله
البته نیاز نیست چیپ میانرده در حد اونا بزنه چون از کوالکام میگیره چیپ میانرده های قویتر رو

mehrdad_ma

کایرین ۸۱۰ میان زده از کایرین ۹۸۰ پرچمدار قویتره 🥺

The Destroyer

آقا مهرداد فک کنم اشتباه متوجه شدید. این نسخه جدید آنتوتو هست که در اون کایرین 980 امتیاز در حول 400000 داره

نیما عرفانی

این امتیازات مربوط به ورژن ۸ آنتوتو میشه که کایرین ۹۸۰ با پرفورمنس تا ۴۱۰۰۰۰ هم رفته. ۳۹۶۰۰۰ بدون پرفورمنس.

mehrdad_ma

ریپلی رو پیام خودم میزنم که از هردو نفر عذر خواهی کنم
پارتی بازی نشه

نیما عرفانی

ممنون بزرگوار

mehrdad_ma

گفته می‌شود که کرین ۹۹۰ براساس فرایند ساخت ۷ نانومتری EUV شرکت TSMC تولید خواهد شد؛ فرایندی که بر تراکم ترانزیستورها ۲۰ درصد می‌افزاید و بدین ترتیب بهره‌وری انرژی را در پردازنده‌‌ها افزایش می‌دهد. براساس گزارش‌های پیشین، کرین ۹۹۰ نخستین پردازنده از سری Kirin با پشتیبانی از فیلم‌برداری 4K و نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه خواهد بود. ظاهرا می‌توان از پردازنده‌ی جدید NPU بهبودیافته برمبنای معماری داوینچی هواوی و جدیدترین هسته‌های پردازشی و گرافیکی آرم را نیز انتظار داشت.

هسته های a77

Yousef460

اسلوموشن 960 فریم داره یا نه؟

نیما عرفانی

😐

mTAAHAAm

جناب عرفانی هواوی میت 30 با آندروید عرضه می شه.
جهت اطلاع

نیما عرفانی

ممنون جهت اطلاع قرار دادن بنده
بله درسته چون هواوی خودش گفته سال ۲۰۱۹ برنامه ای برای عرضه ی سیستم عامل هارمونی رو موبایل نداره.

mehrdad_ma

🙁

mehrdad_ma

We also believe that the new chipset will come with 4K/60 fps video support, while other rumors suggest the chip will adopt the 7nm EUV manufacturing process. Huawei tends to adopt many of ARM’s latest tech, which means that we’re likely to see Cortex-A77 CPU cores and a Mali-G77 CPU on the Kirin 990.

https://www.igeekphone.com/kirin-990-will-features-modified-a77-processor-architecture-with-12-core-mali-g77-gpu/

هسته های a77 و g77 برای کیرین ۹۹۰ خیلی عالیه اگه بشه

mehrdad_ma

We also believe that the new chipset will come with 4K/60 fps video support, while other rumors suggest the chip will adopt the 7nm EUV manufacturing process. Huawei tends to adopt many of ARM’s latest tech, which means that we’re likely to see Cortex-A77 CPU cores and a Mali-G77 CPU on the Kirin 990.

https://www.igeekphone.com/kirin-990-will-features-modified-a77-processor-architecture-with-12-core-mali-g77-gpu/

هسته های a77 و g77 برای کایرین ۹۹۰ خیلی عالیه اگه استفاده بشن که قطعاً استفاده میشن

The Destroyer

اوه اوه. امسال سال هواویه

_V_

سال میلادی منظورت بود؟
چون تا اخر سال شمسی پرچمدارای شیائومی و سامسونگ(آمریکا رو میگم،گلوبال ۹۸۳۰ میاد) با چیپست ۸۶۵ میان که احتمال زیاد باز با اختلاف بهترین چیپست اندرویدی میشه

The Destroyer

آره دیگه تکنولوژی رو با سال میلادی میسنجن. مثلا فک کن بگی پرچمدارای نیمه دوم 1398

نیما عرفانی

البته اینم باید درنظر گرفت که سال به سال داره اختلافشون کمتر میشه.
تو چیپست میان رده که هواوی جای خودشو تثبیت کرده ، فقط مونده چیپست پرچمدار که اونم انتظار میره امسال فاصله به کمترین حد برسه.

