حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کیفیت دوربین ۶۴ مگاپیکسلی سامسونگ را روی گوشی Realme ببینید

نوشته

4 سال قبل | 76 دیدگاه | سامسونگ

ماه پیش در ترنجی خواندیم حسگر تصویر ۶۴ مگاپیکسلی سامسونگ ISOCELL Bright GW1 رسما معرفی شد که یک رکورد تازه در این زمینه به حساب آمده و قرار است به زودی در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار بگیرد. این در حالیست که پیش از این حسگر ۴۸ مگاپیکسلی سونی یکی از گزینه های محبوب برای حسگر دوربین موبایل های میان رده در جهان شناخته می‌شد که این روزها در بسیاری از پرچمداران چینی به کار گرفته می‌شود. به نظر می رسد پیش از این که سامسونگ گلکسی ای ۷۰ اس (Galaxy A70s) با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی اولین موبایل مجهز به این دوربنی نخواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا کیفیت دوربین ۶۴ مگاپیکسلی سامسونگ را روی گوشی Realme ببینید.

دوربین ۶۴ مگاپیکسلی سامسونگ

حسگر تصویر ۶۴ مگاپیکسلی ISOCELL GM2

حسگر تصویر ۶۴ مگاپیکسلی ISOCELL GM2

بی‌تردید افزایش تعداد پیکسل‌ها نمی‌تواند ملاک خوبی برای قضاوت در خصوص کیفیت تصاویر یک حسگر دوربین باشد. این موضوع به خصوص در گوشی‌های موبایل که ابعاد محدودی را در اختیار سازنده قرار می‌دهند و افزایش تعداد باعث کوچکتر شدن اندازه هر پیکسل می‌شود، در نتیجه قادر به دریافت نور کمتری خواهند بود.

اما به لطف فناوری جدید ترکیب پیکسل‌ها که در آن اطلاعات بدست آمده از چند پیکسل مورد استفاده قرار می‌گیرد نه تنها حجم فایل‌های عکس بهینه‌تر شده بلکه معمولا آثاری که کوچکتر شدن اندازه هر پیکسل به همراه دارد نیز تا حد قابل توجه‌ای کاهش یافته است.

باتوجه به اینکه حسگر دوربین 48 مگاپیکسلی سونی با ترکیب کردن هر چهار پیکسل به یک پیکسل تصاویری با وضوح ۱۲ مگاپیکسلی را ارایه می‌دهد، انتظار داریم حسگر دوربین 64 مگاپیکسلی سامسونگ نیز تصاویری فوق‌العاده با کیفیت و شفاف در وضوح ۱۶ مگاپیکسلی را در اختیار کاربر قرار دهد.

اما سنسور 64 مگاپیکسلی سامسونگ نخست در چه گوشی‌هایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت؟ خب باتوجه به اطلاعات منتشر شده ظاهرا نخستین گوشی یکی از مدل‌های کمپانی چینی Realme خواهد بود! اگر تاکنون نام این برند به گوشتان نرسیده باید بگوییم که این شرکت چینی یکی دیگر از زیرمجموعه‌های هولدینگ بزرگ BBK در کشور چین است که زیرمجموعه‌های شناخته شده‌ای مانند OnePlus ،Vivo و Oppo نیز تحت مدیریت این هولدینگ هستند.

پیش از اینکه کمپانی Realme نخستین تصویر نمونه از دوربین 64 مگاپیکسلی گوشی هوشمند خود را در معرض نمایش بگذارد، آیس یونیورس، حساب کاربری توییتر Ice Universe که متعلق به یکی از معروف‌ترین فاش کنندگان فضای مجازیست اعلام کرد که حسگر دوربین 64 مگاپیکسلی سامسونگ در یک مدل از سری A به کار گرفته شده اما نخستین حضور این حسگر در یک گوشی هوشمند یکی از مدل‌های Redmi خواهد بود که عرضه جهانی نخواهد داشت.

کیفیت دوربین ۶۴ مگاپیکسلی Realme

کیفیت دوربین ۶۴ مگاپیکسلی Realme

در واقع این اطلاعات به نوعی صحیح است چرا که گوشی‌های هوشمند Realme نیز عموما بازار کشور هند را هدف قرار داده و در چین نیز عرضه می‌شوند. به هر حال هنوز نمی‌دانیم این حسگر جدید سامسونگ دقیقا چه زمانی در بازار نمود پیدا می‌کند، اما به گفته مدیرعامل ریل‌می، احتمالا این زمان سه‌ماهه پایانی سال میلادی جاری خواهد بود. این موضوع فرصت کافی به شیائومی می‌دهد تا نخستین گوشی هوشمند اندرویدی مجهز به یک دوربین 64 مگاپیکسلی را به بازار عرضه کند.

حسگر 64 مگاپیکسلی GW1 سامسونگ نوید عملکرد بهتری در شرایط نوری نامطلوب را داده و همچنین نورپردازی بهبود یافته آن سوژه‌ها و اشیای دارای نور زیاد را به شکل مناسب‌تری ثبت خواهد نمود. حسگر دوربین جدید حتی در بخش فوکوس خودکار و عکاسی HDR نیز بهبودهایی داشته و به گفته سامسونگ عملکردی دقیق و مشابه چشم انسان را ارایه خواهد نمود. به هر حال اثبات این ادعاها به زمان نیاز دارد اما باتوجه به نخستین تصویر نمونه منتشر شده به نظر می‌رسد این حسگر به خوبی اجزای دشواری مانند ابرها و انعکاس آب را ثبت و تصویری شفاف و با کیفیت را ارایه داده است.

نظر شما درباره کیفیت دوربین ۶۴ مگاپیکسلی سامسونگ روی گوشی Realme چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
76 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir galaxy

بیشتر تبلیغ هست

m.b

نه واقعاً سنسورش حرف های زیادی برای گفتن داره…
اما موضوعی که هست میدونی چیه؟
همه ما هنوز مثل دورانی که دوربینا 8 و 10 و 12 مگاپیکسلی بودن فکر میکنیم…
اگر یادتون باشه اون دوران وقتی یه دوربین 16 میومد میگفتیم این حتماً پس چون دو برابر 8 مگی هست پس دو برابر 8 مگی هم کیفیت داره که تا حدی همینطور هم بود…
اما الان وقتی یه دوربین 12 مگی میشه 64 مگی و تقریباً 5 برابر میشه، هنوز هم عامه مردم انتظار دارن که کیفیتشم 5 برابر بشه که انتظار نابجایی هست…
هرچند دوربینای 64 مگی با قاطعیت میشه گفت کیفیت و تکنولوژیشون از 12 مگی بهتره اما چون سایز سنسور به دلیل فضای کوچیک در گوشی، زیاد تغییری نکرده پس عکس ها هم چند برابر یه عکس 12 مگی کیفیت ندارن اما با قطعاً کیفیتشون از 12 مگی خیلی بهتره…
(عکس 48 و 12 مگاپیکسلی تو گوشی دارم و واقعاً این پر پیکسل شدن دوربین ها باعث شده 2 تا 3 بار بشه بدون افت کیفیت درون عکس زوم کرد…)

mostafa3

کیفیت زیر خط فقر

m.b

الان اگه سونی میزد میگفتید خدای کیفیت…
بس کنید دیگه بابا اه…
سونی فعلاً سنسور 64 مگی نداره…
و شایعه شده قراره 64 مگی تو میکس 4 استفاده بشه و میکس 4 قطعاً یکی از بهترین دوربینای سال رو خواهد داشت…
حالا اگه مال سامسونگ باشه، بعد بازم میاید میگید چون آش سامسونگه، شوره…
جمع کنید دیگه…

afsoon

همش تبلیغات هست .الان نوت ۷ من حسگر سامسونگ ۴۸ مگاپیکسلی داره اما خروجی اش از ای ۲ با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی ضعیف تره .همچنین از می ۸ لایت .توی روز با نوت ۶ پرو یکی هست توی شب بهتر عمل می‌کنه .

