حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ از قلم S Pen گلکسی نوت دفاع می کند

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | سامسونگ

یک هفته پیش بود که بحثی بین کاربران در گرفته بود و می گفت گلکسی نوت بدون قلم می تواند باتری بزرگتر و دوربین بهتر داشته باشد. به نظر می رسد سامسونگ از این بحث خوشحال نیست و از قلم S Pen گلکسی نوت دفاع می کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

قلم S Pen گلکسی نوت 

از قلم S Pen گلکسی نوت دفاع می کند

از قلم S Pen گلکسی نوت دفاع می کند

اخیرا در برخی سایت‌ها مطالبی در مورد لزوم حذف قلم S Pen از گلکسی نوت سامسونگ منتشر شده است. در این مطالب، بحثی که مطرح شده این است که با حذف این قلم، فضای زیادی از بدنه گلکسی نوت خالی می‌شود و می‌توان باتری بزرگ‌تر، دوربین پیشرفته‌تر و دیگر بهبودها را ارائه کرد. اما در این مطلب می‌خواهیم بگوییم که قلم S Pen از همان ابتدا یک بخش جدایی‌ناپذیر برای این گوشی بوده است و با حذف آن، هویت این گوشی زیر سوال می‌رود.

زمانی که در سال ۲۰۱۱ اولین نسل گلکسی نوت معرفی شد، در آن دوران خیلی از افراد اعتقاد داشتند که نیازی به یک گوشی غول‌پیکر (مبتنی بر نمایشگر ۵.۳ اینچی) در بازار وجود ندارد. در زمانی که که شرکت‌ها عمدتا رویکرد اپل را کپی‌برداری می‌کردند، اقدام سامسونگ برای تعبیه قلم استایلوس در بدنه گوشی به‌عنوان یک اشتباه دیده می‌شد. اما پس از گذشت کمتر از یک دهه، حالا شاهد عرضه انواع و اقسام گوشی‌های غول‌پیکر هستیم و همچنین قلم S Pen کماکان بین کاربران گوشی‌های گلکسی نوت طرفداران پروپاقرص زیادی دارد.

دوربین گلکسی نوت 9

گلکسی نوت 9

سامسونگ با ارائه گلکسی نوت مجهز به قلم S Pen نوآوری شگفت‌انگیزی عملی نکرد زیرا مدت‌ها قبل از آن گجت‌های زیادی همراه با قلم‌های استایلوس روانه‌ی بازار شده بودند. اما در این میان، سامسونگ توانست این ایده را به‌صورت جذاب‌تری ارائه کند. نمایشگر بزرگ به کاربران این اجازه را می‌داد که از قلم موجود برای کارهای مختلف استفاده کنند و این مشخصه صرفا یک قابلیت پر زرق‌وبرق نبود.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، گوشی‌های گلکسی نوت نقش مهمی در محبوبیت گوشی‌های غول‌پیکر ایفا کرده‌اند. با هر نسل جدید، قابلیت‌های قلم S Pen هم افزایش یافت و سال گذشته با پشتیبانی از فناوری بلوتوث، این قلم توجهات زیادی را جلب کرد. این قلم حالا می‌تواند برای کارهایی مانند کنترل ارائه، عکس‌برداری، اجرای اپلیکیشن‌ها و انواع و اقسام موارد دیگر مورد استفاده قرار بگیرد.

گلکسی نوت ۹

گلکسی نوت ۹

قابلیت‌های متعدد قلم S Pen

برخلاف نظر برخی افراد، از این قلم می‌توان برای کارهای مختلفی استفاده کرد. به‌عنوان مثال بدون نیاز به روشن کردن نمایشگر، خیلی راحت با بیرون آوردن قلم از بدنه می‌توان بر روی آن یادداشت موردنظر را بنویسید. علاوه بر این، فراموش نکنید که گوشی‌های گلکسی نوت برای کاربران حرفه‌ای عرضه می‌شوند. مثلا این قلم به شما اجازه می‌دهد که به راحتی اسناد دیجیتال را امضا کنید. روی هم رفته تعداد زیادی از کاربران گلکسی نوت برای انجام کارهای مختلف از این قلم بهره می‌برند.