Dr.Nazer

دیگه فقط کم مونده بود آقای عط‌ایی کامنتایِ منو حذف کنه؛ ممنونم واقعا
#عط‌ایی متشکریم

✔ TVKade

یک ساعت جدید یک تیزر جدید
مقایسه های مضحک شیاومی شروع شده. جالبه اسنپدراگون 730 رو در این مقایسه وارد نکرده تا یموقع ذهن مشتری در مورد k20 منفی نشه.

Mashallah_khan

دقیقا استاده چاپیدن هست این شرکت
واقعا گوشیاشو شیاف میکنه 😂😂
دیدی گفتم؟ اگر ک.یرین ۸۱۰ نبود ۱۰۰ درصد یه اسنپ ۷۱۰ میزاشت اونم برای پروش!
الانم قشنگ ۱۰ درصد ضعیف تر و با مصرف حداقل ۵۰ درصد بیشتر
ولی بازم بازی با اعداد ارقام ملتو گول میزنه
وگرنه isp مدیاتک میتونه ۶۴ مگو جواب بده؟ 😂

The Destroyer

اونی که استاد چاپیدن هست کس دیگه ای هست. اشتباه اومدی. با عرض معذرت از فن های منطقی هواوی، اونی که تو پرچمدار 1000 دلاریش رزولوشن فول اچ دی میذاره استاد چاپیدن هست یا اونی که تو میانرده های 350 دلاریش پنل LCD.

نیما عرفانی

ببخشید وارد بحث شدم
(اونی که تو پرچمدار 1000 دلاریش رزولوشن فول اچ دی میذاره استاد چاپیدن هست)
درسته اما جا داره یادی کنیم از نوت ۱۰ که هواوی تنها نباشه.
قسمت آخر هم که بحثش جداست چون دررابطه با میان ردست و ترجیح میدم دربارش حرفی نزنم.

_V_

البته تو دیوایس ۵۰۰_۶۰۰ دلاری هم همون پنل ال سی دی رو میذاره

The Destroyer

جناب عرفانی من تو کامنت اشاره کردم که اصلا مخاطب من شما نبودین. من هم تا جایی که بتونم این جور چیزا رو نمیگم که کسی دلخور نشه ولی وقتی یه ترول خودش شروع میکنه دیگه منم از کوره در میرم

_V_

البته جناب عرفانی باید یادآور شد که توی تمام این سال ها کیو اچ دی بوده ولی وقتی میبینه آنچنان مردم توجه نمیکنن قطعا مثل رقیبش میاد فول اچ دی میکنه
مثل سنسور ضربان قلب و spo2 که بازم کسی اهمیت نمیداد

_V_

توجه شه که من دفاع نکردم علت رو گفتم وگرنه به نظر من اینکار اصلا خوب نبود

نیما عرفانی

بله واعظ جان اون که واضح و مشخصه اما چون صحبت از دیوایس ۱۰۰۰ دلاری شد گفتم اسم نوت ۱۰ هم برای رعایت اعتدال اضافه بشه. هرچند که درسته پی ۳۰ پرو در صفحه نمایش نسبت به میت ۲۰ پرو عقبگرد داشت اما به همون اندازه در ارتقاء دوربین پیشرفت به خودش دید چون تمرکز اصلیِ سری پی رو دوربینِ و دوربین محور هستن.
حالا این ضعف در نمایشگر قطعاً از سری میت ۳۰ به بعد جبران میشه.

Jason bourn

البته اس ۱۰ پلاس اس ۱۰ عادیم هستن که‌ تو زمره پرچمدارای سامسونگ قرار دارن

✔ TVKade

اگه کایرین 810 نبود همون اسنپدراگون 675 روی مدل پرو این سری میذاشت مثل ردمی نوت 6 پرو که همون اسنپدراگون 636 تکراری نوت 5 رو گذاشت.
ولی امسال هواوی سطح گوشیای میان رده رو بالا برد و شیاومی از روی ناچاری مجبوره مدیاتک استفاده کنه در عوض باتری بزرگتر و خنک کننده هم باید بذاره تا شایدبرسه به پردازنده های کایرین و کوالکوم ولی این هارو به عنوان امکانات و مزیت این گوشی نسبت به بقیه گوشیا در بوق و کرنا میکنه واقعیتو نمیگه پردازنده بخاریه.