m.b

نوت 7 شما 150 دلاری هست…
و a2 قیمتش 200 تا 250 دلار بود…
پس طبیعیه که کیفیت نوت 7 رو در بعضی جهات به a2 نرسونن…
اینکه بخاطر قیمت همه شرکت ها کانفیگ ضعیف تری میکنن دوربین رو، ربطی به ضعیف بودن خود سنسور نداره…
همچنین که میبینید همین دوربین 48 مگی منتهی ساخت سونی، یکی از بهترین دوربینای بازار هست که در mi 9 و وانپلاس 7 پرو به کار رفته…

afsoon

جناب نوت ۷ من همین الان توی دبی یا اربیل عراق به دلار بخوام بگم ۲۱۵ دلار هست واسه نسخه ۱۲۸ گیگ و هیچ کجای دنیا نمیتونی کمتر پیدا کنی مگر چین و هند .دوما ای ۲ هم اکنون در دبی و اربیل نسخه ۳۲ گیگ ۱۴۰ دلار و نسخه ۶۴ گیگ که من داشتم ،۱۶۰ دلار هست .توی ایران هم تقریبا ۷۰۰ هزار تومن نوت ۷ گرون تر هست .سنسور ای ۲ ،۱۲ مگاپیکسلی هست و نوت ۷ هم ۴۸ اما ای ۲ بهتره .۸ لایت هم بهتر از نوت ۷ هست اونم ۱۲ مگاپیکسلی هست .حتی خود نوت ۷ هم روی ۱۲ مگاپیکسلی عملکرد بهتری دارد تا ۴۸ مگاپیکسلی چه روز و چه شب .سنسور مهم هست اما نه خیلی .مهمترین چیز الگوریتم پردازش هست .

m.b

متوجه نشدی من قیمت نسخه پایه و هنگام معرفی رو گفتم؟
قیمت الان رو چیکار دارم آخه وقتی تجهیزات درون گوشی ربط به قیمتی که باهاش عرضه شده داره…
منم نوشتم که کانفیگ داریم تا کانفیگ…
واضح نیست که کانفیگ قسمتیش همون الگوریتم هاست؟
منم گفتم که نوت 7 سری ارزانتری نسبت به a2 بود بر اساس رده قیمتی در زمان معرفی…
پس طبیعیه که در بعضی نقاط ضعیف تر باشه…
الان بازم میخوای قیمت فعلی رو بگی؟ 😅
میدونم الان گرونتر از a2 هست…
ولی مبنای مقایسه قیمت اولیه کارخانه و نسخه های پایه هست تا بفهمید روی نوت 7 چقدر مایه گذاشتن و روی a2 چقدر مایه گذاشتن…
همین الان نسخه پرو نوت 7، میبلعه a2 رو…
در واقع شما اطلاع نداشتی که چیپ نوت 7 اصلاً از 48 مگاپیکسل پیشتیبانی نمیکنه که شما میگی عکسای 48 مگیش کیفیت بهتری نسبت به 12 ندارن…
اصل کار اتفاقا تو همون 12 مگی هست دیگه…
یکم مطالعه بفرمایید لطفاً…
باید بدونید که سنسور 48 مگی رو صرفاً برای هدف عکس های 48 مگی نمیسازن و هدف بیشتر افزایش کیفیت همین عکس های 12 مگی هست…
الان سنسور 64 مگی هم 5 برابر بیشتر از یه 12 موی که کیفیت نداره و در اصل 64 موی ساختن تا با تکنولوژی پیکسل باینرینگ بتونن تو روزولوشن 16 عکس های خیره کننده ای ثبت کنن…
حالا در کنار این عملکرد ها، میشه برای داشتن زوم بهتر، از رزولوشن 48 و 64 مگی هم استفاده کرد و با فرمت raw گرفت و بعد ادیت کرد که خروجی از 12 مگی با فاصله چه در زوم و چه در رنگ بهتر باشه…
جهت اطلاع میگم که بدونید که کامنت بعدی اگر قراره برای من بذارید، من احتمالاً جواب نمیدم چون به اندازه کافی نوشتم و به اندازه کافی کامل و واضح و درست هست نوشته ها که دیگه جای بحث نباشه…
اوقات خوش

afsoon

همین سنسور ۴۸ مگاپیکسلی در نوت ۷ پرو هم استفاده شد اما یه دنیا ضعیف تر از می ۹ خروجی میده .حسگر استفاده شده توی می ۸ هم با می ۸ لایت و پوکوفون اف وان یکی بود اما زمین تا آسمون فرق داشت خروجی .سنسور هزار مگاپیکسلی هم بزاری وقتی الگوریتم خوب نباشه عملکرد ضعیف هست خروجی ضعیف هست .

Mahdi.L

قطعا سخت افزار مهمِ، اما از اون مهم تر نرم افزاری هست که از اون سخت افزار استفاده میکنه؛ مثل تفاوت استفاده از گوگل کمرا تو گوشی های غیر از پیکسل
نرم افزار قوی (یا الگوریتم های پردازشی) میتونه از تمام پتانسل سخت افزار استفاده کنه

afsoon

من پنج تا گوگل کمرا دانلود کردم و نصب کردم به جرات میتونم بگم روی پوکوفون و ردمی نوت ۷ اپلیکیشن خود دوربین گوشی عملکرد بهتری دارد و گوگل کمرا خروجی ضعیف تری میده .برعکس تمام حرفهایی که در مورد گوگل کمرا گفته شده من میگم که دروغ هست .

MohammadFarhaadi

دوست عزیز خیلی مهمتر از سنسور نرم افزار دوربینه و الگوریتم پردازش تصویر بخاطر همینه که پیکسلا اینقدر عالین اونم با یک دوربین که حتی ممکنه سنسور قدیمیتر از بقیه داشته باشه!

MohammadFarhaadi

البته با حرفتون کاملا موافقم ولی واقعا نوت هفت تو گوشیای حتی تا دوبرابر خودش یا حتی سه برابر هم کیفیت بهتری ممکنه داشته باشه بسته به عکاسی کاربر.من با نوت هفت دوستم که پیشنهاد خودم بود عکسای خیلی خوبی تونستم بگیرم بخصوص تو نور ضعیف و واقعا یه سرو گردن بالاتر از گوشیای همردش و حتی رده بالاتر از خودشه.

m.b

نه اون دوستمون با خود شیائومی و a2 مقایسه کرد و منم بهش گفتم ماجرا رو…
ممنون اشاره کردید

MohammadFarhaadi

البته مصطفی جان خواستم رو نظر پایینیت ریپلای کنم که نداشت بخاطر همین ایجا ریپلای کردم ببخشید عزیز.

mehrdad_ma

هر کامنت یه گوشی داری
تو تلگرام هم پوکو داری
!!!!!!

