حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی نوا ۵ آی پرو (Nova 5i Pro) با کایرین ۸۱۰ و دوربین چهارگانه و سوراخ نمایشگر رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 49 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، هواوی

پس از شایعات قابل توجه، امروز هواوی نوا ۵ ای پرو (Nova 5i Pro) رسما معرفی شد. هواوی نوا ۵ آی پرو (Nova 5i Pro) با کایرین ۸۱۰ و دوربین چهارگانه و سوراخ نمایشگر رسما معرفی شده و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

هواوی نوا ۵ آی پرو (Nova 5i Pro)

هواوی نوا ۵ آی پرو (Nova 5i Pro)

هواوی نوا ۵ آی پرو (Nova 5i Pro)

هواوی امروز میزبان یک رویداد در چین بود و از محصولات جدید خود رونمایی کرد. هواوی نوا 5i پرو و میت ۲۰ ایکس 5G دو گوشی هوشمندی بودند که ساعاتی پیش توسط این کمپانی به صورت رسمی معرفی شدند. نوا 5i پرو به عنوان نسخه قدرتمندتر گوشی نوا 5i معرفی شده است که چندی پیش با استفاده از چیپست kirin 710 معرفی و روانه بازار شد.

هواوی نوا 5i پرو از چیپست Kirin 810 استفاده می کند که بر پایه لیتوگرافی ۷ نانومتری توسعه یافته است. نمایشگر مورد استفاده در این مدل هم‌چون نوا 5i از یک بریدگی یا همان ناچ حفره‌ای برخوردار است که برای جای‌دهی سنسور دوربین سلفی استفاده شده است. هم‌جنین Nova 5i Pro را می‌توان یکی از قدرتمندترین محصولات مجهز به دوربین چهارگانه این شرکت دانست.

بدنه مورد استفاده در Nova 5i Pro از جنس شیشه و فلز بوده و ابعاد آن 156.1 در 73.9 در 8.3 میلی‌متر است. این گوشی هوشمند تنها 178 گرم وزن دارد. نمایشگر 6.26 اینچی به‌کار رفته در هواوی نوا 5i پرو از وضوح 1080 در 2340 پیکسل برخوردار بوده و نسبت تصویر آن 19.5 به 9 است.

این نمایشگر توانسته است گواهی TUV Rheinland را نیز کسب کند. این گواهی به منظور محافظت از چشم کاربران در برابر نور آبی ساتع شده از نمایشگر صادر می‌شود.

کایرین ۸۱۰

کایرین ۸۱۰

همانطور که گفتیم قلب پردازشی چیپست Kirin 810 را یک پردازنده 7 نانومتری 8 هسته‌ای با سرعت کلاک 2.27 گیگاهرتز تشکیل می‌دهد. هم‌چنین 6 یا 8 گیگابایت رم نیز این پردازنده را در پردازش فرامین همراهی می‌کند. این تلفن همراه در دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی روانه بازار خواهد شد، هم‌چنین کاربر می‌تواند با استفاده از کارت حافظه میزان فضای داخلی دستگاه را افزایش دهد.

سیستم عامل مورد استفاده در Nova 5i Pro نهمین نسخه اندروید موسوم به اندروید ۹ است که به وسیله رابط کاربری EMUI 9.1 شخصی‌سازی شده است. این گوشی هواوی به قابلیت GPU Turbo 3.0 مجهز شده است که عملکرد آن را در زمینه بازی بهبود می‌بخشد.

دوربین چهارگانه گوشی هواوی نوا ۵ آی پرو


دوربین چهارگانه مورد استفاده در Nova 5i Pro از ترکیب یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، یک دوربین 8 مگاپیکسلی زاویه باز، یک دوربین ماکرو اختصاصی و یک سنسور 2 مگاپیکسلی جهت تشخیص عمق تشکیل شده است.

حفره موجود در نمایشگر نیز از یک سنسور 32 مگایکسلی با دیافراگم f/2.0 میزبانی می‌کند. هر دو دوربین سلفی و اصلی از تکنولوژی ادغام پیکسلی 4 به 1 استفاده می‌کند که امکان ثبت تصاویر با نور مناسب در محیط‌های تاریک را فراهم می‌سازد. از دیگر قابلیت‌های دوربین هواوی نوا 5i پرو می‌‌توان به عکاسی حالت پرتره، سیستم زیبایی مبتنی بر هوش مصنوعی، تشخیص صحنه مبتنی بر هوش مصنوعی و HDR اشاره داشت.