The Destroyer

تو هم در مورد یه موضوعی واقعیتو نمیگی. قیمت نوت 8 قراره 200 دلار یا کمتر باشه و تو اون قیمت هیچ برندی پردازنده زیر 10 نانومتر نداره و تا آخر امسال هم به احتمال زیاد نخواهد داشت کما این که enjoy 10 هواوی قراره از کایرین 710 استفاده کنه

✔ TVKade

شیاومی برای ماله کشی نفاظ ضعف پردازنده ای که استفاده کرده اومده خنک کننده گذاشته باتری بالا برده و اینارو به عنوان امکانات جدید تبلیغ میکنه. اگر شیاومی اومد همین حرکت هارو روی مدل معمولی زد یعنی روی مدل ردمی نوت 8 اومد از پردازنده اسنپدراگون 675 یا حتی اسنپدراگون 710 که مال 1.5 سال پیشه (و شیاومی از این پردازنده قدیمی برای بالاتر جلوه دادن خودش در بنچمارک ها توی این مقایسه نام برده) استفاده کرد، خنک کننده گذاشت و ظرفیت باتریو افزایش داد این حرفه وگرنه این کارایی که روی مدل پرو کرده ماله کشی و تبلیغاتی برای گول زدن مشتریه بعدش هم محدودش میکنه به بازار چین و هند و فقط مدل معمولی ردمی نوت 8 رو که توی همه زمینه ها ضعف داره با قیمت بالاتر پرو به بازار جهانی میده اخرش هم شما میای اینجا به به چه چه میکنی که 20 میلیون فروخته پس شیاومی حرف نداره. 😂

Armin

دسترویر عزیز
اگر کمی منطقی و به دور از عصبانیت به حرف های تی وی تده نگاه کنید،،مخصوصا همین اخرین جوابی که بهتون داده هرچند که کمی جاشنی ترول کردن داره
ولی داره درست میگه!اگر واقعا اونطوری که میگه وضع هلیو بد هست
پس اینکه خنک کننده بذاره و باتری رو افزایش بده در واقع داره سعی میکنه نقطه ضعف های این چیپست سر لیتوگرافی بد و نا بهینه خود چیپست رو جبران کنه
البته شیائومی ارباب بهینگی هست یکی اپل هست یکی شیائومی
احتمال هست که این دیوایس هم توسط شیائومی جادو شده باشه
ولی باید دید چه خواهد شد

Armin

اصلاح

“تی وی تده”
تی وی کده*

خوشحال میشم اگر اسم خودش رو بدونم

_V_

یکی تی وی کده راس میگه یکی دلفینا فوتبال بازی میکنن😑

The Destroyer

همه حرف من اینه که ایشون میاد این همه از نوت 8 پرو خرده میگیره که فقط 200 دلار قیمت داره. هیچ گوشی تو این رنج قیمت این مشخصات و این پردازنده با این قدرت رو نداره حتی هواوی. طبیعی هم هست. تو این قیمت یا باید از چیپ مدیاتک برای قدرت بیشتر استفاده کرد که ارزون تره یا چیپست های کم قدرت تر بقیه. در مورد مصرف باتری هم پایین تر یه لینک گذاشتم حتما بخونیدش. البته لینک هم نقل قول از مدیرعامل ردمی هست که میتونه یه ذره پیازداغشو زیاد کرده باشه.

The Destroyer

نه که بقیه همه چیو شفاف و کامل توضیح میدن. از خدات هم باشه داره k20 رو 290 یورو میفروشه.

Armin

جالبه کامنتای ترولا

در اینکه قطعا kirin 810 چه توی قدرت چه توی مصرف و بهینگی و هوش مصنوعی بهتر از هلیو جی ۹۰ تی هست هیچ شکی نیست☺
ولی اینکه میاید از الفاظ چرند که مناسب خانواده خودتونه در کنار اتوبوس های ایموجی استفاده می کنید حال آدم رو به هم میزنه

به علاوه اینکه دیگه کسی بهتون گوش هم نمیده

محصولی که هنوز نیومده رو نقد کردن هم اصلا درست نیست

Armin

منتظر منفی بده و در روی ترول ها هستم😒😊

_V_

😐

_V_

منم بهشون میگم لااقل ایموجی نذارید اینا گوش نمیدن خودتو خسته نکن😂

نیما عرفانی

تبلتو آپدیت کردی؟ اندروید ۹

_V_

نیومده جناب عرفانی
🙂😢

رفتم سامسونگ ممبرز دیدم مهر ماه میاد آپدیت اندروید پای برام😭یعنی وقتی که بقیه دارن از اندروید ۱۰ لذت میبرن

نیما عرفانی

همین ماه برای اکثر جاها آپدیت میده . .منطقه رو تغییر بده به بریتانیا یا ایسلند که زودتر آپدیت بیاد براش. رو عراق هم جواب میده .