afsoon

آقا مهرداد.😁چه کنیم ثروتمند شدیم و دارم هر ماه یه گوشی میخرم 😁

m.b

https://www.gsmarena.com/oppos_underscreen_camera_to_have_trouble_with_image_quality-news-37766.php
gsmarena هم منبع زده و گفته مثل اینکه دوربین زیر صفحه اوپو کیفیت آنچنانی نخواهد داشت جناب عطایی…

mehrdad_ma

مصطفی جان فعلا نسخه تست هست و تو کیفیت تاثیر داره
گویا شیاومی بهتره چون از پنل برای اپتیک استفاده میکنه و کیفیتش بهتره
ولی خب همینکه فعلا انجامش دادن قطعاً نسخه اصلی و تجاری کیفیتش بیشتره یا باید یه سنسور خیلی قوی بزارن که نورگیریش بیشتر باشه ….
ویوو از یه پنل که تاخیر لمسی نداره هم رونمایی کرد
از یه فست شارژ ۱۲۰ واتی هم رونمایی کرد

ویوو داره از چیزهای خیلی خوبی رو معرفی میکنه که در آینده تجاری بشن خیلی از مشکلات حل میشه

در مورد سنسورهای اثر انگشت هم چندتا مقاله خواندم که دلیل استفاده نکردن مشکل با گلس هست و گلس های مخصوص هزینه ساختشون نصف هزینه ساخت نمایشگر میشه
التراسونیک مصرفش هم زیاده متاسفانه
امیدوارم نسل بعدی هم مشکل مصرف هم استفاده از گلس های معمولی حل بشه

فعلا شرکتهای چینی کپی کار دزد روزی یه نو آوری میارن
اونایی که اصالت دارن فقط قیمتو بالا میکشن

m.b

والا اوپو که گفت تا پایان 2019 تولید عمومی نمیکنه…
تا اونموقع فرصت دارن که بهتر و بهتر کنن…

mehrdad_ma

« خوب خودشون گفتن بهترین کیفیت رو نداره و تکنولوژی نسل اوله و در حال توسعه هست »

خیلیم شرف دارن که حرف درست رو میزنن
ولی شک نکن نسخه های تجاری که به بازار بیاد مشکل کاهش کیفیت تصویر رو حل میکنن

نیما عرفانی

بله عزیز خوب شد خودت لینک فرستادی 😉
اینم دلیل موثق از خودِ کمپانی که مصداقِ حرفی بود که در چند پست گذشته دربارش گفتم .

m.b

نیما من خودم اولین نفر حرف از امکان کیفیت نسبتاً پایین این دوربینا زدم پس فکر نمیکنم مشکل از من باشه…
اتفاقا تو همون پستی که گفتی پایینتر گفتم که چرا کار اوپو خوب بود ولی جوابی داده نشد و نمیدونم خوندی اصلا یا نه…
اگر مشکل از جای دیگر نباشه و اگر واقعاً جهت‌گیری و سوء برداشت عمدی‌ای نباشه، من نباید چند بار این جمله رو تکرار کنم که “دو تا جایگاه داریم که یکیش جایگاه اول بودنه و بهتر از این جایگاه، جایگاه بهترین بودنه” و همون بار اول باید فهمیده باشی منظورمو مگر…
چون رفیقمی برات باز هم غیر از مثالایی که تو اون پست زدم و جواب ندادی یه مثال دیگه میزنم…
گلکسی فولد 7 سال دست کم روش بررسی شد و یه موضوع پیش پا افتاده مثل گرد و خاک رو نفهمیدن که به گوشی آسیب میزنه ولی با معرفیش، تو یک هفته خیلی از ایرادایی که تو 7 سال نفهمیده بودن و بهش فکر نکرده بودن رو فهمیدن…
اگر سامسونگ از ترس اینکه شاید این گوشی مورد داشته باشه، 3 سال دیگه هم صبر میکرد، چقدر احتمال داشت که موضوع گردو خاک رو بهش پی ببره؟
در صورتی که با عرضه یک هفته ای به خیلی ایراد هایی که چندین سال تحقیق هم شاید نشونشون نمیداد، پی برد…
پس علاوه به نظری که تو اون پست گذاشتم و جواب ندادی این هم دلیل دیگری بر اینکه کار اوپو خیلی با ارزشه چون چالش های پیش روی مسیر رو به همه نشون خواهد داد…
عین نظرم تو اون پست:
“منم که گفتم احتمالاً نسل های اولیه از کیفیت بالایی برخدردار نیستن…
ولی صفرو صدی که نباید فکر کرد…
مثلا همون حسگر انگشت اون اوایلش یادتون هست چقدر سرطان بود؟
ده بار باید میزدیم تا میگرفت و با خش هم باطل میشد کلاً؟
اما باید ممنون اون شرکتی باشیم که برای اولین بار استفاده کرد و راه رو برای همه باز کرد که بدونن پشت تکنولوژیش چه چیزی هست که بقیه ارتقاء‌ش بدن…
چه شرکتی تولید گوشی های کم حاشیه رو در بالا و پایین گوشی در سطح جهانی شروع کرد؟
شاید حاشیه پایین گوشیش نیم تا یک سانتیمتر بود که با 3 میلیمتر الان خیلی فاصله داشت اما همه باید ممنونش باشیم که عطش کم کردن حاشیه رو به جون بقیه برند ها انداخت…
چه شرکتی استفاده از صفحه نمایش های اج رو شروع کرد؟
آیا صفحه هاش مقاومت و کیفیت الان رو داشتن؟
اما باید قدردان باشیم که به همه نشون داد همچین تکنولوژی‌ای رو تا طی زمان پیشرفت رو برای این تکنولوژی بیاره…
پس تکنولوژی برای عرضه شدنه و پیشرفت رو زمان با خودش خواهد آورد…
که اگر همین برند های چینی نبودن برند های به اصطلاح با اصالت تمام تکنولوژی هاشون رو انقدر قطره قطره و آرام آرام عرضه میکردن که دنیای تکنولوژی موبایل امروز اینهمه پیشرفت نکرده بود…

منم نگفتم قطعاً سامسونگ و هوآوی و سایر شرکت ها به این تکنولوژی نرسیدن که…
من گفتم احتمالاً نمونشون از کیفیت بالا و قابل قبول و قیمت قابل عرضه عمومی برخوردار نیست و یا شاید نتونسته باشن همه چالش های پیش رو رو برطرف کنن…
اگر برید تحقیق کنید همین اوپو هم گفته محصولش رو تا پایان 2019 نمیتونه عرضه عمومی کنه که بخاطر هزینه (چه از نظر زمان ساخت و چه از نظر مالی) بالا هست. ..تازه شاید کیفیتش هم قابل قبول برای اکثریت نباشه…
اما باید مدیونش باشیم که کبریت رو روشن کرد و آتش رو به جون بقیه برند ها انداخت که سریعتر رو این تکنولوژی کار کنن و سیاست ارائه تکنولوژی قطره قطره رو بذارن کنار…
همین نوکیا چند روز پیش خبرش اومد که باتری با خروجی 2.5 برابر بهتر ساخته و همین خبر و خبر شارژر های صد واتی و صد و بیست واتی باعث میشه سامسونگ به خودش بیاد و بجنبه برای توسعه و عرضه هر چه سریعتر باتری های گرافنی…
یادمون باشه که خیلی از تکنولوژی هایی که داریم رو مدیون شرایط جنگی جنگ جهانی اول و دوم هستیم که شرکت ها و کشور ها راهی بجز پیشرفت نداشتن و باید فراتر از توان عادیشون کار میکردن…
نسل اولیه کامپیوتر ها هم همون موقع ساخته شد در حالی که امروز اصلاً قابل مقایسه با الان نیست و شوخیه مقایسش…
اما اگر همون شرایط جنگی و فشار سایرین نبود شاید امروز کامپیوتر ها تا این اندازه تکامل پیدا نکرده بودن…
اوپو هم داره بقیه شرکت ها رو تحت فشار میذاره که فراتر از توان عادیشون تلاش کنن…
همه شرکت های چینی یکی از بزرگترین دستاورد هاشون همین به حرکت انداختن و سریعتر کردن سرعت پیشرفت تکنولوژی بود که جز با کنار گذاشتن تفکر صفر و صدی میسر نمیشد…
اوقات خوش👌👏”

