حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تحریم هواوی احتمالا این شرکت را از رسیدن به جایگاه اول فروش بازار موبایل بازدارد

نوشته

4 سال قبل | 5 دیدگاه | هواوی

هدف هواوی در کسب جایگاه سامسونگ، به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان بر هیچکس پوشیده نبود. یک ماه پیش در ترنجی خواندیم که هواوی می خواهد تا سال ۲۰۲۰ از سامسونگ عبور کرده و رتبه اول پرفروش‌ترین برند موبایل را آن خود کند.

چینی‌ها سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ را موعد تحقق این آرزوی خود قرار داده بودند، اما سایه شوم تحریم‌های آمریکا آنها را مجبور به هدف‌گذاری مجدد کرده است. بر اساس گفته‌های Zhao Ming، رییس شرکت آنر، امکان آن وجود دارد که هواوی اقدام به تعدیل اهداف داخلی خود کند. وی بیان کرده که در حال حاضر هر گونه اظهار نظری در خصوص رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده شرکت زود است. البته مینگ به این نکته نیز اعتراف کرده است که شرایط برای شرکت چندان مطلوب نیست.

شرکت تایوانی فاکسکان که علاوه بر هواوی، گوشی‌های آیفون و همچنین شیائومی را نیز اسمبل می‌کند، به تازگی خط تولید هواوی را متوقف کرده است. این کار در پی کاهش تقاضای شرکت به دلیل تحریم‌ها صورت گرفت. هنوز مشخص نیست این کاهش تقاضا به صورت موقت خواهد بود یا طولانی مدت، اما این کار تاثیرات منفی فراوانی نیز بر روی فاکس‌کان خواهد داشت. این شرکت در آغاز سال افراد زیادی را با تصور افزایش تقاضای هواوی، استخدام کرد.

تحلیل‌گر معروف، Ming-Chi Kuo به تازگی در یادداشتی به این موضوع پرداخته و پیش‌بینی کاهشی شدید برای هواوی در سال جای کرده است. بهترین سناریوی ممکن برای هواوی عرضه یک سیستم عامل داخلی خواهد بود که در این صورت فروش شرکت بین 240 تا 250 میلیون دستگاه تا پایان سال تخمین زده می‌شود. که البته همین مقدار نیز نشان از کاهش قابل ملاحظه‌ای نسبت به 270 میلیون دستگاه هدف‌گذاری شده دارد. اگر شرکت چینی در راه‌اندازی یک سیستم عامل جایگزین اندروید ناموفق عمل کند، فروش شرکت می‌تواند تا 180 میلیون دستگاه کاهش یابد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید هواوی بتواند این شرایط را مدیریت کند.

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

الان باز یه عده میان از توهمات خودشون درباره عروسی بودن فنای سامسونگ میگن
👎

RS.R

جوری اقایه واعظی و اون سه تا دوست فن سامسونگیت از موضوع تحریم هواوی خوشحال هستین خود کمپانی سامسونگ این همه ذوق نکرده. والا. اصلا سامسونگ بشه تنها تولیدکنده گوشی دنیا هواوی از بین بره واسه تو چه میرسه با این وضعیت فقط متونی گوشهایه میان ردشو بخری

_V_

نگفتم الان میای اینو میگی😂
کی گفته من خوشحالم! منظورت فکر کنم چالتونه انقدر با من بحث کردی اسم منو اشتباهی جاش میاری
من از اولشم گفته بودم امیدوارم این داستانا چرت محض باشه و تحریمای هواوی لغو شه کامنتامم تو همه پستای مربوط هست

Amir galaxy

من که کامنت هام هست
فقط چالتون تو سایت میرقصید
اگه منظورت منم ادرس بده ببینم تو کدومش خوشحال شدم🤔🤔🤔

majidbolhasani

البته باید به جناب واعظی و RS.R اینو بگم که نه فقط تحریم کردن هواوی بلکه هر شرکت دیگه ای که جزو ۱۰ شرکت پرفروش ترین در دنیای موبایل رو به جز خود آیفون رو اگه آمریکا انجام بده و تحریم کنه رقابت کمتر میشه و وقتی تعداد شرکت ها کمتر بشه و رقابت بین چند شرکت کمتر بشه مطمئن باشید و شک نکنید که نوع آوری و ارتقاء و تنوع تولید خیلی کمتر خواهد شد و شرکت های باقی مونده چون مطمئن میشن که محصولات حتی بنجل شون فروش خواهد رفت دیگه زحمت ارتقاء و پیشرفت روزآروز خودشون رو به سال به سال تغییر میدن و در نهایت و با اطمینان خاطر اینو بدونید که متضرر اصلی من و شما و کلا مصرف کننده هستش و تا حدودی خود اون شرکت هایی که در صحنه هستن هم متضرر خواهند شد.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)