حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ گلکسی اس ۱۱ بدون جک ۳.۵ میلی متری صدا ارایه خواهد شد

نوشته

4 سال قبل | 7 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

به دنبال انتشار شایعه‌ها درباره توسعه گلکسی نوت ۱۰ بدون جک هدفون، حالا پیش بینی می‌شود که گلکسی اس ۱۱ هم سال آینده بدون جک هدفون 3.5 میلی متری معرفی شود. صحت این ادعا که سامسونگ گلکسی اس ۱۱ بدون جک ۳.۵ میلی متری صدا ارایه خواهد شد را فقط می توان با بررسی تصمیم سامسونگ برای گلکسی نوت ۱۰ سنجید. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره این شایعه جدید پیرامون گلکسی اس ۱۱ صحبت کنیم.

رندر گلکسی نوت ۱۰ پرو

رندر گلکسی نوت ۱۰ پرو

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، سامسونگ قصد دارد پرچمدار گلکسی نوت ۱۰ خود را به زودی بدون جک هدفون 3.5 میلی متری معرفی کند. در کنار این شایعه همچنین شاهد انتشار برخی تصاویر رندر منتسب به گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پرو بودیم که در آن‌ها هم جک هدفون 3.5 میلی متری هیچ جایی در بدنه دستگاه نداشت. این خبر همچنین برای کاربرانی که منتظر ورود گلکسی اس 11 هستند هم خبری ناخوشایند است.

اگر پرچمداران سامسونگ از گلکسی نوت 10 به بعد دیگر جک هدفون 3.5 میلی متری نداشته باشند، بدین ترتیب گلکسی اس 11 هم دیگر از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند. همچنین بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که حذف جک هدفون از بدنه گوشی‌ها کاملا اجتناب ناپذیر است و سامسونگ در سال‌های اخیر سرسختانه تلاش کرده است از وقوع آن پیشگیری کند.

جک هدفون گلکسی اس ۱۱ (Galaxy S11)

ظاهرا سامسونگ به طور جدی تصمیم گرفته است جک هدفون را از طراحی پرچمداران خود حذف کند. اگر این سازنده قابلیت مذکور را از نوت 10 خود حذف کند و آن را بدون جک هدفون روانه بازار سازد، درواقع به کاربران و طرفداران خود این پیام را منتقل کرده است که در آینده هم این روند را در طراحی ادامه خواهد داد. پرچمداران گلکسی نوت همواره مخصوص کاربران حرفه‌ای طراحی شده‌اند. اگر این واقعیت را هم در نظر بگیریم، احتمال بسیار ضعیفی برای حفظ جک هدفون در گلکسی اس 11 باقی می‌ماند.

البته این اولین مرتبه ای نیست که سامسونگ جک هدفون را از محصولات خود حذف می‌کند و در حال حاضر هم محصولاتی دارد که فاقد جک هدفون 3.5 میلی متری هستند. برای مثال، گلکسی فولد جک هدفون 3.5 میلی متری ندارد و خانواده میان رده‌های سطح بالای Galaxy A80 هم فاقد آن هستند. حتی Galaxy Tab S5e هم بدون جک هدفون ارایه شده است. از طرفی هیچکدام از این مدل‌ها و سری‌ها به اندازه خانواده‌های گلکسی اس و گلکسی نوت نیستند. به همین خاطر تصمیم سازنده برای حذف جک هدفون از این سری‌ها اهمیت بیشتری هم دارد.

گلکسی ای ۸۰ (Galaxy A80)

گلکسی ای ۸۰ (Galaxy A80)

از طرفی سامسونگ قطعا از تصمیم خود طرفداری می‌کند و در توجیه آن می‌گوید حذف جک هدفون به طراحی باریک بدنه و همچنین تهیه فضای بیشتر برای تعبیه باتری بزرگ کمک می‌کند. همچنین واقعیت این است که سامسونگ تنها سازنده گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود که پرچمدارانش هنوز هم از جک هدفون 3.5 میلی متری بهره می‌برند.

تنها راهکار مؤثر این است که سامسونگ هدفون بی سیم ایرباد را به طور رایگان به خریداران گوشی‌های بدون جک هدفون ارائه دهد. البته این غول تکنولوژی همین طرح فروش ویژه را با پیش فروش اس 10 خود هم اجرا کرد. اگر هم از کاربران بسیار مشتاقی هستید که مصرانه تلاش می‌کنند از هدفون‌های قدیمی خود استفاده کنند، می‌توانید از تبدیل USB-C برای این کار استفاده کنید.

اگر گلکسی نوت 10 را صرفا به این خاطر تهیه نکنید که جک هدفون 3.5 میلی متری ندارد، آیا گلکسی اس 11 را خواهید خرید؟ به محض آنکه جک هدفون از یک پرچمدار حذف شد، احتمال بازگشت آن بسیار ضعیف می‌شود. بسیاری از کاربران هنوز هم درخواست می‌کنند سازندگان باتری‌های قابل تعویض در دستگاه‌های خود بگذارند، اما به خوبی می‌دانیم که این طراحی دیگر بازنمی‌گردد.

