حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پلی استیشن ۵ حدودا ۴ برابر قوی تر از پلی استیشن ۴ است

با وجود آنکه اخباری مبنی بر قیمت گذاری گران قیمت پلی استشین منتشر شد، باید منتظر یک کنسول نسل نهمی قدرتمند باشیم. به تازگی مجموعه TUM_APISAK مدعی در اختیار داشتن بنچمارکی است که قدرت PlayStation 5 را نمایان کرده است. TUM_APISAK تا پیش از این نیز اطلاعات جالب توجهی را منتشر کرده بود که از جمله آنها می‌توان به پردازنده‌های Ryzen 3000 و کارت گرافیک‌های آتی اشاره کرد. گفته می شود پلی استیشن ۵ حدودا ۴ برابر قوی تر از پلی استیشن ۴ است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

مقایسه بنچمارک پلی استیشن ۵ با پلی استیشن ۴

مقایسه بنچمارک پلی استیشن ۵ با پلی استیشن ۴

مقایسه بنچمارک پلی استیشن ۵ با پلی استیشن ۴

این آزمون مربوط به بخش گرافیکی کنسولی است که احتمالاً با یک تراشه مجتمع (SOC) طراحی شده است. این تراشه گرافیکی از معماری NAVI با لیتوگرافی ۷ نانومتری استفاده کرده و به گفته سونی، بسیار سریع‌تر از کنسول بازی PlayStation 4 است. اما داده‌های جدید در آزمون و بنچمارک  3DMark Fire Strikeنشان می‌دهند که پلی استیشن 5 تا چهار برابر سریعتر از کنسول بازی PS4 است.

در واقع امتیازهای کسب شده، مقداری کمتر از NVIDIA GeForce RTX 2070 است؛ یعنی از نظر قدرت و توانایی گرافیکی، با چیزی مشابه با کارت گرافیک RTX 2070 روبرو هستیم. APU مورد استفاده یا همان SOC نیمه سفارشی AMD، برای این کنسول با کد رمز Gonzalo نامگذاری شده است. کنسول بازی PlayStation 4 (نسخه ساده و غیر Pro) در این بنچمارک امتیاز 5000 را به خود اختصاص داده است.

پلی استیشن ۵ تا ۸ برابر سریع تر از پلی استیشن ۴ پرو در اجرای بازی ها ظاهر می شود

کنسول بازی PlayStation 5 در بنچمارک 3DMark Fire Strike موفق به کسب امتیاز 20000 شده است؛ یعنی چهار برابر سریعتر از کنسول PS4. کارت گرافیک GeForce RTX 2070 در آزمون مشابه امتیاز 22170 را به نام خود ثبت کرده است. شاید بتوان گفت که تراشه گرافیکی چیزی مشابه با کارت گرافیک RTX 2060 SUPER باشد. این گفته‌ها نزدیک به اطلاعات پیشین ما است؛ حتی سونی وعده داده است که از یک درایو SSD ویژه در این محصول استفاده می‌کند. کنسول‌های بازی نسل نهم در اوایل سال 2020 در بازار خواهند بود.

نظر شما چیست؟ منتظر پلی استشین ۵ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

تبلیغات سایت واقعا رو اعصابه

mostafa3

چند بار گفتم ولی به قول …. ما هم خرج داریم
ما با تبلیغات مشکل نداریم اینجوری بزور وارد صفحه تبلیغات شدن زور داره
بعضی وقتا دهن آدم هم باز می‌کنه

Amir galaxy

دنبال یه پلی 4 دست دوم ارزون میگشتم که اینو دیدم…
خدایا به کدامین گناه؟؟؟!!!!!!!

_V_

رفیق من تازه پلی ۴ خریده بدبخت😂
خودمم ک اصن نخریدم /-:
البته بماند همه چیزایی که داره لطف میکنه میذاره تو کنسول پی سی گیمرا خزش کردن الان😑خیلی لطف کردی SSD گذاشتی دمت گرم سونی😀😂

MohammadFarhaadi

باید ببینیم ایکس باکس جدید چه قدرتی داره.با اخباری که در مورد قدرت بیشتر پلی فایو نسبت به ایکس باکس درز کرده یه خورده نمیخونه.فکر میکنم قدرت وان ایکس دو و نیم یا سه برابر پلی فور معمولیه پی احتمالا نسل بعدی ایکس باکس باید خیلی قویتر از این باشه.اینکه پلی فایو قویتر از ایکس باکس بعدی باشه هیچطوری صحیح به نظر نمیرسه یعنی نسل بعدش با وان ایکس یه قدرت داره ایکس باکس؟!مگه میشه؟

_V_

طبق معمول احتمالا باز ایکس باکس دستگاه قویتری و گیم پلی جذابتر داره سونیم انحصاری

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)