حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقش خلاصه کتاب ها در مدیریت زمان چیست؟

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

چه در مترو باشید چه در اتوبوس و یا حتی اگر با اتومبیل شخصی خود در حال رفت و آمد باشید، مجبور هستید که زمان زیادی را در ترافیک سنگین بگذارنید. افراد زیادی در این شرایط وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌گذرانند و اطلاعات سرگرم کننده و غیر مفید زیادی را دریافت می‌کنند. بدون آنکه به این حجم از زمان قابل توجه از دست رفته توجهی داشته باشند. مدیریت برنامه‌های شخصی با وجود مسئولیت‌های سنگین و کمبود زمان کمتر از مدیریت و رهبری یک مجموعه نیست. بنابراین با استفاده از منابع مفید می‌توان از زمان‌های مرده به خوبی بهره برد. یکی از این منابع، استفاده از خلاصه کتاب ها به صورت متنی یا صوتی است. اما چطور می‌توان به خلاصه کتاب ها اعتماد و چطور می‌توان مرجع معتبری برای مطالعه پیدا کرد؟

حتما شما هم معتقد هستید که خلاصه کتاب جایگزین مطالعه کامل کتاب نمی‌شود و در برابر مطالعه خلاصه کتاب مقاومت خواهید کرد. اما چه چیزی باعث شد که سرویس‌های ارائه دهنده خلاصه کتاب در کشورهای اروپایی و آمریکایی مورد استقبال قرار گیرد؟ وبسایت‌‌های فعال در این زمینه، خلاصه کتاب‌های غیرداستانی را از کتاب های شناخته شده و نویسندگان برجسته تهیه می‌کند. دسته بندی آنها نیز اغلب بر اساس نام نویسنده و یا موضوع کتاب انجام می‌شود. در کنار خلاصه متنی نسخه صوتی نیز وجود دارد که گوش کردن هر یک از این فایل‌ها حدود 10 الی 15 دقیقه زمان احتیاج دارد.

تعداد کتاب های غیر داستانی دنیا بسیار زیاد است. بنابراین مخاطب در میان انبوهی از کتاب‌ها قرار می‌گیرد که با مراجعه به خلاصه این کتاب‌ها می‌تواند به دانش و ایده نهفته در پشت این کتاب‌ها دسترسی پیدا کند. محبوبیت این سرویس‌ها در خارج از ایران  به اندازه‌ای است که بیش از8  میلیون نفر روزانه از اپلیکیشن استفاده و خلاصه‌ای از به روزترین و بهترین کتاب‌ ها را مطالعه می‌کنند. علاوه بر آن روزانه به تعداد علاقمندان و طرفداران خلاصه کتاب افزوده می‌شود. دلیل آن‌هم بسیار ساده است. استفاده از این سرویس‌ها بسیار آسان است همچنین این روش بسیار اقتصادی است. با مطالعه خلاصه کتاب می‌توان حرف‌های اساسی نویسنده و نکات کلیدی یک کتاب به راحتی پی برد.

از دیگر مزیت‌های خلاصه کتاب سهولت دسترسی به اپلیکیشن ها در تمام پلتفرم‌هاست. با در نظرگرفتن تمام امکاناتی که سرویس‌های خلاصه کتاب در اختیار ما قرار می‌دهند دیگر نیاز نیست ساعت‌ها زمان و انرژی برای مطالعه یک اثر قطور گذاشته شود. افرادی که به دنبال مطالعه کتاب در زمینه‌های مختلف هستند می‌توانند خلاصه آن کتاب را تهیه کنند و با مطالعه یا گوش کردن نسخه صوتی از زمان خود به درستی استفاده کنند. علاوه بر آن خلاصه کتاب ها دارای مطالب آموزشی و مفیدی هستند که می‌توان از این آموزه‌ها به صورت کاربردی استفاده کرد. بنابراین استفاده از اپلیکیشن های خلاصه کتاب یکی از روش‌های جدید برای یادگیری و دریافت نکات کلیدی کتاب‌ ها است.

