حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ماجرای فدکس (FedEx) هواوی و عدم تحویل بار به دلیل تحریم امریکا چه بود؟

نوشته

4 سال قبل | 8 دیدگاه | هواوی

حکم تحریم هواوی در ایالات متحده برای بسیاری از شرکت‌هایی آمریکایی ایجاد وحشت کرده است و بعضی از آنها در تلاشند تا هیچ فعالیتی در ارتباط با این کمپانی نداشته باشند. هواوی غول فناوری چینی ماه گذشته و با دستور ترامپ و به دلیل نگرانی‌هایی امنیتی در لیست تحریم قرار گرفته و شرکت‌ها فقط با کسب اجازه از دولت آمریکا می‌توانند با هوآوی همکاری داشته باشند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم ماجرای فدکس (FedEx) هواوی و عدم تحویل بار به دلیل تحریم امریکا چه بود؟

پست FedEx هواوی

پست FedEx هواوی

موضوع تحریم هوآوی حتی باعث شده است، تعدادی از کارشناسان فعال در دنیای تکنولوژی نیز در کار خود دچار مشکل شوند. یکی از اعضای وب‌سایت PC Magazine با انتشار توئیتی درخصوص این موضوع اعتراض کرده است. او گفته است که یکی از اعضای تیم آنها از انگلستان قصد ارسال گوشی Huawei P30 Pro را ایندیانپلیس داشت، تا گوشی توسط یکی دیگر از اعضای تیم مورد بررسی قرار گیرد. آنها این عملیات را توسط FedEx انجام دادند، اما در نهایت گوشی به ارسال کننده بازگشت داده شد. نوشته بزرگی بر روی این بسته‌ای که حاوی گوشی هوآوی بود یادداشت شده بود که در آن عنوان شده بسته توسط فدکس برگشت داده شده و دلیل آن هم مشکلات دولت با هوآوی و دولت چین اعلام شده است.

آیا FedEx مجاز به انجام این کار بود؟

البته که پیک با توجه به اسناد گمرکی پر شده از محتویات بسته با خبر بود. با این حال به نظر می‎رسد که دستورالعمل‌ها درخصوص حمل و نقل کالا به درستی انجام نشده است. PC Magazine پس از این موضوع به سراغ UPS رفته، سرویسی که اعلام کرده با کمال میل این بسته را به آمریکا ارسال خواهد کرد. هم هوآوی و هم UPS تأیید کرده‌اند که قوانین این چنینی برای منع واردات دستگاه‌های هوآوی وجود ندارد.

حکم ممنوعیت همکاری شرکت‌های آمریکایی با شرکت چینی هوآوی، هیچ ارتباطی با ارسال گوشی که در کشور دیگر خریداری شده  و آمریکا ارسال می‌شود، ندارد. فدکس اما تصمیم گرفته اصلاً خود را وارد این بازی نکند. بدیهی است که کل این ماجرا باعث آشفتگی و سردرگمی شرکت‌های آمریکایی شده است و هیچ کس نمی‌تواند آنها را بابت این موضوع سرزنش کند. در هر حال جنگ تجاری میان آمریکا و چین هنوز به توافق نزدیک نشده است، اما آمریکا ابراز تمایل کرده است که درخصوص سرنوشت هوآوی به عنوان بخشی از این توافق با چین مذاکره کند.

واکنش فدکس به موضوع برگشت خوردن بسته PC Mag

این موضوع باعث رنجش خاطر PC Mag شده و آنها برای ارسال گوشی هوآوی خود این بار از UPS  استفاده کردند. اما حالا فدکس در واکنش به این موضوع بیاینه‌ای منتشر کرده و اعلام کرده که به اشتباه بسته برگشت خورده است:

بسته مورد نظر به اشتباه دوباره برای فرستنده ارسال شده است و ما بابت این خطای عملیاتی از شما عذرخواهی می‌کنیم. به عنوان یک شرکت بین‌المللی که روزانه 15 میلیون حمل و نقل انجام می‌دهد، ما متعهد به رعایت تمامی قوانین و مقررات و به حداقل رساندن تأثیر آن بر روی مشتریان خود هستیم، چرا که ما عملیات خود را مطابق با رگولاتوری آمریکا تنظیم می‌کنیم.

در کنار شرکت‌های بزرگ فعال در عرصه تکنولوژی که با هوآوی قطع همکاری کرده‌اند. در اواخر ماه می خبرهایی مبنی بر این موضوع شنیده شد که هوآوی و فدکس همکاری خود را قطع کرده‌اند. اما این موضوع بدان معنی نیست که گوشی‌های هوآوی که در کشورهای دیگری خریداری شده‌اند، اجازه ورود به خاک آمریکا از طریق پست را ندارند. در حالیکه که در نگاه اول به نظر می‌رسید فدکس قصد ندارد حتی در این زمینه هم به هوآوی ربطی داشته باشد، حالا اعلام کرده است که این موضوع تنها یک اشتباه بوده است.

 

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که تحریم هواوی تا کجا نفوذ کند؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Arrow

شرکت های امریکایی بدجور از دولت میترسن و کاملاً به حرف دولتشون گوش میدن
خیلی جالبه باز یه عده هستن فکر میکنن شرکت های امریکایی امنیت کامل کاربرهاشونو به دولتشون ترجیح میدن

ronin

دقیقا
یه عده بی سواد که از امریکا بت ساختن و فک‌‌میکنن امریکا حریم خصوصی کسیو رعایت میکنه

The Destroyer

قطعا از چین خیلی بهتره. شرکت های موفق امریکایی همشون خصوصی ان. پس طبیعتا ارتباط کمتری با دولتشون دارن

afsoon

اره داریم میبینم خصوصی بودن و ربطی به دولت نداشتن 😂🤣

ronin

عزیز خصوصی ترن
ولی وقتی دولتش چیزی بخواد مجبورن
شما یه نگاه به‌مستند اسنودن بنداز حتما

_V_

میگم چند روزه سه تا منفی میدن اینم اثباتش😅

CAT

نظر من رو گوشی های ال جی جلب کردن مخصوصا v50 از نظر استقامت صفحه نمایش خوشگل بودن فقط اون ناچ و اثر انگشت زیاد باهاش راحت نیستم‌ ولی همونی که من میخوام این برند داره نظرتون چیه همون ال جی سابقه یا مثل هواوی عالی شده منکه نظرم جلب شد خیلی عالی بود🤩😍

_V_

CAT
الان همه برندا تو مقاومت جری یکسان شدن حدودا/-:
فقط الجی فریم خیلی مقاومی داره(تو آلمینیومیا) سامسونگم که پنلش هیچی نمیشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)