حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیر عامل سونی از بخش موبایل این شرکت دفاع می کند اما فقط در ۴ بازار حضور خواهند داشت

نوشته

4 سال قبل | 5 دیدگاه | سونی

دو روز یپش بود که در ترنجی درباره خروج رسمی سونی موبایل از خاورمیانه صحبت کردیم. مدیر عامل سونی اما از بخش موبایل این شرکت دفاع می کند اما فقط در ۴ بازار حضور خواهند داشت. این تقریبا با همان وضعیت سونی موبایل تفاوتی نمی کند اما به ما امیدی می دهد که شاید نباید زیاد به آن متکی بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

سونی موبایل ادامه می دهد اما فقط در ۴ بازار

سونی اکسپریا ایکس زد 2

سونی اکسپریا ایکس زد 2

مدیرعامل سونی، باوجود زیان‌های بسیار در بخش گوشی‌های هوشمند، همچنان از آن دفاع می‌کند و می‌گوید تمرکز سونی تنها بر بازارهای ژاپن، اروپا، هنگ‌کنگ و تایوان معطوف شده است.

کنیچیرو یوشیدا، مدیرعامل سونی (Sony)، بازهم بر تعهد شرکتش در قبال کسب‌وکار زیان‌ده گوشی هوشمند اکسپریا تاکید کرد و از آن، به‌عنوان بخش مرکزی هویت سرگرمی‌محور سونی یاد کرد.

براساس گزارشی از رویترز، یوشیدا بیان کرد:

ما گوشی‌های هوشمند را به‌عنوان سخت‌افزاری برای سرگرمی و همچنین مؤلفه‌ای ضروری برای بقای برند سخت‌افزارمان درنظر می‌گیریم. نسل‌های جوان‌تر دیگر تلویزیون تماشا نمی‌کنند. آن‌ها بیشتر با گوشی‌های هوشمند درتماس هستند.

بااین‌حال، سونی دیگر در بازار گوشی‌های هوشمند نقش مهمی ایفا نمی‌کند و طی سال مالی اخیر تنها ۶.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند عرضه کرده و زیان عملیاتی به‌ارزش ۹۷.۱ میلیارد ین (۸۷۹.۴ میلیون دلار) متحمل شده است.

کارخانه سونی

کارخانه سونی

سونی موبایل این هفته در جمع سرمایه‌گذاران اعلام کرد که تنها به چهار بازار ژاپن، اروپا، هنگ‌کنگ و تایوان تمرکز دارد و بازار‌هایی همچون استرالیا و خاورمیانه دیگر مورد توجه سونی نخواهند بود.

اظهارات یوشیدا جالب به‌نظر می‌آیند؛ زیرا هنگامی که کازئو هیرایی مدیرعامل بود، او به‌عنوان مدیر ارشد مالی سونی فعالیت می‌کرد، نیرویی مهم در تلاش‌های شرکتش برای رهایی از بخش‌هایی مانند VAIO PC که چندان پرسود نبودند، به‌شمار می‌رفت.

احتمال اینکه سونی ازطریق فروش گوشی‌های هوشمند سود مناسبی کسب کند، بسیار کم است؛ اما واضح است که ژاپنی‌ها این حقیقت را احساس می‌کنند که گوشی‌های هوشمند یکی از عناصر مهم برند سونی محسوب می‌شوند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید تلاش برای داشتن سهم از ۴ بازار نه چندان مشهور و سودآور برای سونی موبایل کفایت کند؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amer

سلام بر یوشیدا
فعلا این بازارها رو حفظ کنه بعد پله پله گسترشش بده.حرفاش قشنگ و دلچسپ هست فقط تو عمل ببینم چیکار میکنه.جمع بندی و تمرکز بر بازارهای چهارگانه که نام برده خوبه تا انشا…بعدا استراتژی بازارش تعیین کنه فعلا 5میلیون بفروشه تا بعد ولی به سری جدیدش خصوصاXPERIA1خوشبینم
#عاشقتم یوشیدا
#سونی غول ابر تکنولوژی جهان

mostafa3

چهار تا بی خاصیت تو بخش موبایل سونی باعث از دست دادن بخش مهمی از بازار جهانی شد

amer

یکیشون کازو هیرای ملعون هست و دومی؟

vahid abedi

ازز اینکه سونی به تولید موبایل ادامه خواهد داد خیلی خوشحال شدم

حیف سونی.
سونی برند نیست سونی خاطره و تاریخ هستش

سونی و ژاپن از مهمترین خاطرات عصر مدرن بعد از جنگ جهانی تا قرن 21 هستن و واقعا نمیشه نادیده گرفت.

واقعا درک نمیکنم برخی ها چقدر از انسانیت و محبت و عاطفه دور شدن که از شکست دیگران خوشحال میشن و برای توقف تولید موبایل در سونی نذر میدن تا خدای نکرده اگر بخش موبایل سونی تعطیل بشه با خوشحالی و افتخار بیان بگن دیدین من گفتم تعطیل خواهد شد

اینه و ما اینیم و چند نفر متعصب و بی منطق هم با شکلک های خوشحالی و شادی درونی تبریک خواهند گفت.

به قول شاعر

تو کز محنت دیگران بی غمی

نشاید که نامت نهند آدمی

انسانهای توانمند و مرد های بزرگ و انسانهای سالم با دلی بزرگ هیچ وقت از شکست دیگران خوشحال نمیسوند. و برای موفقیت به توانمندی های خود و بزرگ تر کرذن اونها میپردازند تا اینکه با کم توانی و عدم تلاش برای موفقیت صرفا منتظر شکست دیگران باشند

amer

احسنت جناب عابدی عزیز.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)