m.b

نیما این جواب ها کافی هست یا باز هم میخوای بگی چون مورد داره نباید معرفی میکرد؟
همه تکنولوژی ها برای پیشرفت خلق میشن…
پس وقتی امروز راه پیشرفت براشون بازه، یعنی هنوز ناکامل هستن…
برات مثال هم زدم تو همون پست از شرکت های دیگه که با اینکه تکنولوژیشون کامل نبود، اونو عرضه کردن منتهی چون همون تکنولوژی دستته مستقیماً حرفمو قبول نکردی و چیز هایی گفتی که بطور واضحی نادرست بود و جوابتم دادم تو اون پست اونم دو جا…
تفکر صفر و صدی همیشه دنیای تکنولوژی رو عقب نگه میداره…
تکنولوژی هیچوقت فرداش بدتر از دیروزش نیست، پس اگر شرکتی امروز عرضه اول بودنو داره، نباید بخاطر ترس از ناکامل بودن، صبر کنه، چون هیچ تکنولوژی کامل نیست…
اما باید بگم که اگر اوپو همچین تکنولوژی رو معرفی و در مقیاس کوچک عرضه کنه خیلی خوبه چون فعلاً باید بفهمن چه چالش هایی روبه‌روشون هست(مثل گلکسی فولد و میت ایکس نباید باشه که خاطره بدی برای مردم به جا بذاره اما توأمان باید طوری به دست مصرف کننده های توسعه دهنده و مشتاق برسونه که ایرادات و معایب رو به خوبی در نسل های آینده پوشش بده)
من از اینکه اوپو نترسید و عُرضه به خرج داد خیلی بیشتر خوشم اومد تا سیاست شرکت های دیگه مثل سامسونگ که 7 سال برای توسعه فولد وقت گذاشتن، آخرشم به اینجا رسیدن که ایکاش همین محصول ناکامل رو زودتر به دست مصرف کننده های توسعه دهنده و حرفه‌ای ها میرسوندیم که زودتر از مسئله پیش پا افتاده‌ای مثل گرد و خاک با خبر میشدیم و الان نسل دوممون خیلی زودتر و کامل تر آماده شده بود…
سامسونگ سر اون ماجرا از هر دوسر باخت…
هم زمان رو از دست داد به امید اینکه بمونه و یه محصول کامل عرضه کنه و هم محصول کامل رو عرضه نکرد…
در حالی که سیاستی مثل سیاست اوپو شاید اگر به در بسته بخوره، در بدترین حالت یه سر باخته و اونم باخت در عرضه کردن محصولی کامل هست و در زمان رو هدر نداده و میشینه پای نسل دوم دوربینای زیر صفحش…
اصلاً خوب نیست که مشتری درگیر پیشرفت قطره چکانی تکنولوژی شه که سیاستی نازیبا برای مشتری هاست و عموماً شرکتای بزرگ به دلیل داشتن اکوسیستم نسبی این سیاست رو دارن…

نیما عرفانی

آره خوندم به همش پاسخ دادم، طبق معمول رفت برا تأیید.
فقط درمورد اون قسمتی که گفتی (اگر سامسونگ از ترس اینکه شاید این گوشی مورد داشته باشه، 3 سال دیگه هم صبر میکرد، چقدر احتمال داشت که موضوع گردو خاک رو بهش پی ببره؟)
اینو اصلاً نمیشه به حرکت اوپو و دوربین زیر نمایشگر بسط داد چون مشکل گلکسی فولد به قول خودت اینقدر پیش پا افتاده بود که سامسونگ حتی به خودش زحمت نداد قبل از عرضه چند مدل رو برداره در شرایط محیطی عادی نه آزمایشگاهی تست و بررسی کنه که به این داستانا دچار نشه . فقط هولِ اینو داشت که سریع تر به عنوان اولین برند معرفیش کنه .
درمورد ترند دوربین زیر نمایشگر هم در همون پست بهت توضیح دادم که برخلاف تصور شما و اکثریت عموم فقط محدود به دوربین سلفی نمیشه و قضیه پیچیده تر از این حرفاست پس طبیعیه که باید زمان بیشتری روش کار و تحقیق و توسعه انجام بشه ، اون کامنت رو با دقت بیشتر بخون لطفاً.
در‌ پناه حق

m.b

آخه نیما فقط گرد و خاک هم نبود(به مشکلاتی در رابط بین دو قسمت و لولا هم پی بردن)…
7 سالم طولش داد که بی عیب باشه ولی آخرش حرف من درست در اومد که ایکاش وقتی میدونست که هیچ تکنولوژی‌ای بی عیب نیست لااقل زودتر عرضه میکرد که اینهمه وقت رو بذاره واسه نسل دوم…
کلاً مگه نشنیدیم که همه چیز را همگان دانند…
چطور شرکتی میتونه با خوش فکر کنه که اگر تکنولوژی مورد دارمو خودم روش فکر کنم بهتر میتونم مورداشو پیدا کنم تا اینکه برسونم به دست یه سری تستر و حرفه‌ای که همه جانبه و بدون پیش زمینه به موضوع نگاه کنن…
تا اینجای کار قطعاً اوپو حداقل عُرضه اینو داشت که جایگاه اول رو بگیره و نترسه از اینکه سرزنشش کنن و این خیلی بهتر از اینه که یه شرکت صفرو صدی فکر کنه و بگه چون فردا تکنولوژیم کامل میشه پس میمونم و فردا تکنولوژیمو معرفی میکنم و فردا که میشه همین جمله رو باز با خودش تکرار میکنه و در نهایت عقب میافته با این تفکر…
دقت کردی سر باتری های گرافنی هم دیگه داره کم کم دیر میشه؟
یه زمان میگفتن مزیتشون اینه که هم زودتر شارژ میشن و هم ظرفیت بیشتری دارن…
الان نوکیا باتری های با ظرفیت 2.5 برابر رو داره تولید میکنه و ویوو شارژری که یه باتری 4000 رو تو 5 دقیقه تا 50 درصد شارژ میکنه و تو 13 دقیقه 0 رو به 100 میرسونه…
این هم اگر یه شکست دیگه بشه برای سامسونگ، من باز هم میگم واقعاً حیف که نفهمید که تا مرد عمل نکرده باشد، عیب عملش نهفته باشد…
ایکاش زودتر بجنبه و همون محصول ناکامل رو برسونه به دست تستر ها و علاقه مند ها تا هرچه سریعتر بره واسه پوشوندن معایب و تقویت مزایا…
روزگار خوش

