حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پرداخت قبض های  خلافی خودرو، تلفن ثابت، همراه اول، آب، برق و گاز با قبضینو

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

قبضینو یکی از استارت‌آپ‌های فین تکی کشور است که به طور تخصصی در حوزه پرداخت‌ فعالیت می‌کند و اولین شاخه از محصولات آن، پرداخت قبوض به صورت تجمعی و حذف قبض کاغذی است. با توجه به مشکلات کشور در حوزه قبض و هزینه تحمیلی زیاد برای شرکت‌ها و نهاد‌های صادر کننده قبض در چاپ و توزیع از یک سو و سهولت استعلام و پرداخت برای کاربران از سوی دیگر، قبضینو رسالت خود را در مرحله اول تجمیع و هوشمندسازی فرآیند استعلام و پرداخت قبوض قرار داد.

قبضینو

قبضینو

به عبارت دیگر، قبضینو یک موتور هوشمند است که قبوض را از نهادهای مختلف جمع‌آوری می‌کند تا کاربران بتواند به‌راحتی و از طریق یک اپلیکیشن اقدام به استعلام قبض‌های خود کنند.در سامانه پرداخت قبض قبضینو، امکان استعلام و پرداخت انواع قبض ( شامل قبض خلافی خودرو، قبض تلفن ثابت، قبض همراه اول، قبض آب، برق و گاز ) به صورت رایگان وجود دارد. برای استفاده از این امکانات قبضینو، نیازی به قبض کاغذی نیست و می‌توانید تمام قبض‌های خود را بدون نیاز به شناسه پرداخت و شناسه قبض، استعلام و پرداخت کنید.

خدمات قبضینو در سه دسته ارائه می‌شود:

دسته اول، خدمات :B2C در این دسته، کاربران می‌توانند با مراجعه به سایت  ghabzino.comو یا دانلود اپلیکیشن قبضینو از کافه بازار و گوگل پلی، خدمات موردنظر خود را دریافت کنند. با یکبار وارد کردن اطلاعات قبض خود و استعلام آن، افراد می‌توانند اطلاعات پرداخت را دریافت کنند. همچنین، دیگر به دریافت قبض کاغذی نیازی نخواهند داشت. در حال حاضر خدمات مربوط به قبض‌های برق، آب، گاز، تلفن ثابت، تلفن همراه و همچنین جرایم رانندگی در قبضینو ارائه می‌شود.

چرا پرداخت قبض با قبضینو

در قبضینو کلیه عملیات پرداختی به صورت آسان و به راحتی انجام می‌شود. برای استفاده از سرویس‌های پرداخت قبضینو نیازی به شناسه قبض و شناسه پرداخت نیست و تنها با یک بار وارد کردن اطلاعات قبض، قبضینو شما را برای همیشه از آخرین قبض دوره خود مطلع می‌کند. برای مثال در پرداخت قبض تلفن ثابت، دیگر نیازی به شناسه قبض تلفن و شناسه پرداخت نیست و تنها با وارد کردن شماره تلفن می‌توانید آخرین قبض تلفن ثابت ( میان دوره و پایان دوره ) را استعلام و مشاهده کنید و در صورت تمایل اقدام به پرداخت آن نمایید. به منظور تسهیل در فرایند پیگیری قبض و در دسترس بودن اطلاعات قبض‌های پرداختی برای کاربران، لیست قبض‌های پرداختی در بخش سوابق پرداخت ذخیره می‌شود.

قبضینو مشکل پرداخت قبض تکراری را نیز حل کرده است به طوری که بر خلاف سایر سرویس‌های پرداخت قبض، در این سامانه دیگر امکان پرداخت قبض تکراری وجود ندارد. همچنین با هدف دسترسی آسان کاربران به خدمات قبضینو، این سامانه در سه پلتفورم وب‌سایت، اندروید و IOS قابل دسترس است. در نهایت به منظور تکمیل فرایند رضایت کاربران، قبضینو پشتیبانی آنلاین و پاسخگویی به سوال‌های کاربران را به صورت آنی در دستور کار خود قرار داده است. این پشتیبانی و مشاوره بدون محدودیت و به صورت تخصصی برای همه سرویس‌های قبضینو نظیر استعلام خلافی خودرو و پرداخت جریمه، پرداخت قبض تلفن ثابت، پرداخت قبض همراه اول، پرداخت قبض آب و برق و گاز و … وجود دارد. کلیه خدمات و سرویس‌های قبضینو رایگان است و همه هموطنان عزیز می‌توانند از این سرویس برای پرداخت هر نوع قبضی استفاده کنند.