_V_

اگر بگم نمیونم چجوری منطقه رو عوض کنم نمیخندید بهم؟😅
و اینکه مورد نداره اگر اپدیتی که برای اون منطقه هست دانلود کنم؟

نیما عرفانی

نه چرا بخندم ؟⁦🤷‍♂️⁩ ندونستن عیب نیست نپرسیدن عیبِ. از قسمت تنظیمات رابط کاربری اکسپرینس تبلتت اسکرین بفرست.
احتمال داره که تغییرات منطقه از قسمت تایم و تاریخ انجام بشه و مجزا نباشه.
نه مشکلی نداره

The Destroyer

من یکی از تفریحام اینه که برم تو ستینگ گوشی بگردم. تو هم این کارو بکن، نه تنها میفهمی چه جوری باید ریجن رو عوض کرد بلکه از قابلیت هایی آگاه میشی که تا به حال روحتم خبر نداشته هستن

_V_

چجوری اینجا اسکرین شات رو بفرستم؟😅

شهداد جان من حدودا گشتم و قابلیاتاشم میدونم ولی اینو نمیدونم😐

نیما عرفانی

اسکرین بگیر از صفحه عکسشو آپلود کن اینجا

_V_

اخه موضوع همینه چطوری اپلود کنم😅

Armin

واعظ جان چرا انقدر میترسی
به قول جناب عرفانی ندونستن عیب نیست نپرسیدن هست
اگر میترسی که جلوی ترول ها نوب به نظر بیای باید بهت بگم که نظر اون ها تا آدم حسابی نشن هیچ ارزشی نداره

_V_

مرسی😅

از کجاش بدم؟

نیما عرفانی

تو نوار جستجو ، region رو سرچ کن ببین اگه نیومد . برو به تنظیمات قسمت management بخش تایم و تاریخ از اونجا اقدام کن منطقه رو تغییر بده.

_V_

http://uupload.ir/files/qiw7_20190824_004123.jpg

اینجا اومد
همون محدوده زمانی رو تغییر بدم یعنی ریجن دستگاه هم تغییر میکنه به خاطرش؟

نیما عرفانی

خب خب ببین رابط کاربری EMUI 9 هم همینجوری بود یعنی برای تغییر منطقه اول باید حتماً تایم و تاریخ رو تغییر می‌دادی(البته میتونی وارد تایم و تاریخ بشی ولی همین تایم و تاریخ فعلی رو ست کنی) که اجازه ی دسترسی به منطقه رو میداد اما تو رابط کاربری EMUI 9.1 دیگه قسمت region مجزا از تایم و تاریخ شده که اینجوری بهترِ.
الآنم همین کاری که گفتم انجام بده که به تغییرات منطقه دسترسی بده.

_V_

تایم و تاریخش رو تغییر دادم فرقی حاصل نشد تو اون بخش!😦

نیما عرفانی

قبلش اصلاً region رو جستجو کردی ؟
ببین برو داخل تنظیمات قسمت درباره ی سیستم یا درباره‌ی تبلت ، وارد language & input شو اونجا باید باشه.

نیما عرفانی

از همون قسمت management برو داخل language & input

_V_

http://uupload.ir/files/l4ik_screenshot_20190824-011356_settings.jpg

http://uupload.ir/files/691z_screenshot_20190824-011349_settings.jpg

این دوتا اسکرین یکی بخش منیجمنت هست یکی هم لنگوییج

نیما عرفانی

فکر کنم داخل همون بخش language باشه تب اولی.
اگه نبود برو قسمت درباره ی تبلت و درباره ی سیستم

Armin

آدم باید حرفشو بزنه و تلاششو بکنه مگه نه “واعظ”؟!

