حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل Windows Core OS همراه با سرفیس تاشو مایکروسافت ارایه می شود

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | مایکروسافت

تا پیش از این شرکت‌های معدودی از برنامه‌های خود برای عرضه لپ‌تاپ‌های با نمایشگر تاشو به بازار رونمایی نموده‌اند. در این بین اما بی‌شک مهمترین محصول سرفیس مایکروسافت جدید است که حالا اطلاعات جدید ما نشان می‌دهند اتفاقات بسیار جذابی را با خود رقم خواهند زد. گفته می شود سیستم عامل Windows Core OS همراه با سرفیس تاشو مایکروسافت ارایه می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

سرفیس تاشو مایکروسافت

ویندوز Core OS

ویندوز Core OS

بنابر گزارش جدیدی که Forbes منتشر نموده، پروژه تولید محصول سرفیس بعدی مایکروسافت با نام Centaurus از اواخر سال گذشته در این شرکت آغاز شده و اهداف بسیار جالبی را در نظر دارد. این دستگاه در یک ایده بسیار جالب با امولاتور اندروید داخلی به بازار عرضه خواهد شد و این بدان معناست که سرفیس بعدی خواهد توانست به صورت پیش‌فرض نرم‌افزارهای اندروید را اجرا نماید. این تصمیم می‌تواند میزان طرفداران این محصول را به صورت فزاینده‌ای افزایش دهد و مسلماً سوددهی بسیار بیشتری برای این شرکت خواهد داشت.

اما همانطور که گفتیم مهمترین تغییر در ساختار فیزیکی این دستگاه، طراحی تاشو آن خواهد بود. در این دستگاه از دو نمایشگر 9 اینچی استفاده خواهد شد که هر دو نسبت تصویر 4:3 دارند. در بخش پردازنده نیز از CPUهای 10 نانومتری Lakefield اینتل استفاده خواهد شد.

در توضیح ظاهر این دستگاه آمده که ساختار بسیار شبیه به لپتاپ تاشو Lenovo است که پیش از این معرفی شده‌اند و به نوعی مایکروسافت در جهت ایجاد تکامل در سری محصولات تاشو گام بر می‌دارد. در بخش سیستم عامل نیز شاهد اتفاقی جدید خواهیم بود و برای اولین بار مایکروسافت قصد دارد دستگاهی با سیستم عامل Windows Core OS را به بازار عرضه کند.

لنوو تینکپد ایکس ۱ (ThinkPad X1) اولین لپتاپ با نمایشگر تاشو منعطف

در نهایت آخرین موردی که در خصوص این محصول جدید می‌ماند زمان عرضه آن به بازار است که اوایل سال 2020 عنوان شده و اگر خوش شانس باشیم تا قبل از رسیدن سال 1399 باید شاهد برپایی مراسم رونمایی از آن باشیم.

در انتها باید این نکته را یادآوری کنیم که بر اساس شواهد مایکروسافت، تنها محصول خروجی پروژه قنطروس را بر پایه سیستم عامل Windows Lite عرضه نخواهد کرد. ویندوز لایت در واقع نوعی ازWindows Core OS است که در حال حاضر روی دستگاه‌هایی مانند هولولنز 2، سرفیس هاب 2Xاجرا شده و قرار است روی کنسول نسل بعدی ایکس باکس نیز نقش اصلی را ایفا کند. همانطور که می‌دانید این نسخه از ویندوز در واقع برای ارائه قابلیت‌های مدرن، با کاستن از موارد اضافی در جهت افزایش بهره‌وری و عملکرد دستگاه عرضه خواهد شد و رابط کاربری دگرگون شده آن نیز احساسی جدید را به کاربر القا خواهد نمود.

نظر شما درباره سرفیس تاشو مایکروسافت چیست؟ فکر می کنید بتواند با سیستم عامل ویژه به جایی برسد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)