حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شاید اپل آیفون ارزان‌تر مخصوص بازار چین تولید کند

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل

شنیده می شود که اپل احتمالا بخواهد نسخه ویژه‌ ای از آیفون را با قیمت و امکانات کمتر و متفاوت‌تر برای بازار چین عرضه کند تا دوباره بتواند سهم قابل توجهی از این بازار را در اختیار بگیرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

آیفون ارزان تر مخصوص بازار چین

اپل در گذشته همواره در بازار تلفن‌های باکیفیت رده‌بالا چین یکی از برندهای پیشتاز بوده، اما حالا مدتی است که این کمپانی مشتریان خود را در این کشور از دست داده است. در حال حاضر، طبق گزارش‌های جدید به نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها به دنبال تولید نسخه ویژه‌ای از تلفن پرچمدار خود برای این بازار هستند.

این اقدام ظاهرا به موجب جلوگیری از مهاجرت کاربران به سمت سایر دستگاه‌ها و جذب مجدد مشتریانی است که در حال حرکت به سوی برندهای داخلی چین از جمله هوآوی، اوپو و ویوو هستند.

آیفون XS در هنگام عرضه گزینه جذابی برای این بازار به حساب می‌آمد چون از دو سیم کارت پیشتیبانی می‌کرد، نمایشگری بزرگی داشت و دوربین آن ارتقا یافته بود، ولی قیمت بالای این دستگاه کاربران را از خرید پرچمدار اپل منصرف می‌کرد.

آیفون Xs مکس

آیفون Xs مکس

اکنون به نظر می‌رسد که اپل می‌خواهد برای کاهش قیمت آیفون در بازار چین بخشی از ویژگی‌های اضافه این دستگاه را حذف کند. برای مثال، اکثر کاربران چینی آیفون از Face ID استفاده نمی‌کنند (و واقعا نمی دانم چرا!) بنابراین اپل می‌تواند آن را حذف کرده و به جایش حسگر سنتی اثر انگشت خود یعنی تاچ آیدی را برگرداند.

در حال حاضر تاریخ دقیق عرضه آیفون بعدی هنوز مشخص نیست اما اگر این شرکت واقعا به دنبال تولید تلفن هوشمند ویژه‌ای برای چین باشد اتفاق جالب و منحصر به فردی خواهد بود. طبق گزارش موسسه China Xintong، قیمت تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۱۸ در بازار چین به طور متوسط ۱۶.۸ درصد افزایش پیدا کرده و به ۲۵۲۳ یوآن رسیده است. از سوی دیگر، قیمت تلفن‌های گران‌تر از ۴۰۰۰ یوآن فقط ۱۳ درصد افزایش داشته و حدود ۳۰ درصد این بازار در تسخیر برندهای چینی بوده است.

با این حساب اگر اپل نسخه ویژه‌ای از آیفون برای چین عرضه کند، فرصت مناسبی خواهد داشت تا بتواند سهم قابل توجه‌ای از این بازار را به دست آورد. با این حال باید دید که در صورت حذف برخی از ویژگی‌های این دستگاه آیا کاربران چینی همچنان مایل به خرید آن خواهند بود یا نه. نظر شما چیست؟ فکر می کنید استراتژی آیفون ارزان‌تر برای بازار چین پاسخگو خواهد بود؟ اگر این طور باشد باید آیفون Xr برای بازار چین یک دستگاه موفق می بود.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farcry

قطعا جواب میده. اگه حتی پردازنده A11 رو هم توش بزاره با فاصله خیلی زیاد از سایر میان رده ها قوی تره. Iphone se هم با وجود صفحه نمایش کوچیکش خوب فروش کرد.

afsoon

ارزان قیمت یعنی ۷۰۰ تا ۸۰۰ دلار .آیفون ایکس ار با نمایشگر اچ دی نمایشگر آی پی اس.دوربین تکی .بدون حسگر اثر انگشت و حسگر تشخیص چهره .داره میده ۷۰۰ دلار 😂🤣

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)