حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

انتقال اطلاعات از آیفون قدیمی به آیفون جدید با کابل در iOS 13

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | iOS، اپل

در نسخه جدید آزمایشی سیستم عامل iOS 13 شواهدی وجود دارد که از احتمال وجود قابلیتی برای انتقال مستقیم اطلاعات با کابل میان دو آیفون خبر می‌دهد. اگر این حقیقت داشته باشد انتقال اطلاعات از آیفون قدیمی به آیفون جدید با کابل در iOS 13 بسیار جذاب می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

ابزارهای گرافیکی و اسنیپت‌های موجود در بتای iOS 13 بیانگر وجود قابلیت جدیدی در این نسخه از سیستم عامل اپل است که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق ارتباط کابلی دستگاه جدید خود را راه‌اندازی کرده یا آن را به واسطه بکاپ بازیابی کنند.

در بتای سوم iOS 13 که روز سه‌شنبه منتشر شد شواهدی وجود دارد که از وجود قابلیت جدیدی برای انتقال اطلاعات در هنگام راه‌اندازی دستگاه‌ها خبر می‌دهد. این قابلیت که اولین بار توسط وبسایت 9to5Mac شناسایی شد هنگامی مشاهده می‌شود که برای اولین بار می‌خواهید دستگاه را پیکربندی کنید یا آن را ریست کرده‌اید و حالا می‌خواهید بکاپ خود را برگردانید. اپل مشغول کار روی راهکاری برای انتقال اطلاعات از طریق کابل بین دستگاه‌های مجهز به iOS است.

در حال حاضر، پروسه راه‌اندازی شامل دانلود و نصب بکاپ‌هایی است که در آیتونز یا آیکلود وجود دارد. در دستگاه‌های مجهز به iOS 11 یا جدیدتر قابلیتی به نام Quick Start وجود داشت که اجازه می‌داد به صورت بیسیم اطلاعات را از دستگاه‌های قدیمی به دستگاه‌های جدید منتقل کنید.

در میان شواهد تازه‌ای که پیدا شده تصویری گرافیکی وجود دارد که آیفونی با فیس آیدی را نشان می‌دهد که از طریق کابل به آیفونی با تاچ آیدی وصل شده است. علاوه بر این، کدی در این نسخه وجود دارد که احتمال وجود این قابلیت را افزایش می‌دهد.

PROGRESS_DETAIL_WIRED = “Keep your other iPhone connected to this iPhone and connected to power until the transfer is complete.”;

در این کد نوشته شده که «تا زمان کامل شدن فرآیند انتقال آیفون خود را به این آیفون متصل نگه دارید و آن را از برق خارج نکنید» با این حال مشخص نیست که کاربر چطور به طور همزمان می‌تواند دو آیفون را به یکدیگر وصل کرده و در عین حال آن را به برق بزند. اپل کابل لایتنینگ به لایتنینگ ندارد، اما ممکن است چنین محصولی همزمان با آیفون بعدی معرفی شود.

انتظار می‌رود اپل امسال سه تلفن هوشمند جدید معرفی کند: دو آیفون با نمایشگر OLED و یک دستگاه ضعیف‌تر با پنل LCD. مدل‌های رده بالای آیفون دوربین سه‌گانه خواهند داشت اما مدل ضعیف‌تر که دنباله سری XR است به دوربین دوگانه مجهز می‌شود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این ویژگی جذاب باشد؟ پیش از این شبیه به این قابلیت سال‌هاست که در اسمارت سوییچ سامسونگ وجود دارد.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

