حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استخراج رمزارزها در ایران قانونی شد

نوشته

4 سال قبل | 8 دیدگاه | اخبار داخلی، رمزارز

بعد از کش و قوس‌های فراوان و تأیید قانونی بودن فعالیت تولیدکنندگان ارزهای دیجیتال در کمیسیون اقتصادی دولت، هیئت وزیران در جلسه روز گذشته خود به صورت رسمی استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده یا همان ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین را قانونی اعلام کرده و به عنوان یک فعالیت صنعتی که با اخذ مجوز از وزارت صمت اداره می‌شود موافقت کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

قانونی شدن استخراج رمزارزها در ایران

استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین

جلسه روز گذشته را باید یکی از مهم‌ترین جلسات برای اقتصاد دیجیتال در کشور دانست؛ چرا که پس از مدت‌ها و اظهارنظرهای مختلفی که در حوزه استخراج ارزهای دیجیتال و فرآیند آن صورت گرفته بود، هیئت وزیران دولت جمهوری اسلامی ایران با تصویب مصوبه‌ای، انجام کلیه فعالیت‌های استخراج ارز دیجیتال را قانونی اعلام کرد و حالا واحدهای تولیدکننده این ارز می‌توانند با کسب مجوزهای لازم در مکان‌های از پیش تعیین شده برای این گروه، به فعالیت خود ادامه دهند.

به موجب این تصمیم، استفاده از رمزهای دیجیتال صرفاً با قبول مسئولیت ریسک از سوی متعاملان بوده و مشمول حمایت و ضمانت دولت و سیستم بانکی نخواهد بود و مهمترین نکته این است که بهره‌گیری از آنها در مبادلات داخل کشور نیز مجاز نمی‌باشد.

جدای از این مورد، فعالیت این تولیدکنندگان همچون فعالیت سایر صنایع، مشمول مالیات خواهد بود و برای مشمول شدن در قانون معافیت از پرداخت مالیات، تولیدکنندگان رمزارزها باید پس از تولید رمز ارز، آن را به ارز واقعی تبدیل و وارد چرخه اقتصاد کشور کنند.

لازم به ذکر است در کنفرانس خبری ظهر روز گذشته علی ربیعی سخنگوی دولت نیز اعلام شده بود که فعالیت تولیدکنندگان ارز دیجیتال با رعایت قواعد و قوانین مصوب می‌تواند بدون مشکل ادامه پیدا کند. ربیعی در این راستا به خبرنگاران حاضر در جلسه گفت:

در جلسه هیات دولت تصمیم بر آن شده که نقاط غیرقانونی جمع‌آوری شود و شهرک‌هایی پیش‌بینی می‌شود که در آن افراد با استفاده از گاز نیروگاه‌هایی ایجاد می‌کنند و با استفاده از آنها خودشان ارز تولید می‌کنند. اما نرخ گاز برای این افراد یارانه‌ای نخواهد بود.

وضعیت تولیدکنندگان ارز دیجیتال به صورت محدود و خانگی مشخص نیست

استخراج رمزارز

استخراج رمزارز

اما نکته‌ای که در تصمیم جدید دولت مشخص نشده وضعیت تولیدکنندگان ارز دیجیتال به صورت محدود و خانگی است. در این حالت به نظر این دسته از تولیدکنندگان بیت کوین و امثال آن باید فکری به حال کسب و کار خود بکنند چرا که چند روز پیش نیز مجوزهای لازم برای ورود به مراکزی که ارز دیجیتال را به صورت غیرقانونی و بدون مجوز استخراج می‌کنند نیز صادر شده و حالا مشخص نیست که این افراد چطور می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

به هر حال بزرگترین مشکل این افراد انرژی برقی خواهد بود که نیاز دارند و به نظر با شناسایی آنها توسط نهادهای امنیتی و قضایی، امکان ادامه فعالیت به صورت فعلی وجود نخواهد داشت اما باید باز هم منتظر تصمیمات بعدی دولت در این زمینه بمانیم.

شما به استخراج رمزارزها فکر می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

https://techmybrain.com/top-5-best-android-user-interface-skins-of-2019/

پنج رابط کاربری برتر سال ۲۰۱۹

Dr.Nazer

من بعد از دیدن این پست بود که؛ اولین بار حشیش کشیدم – قرار بود عاشقانه باشه😐
خب بگذریم؛ چالوسا Oxygen OS اول؟ من برم با انواع مواد سنتی و صنعتی آشنا شم بیام.

Amir galaxy

داداش از نظر تو برای رابط کاربری فقط باید ایکون ها قشنگ باشه
برای کسایی که بررسی میکنن خیلی پارامتر های دیگه ای وجود داره

Dr.Nazer

خیر دکتر خیر اشتباه فکر میکنی؛ من الان میام اونجا به‌صورت عملی بهت ثابت میکنم – ببخشید کجا؟😐

Dr.Nazer

اخه Oxygen UI؛ حالا نگیم OneUI، در برابر muiu هم حرفی برای گفتن نداره چه زیبایی و چه قابلیت‌ها. نمیدونم پارامترایِ وجود داشتشون رو از کجا اوردن :/

نیما عرفانی

با اینکه تجربه ی استفاده ی شخصی از رابط وان پلاس رو نداشتم ولی خیلی مشتاقم یک روزی بتونم تجربه اش کنم . تعریفش رو از باب سرعت و روون بودن و آپدیت زیاد شنیدم

_V_

هیچ لیست برتر رابط کاربریی پیدا نمیکنی که اکسیژن نباشه توش
منم ایکوناشو دوست ندارم ولی باید ببینیم چرا اوله

Dr.Nazer

تو لیست منم بود ولی رده هشتم😐😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)