شما هم مراقب باش یه مدت بعد اینکه با m.b خوب شدی داشتی بهبودتو میگرفتی ولی دوباره اخیرا داری تا حدی ترول بازی در میاری و این قابل قبول نیست

_V_

من کجا ترولم😐

Armin

فرافکنی نکنید واعظ جان!

The Destroyer

متن رو کامل بخونید…

✔ TVKade

مصرف انرژِی 12 نانومتری TSMC با 7 نانومتریش فقط 10 درصد تفاوت داره. عجب جوکی 😂
اسکول ببین کی این حرفو زده، وظیفه این افراد اینه بیان همه چیو خوب جلوه بدن برای همین چیزا پول میگیرن. هیچ کمپانی نمیگه ماست من ترشه.

Armin

البته که ریلکس تر هم جواب دادن ممکن هست
اینطوری تاثیر کلام هم بیشتر میشه

The Destroyer


من هم بالاتر به این اشاره کردم که حرفش میتونه ناقص باشه. به نظرم بهتره صبر کنیم

✔ TVKade

“مدیاتک رو هم وایسا بیاد تستاش بعد نظر بده”
شما نوب ها باید صبر کنید تا نتایج بیاد، وگرنه ما طرف راه بره تا اخرش رفتیم. این نظرم که چند روز پیش در مورد این پردازنده نوشته بودم:
https://toranji.ir/?p=1056789/#comment-151821
“پردازنده G90T در بنچمارک ها بهتر از اسنپدراگون 730 ظاهر شده ولی مشکل اساسی که داره لیتیوگرافی قدیمیشه یعنی 12 نانومتری TSMC که سال 2016 معرفی شد و این لیتیوگرافی خودش یک اپگیرید جزئی نسبت به 16 نانومتری TSMC بود (مثل 8 نانومتری سامسونگ نسبت به 10 نانومتریش) که این لیتیوگرافی تقریبا معادل 14 نانومتری سامسونگه که از سال 2016 داره در گوشی های اقتصادی استفاده میشه. بنابراین این پردازنده از نظر نودهای پردازشی دو نسلی عقبه و با توجه به قدرت بالای پردازنده نتیجش چیزی نمیشه جز مصرف انرژی بالا.
این پردازنده فقط در صورتی کارامده و میشه اسمشو اپگرید گذاشت که یک باتری 5000 میلی امپری انرژِیشو تامینش کنه در غیر اینصورت اگر شیاومی بخواد بعد از سال ها استفاده از اسنپدراگون به مدیاتک کوچ کنه و همون ظرفیت باتری 4000 سال 2016 رو استفاده کنه، این موضوع یک پسرفت حساب میشه نه پیشرفت که شیاومی قبلا ثابت کرده میتونه عقبگرد هم داشته باشه.”
و: https://toranji.ir/?p=1056818/#comment-151983
“قسمت خوش قضیه اینه که این پردازنده ها عملکردی مشابه اسنپدراگون 730 دارن و قسمت بد مصرف انرژی بالاشونه که در عوض برای جبران نیازه شیاومی خنک کننده و باتری با ظرفیت بزرگ بذاره وگرنه دوباره به سال 2016 برگشته. همینطور با پردازنده مدیاتک نباید انتظار اپدیت اندروید، رام های کاستوم و GCAM داشت، تنها گوشیای مدیاتک که دیدم اپدیت میگیرن گوشیای نوکیا با پروژه اندروید وان هستن.”

بعد این نوب فن شیاومی لینک میذاره مدیر عامل شیاومی گفته 12 نانومتری این پردازنده با 7 نانومتری پرچمدارها فقط 10 درصد تفاوت داره. 😂

