حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

روز جهانی شبکه های اجتماعی

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

بیاید به دیروز فکر کنیم، چه کارهایی بیش ترین زمان ما را صرف خود کرد؟ شاید خواب، ورزش، فعالیت شغلی یا مطالعه که به احتمال بسیار زیادی مورد آخری نیست! اما به جرات می توان گفت بخش بسیار بزرگی از زمان ما را در روز ناخودآگاه صرف مرور شبکه های اجتماعی مان مثل اینستاگرام و تلگرام می کنیم. یکی از ویژگی های عجیبی که شبکه های اجتماعی دارند این است که به شدت اعتیاد آور و زمان بر هستند حتی تا جایی که ما را از فعالیت های اصلی و مهم ترمان در روز دور می کنند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا به بهانه روز جهانی شبکه های اجتماعی کمی درباره آن صحبت کنیم.

روز جهانی شبکه های اجتماعی

روز جهانی شبکه های اجتماعی

روز جهانی شبکه های اجتماعی

جالب است بدانید که هر ایرانی روزانه ۵ تا ۹ ساعت را صرف شبکه های اجتماعی می کند. طبق گفته رئیس مرکز رسانه های دیجیتال ضریب نفوذ اینترنت در ایران ۸۰ درصد است که ۵۳ درصد از این افراد حداقل عضو یکی از شبکه اجتماعی هستند. به طور مثال آمارهایی برای یکی از این شبکه های اجتماعی که تلگرام است. در ایران ۱۱۷ هزار کانال تلگرام وجود دارد که هر ایرانی میانگین ۱۳ کانال عضو و روزانه ۱۰۰ مطلب را فقط در تلگرام مطالعه می کند.

اما اگر از این آمارها بگذریم تاثیر این شبکه های اجتماعی برای ما واضح و روشن شده تا جایی که روز ۳۰ ژوئن را با نام شبکه های اجتماعی نام گذاری کرده اند. امروز نهمین سالگرد روز جهانی شبکه های اجتماعی است، شبکه هایی که به دلیل انتشار لحظه ای اخبار و اطلاعات تاثیر شگرفی را در زندگی ما انسان ها ایجاد کرده اند.

نشر اطلاعات از یک منبع و دریافت آن در کم‌ترین فرصت در آن‌سوی کره‌ی زمین، ادعای دهکده جهانی اطلاعات را به واقعیت تبدیل کرده است. هر لحظه افراد زیادی به شبکه های اجتماعی ملحق می شوند و این رشد را می توان هرسال چند برابر دانست. طی چند سال اخیر به غیر از پیگیری اخبار و ریدادها، استفاده کسب و کارها از این فضا نیز چشمگیر بوده تا جایی که این روزها بیش تر کسب و کارها فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی بطور جدی تری دنبال کرده و حتی کسب و کارهای بسیاری به واسطه این شبکه های اجتماعی بوجود آمده اند.

روز جهانی شبکه های اجتماعی

روز جهانی شبکه های اجتماعی

از خرده فروش هایی که با کانال های تلگرام و صفحات اینستاگرام به درآمدهای میلیونی رسیده اند تا برندهای بزرگی که در حال افزایش اعتماد و برقراری ارتباطی بهتر با کاربران خود در این شبکه های اجتماعی هستند. برای ما واضح و روشن است که این شبکه های اجتماعی هر روز بیشتر و بیشتر با زندگی روزانه ما درگیر می شوند تا جایی که اکنون به دنبال راهی برای تشخیص حالات روحی و احساسی ما هستند.

آیا شبکه های اجتماعی روبه افول خواهند گذاشت و توسط یک موج جدید بلعیده می‌شوند یا اینکه آن قدر به ما نزدیک تر خواهند شد که با تحلیل رفتارهای ما اینده و وضعیت هایی مانند سلامت و … ما را تشخیص داده و ما برای بهبود وضعیت زندگی مان یاری کنند.

شما چقدر از وقت خود را در شبکه های اجتماعی سر می کنید؟ بیشتر در کدام شبکه اجتماعی هستید؟ فکر می کنید این زمان و تعامل چه تاثیری در زندگی شما و خود شما داشته است؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

https://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_cc9_mimoji-news-37855.php
گویا cc9 با میموجی میاد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)