حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حل مشکلات بلوتوث آیفون

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

گرچه اپل آیفون اسمارت‌فون قدرتمندی است. اما یکی از رایج‌ترین مشکلات، کار نکردن بلوتوث آیفون است. این مشکل تقریبا در همه‌ی ورژن‌های گوشی آیفون وجود دارد و برخی از افراد نمی‌توانند بلوتوث آیفون را فعال کنند. در ترنجی با فروشگاه امداد موبایل همراه باشید تا در ادامه راه‌حلی برای این مشکل به شما‌ آموزش خواهیم داد. به طوری که به راحتی می‌توانید مشکلات بلوتوث آیفون در تمام ورژن‌ها را حل کنید.

در آیفون 6 به بالا این مشکلات به ندرت مشاهده می‌شود اما در نسخه‌های پایین‌تر آیفون، کاربران به شدت درگیر مشکلات وصل نشدن بلوتوث آیفون هستند. اگر شما دچار این مشکلات هستید 5 روشی که در ادامه آورده شده است را به دقت مطالعه کنید و انجام دهید.

  1. ورژن iOS گوشی خود را آپدیت کنید.

یکی از رایج‌ترین دلایل برای مشکلات آیفون عدم پشتیانی سیستم عامل از امکانات قدیمی است. به طور مثال اگر شما یک اپلیکیشن کاربردی نصب کنید و با نسخه‌ی سیستم عامل همخوانی نداشته باشد در اجرای اپلیکیشن مشکلات زیادی به وجود می‌آید. اگر نسخه‌ی سیستم عامل iOS خود را آپدیت کنید به احتمال زیاد مجددا از این اپلیکیشن‌ها پشتیبانی می‌شود و بدون ارور کار می‌کنند. برای آپدیت سیستم عامل گوشی خود مراحل زیر را انجام دهید.

  • گوشی خود را به شارژ بزنید.
  • به اینترنت وای‌فای وصل شوید.
  • این مسیر را دنبال کنید: Setting > General > Software update
  • روی دانلود و نصب کلیک کنید.
  • پیشنهاداتی که گوشی می‌گوید را تایید کنید تا فضای لازم برای نصب سیستم عامل ایجاد شود. بعد از انجام مراحل نصب آپدیت آیفون مجددا نصب تمام این اپلیکیشن‌هایی که دارید را به شما پیشنهاد می‌دهد و می‌توانید در لحظه آن را نصب کنید.
  • روی Continue کلیک کنید.
  • نگران اپلیکیشن‌هایی که iOS برای ایجاد فضا پاک می‌کند نباشید. پس از آپدیت خود گوشی مجددا تمام اپلیکیشن‌ها را نصب می کند.
  1. گوشی را مجددا راه‌اندازی کنید.

اگر با آپدیت سیستم عامل مشکل بلوتوث آیفون همچنان حل نشده است گوشی را ری‌استارت کنید. بعد از اینکه گوشی مجددا راه‌اندازی شد بلوتوث را فعال کنید و اتصال آن را چک کنید.

  1. با سایر دستگاه‌های بلوتوث Pair شوید.

ممکن است بعضی مواقع آیفون برخی از بلوتوث‌ها را پشتیبانی نکند. به طور مثال بلوتوث نسخه‌ی 1 در آیفون پشتیبانی نمی‌شود. سعی کنید با سایر دستگا‌ه‌ها Pair شوید و ببینید آیا می‌توانید به آن‌ها وصل شوید یا خیر. برای Pair شدن در تنظیمات گوشی قسمت مربوط به بلوتوث را پیدا کنید. بلوتوث‌های موجود را حذف کنید. (برای حذف بلوتوث‌ها روی آن کلیک کنید و گزینه‌ی Forget This Device را بزنید.) سپس منتظر باشید تا آیفون مجددا دنبال بلوتوث‌های دیگری بگردد. در صورتی که توانستید بلوتوث‌های جدید را پیدا کنید روی آن کلیک کنید تا با آن Pair شوید.

  1. تنظیمات شبکه را ریست کنید.

