حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقشه راه گوشی های تی سی ال (TCL) لو رفت: پاییز ۹۹ موعد تبلت تاشو TCL

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | اسمارت‌فون، شایعات

احتمالا با نام برند تی سی ال (TCL) کم آشنا باشید اما خب این برند فعلا ورودش به بازار موبایل را در پوست آهو آغاز کرده و کم کم نوبت به حضور با نام خود در بازار می رسد. امروز نقشه راه گوشی های تی سی ال (TCL) لو رفته و می گوید که پاییز ۹۹ موعد تبلت تاشو TCL خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

نقشه راه گوشی های تی سی ال (TCL)

نقشه راه گوشی های تی سی ال (TCL)

نقشه راه گوشی های تی سی ال (TCL)

این شرکت چینی بیشتر برای تلویزیون‌هایش شناخته شده است؛ تا جایی که بر اساس گزارش‌ها TCL برترین تولیدکننده تلویزیون آمریکا در سه ماهه اول سال میلادی جاری بود. اما این تمام فعالیت شرکت محسوب نمی‌شود و شرکت چینی دست به تولید موبایل هایی تحت لیسانس بلک‌بری می‌زند. بلک‌بری K1 بلک‌بری Motion بلک‌بری K2 و بلک‌بری کی2 LE از جمله دستگاه هایی است که تولید شده توسط این شرکت تحت برند بلک‌بری هستند. TCL دستگاه هایی را نیز تحت لیسانس آلکاتل تولید و عرضه می‌کند.

به لطف انتشار چند توییت توسط Evan Blass حالا ما ذهنیتی دقیق از برنامه‌های شرکت تا پایان سال جاری و همچنین بخشی از سال میلادی آینده داریم. اولین دستگاهی که در نقشه راه شرکت به چشم می‌خورد، با عنوان T1 شناخته می‌شود و ظاهرا در نمایشگاه IFA 2019 به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.

این دستگاه دارای صفحه نمایش 6.53 اینچی از نوع FHD پلاس خواهد بود. TCL با استفاده از فناوری ظاهرا جدید به نام داچ، نسبت تصویری 90 درصدی را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد. از مشخصات داخلی این دستگاه باید به پردازنده اسنپدراگون 675، شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد. دوربین سه‌گانه جدیدترین گوشی TCL را سنسورهای 48 مگاپیکسلی، 16 مگاپیکسلی فوق عریض با میدان دید 123 درجه‌ای و یک لنز 2 مگاپیکسلی تشکیل می‌دهند.

تی سی ال تی ۱

تی سی ال تی ۱

دوربین سلفی T1 که در سوراخ نمایشگر تعبیه شده است ۲۴ مگاپیکسلی خواهد بود. همچنین یک باتری 3820 میلی‌آمپری با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی، انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین می‌کند. به نظر می‌رسد حسگر اثر انگشت این دستگاه یکپارچه با صفحه نمایش خواهد بود. از جنبه نرم‌افزاری نیز، موبایل جدید TCL به صورت پیش‌فرض با اندروید پای عرضه می‌شود، اما مطمئنا به‌روزرسانی اندروید ۱۰ برای آن در نظر گرفته شده است. در نقشه راه شرکت، قیمت در نظر گرفته شده برای T1 حدود 442 دلار خواهد بود.

در اواسط سه ماهه اول سال جدید میلادی، TCL از مدل پرو T1 با صفحه نمایش منحنی امولد رونمایی خواهد کرد. اضافه شدن یک دوربین دیگر که گفته می‌شود به احتمال زیاد سنسور تله‌فوتو با قابلیت زوم اپتیکال خواهد بود به مجموعه دوربین‌های سه‌گانه مدل استاندارد، از دیگر تفاوت‌های این مدل با مدل پایه است. قیمت در نظر گرفته شده برای این محصول حدود 553 دلار خواهد بود.

در اواخر سه ماهه دوم سال پیش رو، نسخه 5G هر دو مدل از دستگاه گفته شده با قیمت تقریبی 609 و 665 دلار عرضه خواهد شد. اما سومین سه ماهه مالی از سال جدید، زمانی خواهد بود که باید منتظر برگ برنده شرکت باشیم؛ دستگاهی با نام FLEXTAB که از پنل امولد خم‌شدنی بهره می‌برد. هنوز مشخصن نیست که این دستگاه تبلت خواهد بود یا موبایل، اما در هر صورت قیمتی بالاتر از 1451 دلار خواهد داشت. به عبارت دیگر دیوایس خم‌شدنی TCL به مراتب از گلکسی فولد سامسونگ (1680 دلار) و میت X هواوی (2600 دلار) ارزان‌تر خواهد بود.

نقشه راه TCL برنامه‌های شرکت تا پایان سه ماهه مالی سال 2020 را نشان می‌دهد و نکته جالت توجه در این خصوص این است که هیچ صحبتی از عرضه بلک‌بری کی3 نشده است. محصولات این خانواده یک ویژگی خاص دارند و آن هم استفاده از صفحه کلید فیزیکی QWERTY است. در این خصوص برخی عنوان کرده‌اند که این نقشه راه تنها برنامه‌های شرکت را شامل می‌شود و تولیدات تحت لیسانس دیگر برندها را در بر نمی‌گیرد.

برخی نیز پیش‌بینی کرده‌اند که شرکت منتظر آن است تا شبکه 5G گستردگی بیشتری پیدا کند و جدیدترین مدل از خانواده گوشی‌های کی‌وان را با پشتیبانی از این شبکه روانه بازار کند. در هر صورت موبایل های این خانواده طرفداران خاص خود را دارند و موفقیت‌هایی را نیز نصیب شرکت کرده‌اند و مطمئنا خارج کردن آنها از خط تولید، حرکت هوشمندانه‌ای برای TCL نخواهد بود.

نظر شما درباره حضور تی سی ای (TCL) در دنیای موبایل چیست؟ منتظر آن هستید؟ شانسی برای رقابت خواهد داشت؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Taskin

اینطور که هواوی و سامسونگ پیش میرن گلکسی فولد و میت ایکس هم همین حدودا میان🤣

Milad7

tcl آشغاله

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)