حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تعلیق تحریم هواوی سه ماه دیگر تمدید شد

نوشته

4 سال قبل | 14 دیدگاه | هواوی

جنگ تجاری آمریکا و چین طی دو سال گذشته به جایی رسید که دولت ایالات متحده شرکت هواوی را که به نوعی نماد قدرت فناوری و تولیدات چینی است با تحریم کامل و عدم اجازه به تجارت با شرکت‌های آمریکایی محکوم شد. این تحریم هواوی بعدها به مدت ۹۰ روز تعلیق شدند و فردا موعد اتمام این محدودیت است. اما به نظر قرار است تعلق تحریم‌ها ۹۰ روز دیگر ادامه پیدا کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره تمدید تعلیق تحریم هواوی برای سه ماه دیگر صحبت کنیم.

تعلیق تحریم هواوی

همانطور که می‌دانید هواوی به نوعی قربانی سیاست‌های تجاری دولت آمریکاست. این شرکت در اواخر اردیبهشت ماه گذشته از سوی دولت آمریکا به عنوان تهدیدی برای امنیت سایبری و ملی این کشور اعلام شد و به همین خاطر شرکت‌های آمریکایی با دستور حکومتی از انجام معاملات تجاری با آن منع شدند.

بعدها و پس از رایزنی‌های به عمل آمده از سوی مدیران شرکت‌های فناوری آمریکایی با مسئولین داخلی قرار شد تا تعلیق تحریم‌های هواوی به مدت ۹۰ روز انجام شده تا دولت بتواند دوباره وضعیت هواوی و خدمات آن را مورد بررسی قرار داده و اگر شرایط طیف استانداردهای دولت را پوشش می‌داد شرایط به حالت عادی بازگردد.

روز دوشنبه ۲۸ مرداد پایان موعد تعلیق ۹۰ روزه اعمالی است ولی به گزارش رویترز، به نظر قرار است دولت آمریکا این تعلیق را ۹۰ روز دیگر تمدید کند.

این مورد به هواوی و شرکت‌‌های آمریکایی اجازه می‌دهد بدون محدودیت تا ۹۰ روز دیگر به تجارت مستقیم با یکدیگر ادامه داده و خدمات و محصولات هواوی در کشور آمریکا عرضه شوند.

در حال حاضر هواوی یکی از بزرگترین خریداران محصولات در حوزه الکترونیک از شرکت‌هایی نظیر اینتل، مایکرون، کوالکام و برخی شرکت‌های دیگر در گروه سخت‌افزار و همچنین مشتری شماره یک خدمات گوگل، مایکروسافت و چند شرکت دیگر نرم‌افزاری آمریکایی است که انقطاع همکاری بیشتر از آنچه برای هواوی مضر باشد می‌توانست به تجارت داخلی آمریکا و شرکت‌های آمریکایی آسیب وارد کند.

نظر شما درباره این تمدید تعلیق تحریم هواوی چیست؟ فکر می کنید همچنان ادامه پیدا کند.

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MohsenHiradian

همونقد که هواوی به شرکتای امریکایی وابستست ، شرکتای امریکایی هم به هواوی وابستن شما فرض کن دوم برند پرفروش موبایل بازار دیگه مشتریت نباشه سود شرکتای امریکایی هم کلی پایین میاد

The Destroyer

البته یه موضوعی در این مورد هست. با کنار رفتن هواوی از رقابت بقیه جای خالیش رو پر میکنن. مثلا شما فک کن هواوی دیگه از اندروید استفاده نکنه و در عین حال سیستم عامل خودش هم موفق نشه. اونوقت بقیه جای خالی هواوی تو فروش رو پر میکنن و گوگل در نهایت ضرری نمیکنه اما اگر سیستم عامل هواوی موفق بشه اونوقت اوضاع برای گوگل خطرناک میشه. این اتفاق میتونه برای همه شرکت های امریکایی بیفته و در واقع یه شمشیر دو لبه است. ولی از اونجایی که هواوی بازار بزرگ چین رو در اختیار داره احتمال موفق شدنش زیاده و تحریم هواوی ریسک بزرگیه. هرچند من فک میکنم ترامپ اگر دور بعد رئیس جمهور نشه دیگه این مشکلات بین چین و امریکا نخواهد بود. یا خیلی کمتر بشه تنششون.

The Destroyer

در کل اگه بخوام جمع بندی کنم، هواوی اگه دیگه دومین برند پر فروش دنیا نباشه، تعداد خریدار های گوشی های موبایل که کم نمیشه پس یه برند دیگه مثل شیائومی جای هواوی رو میگریه و این برای امریکایی ها بهتر هم هست چون هواوی نسبت به بقیه برند ها مستقل تر عمل میکنه و بیشتر قطعات رو خودش تولید میکنه اما همونطور که گفتم، هواوی اگه تو زمینه تولید قطعات موفق بشه که احتمالا هم میشه اونوقت شرکت های امریکایی ضرر بسیار بزرگی رو متحمل میشن

_V_

“هواوی نسبت به بقیه برند ها مستقل تر عمل میکنه و بیشتر قطعات رو خودش تولید میکنه”
البته این جملت برا حالتیه که سامسونگم در نظر نگرفته باشی

The Destroyer

نه سامسونگو در نظر نگرفتم. بیش تر منظورم برند های چینی بود

android pie

با اینکه خودکفا شدن هواوی در زمینه تولید هسته ها و قطعات محتمله اما کار خیلی ساده ای نیست و نیازمند تحقیقات و زمان فراوونی هست و چون هواوی الان تحریم شده و شرکتا دیگه باهاش همکاری نمی کنن ساختن هسته ها و قطعات دیگه زمان بره پس اگه هواوی جای خودشو الان محکم نکنه و روند پیشرفت و فروشش کاهش پیدا کنه دیگه بعد 4 5 سال برگشتش به رتبه ی دوم فروش کار ممکنی نیست….هر چند برای افزایش فروشش باید قیمت گوشی هاشو کمتر کنه تا مشتریاش به سمت خریدش ترغیب بشن….مثلا هواوی y7 2019 قیمتش 200 دلاره در حالی که شیائومی و دیگر برندها مثل ریلمی و اوپو یه گوشی با همچین مشخصاتی رو با کمتر از 150 دلار میفروشن….اینو از یه طرفدار هواوی بشنو

The Destroyer

منم نمیگم کار ساده ایه. ولی هواوی بازار چین رو داره که همون خودش کلی تاثیر داره

The Destroyer

منم خودم تو این زمینه طرفدار گوگلم و دوست دارم اتفاقات به نفع گوگل باشه ولی خب زمین زدن هواوی کار تقریبا غیرممکنیه با توجه به این که شرکت بزرگیه و تقریبا با همه دنیا مراوده تجاری داره

Milad7

آخرش این تحریم ها ول میشه!

Taskin

و این تحریم و تعلیق همچنان ادامه دارد…

Amir galaxy

شل کن سفت کن فقط!!!!

Taskin

هر ۳ ماه
۳ماه تعلیق هواوی تمدید میشه😁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)