حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گفته می شود هواوی تا ۱ سال آینده در تولید چیپست مشکلی نخواهد داشت

نوشته

4 سال قبل | 14 دیدگاه | هواوی

اوضاع جنگ تجاری آغاز شده میان چین و امریکا روز به روز وخیم‌تر می‌شود. هواوی نیز به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی، دومین تولید بزرگ گوشی‌های هوشمند و یکی از کمپانی‌های بزرگ چین، به طور ناخواسته به بخشی از این جنگ تجاری میان چین و امریکا تبدیل شده است. در همین حال اما گفته می شود که گفته می شود هواوی تا ۱ سال آینده در تولید چیپست مشکلی نخواهد داشت، در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

آغاز تحریم‌های امریکا علیه هواوی می‌تواند تاثیر محسوسی روی این کمپانی بگذارد، از همین رو هواوی پیش از این خود را برای چنین شرایطی آماده کرده است. ظاهراً یکی از اقداماتی که هواوی در این راستا انجام داده، خریدن چیپست ها به میزان کافی و به حدی است که تا یک سال آینده از این بابت مشکلی نداشته باشند.

6 ماه پیش هواوی به تامین‌کنندگان سخت‌افزاری خود اعلام کرده بود که قصد دارد، نیاز یک سال آینده خود را به صورت یکجا دریافت کند. این اقدام هواوی در راستای پیشگیری از متضرر شدن به هنگام افزایش تعرفه‌های تجاری آمریکا علیه چین صورت گرفته است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از منابع آگاه، هواوی حداقل تا 6 ماه و حداکثر تا یک سال آینده از بابت تامین چیپ‌های ضروری مورد نیاز خود مشکلی نخواهد داشت چراکه پیش از این اقدام به تهیه مقدار چیپ مورد نظر خود در این بازه کرده است.

تحلیلگران از آینده نامشخص بازار چیپ‌ها خبر می‌دهند چراکه با توجه به فشارهای دونالد ترامپ روی کمپانی هواوی، احتمال امضای توافق نامه‌ای تجاری میان چین و امریکا بیش از پیش قوت گرفته است. در صورت امضای چنین توافق نامه‌ای، هواوی می‌تواند فعالیت خود را مجدداً همانند قبل ادامه دهد. به گفته ترامپ هواوی می‌تواند بخشی از توافق تجاری احتمالی میان این دو کشور باشد.

بد نیست بدانید هواوی به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان، به تازگی فعالیت اختصاصی خود را در زمینه طراحی و تولید‌ چیپ‌ها، فناوری‌های مرتبط با لنز دوربین گوشی‌ها، تحقیقات در زمینه فناوری‌های مرتبط با سنسورهای دوربین و دیگر مواردی که برای تامین آن‌ها به امریکا نیازمند بوده را از ابتدای سال میلادی جاری آغاز کرده است.

موردی که هواوی در حاص حاضر باید برای آن نگران باشد، عدم امضای توافق نامه تجاری میان چین و امریکا تا زمان تمام شدن موجودی فعلی چیپ‌های تهیه شده است. تحریم‌های گستره برای هواوی تنها یکی دیگر از راهکارهای دولت امریکا برای وارد کردن فشار به دولت چین از طریق جنگ تجاری است.

نظر شما درباره این زمینه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir.66

فرقی نداره.. مشتری دنبال ساپورت نرم افزاری و سخت افزاری مناسب بعد از خرید گوشیه.با این تحریم ها کسی دنبال خرید گوشی هواوی نمیره.

amer

ساخت پردازنده بدون شرکت سازنده ارم ناممکن و شدنی نیست
درباره جیره بندی پردازنده به عنوان راهکار موقت خوبه ولی فقط این به عنوان داروی مسکن هست
و راهکار دائمی نیست
جالبه تو کار سنسور سازی هم وارد شده احتمالا مثل پردازنده کایرین با کیفیت و کارایی داره!خخخخ