نیما عرفانی

(نیما این جواب ها کافی هست یا باز هم میخوای بگی چون مورد داره نباید معرفی میکرد؟)
دقیقاً داری از ترفند Jason bourn استفاده می‌کنی!چرا تو دهن من حرف میندازی ؟ من کجا گفتم چون مورد داره نباید معرفی می‌کرد ؟؟؟ اگه منظورت درمورد تکنولوژی صدای میکس ۱ بود که دربارش مفصل توضیح دادم ، صبح بعد از تأیید میبینی .
اما اگه منظورت درمورد دوربین زیر نمایشگر اوپو بود که من گفتم چون اوپو میخواد اولین گوشی رو با این قابلیت معرفی کنه دلیل نمیشه که کامل و بی نقص باشه و
قبل و بعد این حرفم کلی توضیحات دیگه دادم با ذکر مثال .
مصطفی جدیداً بدون اینکه کامنت رو با دقت بخونی عجولانه پاسخ میدی برادر.

m.b

هرچند باز هم بعد از تعریف از اوپو، مشتاقانه منتظرم ببینم همون شرکتایی که گفتی آیا با این صبر کردنشون به جایگاه بهترین بودن میرسن یا ماجرا مثل فولد میشه و لزوماً بیشتر کار کردن، به معنی بهتر بودن نیست…
مطمئن باش من همینقدر که از اوپو تعریف کردم، منتظرم تا ببینم بهترین شرکتی که این دوربینارو میسازه کیه و از اون بیشتر از اوپو تعریف میکنم…
اما حرکت درست و حسابی اوپو نسبت به بقیه، تا اینجای کار واقعاً دست داشت…👏👌

نیما عرفانی

بله درسته فقط
(الان نوکیا باتری های با ظرفیت 2.5 برابر رو داره تولید میکنه)
⁦☺️⁩ ظرفیت ۲.۵ برابری نه ، خروجی و طول عمر و راندمان و بازده ۲.۵ برابری عزیزم در مقیاس و حجم و ظرفیت یکسان.

_V_

اقا یه انتقاد به بحث هردوتون😐
چرا اخر کامنتاتون همش میگید
در پناه حق،روز خوش،شب خوش و…
در حالی که هنوز دارید جواب میدید😑

m.b

“برخلاف تصور شما و اکثریت عموم فقط محدود به دوربین سلفی نمیشه و قضیه پیچیده تر از این حرفاست پس طبیعیه که باید زمان بیشتری روش کار و تحقیق و توسعه انجام بشه”
این یعنی تو اینکه شرکتا برای احتمال ارائه یک محصول کاملتر وایستن رو بیشتر از حرکت اوپو قبول داری دیگه…
پس یعنی حرکت اوپو در درجه پایین تری قرار میگیره برات نسبت به شرکتی که داره صبر میکنه تا شاید یک محصول بهتر عرضه کنه…
در صورتی که تو با همین سیاست ایراد گرفتن از برندی که اولینه اما ناکامل، موقعی که میت بیست حتی اولین هم نبود در استفاده از حسگر انگشت زیر صفحه و توامان مورد هم داشت حسگرش و همه هم موردشو میدونستن و میدونن، به سختی و با طفره قبول میکنی موردشو و ازش دفاع میکنی…
خب هموطن bbk اولین حسگر زیر صفحه رو ساخت ولی حسگرش مورد داشت، بعد شما که داری ایراد میگیری از اولین بودن توامان با مورددار بودن، چرا هوآوی که ازش دفاع کردی حتی با وجود اینکه صبر کرد دقیقاً حسگری استفاده کرد که همون ایرادای حسگر bbk رو داشت ولی شاید در مقیاس کمتر…
خب یعنی همون موقع هم اگر من از bbk تعریف میکردم شما میگفتی حسگرش کامل نیست و دقیقاً بعد چند ماه هوآوی همون حسگر ناکامل و مورد دار رو استفاده میکرد… اونوقت امروز داری میگی bbk مورد داره تکنولوژیش، در صورتی که هوآوی نه تنها مورد داشت تکنولوژیش، بلکه جایگاه اولم نداشت حتی و حتی الان هم جایگاه بهترین رو در حسگر انگشت زیر صفحه نداره…
جالب‌تر از همه میگی من گفتم اول بودن مهم نیست و بهترین بودن مهمه در حالی که من برای هر دوی این جایگاه ها ارزش قائلم اما بهترین بودن رو مهمتر میدونم، بعداً میگی من مثل jaso.n حرف تو دهن دیگری میزارم…
خب این بخاطر این نیست که از همون شرکت گوشی تو دستته؟
تو حتی از اینم فراتر رفتی و حسگر اپتیکال p30 رو در مقابل نسل جدیدترش بهترین دونستی که واقعاً انتظار همچین حرفی رو دیگه نداشتم…

m.b

خب وقتی یه باتری 2.5 برابر خروجی بهتری داشته باشه، میشه در حجم یکسان ظرفیتش رو 2.5 برابر دونست دیگه…🤦‍♂️
یه باتری با ظرفیت 4000 داره 6 ساعت اسکرین میده…
حالا یه باتری داریم که 2.5 برابر خروجی بهتر داره ولی ظرفیتش رو نمیدونیم و داره 15 ساعت اسکرین میده…
خب اگر این دو باتری حجم یکسان داشته باشن، با معادل سازی ظرفیت باتری دوم چقدر باید باشه؟
10000 میلی‌آمپر

m.b


حرف درستی زدی خوشم اومد…
حالا دیگه روزگار خوش…👋
🤭

m.b

@نیما عرفانی
میدونم که اگه تا صبح هم با هم حرف بزنیم بحث بین منو تو نتیجه نداره…
پس پیشنهادم اینه که صبر کنیم و ببینیم که آیا تک تک دقایقی که برند های دیگه صبر کردن ارزششو داشت یا بهتر بود معرفی میکردن…
و اینکه شاید اصلاً بعد صبر کردن به این نتیجه رسیدیم که اون ها حتی به جایی که اوپو در آینده میرسه هم نمیرسن با صبرشون…
صبر کنیم ببینیم یه شکست از دوسر دیگه برای شرکتی که هم دیر عرضه کرده و هم محصولش کامل نیست در راهه یا اینکه نه و میتونن با کمک دیرتر عرضه کردن بهترین باشن…

نیما عرفانی

پاسخ اکثر صحبت هایی که انجام دادی در کامنتی که صبح فرستاده میشه هست الخصوص مبحث مربوط به میت ۲۰ پرو اما اگه بخوام همین جا ابهامات رو برطرف کنم جواب تمام توضیحاتی که گفتی، میشه همین جمله ی خودت (اما بهترین بودن رو مهمتر میدونم) .
من هم برای اولین بودن ارزش قائلم اما بهترین بودن برام اهمیت به مراتب بیشتری داره و در اولویت بالاتری قرار میگیره پس مجدداً درمورد این قسمت حرفت واضح تر توضیح میدم که متوجه بشی (این یعنی تو اینکه شرکتا برای احتمال ارائه یک محصول کاملتر وایستن رو بیشتر از حرکت اوپو قبول داری دیگه…)
آره اینو تقریباً قبول دارم ولی استثناء وجود داره براش ، چون در علم و تکنولوژی موضوعات سخت و چالش های پیش رو پراکندگی فراوانی دارن به همین جهت میگم که در چگونگی راه حل و انجام فرآیند و زمان نتیجه دادنش استثناء وجود چون در زمینه های مختلف چالش ها متفاوت هستن. درخصوص چالش پیش روی اوپو و بقیه برندها گفتم که موضوع فقط به دوربین سلفی ختم نمیشه چرا که اگه صرفاً در همین حد بود قطعاً شرکت های مطرح پیشرو بودن و میتونستن زودتر معرفی کنن ، اما به عنوان مثال همون اپل که گفتم چون داره از تشخیص چهره ۳ بعدی هم استفاده می‌کنه پس قاعدتاً باید بیشتر وقت و هزینه صرف کنه که جز دوربین سلفی همه ی اون حسگرهای مورد نیاز برای احراز هویت هم بدون مشکل ببره زیر پنل که خب چالش برانگیزتر از حرکت اوپو و مشابه این هست و برای محقق شدن و به نتیجه رسیدن چالش پیش روی اپل و برندهایی که راهبرد مشابه با اپل دارن حداقل تا سال ۲۰۲۱ زمان می‌بره که محصولشون با این قابلیت و کیفیت بالا به بازار عرضه بشه.
مثل این میمونه که بخوایم بگیم همین حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر ( چه اپتیکال چه اولتراسونیک) در همین حد که فقط یک قسمت کوچکی از سطح نمایشگر رو شامل میشه کفایت می‌کنه و دیگه نیاز نیست بیشتر روش کار بشه در حالی که همین حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر رو میشه تا جایی ادامه و توسعش داد که تمام سطح نمایشگر رو پوشش بده .
گرفتی چیشد؟

