حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست 5G مدیاتک Helio M70 چارک اول سال ۲۰۲۰ به بازار می رسد

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، مدیاتک

مدیاتک به منظور ارائه گزارش عملکرد مالی خود طی ۶ ماهه نخست سال یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد. این کمپانی تایوانی گزارش داد که در زمینه درآمدهای ماهیانه و سالیانه خود به‌ترتیب رشد 16.8 و 1.8 درصدی را تجربه نموده است. اما بخش دیگری از گزارش منتشر شده توسط مدیاتک، توجه کارشناسان را به خود جلب کرد. گفته می شود چیپست 5G مدیاتک ام ۷۰ (Helio M70) چارک اول سال ۲۰۲۰ به بازار می رسد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

چیپست 5G مدیاتک Helio M70

چیپست 5G مدیاتک Helio M70

چیپست 5G مدیاتک Helio M70

مدیرعامل مدباتک اعلام کرده که طی چارک سوم سال 2019، شرکت مدیاتک نمونه‌هایی از تراشه 5G خود به‌همراه مودم هلیو M70 را ارائه خواهد کرد. به گفته آقای Cai، تولید انبوه این تراشه در 3 ماهه نخست سال 2020 و دقیقا همزمان با عصر انقلاب 5G آغاز خواهد شد.

پیش‌تر جزئیات مربوط به مودم 5G به‌کارگیری شده در این تراشه اعلام شده است؛ اما نام حقیقی تراشه هنوز موردتائید قرار نگرفته است. با این‌حال اکنون همگی می‌دانیم که تراشه مذکور ازمعماری ARM با هسته‌های پردازشی کورتکس A77 و پردازنده گرافیکی Mali-G77 بهره خواهد برد.

چیپست 5G مدیاتک ام ۷۰ (Mediatek M70) با پردازنده های Cortex-A77 و Mali-G77 رسما معرفی شد

این چیپست 5G مدیاتک از باند فرکانسی کم‌تر از 6 گیگاهرتز پشتیبانی خواهد کرد. بهره‌گیری از موتور پردازشی هوش مصنوعی نسل سوم و قابلیت پشتیبانی از دوربین با حداکثر رزولوشن 80 مگاپیکسل و ضبط ویدیویی 4K با نرخ 60 فریم‌برثانیه، سایر مشخصات این تراشه را تشکیل می‌دهند.

اوپو و ویوو از جمله تولیدکنندگانی هستند که با شرکت مدیاتک همکاری می‌کنند و این 2 برند زیرمجموعه کمپانی BKK احتمالا جزو نخستین مشتریان استفاده‌کننده از تراشه 5G ساخت مدیاتک خواهند بود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید مدیاتک بتواند در شبکه 5G جایی برای خود دست و پا کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)