حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همکاری احتمالی هواوی و گوگل برای برطرف کردن تحریم امریکا

نوشته

4 سال قبل | 13 دیدگاه | گوگل، هواوی

اگر تحلیل‌هایی که تا به امروز از داستان لغو همکاری گوگل و هواوی منتشر شده است را بخوانید، اکثریت قریب به اتفاق آنها به این موضوع اشاره کرده‌اند که این تحریم‌ها در بلند مدت، بیشتر از هواوی، برای گوگل خطرناک است. اما آیا گوگل مجبور به اطاعت از دولت امریکاست و یا می‌تواند در این زمینه اقدامی در جهت عکس صورت دهد؟ طبق گزارش های جدید خبر می رسد که همکاری احتمالی هواوی و گوگل برای برطرف کردن تحریم هواوی توسط امریکا ممکن است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

آبراهام لیو، مسئول ارتباطات با دفاتر اتحادیه اروپا در شرکت هواوی معتقد است که تحریم‌ها ظالمانه وضع شده بر شرکت هواوی چیزی جز قلدری‌های دولت امریکا برای وارد کردن فشار بر هواوی نیست. لیو در این زمینه می‌گوید:

هواوی تنها یک قربانی از قلدری‌های دولت امریکاست. این تحریم‌ها تنها یک حمله به هواوی نیست؛ این تحریم‌ها حمله آزادی و تعریف قوانین در راستای آن است.

اما همانطور که گفتیم گوگل نیز با از دست دادن هواوی به عنوان یکی از بزرگترین شرکای تجاری خود می‌تواند در این جنگ نابخردانه، به شدت متضرر شود و به همین دلیل به هیچ عنوان دوست ندارد تحریم‌های شرکت هواوی به نحوی که امروز با آن روبرو هستیم ادامه پیدا کنند.

به گزارش رویترز، در این حالت هواوی با علم به این موضوع و نفع همکاری برای هر دو طرف تلاش نموده با گوگل در این زمینه وارد مذاکره شود تا بتوان با پیدا کردن راهکاری مناسب، دولت امریکا را مجاب کرد که از دستور ابلاغ شده به شرکت گوگل در این زمینه را بازگرداند.

در این زمینه اولین سیگنال‌های مثبت از سوی گوگل به صورت غیر رسمی به هواوی نشان داده شده است ولی تا به امروز هیچ کدام از این دو شرکت نسبت به این موضوع به صورت تأیید شده و رسمی مواضع خود را نشان نداده‌اند.

به هر حال فعلاً در بازه ۹۰ روزه فرصت دولت امریکا به دو شرکت هواوی و گوگل برای قطع کامل ارتباط تجاری قرار داریم و اینکه این دو شرکت در ادامه چه وضعیت در ارتباطات مالی و همکاری‌های فنی با هم خواهند داشت همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. شاید بهتر باشد برای این موضوع نیز همچنان منتظر خبرهای جدید بمانیم تا شاید فرجی شده و هواوی را از دست تصمیمات غیر عقلانی دولت ایالات متحده نجات یافته دید.

فکر می کنید که گوگل راه حلی برای از دست ندادن دومین شرکت پرفروش موبایل هوشمند در دنیا پیدا کند؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin B3DA

صددرصد برای هر دو طرف ضرر میشه و باید جلوی این زورگویی و حرکت ناجوانمردانه آمریکا ار بگیرند

Ebinem

این تحریم ها نکتش اینه که هیچ طرف سود نمی کنه. بلکه دو طرف ضرر می کنند و فرقش اینه که هوآوی بیشتر ضرر خواهد کرد.

_V_

از اول معلوم بود دعوای الکی برا ایجاد سر و صداس /-:

RS.R

viz viz. جون. با این پستت موافقم 👌👌

_V_

RS.R
احترامتو نگه دار مگ من اسمتو مسخره کردم
/-:

Mamad_zed terul

من مطمعنم درست میشه بازم همکاری میکنن چون به ضرر هر دو هست و اون دوستی که چینیها پشت هم هستن و از سیستم عامل چینی استفاده میکنن بدون شک بازار جهانی رو از دست خواهند داد که مهمترین بازارها هند خواهد بود

Mamad_zed terul

خخخ تا سال ۲۱۰۰ ایران نابود میشه

RS.R

قبل اینکه هواوی جدی تو رقابت بیاد. اپل همیشه اول بود سونی دوم سامسونگ سوم. گاهی وقتا سامسونگ دوم میشود حتی تو دوربین اپل اول بود سونی دوم. سامی سوم. وقتی هواوی جدی رقابت شروع کرد. جهشی از رده دهم به سوم رسید. بعد مدتی تو دوربین اول شد. اینجا بود. سامی هم. دس بکار شد. محصولات کیفیت بخشید و اپل سایر برندا زیر کرد. حال. فقط. دو قدرت.اول. موبایل تو اندروید در حال رقابت هستن سامسونگ. هواوی. دیگه یقین همه دوستان اگهدقبول
داشته باشن اپل تو فروش سقوط کرده. من خودم سری. wave..1.2.3. Samsung. داشتم. باستم عامل بادا. واقعا. هر سه محصول با کیفیت بودن اهرین ورژن. سیتم عاملش. bada 2.1. ….ویو 3. نخسه. 2. داشت. اما. تو اپدیت مثل اندروید نبود. اما صفحه امولدش. فوق‌العاده بوده. تو گوگل. wave3. سرچ کنین. ظاهرشو میبیند. الان. میت 9. دارم. خیلی ازش. راضیم. بردار کوچیکم. اس 7 ایچ. داره

RS.R

اخرین ورژن. سیتم عاملش bada 2.1

_V_

سونی و الجی و اچ تی سی سر سیاست های خودشون به این روز افتادن وگرنه گوشیای اونا نقص بزرگی نداره

اپل هم هنوز اگه درست نگاه کنیم حتی سامسونگ نتونسته از روش رد شه
علت فروش پایین اپل کاهش محبوبیتش نیست
اتفاقا دقیق نگاه کنیم میبینیم اپل با اختلاف از سام و هواوی بالاتره
چرا؟

اپل سالی یه سری پرچمدار معرفی میکنه،با اون قیمت،،بعد برید تعداد پرچمدارایی که میفروشه رو نگاه کنید!
اپل با اینکه فقط پرچمداره و اونم با قیمتای بالاش!از شیائومیی که کلی سری گوشی میده بیرون هر سال بالاتره

مطمئنا اگر اپل میانرده هم داشته باشه و یکمم قیمتاشو بهتر کنه خیلی راحت سامسونگو یه ساله زیر میکنه(نمیگم گوشیاش از سامسونگ بهتره،به خاطر علاقه ای هست که از آیفون تو جهان وجود داره)

RS.R

سال. خریدشم. 1390/3/1. بود

کهکشان

شاید فرجی شدو بازاریابای ایرانی نونشون آجر نشد خخخخخخخخ حذفش کن تا کسی ندیده

amer

فعلا باید منتظر موند، گوگل هم بدون اجازه جناب ترامپ هیچ کاری نمیتونه بکنه.فعلا تنها خبر مورد تایید ضرب الاجل 3ماهه هست که جناب ترامپ به شرکت های امریکایی داده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)