حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مایکروسافت اجازه استفاده از ویندوز را به هواوی نمی دهد

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | هواوی

از زمانی که دولت ایالات متحده نام هواوی را در لیست سیاه قرار داد، اخبار بد یکی پس از دیگری درباره تحریم هواوی بر سر این کمپانی می‌بارد. برخی از شرکت‌ها و نهادها در نتیجه‌ی تحریم اعمال شده از سوی آمریکا، به همکاری با هواوی پایان داده‌اند و حالا مایکروسافت نیز به جمع آن‌ها پیوسته است. مایکروسافت اجازه استفاده از ویندوز را به هواوی نمی دهد و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

تحریم هواوی توسط مایکروسافت

هواوی میت بوک

هواوی میت بوک

از شرکت‌هایی که همکاری خود با هواوی را به حالت تعلیق درآورده‌اند می‌توان به گوگل، اینتل، کوالکام، ARM و AMD اشاره کرد. این موضوع در مورد برخی سازمان‌ها نیز صادق است؛ از جمله وای-فای آلیانس، JEDEC (اتحادیه استانداردسازی حافظه‌های کامپیوتری)، SDA (اتحادیه SD) و PCIe که عضویت هواوی را لغو کرده‌اند. علاوه بر این‌ها، گوشی میت 20 پرو هم از برنامه بتای اندروید Q کنار گذاشته شد. در تازه‌ترین مورد، مایکروسافت نیز از همکاری با هواوی پا پس کشید.

بنابر گزارش‌ها، مقر اصلی مایکروسافت در شهر «شنژن» ارائه خدمات به هواوی را متوقف کرده است و کمپانی ردموندی، سفارش‌های جدید سیستم‌های ویندوزی هواوی را دیگر نمی‌پذیرد. لپ تاپ های هواوی میت بوک با طراحی نوآورانه‌ی خود، جان دوباره‌ای به بازار PC داده‌اند؛ اما در حالی که سیستم عامل ویندوز ۱۰ بخش جدایی‌ناپذیر آن‌هاست، مایکروسافت تجهیز این دستگاه‌ها را متوقف کرده است.

اگر هواوی تا پیش از تحویل سفارش‌های فعلی خود نتواند مشکل را حل کند، به تجارت لپ تاپ این کمپانی ضربه سنگینی وارد خواهد شد. همچنین آن دسته از سرویس‌های هواوی که به ویندوز مربوط می‌شدند نیز، تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته‌اند. البته مایکروسافت چین و هواوی از ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه خودداری کرده‌اند.

نظر شما چیست؟ اگر مایکروسافت اجازه استفاده از ویندوز را به هواوی ندهد واقعا کسب و کار کامپیوترهای شخصی این برند به مشکل خواهد خورد.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farcry

نابود شد.تا اینا باشن الکی لاف خودکفایی و استقلال رو نزنن.چینی ها هرجوری که میتونن باید با آمریکا مذاکره کنن.هوآوی برند خوبی بود ولی ارتباط بیش از حدش با دولت چین باعث این موضوع شد.

amer

حقیقت هر چقدر تلخ باشه
باید قبول کرد هواوی چند روزه که به رحمت خدا رفته
ربطی هم به تعصب و تنفر نداره
فقط کافیه تعداد شرکت های بی شماری که هواوی تحریم کردن بدونید تا بفهمید ،
تحریم =فانی شدن و نیست و نابود شدن
نه فقط هواوی هر شرکتی هر چقدر هم خودکفا باشه باز تا مدتی بعد مقاومت در برابر تحریم بی انگیزه و فرسوده میشه و نتیجه اش فانی شدن هست

_V_

#آینده_روشن_است

Dr.Nazer

به‌نظرم هوآوی بره مث یه بچه‌ی خوب پروندش و بذاره زیر بغلش و یه خداحافظی ریز کنه و بره!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)