حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سهام اپل کاهش ۹ درصدی را پس انتشار خبر جدایی جانی آیو تجربه کرد

نوشته

4 سال قبل | 5 دیدگاه | اپل

دیروز بود که در ترنجی‌ خواندیم جانی آیو پس از ۳۰ سال با اپل خداحافظی می‌کند. انتشار این خبر رسمی جدایی طراح صنعتی مشهور و طراح ارشد اپل، به سرعت روی ارزش سهام این شرکت تأثیر گذاشت. سهام اپل کاهش ۹ درصدی را پس انتشار خبر جدایی جانی آیو تجربه کرده و در ادامه با هم درباره آن صحبت خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشید.

جدایی جانی آیو از اپل

جدایی جانی آیو از اپل

جدایی جانی آیو از اپل

فقط چند ساعت بعد از انتشار خبر جدایی جانی آیو، یکی از چهره‌های تاثیرگذاری اپل، ارزش سهام این شرکت ۹ میلیارد دلار سقوط کرد. این رقم معادل چیزی حدود یک درصد سهام شرکت اپل در بازار سرمایه است.

اپل روز جمعه اعلام کرد جانی آیو سرپرست بخش طراحی این شرکت به‌زودی و پس از ۳۰ سال از اپل جدا می‌شود. البته گزارش‌های اولیه می‌گویند قطع همکاری آیو با اپل به‌معنی پایان همکاری دو طرفه نیست. گفته می‌شود LoveFrom شرکت طراحی که آیو آن را تأسیس می‌کند، یکی از همکارهای نزدیک اپل خواهد بود. این شرکت قرار است از سال ۲۰۲۰ رسما فعالیت خود را به‌صورت کامل آغاز کند.

با خروج جانی آیو از اپل اکنون مهره‌های اصلی تیم طراحی این شرکت ایوان هنکی، قائم‌مقام طراحی صنعتی و آلن دای، قائم‌مقام طراحی رابط کاربری خواهند بود و هردوی آن‌ها زیر نظر جف ویلیامز، مدیر ارشد عملیات در اپل فعالیت خواهند کرد. براساس اعلام اپل ویلیامز از ابتدا مسئولیت توسعه‌ی اپل واچ را برعهده داشته است و از این پس، بیشتر زمان خود را صرف همکاری با تیم طراحی در استودیو خواهد کرد. مارک نیوسون نیز که در سال ۲۰۱۴ به تیم طراحی اپل پیوسته بود، با ترک این شرکت به مؤسسه‌ی طراحی جدید آیو ملحق خواهد شد.

نظر شما چیست؟ آیا محصولات جدید اپل می توانند همان‌قدر تاثیرگذار در طراحی باشند؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

خبر اشتباهه ۹درصد کاهش نداشته ۹ میلیارد دلار کاهش داشته

mostafa3

یعنی کل سهام اپل 100میلیارد دلاره
کم نیست
که حالا با ۹ درصد کاهش اینجوری بشه

afsoon

دیگه جبرانش بسیار سخت هست .کمپانی اپل بخش اصلی سودش با صنعت موبایل هست .این صنعت داره سقوط می‌کنه .اگر اپل بخواد با طراحی بازم گوشی تولید کنه باید منتظر یه افت حدالقل سی درصدی دیگه در سال جدید باشه .

_V_

۹ میلیارد دلار هست،نه ۹ درصد

mostafa3

نمی‌دونم ولی اون بالا نوشته کاهش ۹ درصدی سهام

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)