Nova 5i Pro به یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که از فناوری شارژ سریع 22.5 واتی از طریق پورت USB نوع C پشتیبانی می‌کند. از جمله دیگر امکانات ارتباطی این گوشی هوشمند می‌توان به پشتیبانی از 4G VoLte برای هر دو سیم کارت، وای‌فای، بلوتوث نسل 5، GPS و جک صوتی 3.5 میلی‌متری اشاره کرد.

قیمت نوا 5i پرو

قیمت نوا 5i پرو

قیمت نوا 5i پرو

این گوشی هواوی در سه رنگ مشکی، آبی و سبز روانه بازار خواهد شد. نسخه 6 گیگابایت رم این تلفن همراه با 128 گیگابایت حافظه داخلی 319 دلار، نسخه 8 گیگابایت رم نوا 5i پرو با 128 گیگابایت حافظه داخلی 363 دلارو نسخه 8 گیگابایت رم مجهز به 256 گیگابایت حافظه داخلی 407 دلار قیمت داشته و فروخته خواهد شد. اولین مرحله از فروش این تلفن همراه از تاریخ 11 مرداد ماه آغاز می‌شود.

نظر شما درباره نوا 5i پرو چیست؟ فکر می کنید دستگاه قابل رقابتی است؟

اشتراک در
اطلاع از
49 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir galaxy

نمیدونم چی بگم😑

afsoon

قیمتش خیلی زیاد هست .۹ ایکس انتخاب خیلی بهتر و منطقی تری هست

نیما عرفانی

طراحی و کانفیگ این بهترِ و اینکه این گوشی تحت عنوان سری میت هست و ۹ ایکس از سری آنر که همین می‌تونه نقطه متمایز کننده باشه .
به نظرم این گوشی به همراه نوا ۵ بعد از یه مدت که افت قیمت پیدا کنن می‌تونن معادلات رو در سطح میان رده تغییر بدن.

The Destroyer

خرید mi 9t کاملا منطقی تره. تازه 60 دلار ارزون تر هم هست. نسخه 256 گیگ nova 5i pro هم که هم قیمت k20 pro هست.

✔ TVKade

60دلارو از کجات ساختی؟
6/128 ردمی 305دلار و هواوی 320 دلاره. فقط 15 دلار تفاوت قیمتی دارن و تفاوت مشخصات زیر:
برتری های هواوی:
-پردازنده بهتر و دوام باتری بیشتر
-اسلات میکرو اس دی
-سلفی بهتر و شارژر سریعتر

برتری های ردمی:
-صفحه اولد با نسبت بالاتر

The Destroyer

عزیزم قیمت نسخه 8 / 128 363 دلاره. mi 9t قیمت نسخه 8/128 ، 320 دلاره. اختلافشون 43 دلاره نه حرف من نه حرف تو

Saeed mirzaei

این طور که معلومه چیپست 810 توی گوشی های از 200 تا 400 دلار هواوی دیده میشه ، در قدرت این پردازنده شکی نیست ولی ای کاش حداقل برای کسی که 400 دلار و کسی که 200 دلارخرج میکنه از لحاظ قدرت چیپست فرقی بود

✔ TVKade

این تفاوت 200 دلاری به این خاطره که اون گوشی 400 دلاری بالاترین کافیگه مموریه (4/64 در مقابل 8/256) فقط 120 دلار به این مورد اختصاص پیدا میکنه. اون 80 دلار هم به داشتن شارژ سریع 20 واتی، دوربین های بهتر با رزولوشن بالاتر یا شاید طراحی بهتر و همینطور نام هواوی به جای آنر برمی گرده.
بنابراین قیمت گذاری این گوشی منطقیه.
اتفاقا این استراتژی هواوی برای استفاده از یک پردازنده قوی، روی تمام گوشی های غیر پرچمدار، رو امسال استقبال می کنیم چون پردازنده بهتری نداریم و دست هواوی برای ارائه مشخصات بهتر روی بالارده ها بازتره مثل اون گوشیه اینجا اتفاق نمی افته که بخاطر اضافه کردن چند دوربین، مجبور بشه پردازنده و صفحه رو قربانی کنه.

