حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توسعه دهندگان ویندوزفون ۸ قادر به آپدیت نرم افزارهای خود نخواهند بود

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | ٌٌWindowsPhone، سیستم عامل، مایکروسافت

با پشت سر گذاشتن نیمه نخست سال ۲۰۱۹ می‌توان گفت این روزها کمتر کسی از گوشی‌های هوشمند دارای ویندوزفون 8.xاستفاده می‌کنند. با این حال اگر از آن دسته کاربرانی هستید که هنوز از این سیستم عامل استفاده می‌کنید، بد نیست بدانید مایکروسافت از این پس هیچگونه آپدیتی را برای دستگاه شما منتشر نخواهد کرد. حتی توسعه دهندگان ویندوزفون ۸ قادر به آپدیت نرم افزارهای خود نخواهند بود. در ادامه با ترنجی‌ همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

علی‌رغم توقف عرضه آپدیت‌ها برای گوشی‌های هوشمند مجهز به ویندوزفون 8.x، کامپیوترهای دارای ویندوز 8 و ویندوز8.x همچنان فرصت زیادی تا زمان پایان پشتیبانی دارند. توسعه دهندگان چندان غافلگیر نشده‌اند چراکه پاییز سال گذشته بود که مایکروسافت طی بیانیه‌ای خبر از پایان پشتیبانی از دستگاه‌های مجهز به ویندوزفون 8.x خبر داد.

در تاریخ 1اُم جولای، مایکروسافت عرضه بروزرسانی‌های نرم‌افزاری برای سیستم‌عامل ویندوزفون 8.x و دستگاه‌های قدیمی‌تر را متوقف خواهد کرد. توسعه دهندگان قادر به انتشار بروزسانی برای تمامی نرم‌افزارهایشان خواهند بود. البته تنها برای دستگاه‌های مجهز به ویندوز 10.

کاربران موبایلی ویندوز 10 نیز ممکن است تحت تاثیر این تصمیم مایکروسافت قرار بگیرند. واتس‌اپ اعلام کرده که امکان خروج کامل آن‌ها از فروشگاه مایکروسافت وجود دارد. این در حالی است که فیس بوک و مسنجر به طور کامل استور مایکروسافت را ترک کرده‌اند.

این مسئله شاید برای بسیاری از کاربران بی‌اهمیت باشد. با این حال اگر بنا به هر دلیلی قصد ادامه استفاده از این پلتفرم را دارید، بد نیست بدانید سایر توسعه دهندگان نیز دیر یا زود همین مسیر را در پیش خواهند گرفت.

شما کاربر ویندوزفون هستید؟ کدام نسخه را استفاده می کنید؟ کم کم به فکر کوچ از سیستم عامل قدیمی خود افتاده اید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

یادش بخیر لومیا ۹۲۰ زرد داشتم خیلی خوشگل بود 😕

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)