قبضینو

قبضینو

پرداخت خلافی خودرو با قبضینو 

با گسترش روزافزون وسایل نقلیه، مشاهده خلافی خودرو و پرداخت جریمه وسایل نقلیه (ماشین، موتورسیکلت و …) تبدیل به یکی از چالش‌های اساسی شده است. قبضینو برای حل این مشکل سرویس استعلام خلافی خودرو و مشاهده لیست جرایم رانندگی را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده است. در فرایند استعلام خلافی قبضینو، برای مشاهده خلافی کافی است کاربر شماره بارکد پشت کارت ماشین را وارد کند و یا بارکد آن را اسکن نماید. این سرویس تمامی جریمه‌های مربوط به خودرو را با جزئیات کامل نظیر تاریخ صدور قبض خلافی، مبلغ جریمه، نوع جریمه (تسلیمی، دوبرگی، الصاقی و خودداری) را نمایش می‌دهد. کاربر پس از مشاهده خلافی‌های موجود می‌تواند همه آن‌ها و یا تعدادی از جرایم را انتخاب کرده و پرداخت کند. در سامانه خلافی قبضینو به محض پرداخت خلافی، مبلغ خلافی به صورت آنی تسویه می‌شود. با این امکان حتی قبضی که یک روز مانده تا تاریخ مهلت پرداخت را می‌توانید به راحتی پرداخت کنید و نگران دو برابر شدن جریمه نباشید.

قبضینو

قبضینو

پرداخت قبض تلفن ثابت با قبضینو 

در راستای حذف قبض کاغذی و پرداخت قبض بدون شناسه و شناسه پرداخت، قبضینو سرویس استعلام و پرداخت قبض تلفن ثابت را با شماره تلفن فراهم کرده است. در این سرویس از قبضینو، امکان استعلام و مشاهده مبلغ میان دوره و پایان دوره قبض وجود دارد و پس از مشاهده می‌توانید قبض تلفن ثابت خود را پرداخت کنید. برای قبض‌هایی که مهلت پرداخت آن گذشته باشد و یا خط تلفن قطع شده باشد در صورت پرداخت با قبضینو، حداکثر تا نیم ساعت خط تلفن وصل خواهد شد.

قبضینو

قبضینو

پرداخت قبض همراه اول با قبضینو 

وجود سامانه‌ای جامع برای مشاهده جزئیات قبض همراه اول و دریافت ریز قبض همراه اول یکی از نیازهای ضروری در حوزه پرداخت قبض است. با توجه به نیاز روزافزون به استفاده از تلفن همراه، آمار قبض صادره برای تلفن‌های همراه بالا است. در این میان روش‌های مختلفی برای پرداخت قبض تلفن همراه وجود دارد. در ایران اپراتورهای تلفن همراه از جمله همراه اول و ایرانسل با ارائه روش‌های نوین و جدید سعی در تسهیل فرایند پرداخت با استفاده از اینترنت تلفن همراه را دارند. برای رفاه حال مشترکین و پرداخت آسان،  سیستم پرداخت قبضینو هر ماه مشترکین را از قبض‌های جدیدی که صادر شده است با خبر می‌کند. برای استفاده از سامانه استعلام قبض تلفن همراه و پیگیری پرداخت قبض، می‌توانید با وارد کردن شماره تلفن همراه قبض میان دوره همراه اول و قبض پایان دوره را مشاهده و در صورت تمایل پرداخت کنید.

پرداخت قبض برق و آب و گاز در قبضینو 

در سامانه پرداخت قبضینو به دلیل اینکه قابلیت استعلام اتوماتیک همه قبوض از جمله قبض آب، برق، تلفن ثابت، موبایل، خلافی و گاز را دارد، دیگر نیاز به قبض کاغذی را حذف می‌کند. کاربران یک‌بار اطلاعات قبض خود را در اپلیکیشن و یا سایت قبضینو وارد کرده و از دفعات بعدی سیستم به صورت خودکار اقدام به استعلام و جمع آوری اطلاعات قبوض کاربران می‌کند. به این ترتیب کاربران در اولین فرصت از صادر شدن قبض‌های جدید خود مطلع می‌شوند. از سوی دیگر به دلیل زیرساخت استعلامی که فراهم شده، قبض‌های کاربران پس از استعلام در قالب یک صورت حساب به او نمایش داده می‌شوند و کاربر می‌تواند به صورت تجمعی قبض‌های خود را پرداخت کند.