درمورد باطری نوکیا
خب چرا لقمه رو میچرخونی دور سرت؟!!
ساده تر میشه توضیح داد، یعنی نوکیا تکنولوژی در ساختار باطریش به کار برده که نسبت به باطری های موجود در بازار فعلی با همون میزان ظرفیت و حجم باطری ، طول عمر و باطری لایف و شارژدهی ۲.۵ برابری میده.

m.b

والا من که پیشنهاد خودمو دادم و گفتم صبر کنیم که ببینیم نتیجه چه خواهد شد…
راجب بردن دوربین زیر صفحه اپل چالش بردن حسگر 3d زیر صفحه رو داره…
ساسونگ و هوآوی که دیگه فقط چالش دوربین رو دارن مثل اوپو و تو ناچشون الان فقط دوربین هست و بقیه موضوعات قبلاً حل شدن پس معنای فراتر از دوربین برام ناملموسه…
راجب باتری نوکیا هم هر کسی خب به زبان خودش میگه و منم اشتباه نگفتم…
باتری نوکیا در هر حجمی نسبت به باتری های دیگه ظرفیت 2.5 برابری داره که همچین پیچیده هم نیست…
صبر کنیم ببینیم صبر این برندایی که گفتی(هوآوی و سامسونگ) ارزششو داشت یا نه…

نیما عرفانی

عه😐⁦🤦‍♂️⁩
خب سامسونگ و هواوی و الجی و سونی هم به جز دوربین سلفی دارن رو بردن دوربین tof زیرنمایشگر کار میکنن دیگه منتها اپل چون تافته ی جدا بافتست به روش خودش داره کار می‌کنه 😑
این کجاش ناملموسه؟!
آره با صبوری رابطه ی دیرینه ای دارم
صبر پیشه میکنیم.

m.b

آقا جان الان مگه s10 و p30 واسه سلفی tof دارن مگه که میخوان ببرن زیر صفحه…
حالا فعلاً همین روی صفحه رو بیارن، بعد ببرن زیر صفحه …
عجباا
یارو tof رو توی ده روی صفحه راه نمیدن، سراغ خونه کد خدا زیر صفحه رو میگیره…😄
سامسونگ حالا یه نسل بدون tof بدن مثل همین اس ده و پی 30 کسی نمیگه واااای چون tof نداره بدرد نمیخوره…
دقت کردی الان سامسونگ و هوآوی بخاطر tof بیرون نمیدن که چیز خنده داریه؟
اونم موقعی که هنوز همین معمولیشم تو p30 و s10 استفاده نکردن اونوقت حواله میدی یهو ببرن زیر صفحه…
خصوصاً سامسونگ که دیگه اصلاً استفاده نکرده چه برسه به اینکه ببره زیر صفحه…

m.b

با این حرفا لحظه به لحظه بیشتر و بیشتر دارم یاد بهونه هایی که سامسونگیا برای شارژ سریع بالای 25 وات نداشتن گوشیای سامسونگ میاوردن میافتم…
نمیدونم چراااا…😄
ولی یه سری حرفا خیلی جالبه …😄
هی میگی اگه شرکتای با اصالت میخواستن میتونستن بعد یاد سامسونگ میافتم که شارژ سریع بالای 25 وات استفاده نمیکرد…
یا میخواست و نمیتونست بسازه و یا نمیخواست استفاده کنه که در هر صورت در هر نوع نتیجه هیچ فرقی به حال من مصرف کننده نداشت…
چون در هر صورت منو از شارژر سریع بالای 25 وات محروم کرده بود…
الان لابد بازم قراره بشنوم که
اگر شرکتای با اصالت میخواستن میتونستن ولی بخاطر tof…😄
اگر شرکتای با اصالت میخواستن میتونستن ولی بخاطر کامل نبودن…😄
اگر شرکتای با اصالت میخواستن میتونستن ولی بخاطر…
در هر صورت نتیجه برای من مصرف کننده فرقی نداره چه اینا بهونه باشه و چه واقعیت…
و شبیه همون بهونه هایی هست که خودتم خیلی شنیدی از سامسونگیا…

نیما عرفانی

مصطفی نکته ی اول اینکه دیگه خواهشاً من و کامنتام رو با بقیه مقایسه نکن و دلیلی هم نمی‌بینم بخوام راجع به حرف های سایرین صحبت کنم .
نکته ی دوم , چرا خودتو به اون راه میزنی؟ سامسونگ رو إس ۱۰ ۵ جی دوربین tof گذاشت ، شاید شاید نوت ۱۰ پرو هم داشته باشه ، تازه اگر هم نداشته باشه دلیل نمیشه سامسونگ نخواد رو سری إس ۱۱ بذاره چون همون طور که به علیرضا سیاست و راهبرد سامسونگ رو توضیح دادم ، تمرکز اصلیِ سری إس ۱۱ رو دوربین هستش پس یعنی احتمالش بالاست که سامسونگ رو إس ۱۱ دوربین tof در پنل جلو قرار بده .‌‌‌‌‌‌‌‌‌این از سامسونگ
درمورد هواوی هم ، چون میت ۲۰ پرو تشخیص چهره ۳ بعدی داره پس قاعدتاً بازم احتمالش بالاست که رو میت ۳۰ پرو یا حتی پی ۴۰ پرو تشخیص چهره ۳ بعدی مبتنی بر دوربین tof به کار ببره مشابه با حرکت الجی رو جی ۸. پس اینم از هواوی
الجی هم که خودش امسال رو اورده به این سمت با مکانیزم z camera خودش که قبلاً دربارش توضیح دادم ، پس اینم جای بحثی نداره
میمونه سونی که اونم چون پارسال نمونه های سنسور tof لیزری خودش رو معرفی کرده بود پس یعنی پیش بینی میشه نیمه ی دوم ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ چندتا گوشی از این سنسورها برای تشخیص چهره ۳ بعدی و قابلیت های دیگه استفاده کنن و هیچ بعید نیست سونی رو گوشی های آینده ی خودش از این سنسورها استفاده کنه . اینم از سونی
پس با این اوصاف تنها چالش پیش روی این کمپانی ها مربوط میشه به زمانی که بخوان درصد صفحه نمایش به بدنه رو بالاتر ببرن و کلاً حاشیه ی بالارو حذف کنن و این سنسورهارو ببرن زیر صفحه. حالا قانع شدی چرا حواله میدم؟؟
من میگم کاری که الان دارن اوپو و بقیه برندهای چینی انجام میدن خوبه و زمینه ساز پیشرفت میشه اما از اون طرف هم برندهای با اصالت دارن در سکوت و بدون سروصدای رسانه ای کار میکنن چون میخوان به وقتش از یه محصول جذاب تر رونمایی کنن . بحثم بیشتر به الجی و سونی و اپل و تا حدودی هم هواوی مربوط میشه، چون اگه دقت کرده باشی اپل و سونی و ال‌جی هیچ کدوم دیوایس تاشو نزدن تا به وقتش یه محصول بی نقص و عالی بزنن ولی سامسونگ و هواوی زودتر زدن (اوپو و شیائومی هم نمونه های اولیه ارائه دادن) اما با این تفاوت که نمونه ی هواوی نسبت به سامسونگ خداوکیلی دیزاین مهندسی شده تری داشت ، حداقلش اینه که به خاطر یک موضوع پیش پا افتاده گرد و غبار آسیب بهش وارد نمیشد .
حالا اینو بزار کنار همون حرف خودت که گفتی سامسونگ از ۷-۸ سال پیش مثلاً داشته رو این طرح کار می‌کرده آخرش شد این…
هواوی و شیائومی که حداکثر ۳ سال کار کردن رو این زمینه در نهایت خروجی و محصول جذاب تری ارائه دادن خب این نشون میده تفکرات هواوی در بحث تحقیق و توسعه بهتر از سامسونگ جواب داده .
به خاطر همین گفتم الجی ، سونی ، اپل و هواوی بحثشون جداست و نمیشه به راهبرد سامسونگ و سایر برندهای چینی بسطشون داد.
فقط باید صبر کرد همین

