حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش ۸۶ درصدی واردات موبایل به ایران نسبت به سال ۹۷

نوشته

4 سال قبل | 5 دیدگاه | اخبار داخلی

احتمالا شما هم متوجه رکورد خاصی در بازار موبایل شده اید. همانطور که خیلی از کاربران در ترنجی از ناامیدی خود برای خرید و ارتقا موبایل جدید می گویند، حقیقت بازار هم با این موج تفاوت زیادی ندارد و همین سبب کاهش واردات موبایل به کشور هم شده است. طبق مراجع رسمی گفته می شود که واردات گوشی موبایل در فروردین امسال نسبت به همین ماه در سال گذشته حدود ۸۶ درصد کاهش داشته است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

کاهش واردات موبایل به ایران

بررسی آمار واردات ایران در ماه ابتدایی امسال از این حکایت دارد که در این مدت حدود شش میلیون و ۱۰۰ هزار دلار واردات گوشی موبایل به ایران انجام شده که نشانگر کاهش ۸۶ درصدی نسبت به فروردین سال گذشته است. طی نخستین ماه سال قبل حدود ۴۳ میلیون و ۹۷۵ هزار دلار گوشی موبایل به ایران وارد شده بود.

همچنین طبق اطلاعات گمرک واردات موبایل در فروردین ۱۳۹۷ از سه کشور چین، امارات متحده عربی و کره جنوبی بوده، درصورتیکه در فروردین امسال واردات گوشی به ایران از امارات متحده عربی و چین انجام شده است. این یعنی واردات مستقیم از کره جنوبی متوقف است.

اگر یک آمار کلی را بخواهیم درباره واردات موبایل به ایران بررسی کنیم باید گفت که آخرین آمار واردات مربوط ۱۱ ماهه سال گذشته و حاکی از واردات ۳۱۹ میلیون دلاری گوشی موبایل در این مدت است.

امروز در ترنجی خواندیم احتمالا درخواست وزیر ارتباطات از وزیر صنعت برای تسهیل ورود گوشی موبایل کمی بر وضعیت بازار موبایل تاثیر مثبت بگذارد اما اینکه واقعا شاهد این تاثیر مثبت باشیم یا نه، مشخص نیست. نظر شما چیست؟ فکر می کنید که بازار موبایل آرام می گیرد؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir galaxy

بعد میگن چرا گرون شده
بزارین وارد کنن قیمتا کم بشه

afsoongaregisoo

ریجستری باید لغو بشه .ریجستری خوب هست اما نه برای کشوری مثل ایران که هم تحریم هست هم روز به روز ارزش پولش میاد پایین هم اقتصاد دست دلال و آقا زاده هست .قیمت ها کاذب هست .گفتن قانون جدید ریجستری که از خرداد شروع میشه افزایش سی درصدی گذاشته حتی با لغو این قانون هم قیمت ها پایین نیامد حتی با ارزان تر شدن هزار و پانصد تومنی دلار .اگر نمی‌تونید مرحمی بر قلب این مردم باشید حدالقل دیگه خنجری به قلب مردم نباشید .

afsoongaregisoo

تا ۱۴۰۰ با روحانی 🤐۲۳ ملیون دیوانه 🤐

dele_tanha

شما فک کنم چیزی از برنامه توسعه نمیدونی و از قانون اساسی؟ رییس جمهور دقیقا برنامه ای که براش نوشته شده رو اجرا میکنه. چنسالته خدایی؟ فک نکنم بیشتر از 19 یا 18 سالت باشه.

SAMSUNG_KING

خدایا کی از شر این دولت خلاص میشیم?

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)