سرانه مطالعه در ایران بین 12-18 دقیقه متغیر و در مقایسه با سرانه مطالعه کشورهایی مثل ژاپن، انگلیس و هند بسیار پایین‌تر است. در ایران نیز اغلب مردم به دلیل ازدحام و ترافیک‌های همیشگی زمان‌های مفید زیادی را در مسیرهای روزانه از دست می‌دهند. هم چنین بعد از گذراندن یک روز کاری خسته کننده و ساعت ها تحمل ترافیک دیگر انرژی و فرصتی برای تمرکز بر اهداف آموزشی و یادگیری در زمینه‌های کاری یا فردی وجود ندارد. این موضوع نیز مزید بر علت است تا سرانه مطالعه ایرانیان بسیار کاهش پیدا کند. به همین دلیل افراد با مطالعه اطلاعات بی‌فایده و یا تکراری شبکه‌های اجتماعی خود را سرگرم می‌کنند. چرا که اینکار به تمرکز زیادی احتیاج ندارد. از این رو تیم بوکاپو به منظور افزایش فرصت‌های مطالعاتی و سهولت دسترسی به منابع مفید، خلاصه بهترین کتاب های جهان را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. در واقع با استفاده از سرویس بوکاپو می‌توان به خلاصه کتاب های جدید و آثار نویسندگان برجسته دسترسی داشت. در بوکاپو نسخه دیجیتالی به همراه متن روان، صفحه آرایی جذاب، و طرح پرسش‌های مفهومی طراحی و بازآفرینی می‌شود. یکی از مزیت‌های بوکاپو تهیه خلاصه کتاب های صوتی در کنار نسخه دیجیتالی آن‌هاست. بنابراین مخاطبین می‌توانند بسته به شرایط خود از هر کدام از این نسخه ها استفاده کنند.

در واقع بوکاپو کامل ترین مرجع خلاصه کتاب های غیر داستانی در ایران است. بوکاپو دسته بندی‌هایی از قبیل خلاصه کتاب های مدیریت و رهبری ، روانشناسی، کارآفرینی، رشد و توسعه مهارت های فردی، بازاریابی و فروش، روابط و مهارت‌ های اجتماعی و افزایش بهره‌وری و مدیریت زمان ارائه می‌شود. با انتخاب هر کدام از این دسته‌بندی ها می‌توان به بهترین کتاب‌های آن حوزه دسترسی داشت. برای مدیران، کارشناسان، دانشجویان و تمام افراد پر مشغله‌ای که از لابلای کار و دغدغه‌های روزانه به سختی می‌توانند فرصت مطالعه پیدا کنند، بوکاپو یک انتخاب خوب است. تیم بوکاپو با ایجاد ارزش افزوده به محتوای خلاصه کتاب ها، نکات مهم و اساسی حاصل از سال‌ها تجربیات نویسنده را در کمتر از 30 دقیقه در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. هم چنین مخاطبین در بوکاپو می‌توانند به خلاصه کتاب هایی دسترسی داشته باشند که نسخه فارسی و ترجمه شده‌ی آنها در هیچ انتشاراتی وجود ندارد.

بوکاپو اپلیکیشن خود را در هر دو نسخه اندروید و iOS در کنار وبسایت عرضه کرده است. استفاده از اپلیکیشن آن نیز بسیار ساده است و ارتباط دوستانه با مخاطب برقرار می‌کند. با نصب اپلیکیشن بوکاپو، می‌توانید خلاصه کتاب ها را در حجم کم دریافت و در زمان مناسب مطالعه کنید. هم چنین می‌توانید از قابلیت خلاصه کتاب صوتی در کنار نسخه دیجیتال نیز بهره ببرید و آن‌ها را در زمان‌های بلا استفاده روز بشنوید. امکان یادداشت برداری و دانلود فایل و مطالعه‌ی آن در شرایط آفلاین نیز از دیگر قابلیت‌های اپلیکیشن بوکاپو است.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)