حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست گیمینگ مدیاتک هلیو جی ۹۰ (Helio G90) به زودی معرفی می شود

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | پردازشگرها، مدیاتک

بازار موبایل خیلی یکنواخت شده و برای فروش در این بازار باید خلاقیت‌های معنادار یا حداقل تقریبا ظاهردار داشته باشند. گوشی های گیمینگ در راستای مورد دوم ارایه می شوند. بعد از کوالکام حالا شرکت مدیاتک نیز چیپست متمرکز بر بازی معرفی کند. چیپست گیمینگ مدیاتک هلیو جی ۹۰ (Helio G90) به زودی معرفی می شود و در ادامه با هم با آن آشنا خواهیم شد، با ترنجی همراه باشید.

مدیاتک هلیو جی ۹۰ (Helio G90)

مدیاتک هلیو جی ۹۰ (Helio G90)

مدیاتک هلیو جی ۹۰ (Helio G90)

اگرچه مدیاتک هیچ‌گاه نتوانسته یک رقیب درجه یک و بسیار جدی برای کوالکام باشد ولی محصولات بسیار کم مصرف و ارزان این شرکت در گروه میان رده  همواره توانسته‌اند در این بازار از گزینه های قابل تامل بوده و طرفداران خاص خود را داشته باشند که خب البته من از نزدیک تا به حال با آن ها آشنا نشدم!

بعد از عرضه موفق چیپست‌های Helio P70 و Helio P90 و حضور قدرتمند این چیپست‌ها در بنچمارک‌های مختلف، حالا شرکت مدیاتک تصمیم گرفته تا با حرکتی جدید و جالب توجه، چیپست پرچمدار خود یعنی Helio P90 را برای دستگاه‌های گیمینگ، تیون کرده و شرایطی را ایجاد کند که بتوانیم بیش از پیش به محصولاتی فکر کنیم که مانند دنیای دسکتاپ، در حوزه موبایل نیز با همه خصوصیات مخصوص گیمینگ ساخته می‌شوند.

این شرکت چند ساعت پیش تیزری را در حساب weibo خود منتشر کرده و در آن به معرفی اولیه و بسیار مقدماتی SoC مخصوص گیمنگ خود پرداخته است. چیپست جدید مدیاتک Helio G90 نام خواهد داشت که حتی نامش هم تداعی کننده یک محصول گیمینگ است و قرار است تا با CPU و GPU سریعتر و قدرتمند از مدل P90، محصولی ایده‌آل برای دستگاه‌های قابل حمل گیمینگ باشد.

مدیاتک هلیو جی ۹۰ (Helio G90) از یک پردازنده با دو کلاستر درست مانند مشابه سری P خود استفاده خواهد کرد که در آن کلاستر اول از دو هسته پر قدرت Cortex-A75 در فرکانس 2.2 گیگاهرتز و کلاستر دوم که فاز کم مصرف دستگاه را تشکیل می‌دهد از شش هسته Cortex-A55 در فرکانس حداکثر 2.0 گیگاهرتز استفاده خواهد نمود.

در بخش GPU نیز شاهد استفاده از یک پردازنده گرافیکی طراحی شده توسط شرکتImagination با شماره مدل PowerVR GM9446 خواهیم بود که در هسته‌های آن در فرکانس بسیار بالای 970 مگاهرتز کلاک می‌خورند و می‌تواند از پردازنده گرافیکی ARM Mali-G72 MP3که پیش از این در Helio P70 استفاده می‌شد تا 15 درصد کارایی بیشتری از خود به نمایش بگذارد.

با وجود اینکه این چیپست قرار است محصولی برای خوره‌های گیمینگ باشد ولی تا به این لحظه حداقل در فاز GPU تغییر بزرگی را در آن شاهد نبوده‌ایم. در این حالت شاید بهتر باشد اینطور تصور کنیم که مدیاتک می‌خواهد با حالت توربو خاصی برای GPU مانند آنچه پیش از این در چیپست‌های پردازنده‌های Kirin هواوی دیده بودیم، محصولی را خلق کند که بتواند به موقع نیاز با افزایش لحظه‌ای فرکانس و به صورت کلی توان پردازشی GPU، عملکرد آن را افزایش دهد.

از طرف دیگر پردازنده گرافیکی PowerVR GM9446 در گروه محصولات شرکت Imagination یک GPU میان‌رده از خانواده Rogue به حساب آمده و این شرکت بریتانیایی خود سری Furian را به عنوان محصولات پرچمدارش معرفی نموده و آنها را در رتبه بندی با سطح بالاتری از ارائه توان پردازشی جای می‌دهد.

به هر حال هر چه که باشد مدیاتک با این حرکت نشان داده که می‌خواهد حضور جدی‌تری در این حوزه داشته باشد و اگر محصولی مانند اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس (Snapdragon 855 Plus) روز گذشته به صورت خاص برای محصولات گیمینگ معرفی شده، این شرکت قصد دارد با G90 و در سطح قیمتی بسیار پایین‌تر، رقابتی سنگین را با آن آغاز کند.

نظر شما چیست؟ موبایل مخصوص بازی می خرید؟ چیپست مخصوص بازی برای شما اهمیت دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

سلام و وقت بخیر آقای عطایی
لطفاً پوشش بدین
https://www.androidcentral.com/everyone-agrees-lg-c8-oled-best-tv-steal-prime-day?amp
با تشکر

Alireza1995

آقای عطایی عزیز
گوگل کروم آپدیت جدید براش اومده
کلی تغییرات داشته
همه دسترسی ها رو آورده پایین
اطلاع رسانی کنید اگ مشکل نداره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)