_V_

عزیزانی من جمله خانوم متشخص که منتظرن سامسونگ یه کاری بکنه ایراد بگیرن
وقتی دوتا گوشی مثال میزنید حواستون باشه که تنها عامل تو کیفیت خروجی سنسور نیست

mehrdad_ma

زیاد به دل نگیر ویوو هم از فست شارژ ۱۲۰ واتی رسما رونمایی کرد
رقابت هرچی بیشتر مصرف کننده سود میبره
خدایی تنها ایراد من از گوشی های سامسونگ چیپ اگزینوس هست و فست شارژ وگرنه همه چیش عالیه
نسخه اگزینوس که میشه با کمی هزینه بیشتر اسنپو به جاش خرید

فست شارژ هم رقابتی شده امیدوارم سامی بره رو ۴۰ وات حداقل امسال نه سال دیگه

اما در مورد این سنسور های ۴۸ مگاپیکسلی و ۶۴ و… دید خوبی ندارم چون سایز پیکسل ها ریزه نرم افزاری هم ترکیب میشن نویز داره
کاش بجای ۶۴ مگاپیکسل ۱۶ مگاپیکسل با سایز پیکسل ۱.۶ میکرون بزنن

_V_

والا منکه از سنسور زیاد تحقیق نکردم ولی میدونم اساس کار این سنسور و هدفش ادغام کردن پیکسلها و رسیدن به یه عکس ۱۶ مگاپیکسلی خفنه نه صرفا خود ۶۴ مگاپیکسلی

_V_

توی سری اس۱۰ که نسخه اسنپ شاهه به نظر من بهترین گوشی بازاره(بعد اس۱۰ ۵جی)
همه چی بهتر از بقیس جز فست شارژ و کمی هم پرفورمنس رو میبازه به می۹
ولی باید ببینیم ۹۸۲۵ میتونه جبران کنه ضعف ۹۸۲۰ رو در برابر ۸۵۵ یا نع

_V_

البته اگه قیمتو در نظر نگیریم*
😑

The Destroyer

فکر نکنم 9825 آنچنان تفاوتی با 9820 داشته باشه احتمالا تو s11 شاهد یه پردازنده خوب از سامسونگ باشیم

_V_

بله اینم ممکنه
در کل اس۱۱ قراره بیشتر از اس۱۰ فکر کنم تحول ایجاد کنه تو گوشیای سام
چون هم سنسورای جدید هم لنزای جدید تو بخش دوربین
هم یه شارژر جدد قراره بیاد و البته اینا حداقله

نیما عرفانی

کلاً سیاست و راهبرد سامسونگ به این شکل هست، ۲ سال ۲ سال رو ارتقاء دوربین کار می‌کنه و ۲ نسل ۲ نسل رو بهبود دیزاین و قابلیت های جدید.مثال: سریِ إس ۶ ، ۸ و ۱۰ که در طراحی و دیزاین و پرفورمنس تغییرات داشتن و سریِ ۷ و ۹ در ارتقاء دوربین پس قاعدتاً براساس این روال ، سریِ إس ۱۱ هم بیشتر رو ارتقاء دوربین تمرکز دارن و إس ۱۲ مجدداً میره برای دیزاین و پرفورمنس بهتر.

_V_

صحیح🤔

MohammadFarhaadi

مطمئنی فقط تو پرفورمنس به می نه میبازه ولی تو بقیه چیزا رقیب نداره؟!الان تو هیچ چیز از آیفون عقب نیست؟!الان گوشیای سامسونگ چند ساله تو محل سنسور اثر انگشت لنگ میزنن اینم از امسال که با سنسور زیر نمایشگرش گند زد.

_V_

اره مطمئنم داش!
میشه بگی ایفون چه چیزیش بهتر از سامسونگ هست جز پرفورمنس و تشخیص چهرش؟ممنون میشم

والا تا جایی که من خودم تست کردم جای فینگر نوت ۸ و اس۸ برام راحت تر بود تا اس۹ و نوت۹!نمیدونم این ایرادا چی بوده گرفتن!در ضمن اثر انگشت الان اس۱۰ افتضاحه؟!
خیلی خوبید😊😉

_V_

چند ساله تو اثر انگشت لنگ میزنن؟
الان منظورت نوت ۸ و اس۸ دیگه؟
یاد اوری کنم سری نوت و اس تو یه سال معرفی میشن!😄

The Destroyer

اینا دیگه شعورشو در میارن طرف اومده گفته 12 مگاپیکسلی کیفیت بیشتری نسبت به 48 مگاپیکسلی دارد بر اساس این که خروجی mi a2 بهتر از redmi note 7 هست و جالبه که خودش تو حرف هاش میگه الگوریتم خیلی مهمه. آخه عزیز من الان خروجی عکس های mi 9 با mi a2 قابل مقایسه هست؟ یا oneplus 7 که مثل mi a2 دو تا دوربین داره؟ در ضمن عزیز خود شیائومی احتمالا تو پرچمدار بعدیش سنسور 64 مگاپیکسلی سامسونگ رو استفاده می کنه خواهشا یه چیز نگو که بعدا نتونی جمعش کنی.

_V_

همه کامنتت یه طرف اخرش یه طرف
دقیقا میخواستم همینو بهش بگم ولی حالشو نداشتم😅

afsoon

وات د فاززز یا حبیبی؟ چی میگی ؟ وقتی ای ۲ و می ۸ لایت با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارن خروجی بهتری از نوت ۷ با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی میدن توقع داری خلاف اینو بگم؟ من خودم همه این گوشی ها کنارمه .نمی‌دونم کلا چی میگی .می ۹ خروجی بهتری میگیره چون الگوریتم بهتری دارد .من صرفا استفاده از سنسور مگاپیکسل بالا رو گفتم در میانرده ها .