RS.R

شما داشی. همش پستهایه زد هواوی میزازی. اشکال نداره. حرفت درست. اما. مگه کمپانی دیگه واسه تهیه قطعات وابسته به چینی ها نیستن چرا. اروپا میگه ما تو داستان جنگ امریکا و چین دخالت نمیکنیم. چون. وابسته چین هستن. هواوی. کمپانی بزرگیع. درست رویه. تعصبات. پست میزاری والا. چه سامسونگ چه هواوی. نابودشن شه چی به من تو میرسع. واقع بین باش داشی

RS.R

دوستان. لطفا تعصباتو کنار بزارید. اگه منطقی هستین
منطقی جواب بدین نکه سر لج بازی تیک قرمز بزنی داستان. هواوی حل میشه وگرنه. اگه بخاد به پر پایه چینی ها. بپیچه هواوی تولیدات. اپل. متوقف می کنه تو چین . اپل دچار مشکل بزرگ میشه. اگه اطلاعات ندارید. 51درصد گوشیهایه اپل تو چین ساخته میشه. همچین
محصولات سامسونگ خود سامسونگ و اپل واسه تهیه پنت گوشهاشون دچار مشکل میشه. سامسونگ اعلام کرد کمکان با هواوی. برایه خرید پنت هایه جدید 5g. ادامه میده و اگر امریکا بخاد کشور دیگی جایگزین کنه واسه ساخت اپل تو اسیا حداقل. دو سال طول میکشه. مطمئن موضوع. حل میشه فقط. یه مدت. همه سر کارن تو این جنگ روانی

_V_

RS.R
همونطوری که از اولم گفتم اینا سر و صدای الکیه معلوم نی پشت پرده دارن چیکار میکنن این بازیارو را انداختن

علی شیخ زاده

سوال اینجاست که آیا بعد از توافق امریکا و چین، هواوی حق ورود به بازار امریکا رو بدست میارع؟

Amir galaxy

کلا خیلیا دل سرد شدن از هواوی

RS.R

از دید شما که به برند سامسونگ علاقه داری . اره دل سرد شدن. اتفاقن این موضع به نفع هواوی تموم میشه

Amir galaxy

بابا چه دیدی….من فن سامم درست
اما چند تا سایت ببینی خیلیا میگن هواوی میخواد تحریم بشه از هواوی گوشی نمیخرم

Milad7

فکر میکنم به زودی این قضیه حل بشه 👍

afsoongaregisoo

سخنان رییس هواوی در مورد دزدی کردن اطلاعات و پتنت های دیگران خیلی جالب بود .گفت چجوری چیزی که خودمون داریم و اونا ندارن رو میتونیم بدزدیم 😂🤣ترکوند آمریکا رو

_V_

وااااااای خوداااا😂

بچه ها فهمیدین ایشون حاضره جونشم برا چینیا بده یا بیشتر توضیح بده؟!🤔🤔🤔

afsoongaregisoo

دقیقا چرا من طرفدار چینی ها نباشم ؟ کمپانی های چینی دنبال سود نیستن .الان اپو برو ببین چه بالارده ای ساخته با صد و پنجاه دلار در صورتی که همین گوشی رو از سونی سامسونگ اچ تی سی یا الجی میساختن هفت برابر قیمت میزاشتن روش .دنیای بدون چینی ها قابل تصور نیست .اره من همین الآنم ایستاده دارم چینی ها رو تشویق میکنم و آرزو میکنم یه روزی کشورم راه چینی ها رو بره .

Amir galaxy

خب تو برو چین….
نمیخواد هم اونجا گدایی کنی چون تا دوسال دیگه تو چین گدایی نیست😂😂😂👌👌
به قران این کامنت هاتو نشونشون بدی بهت پناهندگی میدن…بالاخره اونا یه “جان نسار” (برره) نیاز دارن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)