m.b

گوشی خوبی هست…
خصوصاً طراحی پشتش خیلی سنگین و خاصه…

ramin123

هواوی انقدر گوشی با مشخصات نزدیک به هم معرفی می کنه که آدم رو گیج می کنه و بعد یه مدت کلا نسبت به اون سخت افزار حساس میشه مثل 659 و 710!!ولی متاسفانه!!! انقدری وضع خرابه که برای بازار ایران، این مورد بد نشده چون هم قیمت گوشی ها زودتر واقعی میشه و هم یه رنج وسیعی رو پوشش میده. به همین خاطره که هر سال امیدوارم، سخت افزار خوبی رو هواوی برا میان رده هاش معرفی کنه!! حالا که میخواد، سرویس کنه حداقل یه سخت افزار خوب داشته باشه!!

_V_

نسخه ۸ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ استوریج ۴۱۰ دلار؟!
چهل دلار میذارم روش کی۲۰ پرو با همین میزان میخرم
یا هم قیمت همین نسخه ۱۲۸ میخرم!
/-:

✔ TVKade

اره بجای اس10 هم میشه دو تا k20pro خرید. 😂

_V_

وقتی جواب نداری و فقط میخوای ی چیز تفت داده شده ای بپرونی😂

لااقل اس۱۰ رو کی۲۰ پرو مث تریلی از روش رد نمیشه😂
ولی میدونی،،همین کی۲۰ پرو با تریلی از رو پرچمدار برند محبوبت رد میشه چ برسه ب این 😂

✔ TVKade

اره در ذهن معیوب شماها فقط اینجوریه. کاری که امسال هواوی با گذاشتن پردازنده 7نانومتری با این قدرت روی گوشی 200 دلاری انجام دادو اگه شیاومی بتونه 2 سال دیگه انجامش بده، سامسونگ کلاه بردار تازه 4 سال دیگه به الان هواوی می رسه.

_V_

ی سر ب نمرات ارزش خرید برند محبوبت بزن بعد بیا اینجا بلبل زبونی کن😂

afsoon

تست سرعت کایرین ۸۱۰ با اسنپ۸۵۵ آمده توی یوتیوب .انر۹ ایکس به راحتی اپو رینو۱۰ ایکس رو شکست داد .

_V_

نگو با این تستایی که میزنن رو چنتا برنامه تا باز شدنشونو ببینن قدرت چیپستارو میسنجی😑

نیما عرفانی

هرچند که حرف اون خانم شاید منطقی نباشه و مقایسه ی چیپست پرچمدار کوالکام با چیپست بالارده ی هواوی، تأمل زیادی میطلبه اما ملاک سنجش قدرت چیپست ، بنچمارک هم نیست و پتانسیل و توانایی پردازندهٔ کایرین ۸۱۰ به حدی بالاست که در بعضی سناریوها می‌تونه پا به پای پردازنده های پرچمدار بیاد و کنار زدن پردازنده ی پرچمدار پارسال هواوی(کایرین ۹۷۰) توسط این چیپست مهر تأییدی برای اثبات توانایی کایرین ۸۱۰ هستش.
هرچی زمان بگذره مقایسه های بیشتری از دستگاه های مجهز به کایرین ۸۱۰ و اسنپدراگون ۷۳۰ میاد که اون موقع میشه نتایج رو قطعی ارزیابی کرد.

_V_

اتفاقا بنچمارکا و تستای پرفورمنس مهمترن تا این تستایی که میزنن رو برنامهه😑

اگر این تست نشونه قدرت چیپست بود میت ۲۰ پرو به پی۳۰ پرو نمی باخت با چیپست یکسان(هممون میدونیم سر emui 9.1 سریعتره پی۳۰ تو این تست ها)

بعدم هر بنچمارک یه زمینه رو میگه،،آنتوتو یه گوشیو از همه جوانب نمره میده اخرش یه نتیجه میده
و قطعا اگر AI بزودی به آنتوتو وارد شه فاصله اکسینوس و کرین کمتر میشه ،،ولی اسنپ تازه باز بیشترم میشه اختلافش با اینا
و البته که کرین ۸۱۰ نمیتونه کرین ۹۸۰ رو شکست بده چجوری قویتر از اون،،،اونم نه هر چیپستی،اسنپ ۸۵۵ رو شکست داده؟!
اصلا این درسته؟!

