حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خروج جانی آیو از اپل به دلیل عدم توجه تیم کوک به فرآیند تولید محصولات بوده است

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

حتما درباره خروج جانی آیو از اپل اخبار را دنبال کرده است. مشخصا این یک جدایی سده نیست و برای شروع دیدیم که سهام اپل کاهش ۹ درصدی را پس انتشار خبر جدایی جانی آیو تجربه کرد به گزارش وال استریت ژورنال، این طور که پیداست تصمیم جدایی آیو از اپل به یکباره گرفته نشده و عواملی مثل عدم توجه تیم کوک به فرآیند تولید محصولات باعث دلسرد شدن او از این شرکت شده بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

دلیل جدایی جانی آیو از اپل

به باور بسیاری خبر جدایی جانی آیو از اپل که چند روز پیش اعلام شد خیلی غافل‌گیرکننده بود. اما به‌تازگی شنیده‌هایی به گوش می‌رسد، که با توجه به تغییر اولویت‌های اپل از طراحی محصولات به عملیات‌های اجرایی، از شکل‌گیری تدریجی این تصمیم توسط آیو حکایت دارد. به گزارش وال استریت ژورنال، مجموعه‌ای از اتفاقات و عوامل در طول چند وقت اخیر باعث ایجاد شکاف میان مدیر ارشد طراحی اپل و سایر نهادهای اجرایی این شرکت شده بود.

وال استریت ژورنال مطلبی در ادامه گزارش هفته گذشته بلومبرگ منتشر کرده که در هر دوی آن‌ها به نارضایتی روزافزون تیم طراحی اپل از غیبت جانی آیو پس از عرضه اپل واچ ۲۰۱۵ اشاره دارند. در این گزارشات گفته شده که روزگاری بحث طراحی مهم‌ترین دغدغه اپل بود اما این مهم رفته‌رفته جای خود را به نگرانی‌های اجرایی داد. به گفته وال استریت ژورنال، غیبت آیو به هسته مرکزی توسعه محصولات این شرکت آسیب رسانده و باعث جدایی تعدادی از اعضای اصلی تیم طراحی این شرکت در طول سال‌های اخیر شده بود.

نکات حائز اهمیت گزارش وال استریت ژورنال در بحث خروج جانی آیو از شرکت اپل از قرار زیر است:

  • ۱-  آیو از تیم کوک دلسرد شده بود چون او توجه خاصی نسبت به فرآیند توسعه محصولات نشان نمی‌داد. این نکته به خوبی نشان می‌دهد که چرا کوک گاهی اوقات تا پیش از نمایش محصول در کنفرانس‌های اپل دستگاه‌های این شرکت را ندیده بود.
  • ۲- آیو رفته‌رفته از روی کار آمدن مدیرانی که به کسب و کار اصلی این شرکت اشراف نداشتند، خسته شده بود.
  • ۳- اپل سالانه میلیون‌ها دلار به شرکت جدید آیو یعنی LoveFrom پول می‌دهد تا آن‌ها همکاری خود را با کوپرتینویی‌ها ادامه دهند.
  • ۴- آیو با برخی از مدیران اپل بر سر نحوه عرضه اپل واچ مخالف بود. او می‌خواست اپل واچ وسیله‌ای از دسته محصولات فشن باشد، نه دستگاهی که به عنوان ابزاری در کنار آیفون شناخته می‌شود. در سال نخست عرضه اپل واچ فقط یک چهارم از آن‌چه که پیش‌بینی می‌شد از این دستگاه فروخته شد و هزاران نمونه از اپل واچ ۱۷ هزار دلاریِ طلایی در انبارها باقی ماند.
  • ۵- تیم طراحی اپل به کار روی عینک‌های واقعیت افزوده ادامه می‌دهد تا نمایش بصری پیام‌ها و نقشه‌ها را برای کاربران ممکن کند.

نظر شما چیست؟ خروج جانی آیو از اپل هزینه بزرگی برای آن ها خواهد داشت؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)