_V_

اگر تا تهشو میری به نظرت اکسینوس ۹۸۳۰ چجوری خواهد بود؟

The Destroyer

سه دفعه بهم چرت و پرت گفتی بازم هیچی نمیگم ولی صبر منم یه حدی داره پس مودب باش و جو رو بهم نریز. مگه من میگم مصرف باتریش اندازه اسنپ 730 یا کایرین 810 هست؟ منم میدونم از نظر مصرف باتری بهینه نیست ولی ولی ولی گوشی که قراره این پردازنده رو استفاده کنه حداکثر 200 دلار قیمت داره و تو این رنج قیمت هیچ برندی پردازنده بهتر نداره. حالا شیائومی اومده برای مصرف بهتر و باتری لایف بهتر، از باتری 4500 و خنک کننده استفاده کرده. این کجا عقبگرد حساب میشه نسبت به redmi note 7 که پردازنده 14 نانومتری داره و خنک کننده هم نداره؟ حتی نسبت به نسخه پرو هم همین موضوع صادقه چون باتری 4500 و خنک کننده داره. بقیه برند ها هم تو این قیمت حداکثر از اسنپ 712 استفاده میکنن دیگه، غیر از اینه؟ و اون پردازنده هم 10 نانومتریه. حتی هواوی هم که شما میگفتی قراره تو گوشیای 160-170 دلاریش کایرین 810 رو استفاده کنه قراره انجوی 10 رو با کایرین 710 معرفی کنه که از همون لیتوگرافی هلیو جی 90 استفاده میکنه

m.b

ترول های عزیز برای قهوه‌ای شدن کمی عجله دارید…
یکم صبر کنید که هم ردمی نوت 8 بیاد و هم بررسی گوشی های مجهز به کایرین 810 که آنتوتوی با و بدون پرفورمنس مود رو داشته باشن، از اونجا به بعدش دیگه فقط یک جمع و تفریق برای دونستن قدرتمند ترین پردازنده میانرده لازمه…

arshiamt1383

اقای مصطفی mi9t تو ایران ۴.۵ جی هست یا نه
اخه بعضی ها میگن که گوشی های شیاومی تو ایران ۴.۵ جی نیستن

m.b

تو همون پستی که اولین بار پرسیدی جوابت رو دادم عزیزم…

arshiamt1383

بله دیدم ممنون
جای معتبری نیست برای خرید فامیلم پاسپورت نداره
سها تجارت واعظ گفت شما گفتید خوبه ولی ۶۴ گیگ داره فقط

m.b

به موب باز و دیجی2040 و flagships.ir هم میتونید سر بزنید…
البته بعضی ها چند روز در هفته کل قیمتای موبایلاشون رو برای رفرش کردن در هفته جدید خرید حذف میکنن و در این مواقع بهتره که برای اطلاع از قیمتای هفته آتی در کانال تلگ.رامشون عضو باشید…
راستی 64 چشه مگه؟

arshiamt1383

خب کارت حافظه نمیخوره ۱۲۸ بهتره

arshiamt1383

اینا بدون ریجستری هست با ریجستری جایی نداره

m.b

اگر تو کانال سهاتجارت عضو باشید موجود میکنه معمولاً…
و قبلش اطلاع میده…
هیچکدوم از 3 سایت دیگر تو کانالشون ننوشته بود که با رجیستر دارن یا نه؟

arshiamt1383

ندیدم

m.b

تو کانلشون عضو شو و دقیق موجودی هارو ببین…
حدالمکان سعی کن بدون رجیستر بگیری و با پاسپورت رجیستر کنی که حتی اگر پاسپورت بخری هم ارزونتر در میاد…
ایام کربلا رفتن هستن و الان هر کسی تو خانوادش یه کسایی رو داره که برن کربلا…
(من خودم 8 نفر دست کم دارم که از 2 نفرشون به طور قطع میتونم پاسپورت بگیرم بعد سفرشون)
بگر تو هم تو خانوادت و دوستانت احتمالاً یکی داره میره کربلا تو این ایام…
ممکنه الان مشخص نباشه سفرشون ولی تا یک ماه آینده سفر رفتن اطرافیان یا نرفتنشون مشخص میشه…

arshiamt1383

پاسپورت از کجا بخرم

m.b

جای خاصی خب برای فروشش وجود نداره…
گفتم که کمی صبر کن شاید فامیل ها یا دوستانت و خانوادشون سفر کربلا رو داشتن…

نیما عرفانی

البته که قطعاً می‌دونی با و بدون پرفورمنسش نهایتاً ۲۰ هزارتا توفیر دارن .