سامسونگ هم می‌داند که سایر پرچمداران ساخته شده توسط برندهای رقیب دیگر دوباره با جک هدفون معرفی نمی‌شوند. بدین ترتیب هر کاربری که به دنبال خرید یک گوشی پرچمدار باشد، نمی‌تواند تنها به خاطر وجود جک هدفون نوت ۱۰ را ترک کند و یک گوشی دیگر بخرد.

نظر شما چیست؟ به نظر من پورت USB C به عنوان خروجی صدا می تواند کیفیت و قدرت بهتری داشته باشد و بزرگترین ایراد به این تصمیم پس از اینکه فعلا سازگاری زیادی با دستگاه های مختلف ندارد؛ این است که وقتی دستگاه شما نیاز به شارژ شدن دارد باید قید هندزفری سیمی را بزنید.

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

خیلی اتفاق بدیه،،واقعا جک هدفون یه برتری بود تو تمام این مدت برای سامسونگ
راستی توی متن نوشتید سامسونگ ایرباد عرضه کنه همراه گوشیاش!فکر کنم منظورتون گلکسی بادز بود

نیما عرفانی

۳ تا موضوع گفته شده در متن نیاز به تأمل داره! (از طرفی سامسونگ قطعا از تصمیم خود طرفداری می‌کند و در توجیه آن می‌گوید حذف جک هدفون به طراحی باریک بدنه و همچنین تهیه فضای بیشتر برای تعبیه باتری بزرگ کمک می‌کند.)
زمانی که اپل و هواوی و سونی و غیره جک هدفون رو حذف کردن دلایل چنین اقدامی دقیقاً همین موضوع بود به علاوهٔ کیفیت و خروجی بهتر usb-c نسبت به جک هدفون. تصمیم سامسونگ هم قضیه ی عجیبی نیست و قابل پیش بینی بود که بالاخره تمام کمپانی ها دیر یا زود به این سمت سوق پیدا کنن .
آقای ع.طایی لطفاً اصلاح بفرمایید (همچنین واقعیت این است که سامسونگ تنها سازنده گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود که پرچمدارانش هنوز هم از جک هدفون 3.5 میلی متری بهره می‌برند.)
تمام سری های جی و وی الجی از جک هدفون بهره میبرن و درحال حاظر بهترین خروجی صدا هم دارن بنابراین سامسونگ تنها سازندهٔ گوشی های هوشمند به شمار نمیره که پرچمدارانش هنوز هم از جک هدفون ۳.۵ میلی متری بهره می برند!.
(به نظر من پورت USB C به عنوان خروجی صدا می تواند کیفیت و قدرت بهتری داشته باشد و بزرگترین ایراد به این تصمیم پس از اینکه فعلا سازگاری زیادی با دستگاه های مختلف ندارد؛ این است که وقتی دستگاه شما نیاز به شارژ شدن دارد باید قید هندزفری سیمی را بزنید.) این موضوع هم دیگه مشکل بزرگی تلقی نمیشه و با وجود باطری های با ظرفیت بالای ۴۰۰۰ میلی آمپر به علاوه ی شارژهای فوق سریع به ندرت پیش میاد که کسی بخواد همزمان در حین شارژ از هدفون سیمی استفاده کنه ، نهایتاً مشکل با تهیه ی یک مبدل ۲ گانه (usb-c به usb-c و جک هدفون) یا یک هدست بی سیم برطرف میشه .

vahid

آقای عرفانی شارژر وایرلس رو فراموش کردین،،
من خودم شبها موقع فیلم دیدن اگه شارژ گوشیم کم باشه رو شارژر وایرلس میزارم
البته شارژرهای استند واسه من مدلیه که با اس 9 میدادن،،
در کل فک نکنم حذف جک 3.5میلیمتری اتفاق بدی باشه،، البته بودنش خوبه ولی نبودنش هم ایراد خاصی نداره،،

نیما عرفانی

شارژ وایرلس اگه به صورت خوابیده باشه باز نمیشه از گوشی استفاده کرد ولی اگه به صورت استند و ایستاده باشه بله در دو حالت افقی و عمودی مشکلی از بابت استفاده نداره.

Soheil Rezayiha

همچنین واقعیت این است که سامسونگ تنها سازنده گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود که پرچمدارانش هنوز هم از جک هدفون 3.5 میلی متری بهره می‌برند.

الان الجی با کواد داک و دی تی ایکس سروند ساند این جا شیر خر تشریف دارن 🤐🤐🤐🤐🤐🤐🤐🤐

Soheil Rezayiha

به نظر من پورت USB C به عنوان خروجی صدا می تواند کیفیت و قدرت بهتری داشته باشد و بزرگترین ایراد به این تصمیم پس از اینکه فعلا سازگاری زیادی با دستگاه های مختلف ندارد؛ این است که وقتی دستگاه شما نیاز به شارژ شدن دارد باید قید هندزفری سیمی را بزنید.

امکان استفاده از شارژ وایرلس رو اینجا میشه درک کرد .

Amir galaxy

داش میانرده ها هم در نظر بگیریم حذفشون برای اونا برای برخی مشکله…
اما همونطور که جناب عرفانی گفت میشه مبدل ۲ گانه استفاده کرد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)