حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمالا نینتندو 5G برای توانایی استریم بازی ارایه شود

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | کنسول بازی، نینتندو

با معرفی سرویس های بازی ابری و استریم بازی ها به عنوان روشی جدید برای عرضه و تجربه بازی های مورد علاقه کاربران، نینتندو هم که همواره یکی از قطب‌های اصلی سرگرمی های دیجیتالی بوده، وارد این چالش جدید شده و ظاهراً در فکر آن است که از این بازار نو ظهور سهمی داشته باشد. احتمالا نینتندو 5G برای توانایی استریم بازی ارایه شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

نینتندو 5G

در جریان جلسه پرسش و پاسخی که اخیراً نینتندو با سهامداران خود برگزار کرده، کو شیوتا (Ko Shiota)، رئیس بخش سخت افزار شرکت، در پاسخ به سؤالی در مورد احتمال پشتیبانی از فناوری 5G در آینده، گفت: “نینتندو نیز در حال بررسی این فناوری است” است. این در حالی است که پیش بینی می شود دو مانع بزرگ بر سر راه این شرکت در استفاده از فناوری 5G وجود داشته باشد؛ اولین مانع، هزینه بالای به کار گیری چنین شبکه پیشرفته ای است که می تواند باعث افزایش قابل توجه هزینه کنسول ها و بازی ها شود و مورد هم این است که قبل از استفاده از فناوری 5G باید اطمینان حاصل شود که این تکنولوژی جدید تأثیر منفی بر تجربه گیم پلی بازی ها نخواهد داشت.

کو شیوتا معتقد است:

وقتی آنچه را که در حوزه سرگرمی و خدمات ارائه می دهیم در نظر می گیریم، ما به دو موضوع فکر می کنیم؛ موصوع اول چگونگی استفاده از تکنولوژی برای خلق گیم پلی و موضوع دوم تجربیات و گیم پلی جدیدی است که می توانیم به عنوان نتیجه نهایی کار، در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم. در این بین، وقتی صحبت از 5G به میان می آید، هزینه نیز بسیار مهم است. یک تکنولوژی هر چه قدر هم که برجسته باشد، اگر هزینه آن بسیار زیاد باشد مشکل ایجاد خواهد شد، بنابراین ما همچنان به برآورد هزینه های تکنولوژی های جدید ادامه خواهیم داد.

شانتارو فوروکاوا (Shuntaro Furukawa)، رئیس نینتندو، نیز اخیراً در جلساتی که داشته، در مورد سرویس ابری و استریم بازی ها صحبت کرده و این گزینه ها را به عنوان راهی برای “افزایش محبوبیت جهانی بازی” قلمداد کرده است. توانایی استریم بازی ها یکی از آن دست مواردی است که مطمئناً از ارتقاء شبکه های اینترنت به نسل پنجم سود خواهد برد و رقبای نینتندو نیز با در نظر گرفتن همین موضوع بسیار زودتر از این شرکت به فکر ورود به بازار سرویس ابری بازی ها افتاده اند.

یکی از رقبای اصلی نینتندو در این زمینه، گوگل و سرویس جدید این شرکت موسوم به گوگل استادیا (Google Stadia) است، که در ماه نوامبر به عنوان یک پلتفرم استریم بازی معرفی شد و در حال حاضر توسعه دهندگان شخص ثالث زیادی خبر از پشتیبانی از آن داده اند و به مرور زمان تعداد این توسعه دهندگان مسلماً بیشتر هم خواهد شد. مایکروسافت هم قصد دارد اواخر سال جاری میلادی سرویس اختصاصی خود موسوم به پروژه xCloud را راه اندازی کند و البته برای بهبود کیفیت بازی ها و سرویس ابری خود با شرکت سونی همکاری خواهد داشت.

اگر نینتندو قصد دارد به سمت استفاده از فناوری 5G و سرویس های ابری بازی برود، لازم است که هر چه زودتر و تا قبل از اینکه بازار اشباع شود، این کار را انجام دهد. این شرکت پیش از این و با نسخه سوئیچ بازی رزیدنت ایول 7 سعی کرد تا استفاده از سرویس ابری را امتحان کند، هر چند که این نسخه به شدت محدود بود و تنها در اختیار افرادی که در ژاپن زندگی می کردند و به یک اتصال وای-فای مناسب دسترسی داشتند، قرار گرفت. با این حال، با توجه به اینکه کنسول سوئیچ هنوز در ابتدای راه خود است و عمر چندانی ندارد، نینتندو می تواند با عرضه یک نسخه جدیدتر از کنسول هیبریدی خود، پشتیبانی از شبکه های 5G و سرویس استریم بازی ها را به آن اضافه کند.

نظر شما درباره نینتندو 5G برای توانایی استریم بازی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MohammadFarhaadi

اگر‌ بتونه با کنترل هزینه اینکار رو بکنه میتونه با اینکه سخت افزار ضعیفتری نسبت به رقبا داره مشکل ضعف سخت افزاری رو پوشش بده و تازه بخاطر قابل حمل بودنش و بازیهای بینظیرش و کنترلرهای استثنایی که داره خیلی این وسط برد کنه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)