نیما عرفانی

اون که آره برتری سرعت پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو فقط به ورژن رابط کاربری برمیگرده که دیگه سری میت ۲۰ هم یک ماهی هست که emui 9.1 دریافت کردن پس اگه مجدداً با کانفیگ برابر قیاس بشه تفاوت خاصی ندارن.
درسته که بنچمارک الخصوص آنتوتو عوامل متعددی رو بررسی می‌کنه و برآیندش رو نشون میده اما پردازنده های کایرین در soc مجتمع کم و کسری ندارن و تنها عامل اختلاف فاحش در رتبه ی آنتوتو فقط به گرافیک مربوط میشه که اونم هواوی رو کایرین ۸۱۰ ضعفش رو پوشش داده و حتی شاید بتونه در این زمینه از اسنپدراگون ۷۳۰ هم عملکرد بهتری داشته باشه . من نگفتم کایرین ۸۱۰ ، چیپست پرچمدار هواوی یعنی کایرین ۹۸۰ رو شکست داده یا شکست میده ، اسم کایرین ۹۷۰ رو اوردم که چیپست پرچمدار نیمه ی دوم۲۰۱۷ و نیمه ی اول ۲۰۱۸ هواوی بود و کایرین ۸۱۰ تونسته در اکثر سناریوها ازش بهتر ظاهر بشه خب این پر واضحِ که پیشرفت و جهش هواوی در تولید تراشه رو نشون میده و می‌تونه نقطه قوتی باشه برای ارتقاء چشمگیر چیپست پرچمدار بعدیِ خودش نسبت به کایرین ۹۸۰ .
من خودم شخصاً تجربه ی کاربری واقعی در طولانی مدت رو ملاک سنجش توانایی پردازنده می‌دونم نه صرفاً اکتفا کردن به نتایج بنچمارک .

afsoon

آقا نیما منطق چیه .میگم تست هاش اومده میتونید برید ببینید 😐

نیما عرفانی


خب عقل و منطق میگه تستی که پردازنده ی بالارده ی یک کمپانی از پردازنده ی پرچمدار یک کمپانی دیگه اونم با اختلاف زمانی تقریباً ۶ ماهه ، عملکرد بهتری داشته باشه دو حالت بیشتر نداره؛ یا نحوه ی اجرای اون تست و مقایسه ایراد داشته و به اصطلاح حق به جانب بوده یا کلاً ماهیت پردازنده ی پرچمدار می‌ره زیر سؤال.

✔ TVKade

@نیما عرفانی
این بنده خدا راست میگه این ویدوی مقایسه ای که این خانم میگه یعنی این:
https://youtu.be/w3k0Ld0ARLE
منبعش خود آنر هست که در مراسم رونمایی گوشی honor 9x نشون داده:
https://youtu.be/kMeTFmTVJAY
دقیقه 28 مربوط به این مقایسه میشه.
یعنی میگی آنر دروغ میگه؟

_V_

وای خدا عالیی تو
“یعنی آنر دروغ میگه”
اصن با این حرفت نابودم کردی😂

مراسمای هواوی نه تنها جذابیتی ندارن بلکه وضعو با میون کشیدن محصولات برندای دیگه خراب ترم میکنه
حالا تو میای از ویدیویی ک تو همچین مراسمی نشون داده نتیجه میگیری!؟تازه اونم اگر درست باشه باز اصلا ربطی ب قدرت چیپست نداره😂