The Destroyer

من نمیگم تو دروغ میگی که. بله خودمم می دونم mi a2 خروجی بهتری از redmi note 7 میگیره. من با نتیجه ای که گرفتی مشکل دارم. تو میگی چون mi a2 با سنسور 12 مگاپیکسلی خروجی بهتری میگیره پس سنسور 48 مگاپیکسلی کیفیتش پایین تره.

Amir galaxy

شما فک کنم از اون چهار در صدی هایی😂😂
هر گوشی بحث میشه یکیشو تو خونه دارین
وضعتون خوبه ها😂✌

_V_

😂😂

mehrdad_ma

اینو منم گفتم که چرا برای هر پست ترنجی یه گوشی داری یا کنار دستته
خود شیاومی هم اینقدر گوشی نداره
ولی کامنتم رفته تایید !!!!

تا میگن فلان میگه من تستش کردم خوب نیست
اولین نفریه تو جهان که میگه گوگل کمرا کیفیتش از استوک شیاومی کمتره

Amir galaxy

حتی یه جا از mi 9 و s10 هم گفته🤦‍♂️

mehrdad_ma

ایشان نمیدونه جز سنسور اپتیک و نرم افزار مهمه !!!
حتی لرزشگیر هم مهمه
و البته پردازنده هم خیلی تاثیر داره .
نوت ۷ و سایر گوشی های ۴۸ مگاپیکسلی با گوگل کمرا دو جور عکس میگیرن
Jpg با رزولوشن ۴۸ میگیرن و عکسهای خام یا همون DNG که بهش raw هم میگن با رزولوشن ۱۲ ضبط میشن
ولی خب جالبه مثلا بگی k20 پرو دیر شارژ میشه میگه یکیشو دارم خیلیم زود شارژ میشه پر دور ورمه 🙄

Amir galaxy

نمیگه یکیشو دارم🤦‍♂️
میگه یکی تو خونمونه
با این حساب یا جمعیتشون 10 نفره
یا هر کدوم ۲ یا ۳ تا گوشی دارن🙂

The Destroyer

از هر برندی هم حداقل دو سه تا سراغ داره. فقط مونده گوگل که اونم به امید خدا به خاطر این که امریکاییه آشغال از آب در میاد

afsoon

😐😐شما توی خونتون بقیه گوشی ندارن ؟ من خودم هر سه ماه یه گوشی عوض میکنم 😐

_V_

😊

نیما عرفانی

این روالی که شما پیش گرفتی دقیقاً نقض حقوق بشرِ!!!⁩
من سالی یکبار لباس میگیرم
شما هرسه ماه گوشی جدید؟!⁦🤦‍♂️
خدا بیشترش کنه

Amir galaxy

هر سه ماه؟؟؟فا.ک
من هنوز موندم چیکار کنم تا پول ردمی k20 رو جور کنم😑😑

_V_

😂😂

afsoon

آقا مهرداد تلگرام من رو که داری بیا همین الان برات هم از پوکوفون هم از ردمی نوت ۷ چه خروجی خود دوربین گوشی چه با گوگل کمرا رو بفرستم .هم عکس توی روز هم توی شب .

Mohammad 13759

تا زمانی که از پردازنده قوی استفاده نشه هیچ مگاپیکسل ارزشی نداره این سنسور در گوشی که اسنپ ۸۶۵ یا بالا تر خوب کیفیت لمس میشه و پردازش گر نرم افزاری خودکار نه دستی

m.b

نه پردازنده مشکلی برای کار نداره…
مشکل این سنسور های بزرگ در عکسبرداری، از خودشون نیست و از سرعت پایین حافظه در ذخیره سازی هست که حتی تا 3 ثانیه هم طول میکشه تا یک عکس 64 مگی بگیره احتمالاً(چون با 48 مگی تا 2-3 ثانیه تو بعضی گوشیا طول میکشید…)
وگرنه پردازش یک عکس برای پردازنده فشاری نداره و اگر کیفیت عکس های 64 مگی 5 برابر 12 مگی نیست، و در عوضش کیفیت 16 مگیش یهتر از 12 مگیه، بخاطر کوچک بودن پیکسل ها در حالت 64 مگی هست و همچنین کوچک بودن سنسور که هردو یک نتیجه به نام نورگیری ناکامل رو دربر دارن…
بالاتر هم اشاره کردم…
سنسور های پر مگاپیکسل به طور صرف برای پر مگاپیکسل کردن عکس ها به وجود نیومدن و اتفاقاً هدف اصلیشون همون افزایش کیفیت عکس های 12 و 16 مگیه…
مثلاً تو همین سنسور 64 مگی شما میتونید هم تا 3 بار زوم تقریباً بدون افت کیفیت(دو بار بدون افت کیفیت و آخرین بار میرسه احتمالاً به کیفیت 720) در عکس داشته باشید با یک عکس 64 مگاپیکسلی و هم میتونید در حالت باینرینگ یک عکس 16 مگی با سایز پیکسل 1.6 بگیرید که کیفیتش با یک حافظه سریع و پردازنده مناسب، در صورتی که خوب کانفیگ کرده باشه تولید کننده، با اختلاف بهتر از عکس های 12 مگی خواهد بود…

_V_

صحیح

نیما عرفانی

مهمترین پارامتر و ملاک کیفیت خروجی دوربین ، کانفیگ مناسب پردازنده ، سخت افزار دوربین و نرم افزار و پردازش تصویر هست و همه‌ی این موارد ارتباط مستقیم باهم دارن یعنی بهترین نتیجه رو دستگاه هایی میگیرن که اساس و منطق این سناریو رعایت کنن(دستگاه های پرچمدار) .
شما از یک گوشی که سخت افزار و مکانیزم دوربین قوی داره اما نرم افزار و پردازش تصویر مناسب و پردازنده توانمند و مورد نیاز رو نداره نمیتونی انتظار داشته باشی خروجی رضایت بخش و با کیفیتی بهت بده(دستگاه های میان رده، پایین رده و بعضاً بالارده) و بالعکسش همینطور رو گوشی که پردازنده جدید و قوی درکنار سخت افزار دوربین به روز داره اما نرم افزار و پردازش تصویر پیشرفته ای نداره نمیتونی انتظار داشته باشی که خروجی مساعدی بده (موبایل های اکسپریا سونی و بعضاً الجی).
اما رو گوشی که پردازنده ی قوی به همراه نرم افزار و پردازش تصویر پیشرفته داره ولی سخت افزار دوربینش به روز نیست میشه خروجی عالی و قابل قبولی گرفت ( پیکسل های گوگل).
پس نتیجه میگیریم همیشه ۲ معیار مهم برای سنجش کیفیت تصاویر بیشترین نقش رو ایفا میکنن ، پردازنده ، نرم افزار یا پردازش تصویر دوربین که همیشه در موازات هم هستن و میشه با وجود این ۲ عامل مهم رو سخت افزار دوربین مانور داد.

نیما عرفانی

در خصوص اینم توضیح دادم که رفت برا تأیید .

m.b

از همین الان بگم که من حال نداشتم و کامل توضیح نداده بودما بعد نگی کامل توضیح نداده بودی…😅
اما فکر میکنم به اندازه کافی درست توضیح داده باشم…😄

نیما عرفانی

😂👌
حالا بعداً میبینی خودت متوجه میشی 😅

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)