به عبارتی به جای آنکه در هر ماه کاربران مجبور به پرداخت تعداد زیادی قبض باشند، با استفاده از قبضینو می‌توانند قبض‌های خود را به صورت جمع شده و با یک پرداخت تسویه کنند. قبضینو با ارسال اعلان در زمان‌های مقرر، کاربران خود را از قبض‌های جدید صادر شده مطلع می‌کند. در صورت استفاده از هریک از این سرویس‌های پرداختی قبضینو، قبض موردنظر به صورت آنی تسویه می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه به مراکز آب و برق و گاز منطقه خود ندارید. کلیه خدمات قبضینو رایگان بوده و قبضینو هیچ هزینه اضافی از شما دریافت نمی‌کند.

قبضینو

قبضینو

خدمات پرداخت B2B قبضینو

دسته دوم، خدمات:B2B این دسته از خدمات به صورت انحصاری و به سازمان‌ها ارائه می‌شود. با توجه به اینکه تعداد قبوض در سازمان‌ها و شرکت‌ها زیاد است، قبضینو محصولی جدید برای رفع نیاز این دسته از کاربران ارائه کرده است. این محصول که با نام قبضینو سازمانی توسعه داده شده است و مراحل نهایی تست خود را پشت سر می‌گذراند، یک راهکار ساده و در عین حال بسیار کاربردی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها است. در مرحله نخست، اپراتور قبض‌های مربوط به سازمان را در پنل قبضینو سازمانی وارد می‌کند و به راحتی برای آن‌ها اسم مستعار انتخاب می‌کند. در مرحله بعد، در صورت نیاز می‌تواند قبوض را بر اساس اداره، ساختمان، شعبه و … دسته‌بندی کند. برای مثال می‌توان قبض‌ها را در دسته‌هایی چون: قبوض ساختمان مرکزی، قبوض دفتر میدان انقلاب، قبوض اداره تدارکات و … قرار داد.

این دسته بندی از آن رو مهم است که در آینده می‌توان بر اساس آن انواع گزارش‌ها تهیه و همچنین به تفکیک، هزینه بخش‌های مختلف را محاسبه کرد. پس از دسته‌بندی قبوض، کاربر می‌تواند فرآیند مربوط به استعلام را آغاز کند. در نهایت، قبض‌های تعریف ‌شده پس از استعلام، با جزئیات بسیار کامل برای کاربر به نمایش درمی‌آید و امکان پرداخت به صورت تکی و دسته‌ای میسر خواهد بود. در آینده بسیار نزدیک و پس از تست‌های نهایی امکاناتی نظیر کنترل و مدیریت مصرف، اعلام اخطار در صورت پرمصرف بودن یک کنتور یا خط تلفن، دریافت گزارش‌های مدیریتی و مالی، محاسبه مالیات ارزش افزوده و عوارض پرداختی و … به قبضینو سازمانی اضافه خواهد شد. لازم به اشاره است که در زمان فعلی برخی از ارگان‌ها همانند دانشگاه صنعتی شریف در حال استفاده آزمایشی از قبضینو سازمانی‌ هستند.

خدمات پرداخت B2B2C قبضینو 

دسته سوم، خدمات:B2B2C از زمان شروع به کار قبضینو، رسالت اصلی آن ارائه خدمات به کاربران در راحت‌ترین شیوه ممکن بوده است. بر همین اساس و با توجه به تعداد زیاد اپلیکیشن‌های پرداخت و استارت آپ‌های فین تکی در کشور، یکی از مسیر‌هایی که برای آینده قبضینو انتخاب شد، ارائه خدمات از طریق زیرساخت‌های وب‌سرویس به سایر اپلیکیشن‌ها بوده است؛ به عبارت دیگر، اپلیکیشن‌های حوزه پرداخت می‌توانند از طریق دریافت دسترسی و پیاده‌سازی وب‌سرویس‌های مربوط به قبضینو، خدمات استعلام قبض را در اپلیکیشن خود به کاربر نهایی ارائه دهند.

هدف از این کار جلوگیری از ایجاد انحصار و همچنین عدم نیاز کاربران به نصب چندین اپلیکیشن در تلفن همراه آن‌ها است. با توجه به اینکه رضایت کاربران نهایی همواره مهم‌ترین هدف قبضینو بوده است، زیرساخت ارائه خدمات قبضینو در قالب وب سرویس‌ و API‌ به صورت کامل آماده شده است و اکنون نیز اپلیکیشن‌های مختلف در حال پیاده‌سازی و استفاده از این زیرساخت هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به اپلیکیشن ۷۲۴ و … اشاره کرد.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)