حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمالا هواوی میت ۳۰ لایت با سیستم عامل هونگ منگ ارایه شود

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | سیستم عامل، هواوی

داستان سیستم عامل هواوی هونگ منگ پس از بحث تحریم هواوی توسط امریکا جدی‌تر شد. خبرهای متفاوتی درباره آن شنیده ایم که در نقض یکدیگر هستند و هنوز دقیقا مشخص نیست که چه اتفاقی رخ خواهد داد. برای مثال اول مرتبه در ترنجی تقریبا دو ماه پیش بود که خواندیم سیستم عامل هواوی هونگ منگ (Hongmeng) نام سیستم عامل جایگزین اندروید است.

چند روز بعد گفته شد که سیستم عامل اختصاصی هواوی هونگ منگ (HongMeng) به این زودی ها ارایه نمی شود. این در حالی است که سه هفته پیش دیدم هواوی به صورت رسمی می گوید سیستم عامل هونگ منگ هواوی جایگزین اندروید نیست. این موارد ادامه داشت تا دو روز پیش که خواندیم اولین گوشی هواوی با سیستم عامل هونگ منگ تا پیش از زمستان ۹۸ معرفی خواهد شد. امروز اما می شنویم که احتمالا هواوی میت ۳۰ لایت با سیستم عامل هونگ منگ ارایه شود.

 نسخه چین هواوی میت ۳۰ لایت با سیستم عامل هونگ منگ

هواوی میت ۳۰ لایت

هواوی میت ۳۰ لایت

هواوی توسعه سیستم عامل اختصاصی خود را از سال‌ها پیش آغاز کرده است. با این حال تا زمانی که این شرکت تحتتحریم‌های ایالات متحده قرار نگرفت، نقشه دوم عملیاتی نشد. با گذشت زمان وضعیت رابطه هواوی و دولت ترامپ رو به بهبودی رفت، با این حال به‌نظر می‌رسد هواوی کاملا مصمم است تا میت 30 لایت را به عنوان اولین گوشی هوشمند مجهز به سیستم عامل HongMeng تا پایان سال جاری میلادی روانه بازار کند.

مطابق خبرهایی که به‌تازگی منتشر شده است، هواوی در حال توسعه دو نسخه از میت ۳۰ لایت است که در اواسط ماه سپتامبر (اواخر شهریور ماه) معرفی خواهند شد.

نسخه جهانی این مدل که در بازارهای اروپایی و سایر کشورهای عرضه می‌شود از اندروید Q و رابط کاربری EMUI استفاده خواهد کرد. این در حالی است که نسخه مخصوص بازار چین میت ۳۰ لایت به سیستم عامل اختصاصی هواوی یعنی HongMeng OS مجهز است.

تاکنون جزییات زیادی از سیستم عامل HongMeng منتشر نشده است، با این حال انتظار داریم هواوی این سیستم عامل را به‌زودی به‌صورت رسمی معرفی کند. این سیستم عامل با طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها از جمله دستگاه‌های IOT سازگاری دارد. گفته می‌شود هواوی طی چند روز آینده از اولین تلویزیون هوشمند مجهز به HongMeng تحت برند آنر رونمایی خواهد کرد.

سیستم عامل هونگ منگ

سیستم عامل هونگ منگ

با توجه به اطلاعات درز پیدا کرده قبلی، هواوی میت ۳۰ لایت از یک نمایشگر 6.26 اینچی استفاده می‌کند و در بخش پشتی آن یک دوربین چهارگانه با طراحی مربع شکل قرار گرفته است. مطابق اطلاعات این ماژول از یک سنسور 48 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی، یک سنسور 8 مگاپیکسلی و دو سنسور دو مگاپیکسلی با کاربری نامعلوم تشکیل شده است.

چیپست مورد استفاده در هواوی میت 30 لایت کایرین 810 خواهد بود که با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود. با این حال در شایعات گفته می‌شود که این گوشی هوشمند یک مدل دیگر با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز خواهد داشت. تامین انرژی مورد نیاز این تلفن همراه بر عهده یک باتری 3900 میلی آمپر ساعتی گذاشته شده است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اولین مرتبه شاهد ارایه سیستم عامل اختصاصی هواوی روی چه دستگاهی باشیم؟ آیا از آن استقبال خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Saeed mirzaei

امیدوارم نتیجه خوبی داشته باشه ، به هر حال وجود یک رقیب برای اندروید میتونه سرعت پیشرفت اندروید رو سریعتر کنه

chalton

یه شکست زیبا
هوآوی مثل پرایدِ فقط تو چین فروش داره اونم رو اجبار.

علی شیخ زاده

سیستم عامل اختصاصی تو چین موفق میشه اما خارج از چین خیلی زمان میبره و حالا حالا شدنی نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)