نیما عرفانی


خب دیگه بدتر
اگه هر منبعی جز هواوی و آنر بود باز یکم قابل باور بود .
من خودم با کایرین ۸۱۰ نسبت به اسنپدراگون ۷۳۰ موافقم اما شما فکر میکنی هواوی و آنر میان ارزش جدیدترین چیپست هواوی رو کم جلوه بدن؟؟؟
شما خودت کلاهتو قاضی کن ببین دقیقاً براساس چه مبنا و استدلالی کایرین ۸۱۰ به جز هوش مصنوعی باید مجموع عملکردش بهتر از اسنپدراگون ۸۵۵ باشه؟؟؟

✔ TVKade

@نیما عرفانی
قدرت پردازنده کایرین 810 مشخصه و قطعا پایین تر از اسنپدراگون 855 هست بنابراین این موضوع سرعتی که اینجا مشاهده میشه به سخت افزار مربوط نمیشه بلکه نرم افزاری و به emui9.1 ارتباط پیدا می‌کنه.
در اول این تست ما شاهد باز کردن آپ گالری و سریعتر لود شدن عکس ها در گوشی آنر بودیم یعنی سرعت خواندن سریعتری داشت و بعد تست لود و باز شدن برنامه ها انجام شد که باز گوشی میان رده آنر برنده شد که این موضوع مربوط میشه به فایل سیستم جدید رابط هواوی یعنی EROFS و همینطور Ark Compiler که در emui9.1 ارایه شده:
https://toranji.ir/?p=1048132
بنابراین بنظر من این موضوع کاملا امکان پذیره که گوشی های میان رده های جدید هواوی عملکرد بهتری نسبت به پرچمداران دیگر شرکت ها داشته باشند.

@واعظ
تو هنوزم اینجایی که 😂

_V_

من خیلی وقته اینجام و اینجام میمونم ولی تو فکر کنم بهتره بری همون زومیت برای اون اماتورا داستان درست کنی نترس منم نمیام نونتو اجر کنم
بحث با اماتورای اونجا نتیجه ای جز وقت تلف کردن نداره
😂

✔ TVKade

وقتی دوتا بزرگتر دارن حرف میزنن یه نوب نمیپره وسط پارازیت بندازه.
(تازه اونم اگر درست باشه باز اصلا ربطی ب قدرت چیپست نداره😂)
عملکرد بهتری هواوی در این تست مهم نیست سخت افزاریه یا نرم افزاری، مهم اینه که در نهایت عملکرد سریعتر و بهتری نسبت به رقبا ارائه داد.

_V_

ببخشید نفع شما در باز کردن اپ ها توی چند صدم ثانیه زودتره یا اونهمه برتریی ک اسنپ داره ب کرین؟

_V_

اره ولی من اینجا دوتا بزرگتر نمیبینم یه بزرگتر رو با یه ترول نوب میبینم
منم اگر نوب بودم مث اون اماتورای زومیت خام چرت و پرتات میشدم😂

✔ TVKade

اسنپ 730 به کایرین 810 هیچ برتری در هیچ زمینه ای نداره حتی گرافیک که اسنپدراگون خیلی ادعاش میشه، ببم اون دوران تموم شد.

_V_

#باشه
😂

نیما عرفانی


(که این موضوع مربوط میشه به فایل سیستم جدید رابط هواوی یعنی EROFS و همینطور Ark Compiler که در emui9.1 ارایه شده:)
بله در جریان این قضیه هستم و خودم هم دارم از EMUI 9.1 استفاده میکنم و بهبود سرعتش رو در تمام بخش ها نسبت به EMUI 9 احساس کردم اما بحث من اینه که اگه ملاک مقایسه صرفاً سخت افزاری باشه ، توانایی و پتانسیل کایرین ۸۱۰ اصلاً قابل قیاس با اسنپدراگون ۸۵۵(به جز هوش مصنوعی) نیست و در واقع باید با کایرین ۷۱۰ و ۹۷۰ و اسنپدراگون ۷۳۰ و ۸۴۵ قیاس بشه.
اما کلیت ماجرا رو قبول دارم ، هواوی در مسیر درستی قرار گرفته و همون‌طور که گفتم محصولات فعلی با دارا بودن این دو ویژگی ؛ رابط کاربری به روز و بهینه تر درکنار توسعه‌ی چیپست های پرتوان ، میتونه خروجی حتی بهتر از رقبا داشته باشه و محقق شدن این ادعا در محصولات آتی هواوی و آنر بیشتر نمود پیدا میکنه .
این موضوع رو میشه تا حدودی به ارتباط مناسب نرم افزار دوربین و سخت افزار دوربین و پردازش تصویر پردازنده تشبیه کرد که قبلاً راجع به سناریو و سازوکارش در خصوص گرفتن خروجی با کیفیت مفصل توضیح داده بودم.

