حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رجیستری گوشی مسافری فقط برای مسافران واقعی ممکن خواهد بود

نوشته

4 سال قبل | 12 دیدگاه | اخبار داخلی

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق در راستای بازگشایی مجدد سامانه ثبت گوشی‌‌های مسافری اعلام کرد که سامانه رجیستری تلفن همراه فقط برای مسافران واقعی قابلیت ثبت دارد. این سامانه برای قاچاقچیان بازگشایی نمی‌شود و باید مشخص شود چرا برخی به دنبال برهم زدن بازار هستند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

بهترین و ساده ترین راه جهت پرداخت عوارض گمرگی و رجیستری قانونی گوشی مسافری خود این است که از طریق سایت لینک زیر اطلاعات شخص و دستگاه خود را دقیق وارد کنید کارشناسان امورات گمرکی صفر تا صد مراحل رجیستری و فعالسازی دستگاه شما را انجام میدهند. ثبت و رجیستری گوشی مسافری

 

 

اتصال سامانه رجیستری تلفن همراه مسافری به سامانه گمرک و سامانه نیروی انتظامی

موبایل های توقیف شده

به گزارش مهر، در روزهای گذشته با اتصال سامانه رجیستری تلفن همراه مسافری به سامانه گمرک و سامانه نیروی انتظامی، از ابتدای خردادماه برخلاف گذشته فقط افرادی که واقعاً سفر خارجی داشته باشند و همراه خود یک دستگاه گوشی هوشمند وارد کشور کرده باشند می‌توانند آن گوشی را در سامانه فعال سازی کنند.

پیش از این به دلیل عدم اتصال سامانه رجیستری به سامانه گمرک و نیروی انتظامی، برخی از افراد سودجو گوشی‌های قاچاق وارداتی را به اسم گوشی مسافری رجیستر و فعال می‌کردند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی در روزهای گذشته در راستای برقراری ارتباط سامانه رجیستری به سامانه گمرک و نیروی انتظامی اعلام کرد که این موضوع باعث افزایش شدید قیمت گوشی‌های موبایل در بازار می‌شود و این موضوع باید متوقف شود.

در ادامه حمیدرضا دهقانی نیا در خصوص موضوع ثبت تلفن همراه برای اشخاص غیر مسافر از روز‌های آینده در سامانه رجیستری اعلام کرد:

روز گذشته از ساعت ۲ تا ۴ بعدازظهر جلسه‌ای با حضور رئیس دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی و شرکت‌های فعال وارد کننده رسمی تلفن همراه و نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داشتیم که همه این افراد متفقالقول تاکید کردند که سامانه رجیستری تلفن همراه تنها باید برای مسافران واقعی امکان ثبت را فراهم کند. شرکت‌های وارد کننده رسمی تاکید می‌کنند که گوشی‌های تلفن همراه وارداتی را پایین‌تر از قیمت بازار خواهند فروخت و به دست اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی می‌رسانند و عجیب است که ما شاهد مصاحبه‌هایی هستیم که در آنها صحبت از افزایش قیمت موبایل به دلیل توقف روند قبلی رجیستری تلفن همراه مسافری می‌شود.

به گفته سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بر اساس پیگیری‌های انجام شده و هماهنگی‌های صورت گرفته سامانه رجیستری تلفن همراه مسافری مطابق با مصوبه ۹۸.۲.۲ فقط برای مسافران واقعی فعال خواهد بود و سایرین امکان ثبت گوشی‌های قاچاق را به عنوان گوشی مسافری نخواهند داشت.

به نظر می رسد که با این اتفاق شاهد افزایش دوباره قیمت ها باشیم. نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pedy6990

لعنتی پولتو که می‌گیری چرا اذیت می‌کنی؟
همین زرشک خوری مسئولین 500 تومن کشید رو قیمت گوشی‌.
حرف نزن اگه گفتیم لالی!

pedy6990

اینا به کارمزد قانونی راضی نمی‌شن دنبال رانتن؛
یا باید از وارد کننده بزرگ زیرمیزی بگیرن.
یا این رانتو به دورو بریاشون بدن که بازم با هم بخورن.

Shiral

شده قضیه دلار کاری میکنند که الان مثلا دلار بشه ۱۲ تومن مردم از خوشحالی دق می‌کنند 😂😂😂
آخرش کاری میکنند که مردم پولو دو برابر بدن بعدش برای مسافر غیر واقعی هم قابل ثبت بشه مردم هم بشکن بزنند😂😂

_V_

Shiral
“این مملکت تحت حکومت بسیار عادل اسلامی بنا شده اینا هم عدالته شما حتما چشم بصیرت نداری که مصلحت این عمل رو نمیبینی😉👳‍♂️”
😂

ahmad

کاربر گرامی vaezi بابت اون روز عذر میخوام اونجا هم عذرخواهی کردم ظاهرا ندیدی

_V_

دیدم عزیز من زیاد ناراحت نشدم در کل
دیگه عادی شده
خواهش میکنم

ali

سلام اقای عطایی من گوشی black shark 2خریدم از چین اوردم اینجا تو سایت گمرکم پول گمرکش رو پرداخت کردم ۱۰ روز پیش ولی تا حالا کد ریجستری برام نفرستادن ،باید چی کار کنم؟

afsoongaregisoo

حضوری برید گمرک .سامانه لحظه ای کد میده .احتمالا گوشی شما ریجستری نمیشه باید زودتر اقدام می‌کردید .

zanyar

من هم اینطوری یه بار پول گرفتن ازم ، ۴۰ روز گذشت آخرش نفرستادن ، در نهایت خودم تو سامانه رجیستر کردم و در واقع دو بار پول دادم. لابد پولی هم که گرفتن اسلامی و حلاله.

ahmad

ظاهرا هزینه واردات مسافری گوشی بهشون حال نداده از بس دندون گردن پول زیادی میخوان باید از مبادی رسمی وارد بشه هم آقازاده های وارد کننده سود کنن هم پول بیشتری جیب دولت بره واقعا متاسفم

afsoongaregisoo

با شرایط کنونی و بی انصافی سایت های وارد کننده من موافقم .امروز امثال موب باز سها سینو موبایل و دها فروشگاه دیگه قیمت گذاری های میکنن که با دلار بیست هزار تومنی هم حساب کنی بازم نمیشه .گوشی صد و شصت دلاری رو میدن سه ملیون و چهارصد .گوشی دویست و چهل دلاری رو میدن چهارملیون و هشتصد .نخواستیم بابا .مشکل فقط دولت نیست خودمون هم به خودمون رحم نمی‌کنیم .وقتی بی انصافی باشه وقتی طرف میخاد روی هر گوشی یک ملیون و نیم پول بخوره واسه منه کاربر چه فایده داره آخه .

Milad7

فقط به فکر جیب خودشون هستن 🤨

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)