حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تشخیص چهره به کروم بوک ها اضافه می شود

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

شرکت گوگل اخیراً به شکل رسمی اعلام کرد که پرچمدار جدید پیکسل 4 به لطف استفاده از سنسورهای پیشرفته و دوربین سلفی قدرتمند، از قابلیت تشخیص سه بعدی چهره پشتیبانی خواهد کرد. حال به گفته منابع معتبر گوگل قصد دارد تا علاوه بر پیکسل 4 از این قابلیت امنیتی ویژه در کروم‌ بوک‌ها استفاده کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

سیستم تشخیص چهره سه بعدی گوگل

سیستم تشخیص چهره سه بعدی گوگل

اخیراً یکی از وب‌سایت‌های متخصص در زمینه کروم بوک‌ها، متوجه وجود قابلیت تشخیص چهره در بروزرسانی جدید نسخه متن باز پروژه کرومیوم شده است. البته این موضوع به تنهایی وجود قابلیت تشخیص چهره در کروم بوک را تایید نمی‌کند، اما اعلامیه رسمی گوگل مبنی بر استفاده از این قابلیت امنیتی در پیکسل 4، احتمال استفاده از این فناوری را در کروم بوک‌ها را به شکل جدی افزایش داده است.

این منبع خبری معتقد است که گوگل به شکل جدی در حال کار بر روی قابلیت تشخیص چهره برای کروم بوک است و قصد دارد این قابلیت را برای اولین بار بر روی کروم بوک جدید خود یعنی Pixelbook 2 معرفی کند. بعضی از منابع خبری معتقدند که گوگل نسل جدید کروم بوک خود را که با اسم رمز اطلس در حال تولید است، در کنار پرچمداران پیکسل 4 در ماه اکتبر معرفی خواهد کرد.

در حال حاضر پرچمدار پیکسل 4 برای پشتیبانی از این قابلیت به سنسورهای مختلفی مانند اینفرارد و پروژکتور نقطه‌ای مجهز شده است؛ به همین دلیل مشخص نیست که کدام یک از کروم‌ بوک‌های قدیمی از این فناوری پشتیبانی خواهند کرد، زیرا در این دستگاه‌ها از هیچ سنسوری برای تشخیص چهره استفاده نشده است و فقط از یک وب‌کم ساده بهره می‌برند. البته این امکان وجود دارد که گوگل در Pixelbook 2 از سنسورهای مورد نظر برای پشتیبانی از قابلیت تشخیص چهره استفاده کند.

البته باید در نظر داشت که اکثر گوشی‌های هوشمند میان رده و اقتصادی اندرویدی که از قابلیت تشخیص چهره پشتیبانی می‌کنند، فقط به یک دوربین سلفی مجهز شده‌اند و هیچ خبری از سنسورهای پیشرفته برای نقشه برداری سه بعدی چهره نیست و این احتمال وجود دارد که گوگل از فناوری به کار رفته در این محصولات برای فعال سازی قابلیت تشخیص چهره در کروم بوک‌های قدیمی استفاده کند. در حال حاضر گوگل وجود این قابلیت را برای کروم بوک‌ها تایید نکرده است و زمان دقیق عرضه آن مشخص نیست.

نظر شما درباره قابلیت تشخیص چهره برای رایانه شخصی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)