حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر اثرانگشت شفاف JDI نگاهی جدید به قرار دادن حسگر اثرانگشت روی نمایشگر

با موبایل های کم حاشیه و بی حاشیه ای که ارایه می شوند دغدغه برای پیدا کردن راه حل مناسب قرارگیری حسگر اثرانگشت در جایی که باید باشد، یعنی روی پنل جلویی دستگاه بیشتر می شود. برخی شرکت ها راه حال خود را در پیش گرفته اند، مثلا به نظر می رسد که اپل بخواهد Face ID خود را توسعه بدهد و دیگر به سمت حسگر اثرانگشت بازنگردد، سامسونگ نیز با تنوع زیاد راه های اهراز هویت سعی می کند همه نوع سلیقه را راضی نگاه دارد. برخی شرکت های چینی که از اول مبدع قرار گیری حسگر اثرانگشت روی قاب پشتی نیز بوده اند به همان راهبرد رضایت داده اند و حوصله نوآوری ندارند! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره حسگر اثرانگشت شفاف JDI که نگاهی جدید به قرار دادن حسگر اثرانگشت روی نمایشگر است، بیشتر صحبت کنیم.

در این وضعیت نابسامان که شرح آن بالاتر گفته شد اما یکی از همان شرکت های چینی با همکاری سیناپتیک به تولید اولین موبایل با حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر پرداخته است. ویوو X20 UD (که حدس می زنیم UD آن به معنی “زیر نمایشگر”) باشد اولین موبایل جهان است که حسگر اثرانگشت را بین نمایشگر OLED و مادربرد دستگاه قرار داده است. این نگاه جالبی برای قرار دادن حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر و بدون دیده شده است اما اجازه بدهید شما را با نگاهی جدید به آنچه که باید یک حسگر اثرانگشت قابل ادغام با نمایشگر باشد، جلب کنیم.

ژاپن دیسپلی (JDI) را به عنوان یکی از بهترین تولیدکننده پنل های نمایشگر موبایل، تلویزیون و … می دانیم. این شرکت که از ادغام سونی، هیتاچی و توشیبا در سال 2011 و با سرمایه گذاری شرکت INCJ متولد شد تصمیم به گسترش فعالیت خود صرفا از تولید نمایشگر گرفته و اولین قدم را می توان در تولید حسگر اثرانگشت شفاف دید.

حسگر اثرانگشت شفاف JDI

حسگر اثرانگشت شفاف JDI

ژاپنی ها حسگر اثرانگشتی تولید کرده اند که روی شیشه شفاف عملکرد خواهد داشت و دیگر مثل نسل های قبلی نیازی به لایه سیلیکونی که غیر شفاف است ندارد. بدین صورت حسگر اثرانگشت می تواند روی شیشه موبایل شما قرار بگیرد و به نظر راه حل ساده تری خواهد بود که پیاده کردن آن روی گستره وسیع تری از دستگاه ها ممکن تر است. البته آنطور که در صفحه رسمی JDI توضیح داده شده است فناوری مذکور روی پنل های LCD تولید شده است. همچنین آن ها در حال توسعه این حسگر اثرانگشت روی مواردی که نمایشگر در آن ها وجود ندارد نیز هستند.

این حسگر اثرانگشت شفاف 8*8 میلی متری است که رزلوشن 160*160 پیکسل (چگالی تصویر 508 پیکسل در هر اینچ مربع) را ارایه می کند. ژاپن دیسپلی در آینده قصد تولید این محصول در اندازه های کوچکتر و بزرگتر را نیز دارد. ژاپن دیسپلی حسگر اثرانگشت شفاف خود را بر اساس فناوری Pixel Eyes گسترش داده است که سبب چگالی تصویر خیلی بالا می شود. همچنین این شرکت به دنبال توسعه روی نمایشگر های قابل انعطاف نیز هستد.

ژاپن دیسپلی حسگر اثرانگشت شفاف خود را بر اساس فناوری Pixel Eyes گسترش داده است

با توجه به اینکه صحبتی درباره پنل های OLED نشده با در نظر گرفتن اینکه آینده قطعا آینده پنل های OLED است و زمان عرضه تجاری آن تا مارس 2019 یعنی 14 ماه دیگر به صورت تجاری ممکن خواهد شد، نظر شما درباره دید ژاپن دیپسلی به حسگر اثرانگشت شفاف قابل استفاده روی شیشه نمایشگر و حتی موارد بدون نمایشگر چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

تا ۲۰۱۹ یکم دیر نیست؟؟؟؟

علی شیخ زاده

تا ۱۴ ماه دیگه گوشی ها روپایی میزنن

Mortazavi

راه حل خوبیه به شرطی که زودتر به تولید برسه البته ژاپن دیسپلی معمولاً بعد از پخته شدن یه فناوری سراغش میره و کاملش میکنه و حوصله ریسک نداره بخاطر همین همیشه آخرینه و البته جزو بهترین ها

hamid reza

مهم اونیه که دست به اقدام میزنه و ریسک میکنه نه اونی که کاملش میکنه چون اون شرکت هایی ایده اولیه رو دادن دیر یا زود تکمیلش میکن در اصل مثل مهم اینه ایده قابل تولید باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)