انعطاف‌پذیری گلکسی نوت به لطف قلم S Pen

این موضوع که آیا تمام کاربران گلکسی نوت از امکانات متعدد قلم S Pen بهره می‌برند یا نه، اهمیتی ندارد؛ چیزی که در این میان اهمیت دارد، امکان آزادی عمل و انعطاف‌پذیری است که قلم مذکور برای کاربران به ارمغان می‌آورد. به همین خاطر است که بسیاری از کاربران این سری گوشی‌ها، طرفدار پروپاقرص آن باقی مانده‌اند.

همین آزادی عمل و انعطاف‌پذیری به بخش مهمی از هویت گوشی‌های گلکسی نوت بدل شده است. با کنار گذاشتن قلم S Pen، دیگر از هویت گلکسی نوت چیزی باقی نمی‌ماند و این سری گوشی‌ها کنار می‌روند. منتقدان می‌گویند که حذف قلم به سامسونگ این امکان را می‌دهد که مثلا از باتری بزرگ‌تر و دوربین بهتر استفاده کند، ولی سامسونگ همین کار را می‌تواند با عرضه مثلا مدل پرو گلکسی اس انجام دهد.

سامسونگ مرتبا برای کارهایی که انجام می‌دهد، مورد انتقاد قرار می‌گیرد ولی باید اعتراف کنیم که گوشی‌های گلکسی نوت همواره در بین بهترین گوشی‌های این برند قرار گرفته‌اند. از همان ابتدا که این گوشی عرضه شده و تا حدود یک دهه بعد، سامسونگ برای عرضه این گوشی مورد حمله از جانب منتقدان قرار گرفته و سامسونگ توانسته سال به سال محصول بهتری عرضه کند و در این میان هم تعداد زیادی از کاربران این گوشی‌ها را خریداری کرده‌اند. در نهایت باید بگوییم گلکسی نوت هر مشکلی داشته باشد، این مشکل ارتباطی با قلم S Pen ندارد و وقتی یک مشخصه هیچ‌گونه ایرادی ندارد، به هیچ عنوان لازم نیست کنار گذاشته شود

نظر شما چیست؟ فکر می کنید گلکسی نوت باید قلم داشته باشد یا خیر؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

برای افراد حرفه ای و خاص ارائه میشه و کاربرای خودشو داره
کسی که مورد استفادشه میدونه چقدر ارزشمنده این قلم

chalton

قلم نوت مثل شمشیر یه گلادیاتور میمونه،امکانات قلم نوت سامسونگ جداگانه خودش یه پرچمدار حساب میشه،سری نوت های سامسونگ همیشه حکم پادشاه رو در سرزمین گوشی ها دارن،و بقیه پرچمدارای برندهای دیگه رقابتشون با سری اس هست.

hamidflh

😂😂😂

m.b

🤣😂
حاجی سوریه میخوانت…🤦‍♂️🤣

3INA

فوق العادست یکی از گوشی هایی که همیشه دوستش داشتم همین سری نوت هست اونم به خاطر قلمش
در ضمن قلم حذف بشه دیگه هویت نوت زیر سوال میره انگار همون سری اس پلاس فقط با یه کم تغییرات ریز
کسی هم که قلم خوشش نمیاد اصلا نباید سمت این سری بره و نظرشو هم برا خودش باید نگه داره

VB

با نوت ۸ کار کردم خیلی باحال بود قلمش دیگه چ برسه ب ۹ و ۱۰ ک قراره بیان
قطعا نباید حذف کنه چون شخصیت و وجه خیلی خبی ب سامسونگ داده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)