حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل iOS 13 استفاده همزمان از دوربین عقب و جلو را به شما می دهد

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | iOS

همه گوشی‌های هوشمند امروزی، دارای دوربین در پشت و جلوی بدنه خود هستند و این لنزهای دوربین به جزئی جدایی ناپذیر از گوشی‌ها تبدیل شده است. با این حال، در هنگام عکاسی یا فیلم برداری تنها می‌توان از یکی از دوربین‌های پشتی یا جلویی استفاده کرد. اگر تا به حال به هر دلیلی از عدم امکان استفاده همزمان از دوربین‌های پشتی و جلویی دوربین خود ناامید و ناراحت شده‌اید، خبر خوشحال کننده‌ای برایتان داریم! آپدیت iOS 13 قرار است چنین قابلیتی را به گوشی‌های آیفون اضافه کند. در ادامه با ترنجی‌ همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

آپدیت iOS 13

این بدان معنی است که اگر شما در حال ضبط ویدئو در گوشی تلفن همراه خود هستید و می‌خواهید به صورت همزمان از دوربین جلویی و پشتی استفاده کرده و حال و هوای زنده‌تر و جذاب‌تری به ویدیوهای خود بدهید، می‌توانید قابلیت ضبط همزمان از چند دوربین را فعال کرده و این کار را به سادگی انجام دهید. البته، قبل از اینکه بیش از اندازه ذوق زده شوید، باید به این نکته هم اشاره کنیم که به نظر می‌رسد این ویژگی به طیف خاصی از گوشی‌های آیفون محدود خواهد بود.

گوشی‌های آیفون 10، آیفون 10 اس، آیفون 10 اس مکس، آیفون 10 آر و آیپد پرو 2018، دستگاه‌هایی هستند که با دریافت به‌روزرسانی آی او اس 13 به قابلیت استفاده همزمان از دوربین جلو و عقب مجهز خواهند شد. همچنین با توجه به برخی محدودیت‌های نرم افزاری، با وجود اینکه با هر دو دوربین می‌توان به ضبط ویدیو پرداخت، اما تنها تصویر یکی از آن‌ها را می‌توان مشاهده کرد.

شاید جالب باشد که بدانید تنها عاملی که به نظر می‌رسد باعث محدود شدن دسترسی گوشی‌های آیفون به این ویژگی شده، قدرت سخت افزاری است. آیفون‌های جدید از تراشه‌های قدرتمندتر و به‌روزتری استفاده می‌کنند و همین باعث می‌شود تا توانایی استفاده همزمان از دوربین‌های جلویی و پشتی را داشته باشند.

در حال حاضر انتظار می‌رود سیستم عامل iOS 13 در فصل پاییز و به همراه گوشی‌های آیفون ۲۰۱۹ در دسترس کاربران قرار گیرد. نظر شما درباره این قابلیت چیست؟ شاید برخی کاربران به یاد داشته باشند که گلکسی اس ۴ جز اولین موبایل هایی بود که این قابلیت را داشت.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Genesis

اپل کم کم داره تمام قابلیت های ده سال پیش سامی رو اسکی میره .
دشت خوش😂

_V_

بکش بیرون اپل جان😐
هنه ویژگی های خودش داره برداشته میشه اونوقت ویژگیای قدیمی بعضی برندا میاد توش
خدا از این بلاها سر کسی نیاره،جدی میگم😅

ARMTIN

اقای عطایی
عکس های واقعی iPhone 11 , iPhone 11 max در کنار هم ( نسخه استند ) منتشر شد
https://www.forbes.com/sites/gordonkelly/2019/06/09/apple-new-iphone-11-max-release-camera-upgrade-iphone-xs-max-xr/amp/

_V_

کاش حداقل دور دوربینا سیاه بود انقدر تو ذوق نمیزد😑

ARMTIN

Only black iphone 2019 👍

mega08

اینو تو lg g pro داشتم. چیز جدید نیست.
استفاده ی خاصی هم نداشت.
میشد تصویر دوربین سلفیو هرجای صفحه خواستی درگ کنی بزرگ کوچیک کنی.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)