حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ترامپ می گوید تحریم هواوی ادامه دارد

نوشته

4 سال قبل | 14 دیدگاه | هواوی

دونالد ترامپ روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که سیستم صدور مجوز برای همکاری شرکت‌های آمریکایی با هواوی متوقف می‌شود و تحریم‌های ایالت متحده مجددا برقرار خواهند شد. در حقیقت ترامپ می گوید تحریم هواوی ادامه دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

تحریم هواوی


دونالد ترامپ روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که ایالات متحده با هوآوی مراوده تجاری نخواهد داشت. به گزارش بلومبرگ، دولت ایالات متحده همچنین سیستم کسب مجوز را به حالت تعلیق در می‌آورد، سیستمی که به شرکت‌های آمریکایی اجازه می‌داد با کسب مجوز بتوانند با این غول بزرگ چینی همکاری داشته باشند.

ترامپ در کنفرانس خبری خود گفت:

«ما با هوآوی همکاری تجاری نخواهیم داشت. البته این به معنای آن نیست که دولت در صورت حصول توافق تجاری با چیزی کنار نمی‌آید، اما قصد برقراری مراودات تجاری با هوآوی را نداریم.»

به گزارش بلومبرگ، بیش از ۵۰ شرکت آمریکا در طول دوره تحریم برای همکاری با هوآوی درخواست مجوز داشته‌اند. ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا که وزارت‌خانه او مسئول صدور این مجوزهاست، می‌گوید تصمیم‌گیری در خصوص این مجوزها در حالت معلق باقی می‌ماند.

اگرچه تاکنون چیزی توسط خود ترامپ یا اعضای دولت تایید نشده، اما گفته می‌شود که این تصمیم جدید احتمالا در واکنش به خبری است که از سوی چینی‌ها مبنی بر توقف خرید کالاهای آمریکایی شنیده می‌شود. با وجود این که هوآوی فعالیت و ارتباطی با محصولات بخش کشاورزی ندارد، ولی ترامپ احتمالا از تحریم این شرکت به عنوان اهرمی در نبرد تجاری خود با چین استفاده خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا در ماه مه نام هوآوی و چند شرکت دیگر را در فهرست سیاه وزارت بازرگانی ایالات متحده قرار داد تا کشورهای آمریکایی نتوانند با این کمپانی همکاری داشته باشند. این موضوع مشکلات زیادی برای هوآوی به وجود آورد، چرا که تولید تلفن هوشمند نیازهای همکاری با شرکت‌های مختلفی از جمله با کوآلکام، ARM و گوگل است.

چند وقت بعد ترامپ اعلام کرد که شرکت‌های آمریکایی مجددا می‌توانند با هوآوی همکاری داشته باشند، اما برای انجام این کار باید مجوز خاصی تهیه کنند. حالا با این خبر جدید ظاهرا به وضعیت ماه مه برگشته‌ایم، وضعیتی که بر اساس آن شرکت‌های آمریکایی، بدون استثنا، امکان همکاری با هوآوی را ندارند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این می تواند دوباره بر هواوی تاثیر منفی بگذارد؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
chalton

آقایان شیخ و عرفانی دیدید گفتم این آمریکا رو فاز بود یه چیزی گفت،چند وقت دیگه باز تحریم میکنه.
هوآوی قلب ارتش و سازمان اطلاعات کشور چین هست.

علی شیخ زاده

میدونم از این حرفم خوشتون نمیاد ولی بازم میگم نسبت به آینده هواوی خپشبین هستم و این تحریم ها رفع میشه😊

اینو تو جمله خود ترامپ هم میشه فهمید:

«ما با هوآوی همکاری تجاری نخواهیم داشت. البته این به معنای آن نیست که دولت در صورت حصول توافق تجاری با چیزی کنار نمی‌آید»

aliasad

یه عده همچین میگن جاسوس جاسوس نیست به درک حالا چ نیازی داره از منو تو یعنی بقیه جاسوسی نمیکنن؟ اطلاعات تو ب چه دردش میخوره ۴تا عکس و ۱۰۰تا موزیک من به چه درد هواوی میخوره؟

_V_

هیچ کمپانی غیر جاسوسی نیست
فقط جایی ک اطلاعات رو میفرستن فرق داره
د رضمن حتما ب درد میخوره ک دارن جاسوسی میکنن

nima.1987

فازتو با رسم شکل…. جناب ترامپ 😏
یه دفه میگه برداشته میشه یه دفه میگه نه برقراره!

Amir Hossein

آقای عطایی لطفا خبر زیر رو پوشش بدید
در نوت 10 از فریم فولاد ضد زنگ استفاده نشده و همون آلومینیوم هستش که سامسونگ اشتباه کرده
https://www.phonearena.com/news/Samsung-blunders-in-claiming-that-the-Note-10-line-is-made-with-stainless-steel_id118111

Dr.Nazer

اصلاح میکنم؛ نون‌خامه‌ای

Dr.Nazer

دوستانی که میگین فریم نوت ۱۰ استیل نیست و آلومینیومه؛ منیعِتون کجاست؟ :/

Amir Hossein

سایت Phonearena و the verge
حتی از طرف سایت ورج با سامسونگ صحبت شده و سامسونگ این اشتباهو تایید کرده

_V_

Noob

Dr. DIM

👍

علی شیخ زاده

جای کاربر عامر خالیه😃
کجایی!؟ هواوی دوباره داره مرحوم میشه
بیا و بشکن بزن😅😅

afsoon

ترامپ یه احمق دیوانه هست .یه دیوانه که فقط دوست داره توی صدر اخبار باشه دیوانه ای که هر روز فاز عوض می‌کنه و میخاد تمام توافق ها رو از بین ببره و خودش دوباره همونا رو امضا کنه .عمرا اگر رای بیاره.بدهی آمریکا رو هشت تریون دلار افزایش داده توی همین مدت اندک😂🤣

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)