حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی می گوید مطمئنی نیست که در آینده از اندروید استفاده می کند

نوشته

4 سال قبل | 8 دیدگاه | هواوی

با وجود آن که دولت ترامپ چند روز پیش اعلام کرد که بخشی از تحریم‌های هوآوی برداشته می‌شود، اما مسئولان این شرکت مطمئن نیستند که در آینده بخواهند از اندروید گوگل استفاده کنند. در ادامه با ترنجی‌ همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

علی‌رغم آن که دونالد ترامپ چند روز پیش بخشی از تحریم‌های دولت آمریکا علیه هوآوی را لغو کرد تا این شرکت بتواند با شرکت‌های آمریکایی تعامل و همکاری داشته باشد، اما هوآوی ظاهرا هنوز نمی‌داند که در آینده می‌خواهد در دستگاه‌های خود از سیستم عامل اندروید گوگل استفاده کند یا نه.

به گزارش رویترز، یکی از مدیران هوآوی در خصوص این مسئله گفت آن‌ها منتظر اظهار نظر رسمی وزارت بازرگانی آمریکا خواهند بود. این وزارت‌خانه مسئول اصلی اعمال تحریم‌های دولت آمریکاست.

پس از اعلام خبر امضا شدن تحریم هوآوی، گوگل برای مدت کوتاهی این شرکت را از دریافت آپدیت‌های سیستم عامل خود محروم کرد، اما به موجب معافیت ۹۰ روزه هوآوی، این همکاری خیلی زود دوباره از سر گرفته شد.

دولت آمریکا مدعی است که به دلیل رابطه نزدیک هوآوی با دولت چین احتمال جاسوسی بر شرکت‌ها و کشورهای مشتری این کمپانی وجود دارد. با این حال، خود هوآوی این ادعاها را رد کرده است.

اکنون با انتشار اخبار جدید، هوآوی در بیانیه‌ای اعلام کرده که از تازه‌ترین تصمیم ترامپ آگاه است اما فعلا نظری در این رابطه اعلام نمی‌کند. لری کودلو، عضو شورای اقتصادی ملی آمریکا، روز یکشنبه گفت این شرکت هنوز «عفو عمومی» دریافت نکرده و در حال حاضر شرکت‌های آمریکایی صرفا می‌توانند محصولات خود را به این کمپانی بفروشند.

گزارشات حاکی از آن است که هوآوی آماده است تا در صورت عدم وجود شرایط لازم برای همکاری با گوگل از نرم‌افزار داخلی خود موسوم به Hongmeng استفاده کند. آن‌ها حتی از توسعه‌دهندگان گوگل پلی هم درخواست کرده‌اند تا اپلیکیشن‌هایشان را در فروشگاه AppGallery این شرکت منتشر کنند.

شما چطور فکر می کنید؟ این شرایط برای خودکفا شدن هواوی می‌ تواند مناسب باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoon

چند سال از اندورید استفاده کنه و زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری خودش رو بسازه اونوقت با تبلیغات فراوان خودش رو مستقل کنه .چینی ها استقبال خوبی میکنن ازش بقیه دنیا هم رفته رفته اعتماد میکنن .امیدوارم این برند دوست داشتنی به قله موفقیت و خودکفایی برسه

Dr.Nazer

ترامپ متاسفانه با تصمیم احمقانه‌‌ای تحریمای هواوی رو خیلی راحت بعد از مدت کمی لغو کرد حالا هم هواوی پررو شده میگه : اصن نوموخوام😐

Amin B3DA

دوست عزیز پرو شدن نیست. خودکفا شدنه. و بزودی همه برند ها همین کار رو میکنند. یه لحظه خودتا جای مدیر هوآوی فرض کن. باز میومدی تکیه کنی به دیوار خراب!

Dr.Nazer

دیوار خراب؟ چرا خراب؟ اندروید چه مشکلی داره؟ زیاد سوال پرسیدم البته

Amin B3DA

اندروید مشکلی نداره اما انحصاری بودنش اونم به دست شرکت آمریکایی برای هوآوی یعنی دیوار خراب چون ممکنه تکیه کنه بهش و دوباره تحریم شه

Dr.Nazer

درسته خودکفا شدن خوبه و اینکه دیگه نیازی ب شرکتی مثل گوگل نداشته باشن هم خیلی خوبه؛ ولی تا الان هر شرکتی خواسته خودکفا بشه و سیستم‌عامل اختصاصی داشته باشه شکست خورده، نمونش سیستم تایزن سامسونگ. فکر نکنم حالا حالاها چیزی جای اندروید و iOS و بگیره؛ فقط شاید سیستم‌عامل آینده‌ی گوگل، فیوشا.

Amin B3DA

حرفتون درست اما این طرز فکر را اصلا قبول ندارم. همین اندروید تو دنیای بزرگ سیمبین و.. اومد و کسی فکر نمیکرد اینجوری بشه. آدم همیشه باید رو به جلو بره و نباید خودشو با بقیه شکست خورده ها مقایسه کنه

Amin B3DA

مطمئنی نیست؟؟ بهتر نبود بنویسید هوآوی می گوید اطمینانی نیست، یا هوآوی می گوید مطمئن نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)