حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل iOS 13 رسما معرفی شد: تم تاریک و بهبودهای کلی

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | iOS، اپل

امشب اپل در کنفرانس WWDC 2019 رسماً سیستم عامل iOS 13 برای آیفون ها، آپیدها و آیپادهای خود معرفی کرد. از حالت Dark Mode گرفته تا بهبود کارایی؛ جزء تغییرات iOS 13 هستند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره iOS 13 صحبت کنیم.

سیستم عامل iOS 13

سیستم عامل iOS 13

سیستم عامل iOS 13

اپل اعلام کرد امسال حالت Dark Mode را به iOS 13، جدیدترین نگارش از سیستم عامل موبایل خود باز می گرداند. پیش تر نیز اپل این حالت را به macOS Mojave آورده بود.

با اعلام این خبر حالا می دانیم Dark Mode یکی از قابلیت های جدیدی است که کاربران با iOS 13 دریافت می کنند. حالت Dark Mode محبوبیت بسیار زیادی کسب کرده است. نه تنها کار با Dark Mode در تاریکی آسان تر است، بلکه گفته می شود چشم های کاربر هم کمتر خسته می شود. همچنین گفته می شود این حالت به کاهش مصرف باتری در دستگاه های مجهز به نمایشگر OLED کمک می کند.

بهبود کاریی، درست همانند آپدیت iOS 12 سال گذشته، یکی از اولولیت های اپل با iOS 13 و به طور ویژه با دستگاه های قدیمی تر، بهبود کارایی است. می توان امیدوار بود اپل ازا افت کارایی دستگاه های قدیمی با نسخه های قدیمی تر iOS عبرت گرفته و iOS 13 عملکرد بهتری در این زمینه خواهد داشت. البته باید منتظر انتشار iOS 13 ماند.

اپل وعده داد کارکردهایی چون گشودن صفحه با Face ID نزدیک به 30 درصد سریع تر خواهد بود برنامه ها نیز iOS 13 دو برابر سریع تر اجرا می شوند.

یکی دیگر از قابلیت های جدید iOS 13، صفحه کلید جدید است. هرچند اپل پشتیبانی از صفحه کلیدهای ثالث را به سیستم عامل موبایل خود آورده، اما با آپدیت امسال شاهد یک صفحه کلید جدید با کارکردهای جدید چون عملکردهای مبتنی بر کشیدن (swiping ) خواهیم بود که در صفحه کلیدهای ثالث چون SwiftKey در دسترس است.

یکی دیگر از تغییرات iOS 13 به اپلیکیشن Reminders یا یادآوری های کاربر مربوط می شود. حالا شاهد فیلترهای بیشتر چون امروز، زمانبندی شده، علامت زده شده و همه هستیم که می بایست که سازمان دادن هرچه بهتر به کارها کمک کند. همچنین اپل از هوش مصنوعی بهره گرفته و پس از نوشتن، Reminders به طور خودکار پیشنهاد می کند این کار چه وقت یادآوری شود و شما قادر به تگ کردن مخاطبین نیز خواهید بود.

طبق معمول اپل اپلکیشین هایی که هسته کارکردهای iOS را تشکیل می دهند با نسخه تازه این سیستم عامل به روز کرده است. Apple Mail  یک قالب بندی دسکتاپ جدید دریافت می کند. Safari امکان تعریف تنظیم به ازای هر وب سایت را می دهد و Notes یک حالت نمایش گالری برای مشاهده همه یادداشت ها در یک نگاه را می دهد.

اپل با iOS 13 اپلیکیشن نقشه یا همان Apple Maps را دگرگون کرده و به ادعای خود آن را از پایه دوباره ساخته است. حاصل این کار ارائه جزئیات جامع تر  و یک حالت جدید است. درست همانطور که از اپل انتظار می رفت، محافظت از حریم خصوصی یکی از اولویت های اپل در سیستم عامل جدید خود است. حالا شما می توانید به برنامه ها تنها برای یکبار اجازه دسترسی به موقیت مکارنی را بدهید و مانع از  مخابره مرتبط موقعیت خود شوید.

همچنین اپل حالت ثبت نام جدید Sign in with Apple را راه اندازی می کند که به کاربران امکان ورود به حساب Face ID و ایجاد یک حساب جدید برای این سرویس را بدون وارد کردن هیچ یک از اطلاعات شخصی می دهد.

Apple accounts نیز قادر به ایجاد خودکار یک ایمیل محرمانه به ازای هر اپلیکیشن  خواهد بود.

یکی دیگر از قابلیت های جدید iOS ، تصویر پروفایل شبیه به WhatsApp و Facebook Messenger است که به کاربران امکان به اشتراک گذاشتن تصویر و اسم انتخابی برای پروفایلشان را با دیگران در Messages  می دهد. به عبارتی دیگر؛ تصویر و اسم انتخابی کاربر برای کلیه مخاطبین نمایش داده می شود.

اما جالب اینکه کاربر قادر به استفاده از Memoji به عنوان تصویر پروفایل نیز خواهد بود. به همین منظور اپل گزینه های متعددی را برای شخصی سازی Memoji و همچنین استفاده از Memoji ایجاد شده به عنوان استیکر را اضافه کرده است. چنین استیکرهایی به عنوان اموجی در اپلیکیشن هایی چون WeChat قابل استفاده خواهند بود.

اپل یک رابط جدید برای ویرایش تصاویر در iOS اضافه می کند و برای اولین بار شاهد اضافه شدن آن برای ویدئوها هستیم. کاربر قادر به ویرایش تنظیمات مختلف تصویر خواهد بود. در زمینه ویدئو هم بالاخره می توان آنها را مستقیماً چرخاند.

اپلیکیشن Photos نیز یک رابط کاربری جدید دریافت می کند و حالا از یادگیری ماشین برای حذف تصاویر تکراری و تصاویر  درهم و برهم چون اسکرین شات ها استفاده می کند.

حافظه اکسترنال
سرانجام iOS امکان جابجایی فایل ها از کارت های حافظه SD و درایوهای USB را با اپلیکیشن Files می دهد.

iOS 13 برای گوشی iPhone 6S و کلیه مدل های جدیدتر از آن منتشر می شود. بنابراین دارندگان گوشی های iPhone 5S و iPhone 6 این آپدیت را دریافت نخواهند کرد.
امروز نسخه پیش نمایش iOS 13 منتشر می شود و همین ماه بتای همگانی آغاز خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

حسابی گرد و خاک کرده 🙂

mehrdad_ma

همه قابلیت هایی که اضافه شده گویا تو اندروید و رابط کاربری بعضی شرکتها موجوده

_V_

اره داش میدونم منظورم برای خود فنای اپل بود😂😂😂😂

pedram_01

mehrdad_ma سلام اندروید با ios هیچ ربطی ندارن و دو سیستم عامل جدا هستن . خیلی از امکانات ios در گوشی های اندرویدی نبودن و از ios الگو برداری کردن همچنین بر عکس . اگ‌ کپی باشه شرکت ها راحت از هم میتونن شکایت کنن . تبریک به طرفدار های ios

mehrdad_ma

سلام
من نگفتم کپیه گفتم تو اندروید و رابط کاربری بعضی شرکتها موجوده

راستی اپل اسکرین شات طولانی داره ؟

Milad7

خیلی عالی شده 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)