برخی مواقع مشکل از تنظیمات شبکه است. یعنی شبکه قادر به اتصال با سایر دستگاه‌ها نیست و یا امکان اتصال به سایر دستگاه‌ها محدود شده است. برای اینکه بتوانید این مشکل را حل کنید اقدامات زیر را انجام دهید.

  • در قسمت تنظیمات به قسمت General بروید.
  • روی Reset کلیک کنید.
  • در این بخش روی قسمت Reset Network Setting را بزنید.
  • رمز عبور خود را وارد کرده و تایید کنید.
  • پس از اینکه عملیات ریست با موفقیت انجام شد مجددا اتصال بلوتوث خود را چک کنید.
  1. Soft Reset

اگر با انجام مراحل فوق تغییری در اتصال بلوتوث شما ایجاد نشد سراغ راه‌حل نهایی بروید که Soft Reset نام دارد. با این کار بسیاری از مشکلات گوشی مانند آیفون کرش، خاموش شدن مداوم، هنگ کردن دستگاه، عدم کارکرد ویبره و زنگ گوشی  و … حل می‌شوند. زمانی که صفحه لمسی گوشی یا کیبورد هم از کار افتاده باشد می‌توانید با این تکنیک مجددا آن را مثل سابق درست کنید.

سافت ریست در حقیقت مشابه Log Off یا ری‌استارت در لپتاپ و کامپیوتر است. نگران نباشید سافت ریست هیچکدام از داده‌های شما را پاک نمی‌کند. مراحل زیر را برای انجام سافت ریست دنبال کنید.

  1. دکمه‌ی Power و Home را به طور همزمان فشار دهید و به مدت 10 ثانیه نگه دارید.
  2. بعد از آن شما لوگوی Apple را مشاهده می‌کنید.
  3. حالا این دو دکمه را رها کنید تا گوشی کاملا خاموش شود. بعد از چند ثانیه مجددا دکمه ی Power‌ را فشار دهید و نگه دارید تا گوشی راه‌اندازی شود.
  4. راه‌اندازی به صورت سافت ریست معمولا کمی طول می‌کشد اما منتظر بمانید تا به طور کامل راه‌اندازی شود.
  5. حالا مجددا به منوی بلوتوث بروید و دنبال دستگاه‌های قابل اتصال بگردید.

اگر همه‌ی این مراحل جواب نداد چه باید کرد؟

اگر این مراحل حل مشکل بلوتوث آیفون به جواب نرسید به احتمال زیاد مشکل سخت‌افزاری است و یا برخی برنامه‌ها اجازه نمی‌دهند تا بلوتوث عملکرد مناسبی داشته باشد. در این موقعیت بهتر است گوشی خود را به یک تعمیرکار گوشی آیفون بسپارید تا مشکل را توسط نرم‌افزارهای مختلف رهگیری کند و در صورت امکان مشکلات آن را حل و فصل کند.

تعمیرکارهای حرفه‌ای نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای خاصی برای تست عملکرد قسمت‌های مختلف گوشی دارند که شما احتمالا به آن‌ها دسترسی نداشته باشید. در ضمن کار کردن با این دستگاه‌ها هم نیازمند مهارت است و فقط تعمیرکاران و تکنسین‌های حرفه‌ای می‌توانند توسط آن دستگاه را تست کنند. عمدتا تعمیر سخت‌افزاری قطعات حساس آیفون در ایران امکان‌پذیر نیست. مخصوصا اگر مشکلات از قطعات داخلی و سنسورها و ریزپردازنده‌های حساس آن باشد حتما باید توسط تجهیزات خاصی تعمیر شود.

جمع بندی

برای حل مشکل وصل نشدن بلوتوث آیفون چند راه‌حل دارید که در این مقاله به طور کامل به آن‌ها پرداختیم. اگر تمام این مراحل را در خانه انجام دادید و به جواب نرسیدید بهترین راه‌حل انجام تست سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گوشی توسط یک تعمیرکار حرفه‌ای است تا بتوانید به سادگی تمام مشکلات مربوط به وصل نشدن بلوتوث آیفون را حل و فصل کنید. اگر یک تعمیرکار حرفه‌ای هستید می‌توانید لوازم تعمیرات موبایل را از امداد موبایل emdadmobile.net تهیه کنید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir galaxy

🤔

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)