afsoon

خب همین هست 😑ولی خب باید خیلی بهینگی و قدرت باشه که بتونه سریع تر از پرچمدار باشه

_V_

ای بابا افسون جان شمام ک عکس خودتو گذاشتی😅😂

اقا اگه چالشی مودی چیزیه ب منم بگید چرا همه دارن الان میذارن 😐😂😑
از قافله عقبم😐

Dr.Nazer

دکتر نظرت چیه طرفدار شیائومی شیم؟😂

Amir galaxy

ابجی ، جان هر کی که دوست داری بهم بگو سر لانچ اپ نمیخوای بگی کی.رین 810 از اسنپ 855 بهتره😑😑

afsoon

خودت برو یوتیوب ببین

Amir galaxy

یعنی با تفکرات تو 855 از 810 ضعیف تره😑

afsoon

آقا امیر من نگفتم قویتر هست چون نیست و یه دنیا توی پردازش عقب تره .من گفتم بهینگی آنقدر خوب هست که به پرچمدار رو شکست بده توی سرعت اجرا .اما توی اجرای گیم که قطعا فریم های کمتر و گرافیک ضعیف تر به چشم میاد😑کلا کار شاخی کرده هواوی این مهمه

✔ TVKade

همچین این پردازنده رو هایپ کردم که داره به واقعیت تبدیل میشه 🤣 افسون هر دقیقه یوتیوبو سرچ می‌کنه 🤣 ملت برای اسپیدتستش لحظه شماری میکنن 🤣 کایرین 810 قاتل، اسنپدراگون 855 رو شکست داد 🤣

_V_

وقتی یه مشت نوب میریزن تو سایتای تکنولوژی👆

✔ TVKade

استاد بزرگ متخصص زیر شلوار پوش، نمیدونی چه جهنمی توو راهه. کایرین 810 قاتل جدید هواوی، بهتون رحم نمیکنه.
هنوز دیر نشده، راه برگشت هنوز بازه.

_V_

الحق ترول خوبی هستی
😂
راه برگشت؟
بذار من یه راه فرار بهت نشون بدم
برو تو ….
الله اکبر

_V_

داشتی تو زومیت با همکلاسیات چرت میگفتید میخندیدید افسون داشت این چیپستو تو سر همه میکوبید پسرم😂

pie

قصد خرید گوشی داشتم آنر 9x به خاطر صفحه نمایش خیلی بزرگش ازش منصرف شدم اینم باید پنج شیش ماهی وایسم تا قیمتش پایین تر بیاد وگرنه مجبور میشم mi 9 se بخرم….

afsoon

می۹ اس ای گوشی خیلی خوبیه اما به نظر من می۹ تی بخر همه چیزش بهتر شده .حاشیه خیلی کمتر طراحی زیباتر باطری قدرتمند تر دوربین بهتر نمایشگر بهتر .سخت افزار قویتر .قیمتش هم دویست سیصد هزار تومن فرق دارد.

pie

ببخش که دیر جواب دادم راجب mi9t هم بگم که قیمتش یکم گرونه و من میتونم نهایتا 3و300 خرج کنم mi9se هم میخوام از عراق بخرم البته اگر بخرمش..

afsoon

می ۹ تی نسخه ۶۴ گیگ سفارش هفت روزه ۳۴۵۰ هست .صد هزار تومن با ۹ اس ای فرق داره همش 😑حتما حتما ۹ تی رو بخر رنگ قرمز .امروز من ۱۲۸ گیگ رو واسه یکی خریدم ۴۴۵۰ 😍خیلی خیلی بهتر از ۹ اس ای هست خیلی خوشکل تره نمایشگرش بهتره دوربینش بهتره دوربین میاد بیرون وقتی می‌ره داخل ال ای دی روشن میشه .باطریش خیلی بهتره .سخت افزار خیلی بهتره .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)