تو miui میشه تمام اطلاعات گوشی قدیمی رو با برنامه ها و دیتای برنامه ها که اطلاعاتشون نپره(مثلاً تلگرام رو با اکانتتون و بازی ها رو با دیتاشون که از اول نیاد دوباره) با mi mover و با استفاده از نقطه اتصال همراه (مثل کاری که شرایت میکنه) منتقل کرد…
(تو سامسونگ رو تجربه نداشتم دوستان اگه میدونن توضیح بدن چطوریه)
اونوقت اپل تازه کابلشو معرفی کرده که بابت اونم پول بگیره از مردم…😂

m.b

تو miui میشه تمام اطلاعات گوشی قدیمی رو با برنامه ها و دیتای برنامه ها که اطلاعاتشون نپره(مثلاً تلگ‌رام رو با اکانتتون و بازی ها رو با دیتاشون که از اول نیاد دوباره) با mi mover و با استفاده از نقطه اتصال همراه (مثل کاری که شرایت میکنه) منتقل کرد…
(تو سامسونگ رو تجربه نداشتم دوستان اگه میدونن توضیح بدن که چطوریه)
اونوقت اپل تازه کابلشو معرفی کرده که بابت اونم پول بگیره از مردم…😂

Jason bourn

از کی این قابلیت تو گوشیای شیائومی هست؟
تو سامسونگ فک کنم از زمان اس ۳ بود ( فک کنم)
توی هواویم فک کنم از میت ۹ یا ۱۰ استفاده شد با یه نرم افزار خاص خودش

نیما عرفانی

با فراگیر شدن ارتباطات بیسیم دیگه عملاً استفاده از ارتباطات سیمی به منظور رد و بدل اطلاعات منطقی نیست چون دردسرهای خودش رو داره مگر در مواقع خاص که امکاناتی شامل کابل رابط فراهم باشه وگرنه اکثر برندها نرم افزارهای اختصاصی دارن به منظور انتقال بیسیم اطلاعات از یک دستگاه به دستگاه دیگه که می‌تونه انواع و اقسام دیتاهارو پوشش بده. این قابلیت برای اپل،airdrop نام داره و فقط محدود به دستگاه های اپل میشه. اما در خصوص گوگل همچین قابلیتی تا اندروید ۹ به صورت پیش فرض وجود داره اما قرار شده در نسخه ی نهایی اندروید ۱۰ به شکل کامل تر و سریع تر تحت عنوان fast share به صورت بیسیم به دریافت و انتقال اطلاعات بین دیوایس های مختلف بپردازه و از ios هم پشتیبانی می‌کنه . دستگاه هایی که این ورژن سیستم عامل رو دریافت میکنن میتونن برای انجام به اشتراک گذاری محتوای مختلف از این قابلیت استفاده کنن.
اما هواوی و آنر هم یک قابلیت مشابه و اختصاصی و جذاب دارن به اسم Huawei share , که در واقع یک روش اشتراک گذاری انواع محتوا به صورت بیسیم هست که با استفاده از فناوری NFC تبادل اطلاعات انجام میشه و حتی سرعت فرآیند انتقال و دریافت از ارتباط سیمی هم بیشتره. نکته ی جالب در خصوص این قابلیت اینجاست که حتی لپ تاپ های هواوی و آنر هم از این قابلیت پشتیبانی میکنن و میشه بدون نیاز به کابل و فقط با فعال کردن NFC لپ تاپ به صورت بیسیم بین گوشی و کامپیوتر شخصی عملیات اشتراک گذاری با سرعت مطلوب انجام داد.

Dr.Nazer

با احترام به وقتی که برای نوشتن این طومار گذاشتی، در یک کلمه جواب میدم فقط اگه بعدش خواستی با پنج گلوله منو به قتل برسونی، تو آگاهی چای نخور لطفا. خب کجا بودیم؟؛ یادم رفت… آها خواستم یه کلمه بگم : موافقم

اومدم این پایین بگم منو ببخش😐🙏

m.b

آره واسه اینکار شیائومی mi drop رو هم داره…
mi mover تخصصی مال انتقال دیتاهای مهم و ضروری یک گوشی به گوشی جدید به همراه حافظه‌شون هست که اطلاعات درون برنامه‌ای از بین نره و از ادامه بالا بیاد تو گوشی جدید…
اما mi drop که معروف‌تر هم هست یه برنامه مثل shareit هست برای انتقال فایل ها که مثل اون تبلیغ نداره و سرعت همون رو ارائه میکنه و رابطش خیلی ساده و در عین حال در منو ها مناسب و کارآمد هست…
میتونید همین الان mi drop رو از googleplay دانلود کنید و ببینید…
برنامش عمومی هست و فقط برای شیائومی نساختنش…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)