m.b

معلوم نیست واقعاً…
و اگر 20000 تا باشه کافیه تا اسنپدراگون در قدرت باهاش یکی باشه چون 219-215 میاورد و دو گوشی مختلف هوآوی یکی آورد 232 و یکی 219 تقریباً…
اما الان نسخه جدید آنتوتو فرق داره و باید نتایج بیاد و دیگه براحتی نمیشه مثل قبل گفت 20 هزار اختلاف دارن چون ai ممکنه معادله رو بهم بزنه…
در مصرف هم که خب قطعاً اسنپدراگون کم مصرف تره با وجود 1 نانومتر بیشتر داشتن بخاطر عملکرد در دور پایینتر…

نیما عرفانی

اینم زمان تعیین می‌کنه

✔ TVKade

شیت، خود شیاومی قبول داره کایرین 810 غول بلامنازع میان رده هاست اونوقت ترولش میگه نه 😂
کایرین 810 نیازی به پرفورمنس مد برای برتری عملکرد نداره. در همون حالت خاموش ترتیب همه پردازنده های میان رده رو میده.

arshiamt1383

اقا k20 یا honor 9 x ?

_V_

Mi 9t

m.b

بدون شک mi 9t

VB

کا ۲۰ گوشی خوش دست تری و سبک تری هم هست حدود ۱۵ گرم و از طرفی نسبت صفحه ب بدنه شیا بیشتره حدود ۸۶.۱ ب ۸۴.۷
کا ۲۰ رم نمیخوره و فیلم برداری قوی تره انگاری
و حداقل رمش ۶ در حالی ک انر حدقل رمش ۴ ولی مموری میخوره
کا ۲۰ اثر انگشت زیر صفحه نمایش و خیلی کم پیکسل بیشتری تا انر داره
و انر سنسور در بغل گوشی داره

من هنوزم معتقدم خدمات پس از فروش شیا چ از طرف خود شرکت و چ بازاریاب و‌ وارد کننده خب نیس
یعنی همیشه ترسه باهات خراب شه قطعه گیر نیاد
من نمیدونم چرت ولی آنر بیشتر ب دلم چسبیده با اینکه برتری های شیا در کل جز بهتره
فقط بگم شیا مموری نمیخوره

Amir galaxy

K20

VB

واقعا ی پیشرفت عالی البته در مورد پرو
این نرم افزار تست هم مسخرس هر سال با بروز رسانی بیشتر میکنه امتیاز ها و ب جای ک کمتر کنه
در مورد کارین هم ب گمونم در صدر باشه و بعدش ۷۳۰g باشه
هرچند تو گرافیک بعید بدونم جز ۳ تااولی باشه
و مورد بعدی کی گفته این پردازنده مدیاتک ۵۰ درصد مصرفش بالاتره تا کارین ۸۱۰ ماشالا خان درسته بیشتره ک هنوزم زوده در موردش قضاوت کردن ولی دیگه ۵۰ درصد ستمه
فقط منتظرم‌ آنر ۹ ایکس بیاد بازار دوربینش ببینم چیکارس بگمونم ی گوشی همه چی تمومه

Mahdi

بنظر من هم هنوز زوده قضاوت کرد در هر صورت باید منتظر بود در مورد gpu هم از روی انتوتو که اسنپ ۷۳۰ از کایرین ۸۱۰ بهتر بود دقت کنید نگفتم امتیاز کلی gpu گفتم که هر چی بهتر باشه بازی رو بهتر اجرا میکنه ولی در کل باید تا اومدن کایرین ۸۱۰ و هلیو جی۹۰ صبر کرد تا قدرت واقعی مشخص بشه نه فقط از روی اندوتو بلکه از تست های یوتیوب

✔ TVKade

“در مورد gpu هم از روی انتوتو که اسنپ ۷۳۰ از کایرین ۸۱۰ بهتر بود دقت کنید نگفتم امتیاز کلی gpu گفتم که هر چی بهتر باشه بازی رو بهتر اجرا میکنه”
در همین انتوتو کایرین 810 و هم چیپ مدیاتک g90t گرافیک بهتری نسبت به اسنپدراگون 730g دارن.
پردازنده‌های کوالکام فقط در چیپ پرچمدار گرافیک قوی تری ارائه میکنن وگرنه در میان رده ها بقیه بهتر عمل کردن.
https://www.xda-developers.com/hisilicon-kirin-810-honor-9x-benchmark-snapdragon-730/
https://gsmarena.com/antutu_tests_snapdragon_730_and_665_has_good_and_bad_news_respectively-amp-36495.php

Milad7

هلیو آشغاله

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)